معرفی محصول

بهترین لپ تاپ های 2021 برای ساخت آهنگ (music production)

لپ تاپ مخصوص ساخت آهنگ

مهم نیست که در استودیو کار می کنید، یا قصد اجرای موسیقی زنده دارید. بهترین لپ تاپ برای ساخت یک آهنگ خوب باید قدرت کافی را داشته باشد تا تمام نیاز های مرتبط شما با صدا را برآورده کند.

هنگام خرید یک لپ تاپ برای تولید موسیقی باید به دنبال چیز های خاصی باشید. این سیستم ها کمی متفاوت تر از چیزی است که دیگر لپ تاپ ها به دنبال آن هستند. حتی اگر بهترین لپ‌تاپ‌ 2021 را هم انتخاب کنید اما فاکتور یا مشخصات مورد نیاز شما را ارائه نکند، برای کار شما مناسب نخواهد بود.

در ابتدا شما به یکی از بهترین پردازنده‌ ها برای عملکرد سریع و همچنین حافظه رم فراوان برای مدیریت تمام پلاگین‌ ها و تراک‌ های صوتی در برنامه مهندسی صدا نیاز دارید. فرقی ندارد چه از ابزاری استفاده کنید، چه لاجیک یا هر چیز دیگری استفاده کنید، به یک سیستم قوی نیاز دارید. معمولاً در پروژه‌ های صوتی هنگامی که تمام فایل‌های صوتی را اضافه می‌کنید حجم فایل بسیار بزرگ می‌شوند، بنابراین داشتن فضای ذخیره‌سازی کافی نیز ضروری است.

در حالی که تعداد زیادی لپ تاپ قابل حمل وجود دارد که این کار را انجام می دهند، انتخاب بهترین لپ تاپ برای ساخت آهنگ می تواند کمی دشوار باشد. خوشبختانه، ما این جا بسیاری از لپ‌ تاپ‌ ها را بررسی کرده‌ ایم و ایده‌ آل‌ ترین لپ‌تاپ را برای ساخت آهنگ با هر بودجه، نیاز و فرمی پیدا کرده‌ایم.

لپ تاپ ساخت آهنگ به چه چیزهایی نیاز دارد؟

قطعاً بین آن چه که در یک لپ تاپ گیمینگ نیاز دارد و قابلیت هایی که در مراحل تنظیم و ساخت یک آهنگ نیاز داریم، تفاوت هایی وجود دارد.

بدیهی است که یک کارت گرافیک در لیست بالا نیست، اما شما به دنبال بهترین پردازنده ای هستید که می توانید تهیه کنید، به ویژه پردازنده ای با عملکرد تک هسته ای عالی که معمولاً در جدید ترین پردازنده‌ های کور اینتل پیدا می شوند، بنابراین آخرین پردازنده‌ های Core i7 و Core i9 به خوبی به شما خدمات می‌دهند.

همچنین اگر می‌ خواهید نرم‌ افزار های سنگین را بارگیری کنید و با فایل‌ های صوتی خام نسبتاً بزرگ کار کنید، RAM هم برای شما بسیار مهم خواهد بود. رم شما هرچه بیشتر باشد بهتر است، اما هر چیزی کمتر از 8 گیگابایت به خوبی کار نخواهد کرد و در واقع حداقل چیزی که باید به دنبال آن باشید 16 گیگابایت رم است.

فضای ذخیره سازی نیز مهم خواهد بود، اما اگر نیاز به صرفه جویی در هزینه دارید، به دنبال حافظه رم بیشتر از فضای ذخیره سازی بیشتر باشید. در صورت نیاز همیشه می‌ توانید از یک SSD خارجی استفاده کنید، اما چیزی به نام رم فعال خارجی وجود ندارد.

کدام لپ تاپ برای ساخت موسیقی بهتر است؟

بهترین لپ تاپ برای تولید موسیقی به این بستگی دارد که شما به طور خاص برای چه بخشی از فرآیند باید از آن استفاده کنید. اگر به دنبال چیزی برای از ضبط اولیه صدا گرفته تا میکس و انتشار نهایی هستید، چیزی مانند مک بوک پرو 16 اینچی شما را به این هدف می رساند.

اما اگر به دنبال گزینه‌ های قابل حمل برای ضبط در جاده و برخی ویرایش‌ های سبک هستید، جدید ترین لپ‌تاپ‌ های Dell XPS به خوبی کار می‌ کنند و به لطف عمر باتری عالی می‌ توانند به اندازه کافی برای انجام یک جلسه ضبط با اندازه خوب دوام بیاورند.

در ادامه انتخاب های ما برای بهترین لپ تاپ های ساخت آهنگ در سال 2021 را می توانید ببینید.

1. MacBook Pro (2021) 14-inch

چشمگیر ترین لپ تاپ

لپ تاپ مک بوک پرو
مشخصات فنی پردازنده : Apple M1 Pro 8-core – M1 Max 10-core
گرافیک: Integrated 14 core – 32 core GPU
رم: 64 گیگابایت به بالا
صفحه نمایش: 14inch Liquid Retina XDR display
حافظه: 8 ترابایت به بالا
مزایا+عملکردی عالی
+بهترین صفحه نمایش در لپ تاپ ها
معایب-صفحه نمایش ممکن است برای برخی افراد کمی کوچک باشد

لپ تاپ مک بوک پرو 14 اینچی (2021) می تواند بهترین انتخاب برای تدوین و ساخت آهنگ باشد. همانطور که تا به حال بهترین سیستم برای ویرایش ویدیو و یک گزینه عالی برای ویرایش عکس بوده است.

مزیت اصلی این لپ‌ تاپ مجهز بودن به پردازنده های M1 Pro یا M1 Max (بسته به انتخاب شما) است. مک‌بوک پرو با این تراشه های قدرتمند به سطح نهایی رسیده و در کنار قدرت بسیار زیاد، عمر باتری عالی، نمایشگر XDR با حداکثر روشنایی 1600 nits و طیف رنگی وسیع، همه را تحت تأثیر قرار داده است. پورت های کارت SD، یک درگاه HDMI و سه درگاه Thunderbolt 4 (که همه آن ها به لطف شارژ MagSafe در دسترس است) فقط امکانات اضافی کوچکی از این دستگاه هستند.

2. Dell XPS 13 (2020)

هنوز هم یکی از بهترین لپ تاپ های تمام دوران است

لپ تاپ دل برای تهیه آهنگ
مشخصات فنی پردازنده : 10th generation Intel Core i5 – i7
گرافیک: ntel Iris Plus
رم: 8GB – 16GB
صفحه نمایش: 13.3inch FHD (1,920 * 1,080)
4k (3840 * 2160) یا
حافظه: 256GB – 2TB SSD
مزایا+طراحی زیبا
+عمر باتری عالی
معایب-صدای ضعیف
-گران

Dell XPS 13 (2020) سال‌ ها در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های ما قرار داشته است. این لپ تاپ در جایگاه شایسته‌ ای میان بهترین لپ‌ تاپ‌ های ساخت آهنگ قرار گرفته است. همه چیز هایی را که ما دوست داریم در این پرچمدار 13 اینچی Dell موجود است، از طراحی زیبا و سبک گرفته تا اجزای مدرن و قدرتمند آن.

این لپ تاپ با پردازنده‌ های نسل دهم اینتل Core i5 یا Core i7 و صفحه‌ نمایش بدون حاشیه «Infinity Edge» عرضه می شود که به این معنی است که Dell XPS 13 (2020) در عین نازکی و سبکی عملکرد عالی ای نیز دارد. در کنار تمام این قابلیت ها طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی سازی نیز در آن وجود دارد.

3. Razer Blade 15 Studio Edition

یک لپ تاپ حرفه ای بسیار قدرتمند

لپ تاپ دیجی
مشخصات فنی پردازنده : 8th Gen Intel Core i7-8750H
گرافیک:NVIDIA GeForce GTX 1060 Max-Q یا
NVIDIA Quadro RTX 5000 Studio Edition
رم: 32GB
صفحه نمایش:15.6inch OLED 4K Touch 60Hz, factory calibrated
حافظه: 1TB SSD
مزایا+قدرتمند
+صفحه نمایش زیبا
معایب-گران

اگر فکر می کنید لپ تاپ های Razer فقط برای بازی هستند، پس نسخه جدید Razer Blade 15 Studio اینجاست تا ثابت کند اشتباه می کنید. Razer همیشه سری محبوب Razer Blade 15 خود را انتخاب می کند و آن را با مشخصات چشمگیر تر از قبل تطبیق می دهد تا یکی از بهترین لپ تاپ ها را داشته باشد.

این لپ تاپ بیشتر برای تولید کنندگان محتوا ساخته شده است، بنابراین برای ساخت آهنگ نیز می تواند ایده آل باشد. البته برای خرید این لپ تاپ پول زیادی باید صرف کنید، اما اگر بتوانید آن را تهیه کنید این یکی از هوشمندانه ترین سرمایه گذاری هایی خواهد بود که تا به حال انجام داده اید.

4. Surface Laptop 4

یک لپ تاپ Ultimate Surface

سورفیس 4 مایکروسافت
مشخصات فنی پردازنده : 11th-gen Intel Core i7 و بالاتر
گرافیک: AMD Ryzen 7 4980U و بالاتر
رم: 32GB LPDDR4x و بالاتر
صفحه نمایش:13.5inch PixelSense display یا
15inch PixelSense display
حافظه: 1TB SSD و بالاتر
مزایا+صفحه کلید راحت
+صفحه نمایش زیبا
معایب-فاقد پورت های کافی

هر دو مدل 13 و 15 اینچی این لپ تاپ اجزای داخلی قدرتمندی را برای ساخت آهنگ ارائه می دهند. به عبارتی با خرید لپ تاپ سرفیس 4 به تمام نیاز های شما هنگام ساخت موسیقی پاسخ داده می شود.

همچنین این Surface جذاب با صفحه نمایش لمسی 2496*1664 بسیار زیبایی ارائه می شود و چشمان شما را هم به اندازه گوش هایتان سرگرم می کند. عمر باتری آن نیز مناسب است، به اندازه ای که شما را در طول یک روز کاری کامل همراهی می کند. چه در حال ساخت موسیقی برای کسی باشید و چه بخواهید آهنگ خود را بسازید، این لپ تاپ یکی از بهترین هاست.

5. MacBook Air (M1, 2020)

باریک ترین و سبک ترین اپلی که به تازگی بهبود یافته است

مک بوک ایر 2020
مشخصات فنی پردازنده : Apple M1 chip with 8‑core CPU
گرافیک: Integrated 7-core – 8-core GPU
رم: 8GB – 16GB unified memory
صفحه نمایش: 13.3inch 2560 x 1600 Retina display
حافظه: 256GB – 2TB SSD
مزایا+macOS Big Sur سریع و پاسخگو است
+عمر باتری عالی است
معایب-طراحی بدون فن می تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد

تراشه سیلیکونی M1 یک تغییر دهنده بازی (game-changer) واقعی دارد و این اولین لپ‌ تاپی یود که این فناوری را دریافت کرد. همچنین این لپ تاپ باریک‌ ترین و سبک‌ ترین لپ‌ تاپ این شرکت بوده و قدرتمند تر از همیشه است.

ما این لپ تاپ را در فهرست هیجان‌ انگیز ترین لپ‌ تاپ‌ های اپل در سال‌ های اخیر قرار می‌ دهیم. Macbook Air (M1 2020) به لطف عملکرد عالی و عمر باتری درخشان بدون افزایش قیمت (نسبتاً مقرون به صرفه) یک چشم انداز عالی برای سازندگان آهنگ و موسیقی است.

6. Microsoft Surface Pro 8

سرفیس پرو سرانجام رقیب آیپد پرو می شود

سورفیس پرو 8
مشخصات فنی پردازنده : 10th Gen Intel Core i5 – i7
گرافیک: Intel Iris Xe Graphics
رم: 8GB – 32GB
صفحه نمایش:13inch ,PixelSense Flow Display (2880 x 1920p), تا 120Hz refresh تا
حافظه:128GB – 1TB
مزایا+پردازنده های سریعتر
+طراحی جدید و زیبا
+نمایشگر بزرگتر
معایب-گران است
-دیگر خبری از USB Type-A در آن نیست

جدید ترین لپ تاپ مایکروسافت، سرفیس پرو 8 است که پیشرفت بزرگی نسبت به سرفیس پرو سری 7 قبلی دارد. این لپ تاپ هنوز هم یکی از بهترین لپ تاپ ها برای ساخت آهنگ بوده و برای کسانی که می خواهند یک تجربه همه کاره به سبک iPad در دستگاه ویندوزی خود داشته باشند، مناسب است.

Surface Pro 8 پیشرفت چشگیری داشته و با پردازنده Intel Core i5 یا Core i7 عرضه شده است. همچنین عمر باتری عالی آن که بیشتر به لطف گواهی اینتل Evo است و با همچنین قابلیت افزایش رم این لپ تاپ برای کمک به روند تولید موسیقی شما بسیار خوب عمل می کند.

اما یک مشکل دارد آن هم این که دیگر هیچ پشتیبانی از USB-A وجود ندارد. بنابراین اگر از دستگاه‌ های جانبی مانند میکروفن‌ هایی که از USB-A استفاده می‌ کنند، استفاده می کنید و همچنین در صورت استفاده از Surface Pro 8، ممکن است مجبور شوید آداپتور تهیه کنید.

7. Dell XPS 15 (2019)

کوچک ترین لپ تاپ 15 اینچی جهان

 XPS 15 دل
مشخصات فنی پردازنده : 9th-generation Intel Core i5 – i9
گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1650
رم: 8GB – 64GB
صفحه نمایش: 15.6FHD (1920 x 1080) Infinity Edge Anti Glare Non touch IPS
15.6inch 4K UHD (3840 x 2160) Anti Reflective Infinity Edge Touch IPS
حافظه: 256GB – 2TB SSD
مزایا+صفحه نمایش فوق العاده 4K
+سی پی یو سریع
+وب کم به جای واقعی خود بازگشت
معایب-می توان از پورت های بیشتری استفاده کرد
-بلندگو ها رو به پایین هستند

سری XPS دل هر سال بهتر می شود و این مدل 15 اینچی 2019 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این لپ تاپ وبکم که کوچک تر از همیشه است و به جای واقعی خود بازگشته است و صفحه نمایش 4K آن مانند همیشه خیره کننده است.

همچنین این دستگاه دارای پردازنده های قدرتمند تر نسل نهم بوده و تا 64 گیگابایت مموری دارد که آن را برای رسیدگی به برنامه های کاربردی DAW ایده آل می کند. این لپ تاپ با 2 ترابایت فضای ذخیره سازی، فضای کافی برای ذخیره فایل های موسیقی شما را خواهد داشت. متأسفانه، بلندگو های این لپ تاپ رو به پایین هستند، اما شما می توانید هنگام ساخت آهنگ از هدفون یا بلندگو های صوتی جانبی استفاده کنید.

8. Asus ZenBook Pro Duo 15 UX582L

یک لپ‌تاپ با دو صفحه‌ نمایش برای رفع همزمان همه نیاز های شما

لپ تاپ با دو نمایشگر
مشخصات فنی پردازنده : 10th-gen Intel Core i7-Core i9
گرافیک: NVIDIA GeForce RTX 3070
رم: 16GB
صفحه نمایش: 15.6inch 4K OLED (3840 x2160p) Touchscreen, 0.2ms, 440 nits, Pantone-validated,
14inch 3840 x 1100p, anti-glare IPS secondary display یا
حافظه: 256GB – 2TB SSD
مزایا+نمایشگر اصلی زیبا
+صفحه نمایش دوم کاربردی
+عملکرد عالی
+ظاهری بسیار شیک
+صفحه نمایش 0.2 میلی ثانیه ای بسیار پاسخگو
معایب-گران
-صفحه کلید و تاچ پد فشرده
-عمر باتری ضعیف
-بدون ورودی کارت SD
-CPU اینتل آخرین نسل را ندارد

چه در حال ضبط یا ویرایش موزیک باشید و چه درحال ساخت میکس یک آهنگ جدید باشید، Asus ZenBook Pro Duo 15 UX582L به لطف نمایشگر های لمسی دوگانه OLED می توانید با بهترین کیفیت برای شما کار کنید. این لپ تاپ دارای ابزار های مفیدی است که در حین کار کردن فضای کاری شما را بهتر کرده تا شما با تمرکز بر روی کار آن را درست تر انجام دهید.

البته این دستگاه جدید ترین پردازنده‌ نسل یازدهم اینتل را ندارد، اما Core i7 و Core i9 نسل دهم نیز برای شما تقریباً هر کاری که می‌خواهید انجام می دهند. تفاوتی ندارد شما چه بخواهید میکس صدای زنده یا ضبط یک آهنگ جدید در استودیو را انجام دهید این برای شما بسیار قدرتمند عمل می کند.

عمر باتری این دستگاه هم آنچنان دلنشین نیست، بنابراین سعی کنید در حین کار به پریز برق دسترسی داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است متوجه شوید که موسیقی به طور ناگهانی در زمانی که انتظارش را ندارید متوقف شود.

منبع:

techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *