معرفی محصول

بررسی قابلیت ها و ویژگی های لپ تاپ MSI Creator Z16

لپ تاپ Creator Z16

لپ تاپ Creator Z16، یک لپ‌ تاپ استودیو انویدیا است که برای تولید کنندگان محتوا یا علاقه‌ مندان به برنامه‌ های خلاقانه طراحی شده است، در واقع به عنوان یک دستگاه ترکیبی برای تولید کنندگان و گیمر ها بهتر عمل می کند. Z16، با داشتن صفحه نمایش لمسی بزرگ 16 اینچی QHD با نسبت تصویر 16:10 همه جانبه، پردازنده قدرتمند Core i9 اینتل و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3060، یکی از بهترین لپ تاپ ها، است. در ادامه به بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

قیمت

بسته به منطقه ای که در آن هستید، چند پیکربندی مختلف از MSI Creator Z16 موجود است، بنابراین تعیین یک برچسب قیمت استاندارد نسبتاً دشوار است.

مدلی که ما آن را بررسی می کنیم، دارای 16 گیگابایت رم (از 64 گیگابایت احتمالی طبق وب سایت MSI) پردازنده Intel i9-11900H، کارت گرافیک RTX 3060 و 1 ترابایت حافظه دارد. برای دریافت حافظه SSD در این لپ تاپ شما می توانید انتظار پرداخت 2349 پوند را داشته باشید.

طراحی

لپ تاپ Creator Z16

رنگ خاکستری متالیک ساده این شاسی باعث می شود که همه چیز ایمن باشد، با نشان اژدهای MSI که در بالای قاب قرار دارد، اما به قدری ظریف حک شده است که دیدن آن دشوار است، مگر اینکه آن را در نور مناسب بگیرید. هیچ انتخاب طراحی جسورانه ای بر روی لپ تاپ Creator Z16 وجود ندارد.

شاسی آن، محکم و از جنس فلز محکم ساخته شده است و وزن آن 2.200 کیلوگرم است و کل لپ تاپ در ابعاد 14.13 در 10.08 در 0.64 اینچ است. از نظر اندازه، کاملاً قابل حمل است و در یک کوله پشتی یا کیف معمولی جای می گیرد و ساختار محکمی نیز دارد که باعث می شود هنگام سفر، آسوده خاطر باشید.

محل قرار گیری پورت ها به این صورت است که در سمت چپ، یک جک استاندارد هدفون/میکروفون، یک پورت USB-Type C، یک پورت USB-Type A و درگاه برق را خواهید دید، در حالی که در سمت راست یک اسلات MicroSD، یک پورت USB-Type C دیگر، و یک پورت USB-Type A دیگر قرار گرفته است.

با این حال، یک مشکل بزرگ طراحی این لپ تاپ این است که به دلایلی MSI ترجیح داده است از ,ورودی های HDMI یا DisplayPort استفاده نکند. با توجه به فضای خالی موجود بر روی پایه لپ تاپ Creator Z16، تاچ پد به طرز عجیبی کوچک به نظر می رسد. به‌ جای داشتن دکمه‌ های مجزا برای کلیک‌ های چپ و راست، در این لپ تاپ یک پنل واحد وجود دارد، بنابراین امکان اشتباه کردن و فشار دادن کلید نادرست و عملکرد اشتباه، وجود دارد.

صفحه کلید نیز مشکل مشابهی دارد، به نظر می رسد برای خود لپ تاپ نیز بسیار کوچک است، اما تایپ کردن روی آن در واقع تجربه فوق العاده ای را ایجاد می کند. به جز نورپردازی RGB، طراحی خاص دیگری در صفحه کلید، مشاهده نمی شود.

صفحه نمایش 16 اینچی آن مانند مک بوک پرو، حاشیه های باریکی دارد. با این حال، برخلاف MacBook Pro، شما با این صفحه نمایش قابلیت های لمسی ای را نیز دریافت می کنید که می تواند هنگام پیمایش در صفحات وب و برنامه ها مفید باشد و به آن برتری نسبت به پرچمدار اپل می دهد. رزولوشن این صفحه نمایش کمی ناامید کننده است، به‌ جای رزولوشن 1920×3072 یا حتی صفحه‌ های 4K کامل که این روز ها در بسیاری از لپ تاپ ها دیده می‌ شود، رزولوشن این لپ تاپ 2560×1600 دارد.

داشتن صفحه نمایش 4K الزامی نیست و گنجاندن آن مطمئناً نرخ تازه تازی را پایین می آورد، اما برای چنین قیمت بالایی، کیفیت بالا نیز انتظار می رود.

روشنایی ایتن صفحه نمایش خوب است، در حدود 398 نیت، که برای یک لپ تاپ درجه یک بالاتر از حد متوسط مناسب است، اما صفحه نمایش بسیار براق است که استفاده از دستگاه را در محیطی با نور زیاد، سخت می کند. اگر از لپ تاپ در داخل، مانند دفتر کار استفاده می کنید، نباید با هیچ مشکلی مواجه شوید، اما مطمئن شوید که در طول روز محیط را تاریک نگهدارید. صفحه نمایش این لپ تاپ، OLED نیست، بنابراین کنتراست واضحی دریافت نخواهید کرد، اما همچنان یک صفحه نمایش بسیار حرفه ای است.

عملکرد

پردازنده i9 نسل یازدهم اینتل و پردازنده گرافیکی RTX 3060، این لپ تاپ را برای ویرایشگر های فیلم و عکاسی ایده آل می کند. همچنین اگر فاقد پورت HDMI نباشد، برای هنرمندان دیجیتال عالی خواهد بود. 16 گیگابایت رم دستگاه برای گیمینگ خوب است، اما برای کار های تولید محتوا، کمی محدود به نظر می رسد. ارتقا به 32 گیگابایت برای تولید کنندگان محتوای ویدیویی امری ضروری است، به خصوص اگر با نرم افزار های سه بعدی مانند Maya یا Blender سر و کار دارید و می خواهید اجرای همزمان چند نرم افزار را نیز داشته باشید.

پردازنده گرافیکی RTX 3060، همچنین تنها کارت گرافیک موجود در تمام مشخصات مختلف لپ تاپ Creator Z16 است، بنابراین در هر صورت، شما فقط 6 گیگابایت VRAM دریافت خواهید کرد. باز هم، به لطف Nvidia DLSS، این به اندازه کافی برای اجرای بازی‌ هایی که اخیرا منتشر شده کافی است، اما اگر از سخت‌ افزار موبایل قدرتمند تری مانند GPU ورک استیشن Nvidia یا AMD یا حتی یک مدل قوی‌ تر از RTX 30 فعلی استفاده می‌ کنید، ممکن است ضعیف‌ تر به نظر برسد.

اسپیکر های تعبیه شده در لپ تاپ MSI Creator Z16 صدای بلند و عمیقی دارند و بیس کافی برای لذت بردن از بازی یا تماشای فیلم بدون هدفون را، در صورت نیاز دارند.

وب کم

شما یک وب کم 720p داخلی روی صفحه نمایش دریافت می کنید، که نسبتاً متوسط است، اما اکثر وب کم های لپ تاپ ها چنین هستند. نرخ فریم با وجود اینکه به‌ عنوان قابلیت 30 فریم در ثانیه توصیف می‌ شود، متزلزل است و سنسور در محیط‌ هایی که روشن نیستند، با نویز پس‌ زمینه زیادی مواجه می‌ شود.

MSI همچنین دارای یک دوربین IR برای احراز هویت Windows Hello است، بنابراین می‌ توانید از چهره خود برای ورود به لپ‌ تاپ استفاده کنید.

عمر باتری

عمر باتری، در شبیه‌ سازی باتری PCMark 10 به 6 ساعت و 11 دقیقه و در تست پخش ویدیو، 6 ساعت و 19 دقیقه می‌ رسد. این یک نتیجه عالی برای لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ است. بنابراین اگر نیاز دارید که اغلب دور از پریز برق کار کنید، ممکن است بخواهید قبل از خرید MSI پتانسیل باتری را در نظر بگیرید.

منبع: techradar

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *