سخت افزار, مجله تکنولوژی

لپ تاپ ریفربیش چیست و چه تفاوتی با استوک دارد؟

لپ تاپ ریفربیش

وقتی که زمان خرید یک لپ‌ تاپ جدید فرا می‌ رسد، ممکن است مجبور شوید مقدار قابل توجهی از پول خود را صرف فناوری های جدید و پیشرفته یک لپ تاپ کنید که می‌ تواند با سرعت و قدرت بیشتر از نسل قبل تر شما را شگفت‌ زده کند. برای بسیاری، این گزینه ای است که به سادگی دور از دسترس است، زیرا جدید ترین و بهترین لپ تاپ های موجود در بازار می توانند به راحتی با قیمت یک ماشین دست دوم خوب رقابت کنند. بنابراین، برای افرادی که قصد خرید یک سیستم قدرتمند با قیمت مناسب تر دارند، یک لپ تاپ ریفربیش یا بازسازی شده یک گزینه به صرفه تر است.

سیستم های ریفربیش فقط در هزینه شما صرفه جویی نمی کنند. اکثر آن ها علاوه بر گارانتی طولانی و معتبر، دارای ویژگی‌ ها و لوازم جانبی نیز هستند. کسانی که سیستم های بازسازی شده می خرند می دانند که ارزش زیادی در بازار این نوع سیستم ها وجود دارد و شما همچنان لپ تاپی خواهید داشت که از نظر عملکرد با مدل های جدید تر رقابت می کند.

ریفربیش یعنی چه؟

بسیاری از خریداران، وقتی کلمه Refurbished را می شنوند، فکر می کنند که لپ تاپ ریفربیش همان لپ تاپ استوک است. یک لپ تاپ ریفربیش، صرفاً ماشینی است که به دلایلی به فروشنده بازگردانده شده است و سپس بازرسی، تمیز، ارتقاء داده شده، در صورت لزوم تعمیر شده و با ضمانت طولانی تر فروخته می شود. همچنین هر گونه اطلاعات موجود در سیستم بازسازی شده که توسط خریدار اول باقی مانده است، پاک می شود.

در بسیاری از موارد، فرآیند بازسازی توسط سازنده اصلی کامپیوتر انجام می شود. اگر یک لپ تاپ با مشکوک است که استفاده شده است. نه بازرسی می‌ شود و نه پاک می‌ شود و خرید آن را با مسئولیت خود و بدون ضمانت می خرد. این البته همان خرید لپ تاپ دست دوم محسوب می شود.

مشتری معمولی لپ تاپ بازسازی شده

برخی از مشتریان هستند که صرفاً می خواهند یک لپ تاپ جدید بخرند و بدون توجه به قیمت، ابزاری برای کار نیاز دارند. با این حال، لپ تاپ های ریفربیش برای خریدارانی جذاب هستند که به اندازه کافی از فناوری آگاه هستند و می‌ خواهند فناوری و عملکرد جدیدی را داشته باشند، اما مایل نیستند برای به دست آوردن آن هزینه خیلی زیادی بپردازند. لوازم الکترونیکی بازسازی شده به مصرف کنندگانی که با بودجه محدود کار می کنند این امکان را می دهد تا در هزینه خود صرفه جویی کنند بدون اینکه با قیمت پایین تر عملکرد را قربانی کنند.

لپ تاپ های ریفربیش همچنین گزینه‌ ای جذاب برای افرادی هستند که ریسک‌ گریز هستند و ترجیح می‌ دهند پولی را برای لپ‌ تاپ‌ هایی که ممکن است مطابق انتظارات عمل نکنند، خرج نکنند. لپ تاپ های ریفربیش تضمین می‌ شوند که عملکردی خوب داشته باشند و گزینه‌ ای با قیمت پایین عالی ارائه دهند.

مشتری معمولی لپ تاپ ریفربیش

درجه بندی لپ تاپ های ریفربیش

سه درجه مختلف از لپ تاپ های ریفربیش وجود دارد. هر سیستمی بر اساس بخشی از فرآیند بازسازی یک درجه دریافت می کند. لپ‌ تاپ‌ های بازسازی شده درجه A سیستم هایی هستند که هیچ نشانه سطحی قابل توجهی از سایش یا استفاده را نشان نمی‌ دهند و با معیار های عملکرد و سیستم‌ عامل جدید، بی‌ نقص عمل می‌ کنند. به عنوان مثال، اگر مشتری یک سیستم جدید را به صورت آنلاین سفارش داد، جعبه را باز کرد، دستگاه را روشن کرد، سپس تصمیم گرفت آن را برگرداند، آن سیستم ممکن است به عنوان یک لپ‌ تاپ کلاس A به کارخانه بازگردد.

لپ تاپ های ریفربیش کلاس B ممکن است نقص‌ های زیبایی جزئی مانند خط و خش روی صفحه، کلید های فرسوده روی صفحه‌کلید یا ضربه‌ های جزئی بر سطح داشته باشند. لپ تاپ های ریفربیش کلاس C نشانه‌ های ساییدگی قابل‌ توجهی دارند، سیستم‌ عامل قدیمی‌ تری دارند و ممکن است صفحه‌ نمایش آن کمی آسیب دیده باشند. هر سه درجه از نظر عملکرد آزمایش می شوند، اما تفاوت های اصلی آن ها، عملکرد و نقص های زیبایی است.

چند مزیت لپ تاپ های بازسازی شده

علاوه بر قیمت پایین، برخی از مزایای پنهان دیگری نیز وجود دارد که خریداران لپ تاپ های ریفربیش از آن ها برخوردار هستند. به عنوان مثال، بازسازی اغلب شامل نصب آخرین نسخه سیستم عامل و نرم افزار های به روز شده بدون هزینه اضافی برای مصرف کننده است. لپ تاپ های ریفربیش نیز قبل از بسته‌ بندی مجدد و ارسال توسط پرسنل کارخانه، از نزدیک بررسی می‌ شوند. حتی سیستم های جدید هم ممکن است قبل از خروج از کارخانه از نظر عملکرد بهینه بررسی نشوند، بنابراین هنگام خرید یک لپ تاپ ریفربیش، متوجه می‌ شوید که سیستم مطابق انتظار کار می‌ کند.

منبع: pcexchange

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *