آموزش, مجله تکنولوژی, معرفی محصول

بررسی مشخصات فنی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano

لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano

چند سالی است که شرکت Lenovo در حال کار کردن بروی تولید نسخه جدیدی از لپ تاپ های خود می باشد. که نام این سری از لپ تاپ های Lenovo سری ThinkPad است، که لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano در حال تولید و عرضه به بازار خرید و فروش لپ تاپ است.

شرکت Lenovo این نوع از لپ تاپ را مدت ها زیر نظر امتحان و بررسی قرار داده است که مراحل آزمایشی این لپ تاپ با موفقیت به اتمام رسیده است.لپ تاپ های سری ThinkPad شرکت Lenovo بسیار عالی و قدرتمند است.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano بپردازیم که آخرین مدل تولید شده از لپ تاپ توسط شرکت Lenovo است. اینک شرکت Lenovo شرکتی است که در حال تولید کوچک ترین و جدید ترین نوع ThinkPad در جهان است.

البته همیشه این تصور را نداشته باشید که این نوع از لپ تاپ شرکت Lenovo ارزان ترین توع لپ تاپ است. زیرا ما می خواهیم در این مقاله لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano را مورد بررسی قرار دهیم که قیمتی معال با 1847 دلار دارد.

اندازه Lenovo ThinkPad X1 Nano

اندازه Lenovo ThinkPad X1 Nano چقدر است؟

به احتمال زیاد شرکت Lenovo این سری از لپ تاپ های ThinkPad خود را با سایز و اندازه ای کوچک به بازار ارائه کند. البته هیچ تغییری در زیبایی ظاهری نوع لپ تاپ ایجاد نمی شود و فقط اندازه آن کوچک تر می شود. صفحه این نوع ازThinkPad های شرکت Lenovo کاملا سیاه است. در این مدل از ThinkPad های شرکت Lenovo هیچ فیبر کربنی قابل مشاهده ای بکار برده نشده و فقط مانند درب جدید ThinkPad X1 Titanium یوگا یک درب از جنس تیتانیوم دارد.

طراحی Lenovo ThinkPad X1 Nano

طراحی ساده این نوع از لپ تاپ چیزی شبیه به خطوط براق Dell XPS 13 است. ظرافت آن هم مانند ظرافت تراش خورده HP Spectre x360 13 است.

X1 Nano نیز مانند سایر ThinkPads ساخته شده است. در نتیجه یک شاسی بسیار محکم دارد که ماده ای که شاسی این ThinkPads را تولید کرده است ترکیبی از فیبر کربن است، که درب را با آلیاژ منیزیم و آلومینیوم در قسمت پایین شاسی تشکیل می دهد. این مواد با وزنی سبک ساخته شده اند و فقط 1.99 پوند وزن دارد.

وزن لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano

وزن تنها نکته مهمی است که بین XPS 13 ، Spectre x360 13 و Lenovo ThinkPad X1 Nano تمایز ایجاد می کند. هر دو مدل XPS 13 وSpectre x360 13 با وزنی معادل با 2.8 پوند ارائه می شوند و وزن 1.8 پوندی Lenovo ThinkPad X1 Nano سطح تمایز آن ها را مشخص می کند.

نکته: اگر قصد خرید یک لپ تاپ سبک را دارید لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano سبک ترین لپ تاپی است که می توانید آن را خریداری کنید.

درگاه های USB

درگاه USBLenovo ThinkPad X1 Nano چگونه است؟

قابلیت اتصال یکی از قسمت هایی است که این قسمت تحت تاثیر اندازه کوچک ThinkPad X1 Nano قرار گرفته است.

در این نوع از لپ تاپ ها شرکت Lenovo فقط دو USB-C با پورت های Thunderbolt 4 در سمت چپ وجود دارد.

شبکه بی سیم

سرعت لنوو در اتصال بی سیم با Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 بسیار سریع است و پشتیبانی از 4G یا 5G WWAN از طریق اسلات سیم کارت در پشت آن اختیاری است.

من بخش ویژه ای را به این بررسی اضافه می کنم تا بتوانم فناوری بسیار جالبی را که Lenovo با ThinkPad X1 Nano ارائه کرده است، را ارائه دهم. هیچ کدام جدید نیستند، اما از جمله قسمت هایی که کامل شده است قسمت نرم افزاری این لپ تاپ می باشد. حداقل در مقایسه با آخرین باری که آن را امتحان کرده اند تفاوت های زیادی با مدل های قبلی خود داشته است.

پشتیبانی از وب کم در لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano

دوربین لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano چگونه است؟
وقتی صحبت از ThinkPads می شود، می توان قابلیت داشتن وب کم را هم به قابلیت های دیگر این لپ تاپ اضافه کرد.

ThinkPad X1 Nano دارای کشویی فیزیکی به نام ThinkShutter است. این کشو فیزیکی وب کم را پوشش می دهد، بنابراین وقتی صحبت از ThinkPads می شود، می توان قابلیت داشتن وب کم را هم به قابلیت های دیگر این لپ تاپ اضافه کرد.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano

از جمله قابلیت های دیگر این لپ تاپ حفظ و نگه داری درست و بهینه باتری لپ تاپ است. بطوریکه در زمانی که لپ تاپ روشن باشد و شما به مدت کوتاهی با آن کار نکنید لپ تاپ قفل می شود و برای حفظ و دوام باتری لپ تاپ به حالت آماده بکار که قابلیت جدیدی در لپ تاپ ها است در می آید.

این لپ تاپ شامل یک باتری 60 وات است. زمانی که شارژ آن تکمیل باشد، به راحتی به مدت 2 ساعت کامل می تواند در اختیار کاربران باشد و نیاز های آن ها را برطرف کند.

پس از بازگشت کاربر به جلو لپ تاپ قوس 60 درجه، ThinkPad X1 Nano از خواب بیدار می شود و اگر Windows Hello برای شناسایی چهره تنظیم شده باشد، به طور خودکار دوباره وارد سیستم می شود.

همچنین تست باتری PCMark 10 Gaming را انجام دادیم که CPU را تحت فشار قرار می دهد و باتری ThinkPad X1 Nano تقریباً چهار ساعت دوام آورد.

در تست ویدئویی این لپ تاپ که در تریلر Avengers Full HD مشاهده شد، ThinkPad X1 Nano باتری این لپ تاپ 18 ساعت دوام آورد. که این یک تست باور نکردنی بود

این قابلیت ارزشمند در این لپ تاپ بگونه ای است که دوام باتری آن شش ساعت بیشتر از XPS 13 و هشت ساعت بیشتر از Specter x360 13 است.

قدرت پردازش

ThinkPad X1 Nano از جدیدترین نسخه غیر معمولی پردازنده مرکزی نسل 11th Tiger Lake اینتل یعنی Core i7-1160G7 استفاده می کند.

برخلاف Core i7-1165G7 که تا 4.7 گیگاهرتز کار می کند و دارای قدرت طراحی حرارتی (TDP) از 12 تا 28 وات است، لپ تاپ ThinkPad X1 Nano

Core i7-1160G7 حداکثر 4.4 گیگاهرتز از اطلاعات را پردازش می کند و دامنه TDP کمتر از هفت تا 15 وات است. همین امر باعث می شود که مصرف آن بهینه تر شده و خنک شود – این مورد برای مدل کوچک X1 نانو مناسب است.

قابلیت لمس در صفحه نمایش

این لپ تاپ از قابلیت پد لمسی در  صفحه نمایش پشتیبانی نمی کند
عدم پشتیبانی از قابلیت لمس

لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano از قابلیت لمس در صفحه نمایش پشتیبانی نمی کند. شما هنگام استفاده از این لپ تاپ نمی توانید همانند موبایل، صفحه نمایش خود را با انگشتان تان هدایت کنید و از قابلیت صفحه نمایش لمسی در آن استفاده نمایید.

همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ مجهز به XPS 13 Full HD + و Spectre x360 13 می باشد که این قابلیت در مقایسه با 4K OLED دارای برتری است.

ThinkPad X1 Nano 1 می تواند از طریق یک تریلر با کیفیت Full HD یک فیلم 18 ساعته را پخش کند و شارژ خود را حفظ کند.

صفحه نمایش Lenovo ThinkPad X1 Nano در برخی از نمونه های این لپ تاپ صفحه نمایشی 2 یا 3 اینچی دارد. این قابلیت بسیار فرا تر از صفحه نمایش اولین نسخه ارائه شده از ThinkPad است. قیمت لپ تاپ ThinkPad X1 Nano تقریبا مشابه اولین نسخه ThinkPad است، اما انعطاف پذیری صفحه نمایش آن که سایزی معادل با 2 در 1 اینج دارد آن ها را از هم متمایز می کند.

بررسی رقبا

لپ تاپ دل XPS 13 9310 را می توان اصلی ترین رقیب ThinkPad به حساب آورد. زیرا لپ تاپ دل XPS 13 9310 صفحه نمایشی معادل با 16 در 10 اینج داشته و طراحی ساده تری دارد. عملکرد بین این دو لپ تاپ مشابه است، اما ThinkPad عمر باتری بهتری دارد. XPS 13 صفحه نمایش بهتری نسبت به ThinkPad دارد و قابلیت دارد که فضا RAM بیشتری را در اختیالر کاربران قرار دهد.

منبع



Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *