مجله تکنولوژی, معرفی محصول

مقایسه سرفیس استودیو مایکروسافت و مک بوک پرو اپل

سرفیس استودیو و مک بوک پرو

اکنون که لپ تاپ های سرفیس استودیو مایکروسافت و مک بوک پرو اپل وارد بازار شده اند، بهترین زمان برای خرید یک لپ تاپ قدرتمند و درجه بالا است. البته این دو لپ تاپ از لحاظ ظاهری، حتی در طراحی صفحه کلید و تاچ پد، طراحی تقریباً مشابهی دارند.

اکنون هدف اصلی ما مقایسه این دو لپ تاپ قدرتمند با یک دیگر است. ما می خواهیم بدانیم که صرف هزینه هنگفت برای این طراحی تاشو عجیب و سیستم لمسی منحصر به فرد سرفیس استودیو معقول تر است یا هزینه کردن کل بودجه برای خرید مک بوک پرو با پورت های فراوان و پردازنده های جدید و فوق العاده سریع آن؟ اگر می خواهید به جواب این سوال برسید پس در این پست همراه ما باشید.

هر یک از این لپ تاپ ها مناسب چه کسانی است؟

مک بوک پرو 14 اینچی

لپ تاپ MacBook Pro 14-inch اپل، برای افرادی که خواهان سریع ترین قدرت پردازش در لپ تاپ، تعداد زیادی پورت و بهترین وب کم در کلاس خود هستند، ایده آل است.

همچنین این لپ تاپ میان دو گزینه موجود در این مقاله، برای طرفداران پر و پا قرص اپل که اغلب از محصولات این شرکت استفاده می کنند بهترین انتخاب است.

مک بوک پرو 14 اینچی

سرفیس استودیو

Surface Studio به لطف طراحی منحصر به فرد 2 در 1، صفحه نمایش بزرگ، پشتیبانی از یک قلم قوی، و یک GPU اختصاصی برای عملکرد گرافیکی بهتر، برای هنرمندان گزینه مناسب تری است.

سرفیس استودیو 14 اینچی

نتایج تست های عملکردی

لپ تاپ های سرفیس استودیو و مک بوک پرو 14 اینچی هر دو از نظر عملکرد فوق العاده اند و مهم نیست که شما کدام یک را بخرید. در هر صورت شما با تهه یکی از این دو لپ تاپ با یک سیستم چند وظیفه ای هیجان انگیز و قدرتمند برای کار های خلاقانه و سنگین مواجه خواهید شد. البته نمی توان تراشه های اعجاب انگیز M1 Pro و M1 Max اپل را که قدرت مک بوک پرو را تامین می کنند،نادیده گرفت.

مقایسه پردازنده سرفیس استودیو و مک بوک پرو

ما MacBook Pro 14 اینچی را با پردازنده M1 Pro آزمایش کردیم و بالاترین امتیاز در تست عملکرد عمومی لپ تاپ ها یعنی Geekbench 5 را به دست آورد. همچنین مک بوک پرو امتیاز چند هسته ای 12463 را به دست آورد، که بیش از دو برابر امتیاز سرفیس استودیو با پردازنده نسل یازدهم Core i7 اینتل (5108) است. البته که هر دوی این دستگاه ها در طول استفاده روزمره عالی عمل می کنند، اما CPU بسیار قوی تر مک بوک پرو آن را برای برنامه های چند وظیفه ای سنگین و پرقدرت مناسب می کند.

مقایسه عملکرد گرافیکی surface Studio و MacBook Pro

البته اگر به دنبال گرافیک بهتر هستید سرفیس استودیو مایکروسافت دارای مزیت گرافیک گسسته و اختیاری Nvidia RTX 3050 Ti است که به شما اجازه می دهد عملکرد قابل توجه تری از مک بوگ پرو داشته باشید. در تست Geekbench 5 OpenCL که عضلات بینایی را اندازه گیری می کند هم سرفیس استودیو بهتر عمل کرد.

همچنین زمانی که هر دو سیستم را از طریق بازی کامپیوتری سنگین Shadow of the Tomb Raider با بالا ترین تنظیمات گرافیکی تست کردیم، سرفیس استودیو با سرعت قابل توجه 47 فریم در ثانیه به راحتی کار کرد.

عملکردی وابسته به نوع پیکربندی

البته که عملکرد هر دو دستگاه به نحوه پیکربندی آن نیز وابسته است. مثلاً Surface Studio پایه با قیمت 1599 دلار با پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت رم و گرافیک یکپارچه کار می کند که بسیار ساده تر از مدل 2699 دلاری موجود در تست با تراشه Core i7، رم 32 گیگابایتی و گرافیک اختصاصی Nvidia RTX است.

همچنین MacBook Pro 14 اینچی 1999 دلاری با پردازنده M1 Pro شروع و بر اساس تعداد هسته ها در چند نسخه مختلف عرضه می شود؛ حتی می توان آن را با تراشه درخشان تر M1 Max ارتقا داد. اما در این آزمایش ها، مک بوک پرو از لحاظ سرعت پردازنده و قابلیت چند وظیفگی، و سرفیس استودیو از لحاظ قدرت گرافیکی و قیمت مناسب تر هرذ کدام به نحوی برنده این رقابت هستند.

عملکرد باتری surface Studio نسبت به MacBook Pro

هیچ کدام از این لپ تاپ ها وقتی صحبت از عمر باتری به میان آمد، ما را شگفت زده نکردند، البته سرفیس استودیو برای گذراندن یک روز کاری کامل در تست های ما قابل اعتمادتر به نظر می رسید. باتری لپ تاپ مایکروسافت در تست پخش ویدیو 4K به صورت مداوم هشت ساعت و 14 دقیقه دوام آورد، که نسبت به شش ساعت و 36 دقیقه ای که از مک بوک پرو دریافت کردیم کارکرد داشت. باز هم، این اعداد بر اساس پیکربندی خاص شما و آنچه که از هر لپ تاپ چه استفاده ای می کنید متفاوت خواهد بود، اما Laptop Studio در تست های اولیه بهتر عمل کرد.

لپ تاپ استودیو همه کاره تر است، اما مک بوک پرو پورت های بهتری دارد

macbook pro و surface studio

یکی از بزرگ ترین مزایای سرفیس استودیو نسبت به مک بوک پرو، طراحی پویا، حالت لمسی و سیستم 2 در 1 آن است. به لطف چیزی که مایکروسافت آن را “Dynamic Woven Hinge” می نامد، سرفیس استودیو به زیبایی یک لپ تاپ سنتی و به راحتی یک تبلت و مناسب برای هر کاری است. این لپ تاپ هم می تواند به یک صفحه نمایش ایستاده و هم یک تبلت دستی تبدیل شود.

همچنین سرفیس استودیو از چند قلم نوری متفاوت مانند، قلم 129 دلاری Surface Slim Pen 2 با لمسی شبیه به قلم و کاغذ ، پشتیبانی می کند.

سرفیس استودیو با آن که یک لپ تاپ 2 در 1 است، اما با وزن حدودی 4 پوند و ضخامت 0.7 اینچ کمی سنگین است و مک بوک پرو 13 اینچی با وزن 3.5 پوند و ضخامت 0.6 اینچ شیک تر و قابل حمل تر بوده و به طور قابل توجهی سبک تر به نظر می رسد.

اگر به داشتن پورت زیاد اهمیت می دهید، مک بوک پرو جدید بر خلاف مک بوک های خسیس سال های گذشته، در دو سری 14 و 16 اینچی خود سه درگاه USB-C Thunderbolt 4، یک اسلات SDXC و یک پورت HDMI ارائه می کنند. همچنین برای اتصال بیشتر به تلویزیون و مانیتور و شارژر مغناطیسی MagSafe 3 نیز قابلیت هایی دارد.

اما سرفیس استودیو جدا از پورت شارژ، تنها دو پورت Thunderbolt 4 دارد. همچنین ترجیح ما این بود که هر دوی این لپ تاپ ها شارژر های مغناطیسی با اتصال سریع داشته باشند، اما در حقیقیت این نوع اتصال در MacBook Pro بسیار بهتر است.

باید اعتراف کنم هر دو این لپ تاپ ها تجربه نوشتاری فوق العاده ای را به شما می دهند. البته که سرفیس استودیو با وجود حالت لمسی می تواند جذاب تر هم باشد اما از نظر کلید های فیزیکی هر دو عالی عمل کرده اند.

صفحه نمایش سرفیس استودیو در برابر بلندگو ها و وب کم مک بوک پرو

جدید ترین لپ تاپ های اپل و مایکروسافت

لپ تاپ های سرفیس استودیو و مک بوک پرو هر دو دارای نمایشگر های بزرگ، روشن و زیبا هستند، اما لپ تاپ مایکروسافت برتری کم تری دارد. صفحه نمایش 14.4 اینچی سرفیس استودیو 2400 در 1600 بوده به طور قابل توجهی بلند تر از صفحه نمایش 14.2 اینچی مک بوک پرو 3024 در 1964 است.

البته مک بوک پرو دارای وضوح بالا تر و حاشیه های نازک تر است، البته تا زمانی که بریدگی بالا مهم نباشد. بنابراین شما بین یک صفحه نمایش بلند تر و یک صفحه نمایش با مرز کم تر یکی را انتخاب می کنید.

همچنین سرفیس استودیو دستگاهی است که یک صفحه نمایش لمسی سازگار با حرکت انگشتان و قلم ارائه می دهد، قابلیتی که هنوز در هیچ مک بوکی وجود ندارد. هر دوی این صفحات دارای سیاهی عمیق، رنگ های غنی و جزئیات عالی برای تماشای ویدیو و خواندن متن ارائه می دهند، البته که تصاویر طبیعی در سرفیس کمی زنده تر به نظر می رسند.

مک بوک پرو و ​​سرفیس استودیو بلندگو های تقریباً مشابهی دارند، اما صدای نوت بوک مایکروسافت کمی بلند تر خواهد بود و مک بوک پرو برای ترک های راک بهتر عمل می کنند.

در قسمت وب کم، مک بوک پرو با بهترین دوربین تصاویر رنگارنگ و واضحی را ثبت می کند. دوربین 1080p لپ تاپ سرفیس استودیو برای تماس های ویدیویی مناسب است، اما در نور کم ضعیف به نظر می رسد.

همچنین لپ تاپ مایکروسافت برای Windows Hello از وب کم استفاده می کند و با اسکن صورت سریع وارد سیستم می شود. مک بوک هنوز این قابلیت را نداشته و تنها یک اسکنر اثر انگشت دارد.

ویندوز یا مک؟

سخت افزار تنها بخشی از معادله است و هنگام انتخاب بین سرفیس استودیو و مک بوک پرو شما باید انتخابی بین Windows و macOS نیز داشته باشد. توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر به پست دیگر ما در مورد مقایسه ویندوز و مک مراجعه کنید.

سرفیس استودیو با نرم افزار جدید ویندوز 11 عرضه می شود، که رابط کاربری شیک و رنگارنگی دارد. در ویندوز 11 تنظیمات سریع مانند روشنایی و صدا آسان تر است و حتی می توانید دسکتاپ های متعددی درست مثل macOS در آن ایجاد کنید.

ما احساس می کنیم که ویندوز 11 نسبت به macOS برای کار روزمره بهتر است. همچنین اگر توقع کارایی لپ تاپ گیمینگ را دارید سرفیس استودیو انتخاب بسیار مناسب تری خواهد بود..

البته اگر تعداد زیادی دستگاه اپل مانند آیفون و آیپد دارید، مک بوک پرو همچنان گزینه بهتری است، زیرا می تواند عکس ها، یادداشت ها و ایمیل های شما را در همه آن ها همگام سازی کرده و حتی iMessages ارسال کند.

آخرین به روزرسانی macOS Monterey ویژگی های مفیدی را اضافه کرده. این ویژگی ها از جمله یک برنامه FaceTime قوی تر، پشتیبانی از AirPlay برای ارسال محتوا از تلفن به Mac و چند ویژگی دیگر هستند. همچنین اگر یک فرد خلاق یا طراح هستید، برنامه های خاصی مانند Final Cut Pro و Pixelmator تنها منحصر به Mac هستند.

کدام لپ تاپ نسبت به قیمت بهتر است؟

جدید ترین لپ تاپ ها

هیچ یک از این لپ تاپ ها ارزان نیستند، اما سرفیس استودیو با قیمت اولیه 1599 دلار مقرون به صرفه تر است. با این قیمت شما، یک پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD و گرافیک Intel Iris X دریافت می کنید. این پیکربندی برای عملکرد روزمره مناسب است، اما فضای ذخیره سازی زیادی دریافت نمی کنید و گرافیک های یکپارچه کمک زیادی به اجرای کار های بصری و بازی های کامپیوتری نمی کند.

مک بوک پرو 14 اینچی از 1999 دلار شروع می شود، که یک تراشه Apple M1 Pro با پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته ای (قابلیت ارتقا هم دارد)، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت در اختیار شما قرار می دهد. این حافظه SSD آن را بسیار قابل مقایسه با پیکربندی مشابه در سرفیس استودیو 2099 دلاری که دارای همین مقدار رم و فضای ذخیره سازی است، می کند.

البته که تراشه M1 Pro مک بوک پرو نسبت به Core i7 اینتل پر سرعت این مدل سرفیس استودیو حرف بیشتری برای گفتن دارد، اما این لپ تاپ مایکروسافت یک تراشه گرافیکی اختصاصی Nvidia RTX 3050 Ti داشته که می تواند در برخی موارد بهتر از M1 Pro عمل کند.

اگر پول هزینه اهمیت کمتر دارد، مک بوک پرو فضای بیشتری را برای کار در اختیار شما قرار می دهد. مک بوک پرو را می توان با پردازنده پیشرفته M1 Max برای قدرت پردازش و گرافیک بیشتر، 64 گیگابایت رم و حداکثر 8 ترابایت فضای ذخیره سازی ارتقا داد که در نهایت به قیمت 5899 دلار می رسند. در حالی که، Surface Laptop Studio دارای حداکثر پیکربندی 3099 دلاری با پردازنده Core i7، گرافیک Nvidia RTX، 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی است.

جدول مقایسه سریع سرفیس استودیو و مک بوک پرو

سرفیس استودیومک بوک پرو
شروع قیمت1599 دلار1999 دلار
صفحه نمایشلمسی 14.4 اینچ و 120 هرتز (2400 * 1600 پیکسل) 14.2 اینچ Liquid Retina XDR (3024*1964 پیکسل)
پردازندهنسل یازدهم اینتل Core i5 و Core i7 M1 Pro ( پردازنده 8 هسته ای و گرافیک 14 هسته ای یا پردازنده 10 هسته ای و گرافیک 16 هسته ای)، با M1 Max (تا حداکثر پردازنده 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی 32 هسته ای اختیاری)
گرافیکIris Xe (مدل i5)، GeForce RTX 3050 Ti (مدل i7) در ردیف قبل موجود است
رم16تا 32 گیگابایت 16 تا 64 گیگابایت
حافظه256 گیگابایت تا 2 ترابایت SSD 512 گیگابایت تا 8 ترابایت
پورت ها2 عدد USB 4/Thunderbolt 4، جک 3.5 میلی متری هدفون، پورت Surface Connect 3 عدد USB4/Thunderbolt 4، یک عددHDMI، یک MagSafe 3، جک هدفون، اسلات کارت حافظه SD
وب کم1080p 1080p FaceTime HD
عمر باتری8:14 ساعت6:38 ساعت
اندازه12.7 * 9.0 * 0.7 اینچ 12.3 * 8.7 * 0.6 اینچ
وزن3.83 پوند (مدل i5)، 4 پوند (مدل i7) 3.5 پوند

منبع:

https://us.cnn.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *