مجله تکنولوژی, معرفی محصول

بررسی ویژگی های مک بوک پرو 16 اینچ (MacBook Pro 16 inch)

مک بوک 16 اینچ

مک بوک پرو 16 اینچ، نسبت به نسل قبلی خود، یک پیشرفت کلی است. آن را با تراشه M1 Max اپل پیکربندی کنید تا بهترین عملکرد را ببینید، اگرچه برای این افزایش امتیاز، هزینه خواهید کرد. صفحه نمایش جدید زیبای Liquid Retina XDR، تقریباً هر کاری را که روی آن انجام می دهید خوب جلوه می دهد و وب کم 1080p در بالای صفحه، به شما کمک می کند در تماس های ویدیویی با دوستان و همکاران تصویر بهتری داشته باشید.

وقتی صفحه کلید راحت، بلندگو های عالی و عمر باتری 15+ ساعت با یک بار شارژ را در نظر بگیرید، مک بوک پرو 16 اینچ، در حال حاضر یک رقیب قوی برای یکی از بهترین مک بوک های موجود در بازار و یکی از بهترین لپ تاپ های بازار است. به نظر می‌ رسد که این لپ‌ تاپ به راحتی می‌ تواند بهترین لپ‌ تاپ برای ویرایش ویدیو باشد که در حال حاضر می‌ توانید بخرید.

در ادامه، بیشتر قابلیت ها و نقاط قوت و ضعف این مک بوک را بررسی خواهیم کرد تا تشخیص دهیم که ارزش خرید را دارد یا خیر.

قیمت

انتظار داشته باشید حداقل 2499 دلار برای آن بپردازید

اگر می خواهید با بزرگ ترین و زیبا ترین مک بوک اپل کار کنید، آماده پرداخت هزینه آن باشید. مک بوک پرو 16 اینچ، در حال حاضر با قیمت اولیه 2499 دلار از وب سایت اپل برای خرید در دسترس است. طبق معمول، می توانید آن را در یکی از دو رنگ نقره ای یا خاکستری سفارش دهید.

مدل پایه 2499 دلاری، با تراشه M1 Pro با پردازنده 10 هسته‌ ای، پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ ای، 16 گیگابایت حافظه یکپارچه و 512 گیگابایت SSD برای ذخیره‌ سازی، عرضه می‌ شود. اگرچه می‌ توانید برای افزایش حافظه هزینه اضافی بپردازید. اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، می‌ توانید به مدلی ارتقا دهید که دارای تراشه جدید M1 Max اپل است (قدرتمند ترین قطعه سیلیکون اپل تا کنون)، با یک CPU 10 هسته‌ ای و یک پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ ای.

با قیمت اولیه 3099 دلار می توانید یک مک بوک پرو 16 اینچ با M1 Max (GPU 24 هسته ای)، 32 گیگابایت حافظه یکپارچه و یک SSD 512 گیگابایتی برای ذخیره سازی بخرید.

مشخصات

قیمت اولیه:2499 دلار
صفحه نمایش:صفحه نمایش 16.2 اینچ Liquid Retina XDR (3456×2244 پیکسل، 254ppi)
پردازنده:M1 Pro (CPU 10 هسته ای، GPU 16 هسته ای) | M1 Max (CPU 10 هسته ای، GPU 32 هسته ای)
باتری:100 وات
عمر باتری:تا 14 ساعت وبگردی از طریق Wi-Fi
فضای ذخیره سازی:512 گیگابایت تا 8 ترابایت
حافظه:16 تا 64 گیگابایت
پورت‌ ها:Thunderbolt 4 (x3) , HDMI , MagSafe 3 , headphone jack , SD memory card slot
دوربین وب کم:1080p FaceTime HD
Wi-Fi:802.11ax Wi-Fi 6
بلوتوث:Bluetooth 5.0
ابعاد:14 x 9.8 x 0.7 اینچ
وزن:حدود 2.100 کیلوگرم

طراحی

  • شاسی با طراحی مجدد هوشمندانه، تقریباً به اندازه مدل قبلی خود است.
  • حاشیه‌ های نازک‌ تر به درخشش نمایشگر جدید Liquid Retina XDR کمک می‌ کنند.

مک بوک پرو 16 اینچ، به روش های ظریف اما قابل توجهی، دوباره طراحی شده است. ابعاد آن 14.01 در 9.77 در 0.66 اینچ و وزن آن 2.100 کیلوگرم است، به این معنی است که تقریباً به همان اندازه است و فقط کمی ضخیم تر از مدل 16 اینچی Pro مبتنی بر اینتل است که جایگزین آن شده است. شاسی آلومینیومی 100% بازیافتی، دارای درپوش صاف تری نسبت به مدل قبلی خود است، با دریچه هایی که از دو طرف آن، یک خنک کننده و سیستم صوتی 6 بلندگو، در داخل آن قرار داده شده است.

اما بزرگ‌ ترین تغییرات، تا زمانی که درب آن را باز نکنید پنهان می‌ شوند؛ در این بخش با یک صفحه نمایش بزرگ و زیبای 16.2 اینچی Liquid Retina XDR با قاب‌ هایی روبرو می‌ شوید که در کناره‌ ها، کمی بیش از 20 درصد نازک‌ تر و در طول آن تقریباً 60 درصد نازک‌ تر هستند.

در زیر نمایشگر، دیگر لوگو “مک بوک پرو” را که در قاب پایینی چاپ شده است پیدا نخواهید کرد. احتمالاً به این دلیل که دیگر فضایی برای آن وجود ندارد. اپل، در عوض آن را در قسمت پایینی لپ تاپ حک کرده است، که به نظر جای بسیار بهتری برای آن است.

پورت ها

نگاهی به دو لبه مک بوک پرو 16 اینچ بیندازید و شواهد بیشتری خواهید دید که نشان می دهد اپل به انتقادات گوش فرا داده و این لپ تاپ را با پورت هایی تجهیز کرده است که ممکن است حرفه ای ها، به آن نیاز داشته باشند.

در حالی که هنوز تعداد زیادی سوکت Thunderbolt 4/USB 4 وجود دارد، نسخه 16 اینچی Pro اکنون چند گزینه دیگر را نیز شامل می شود. در لبه سمت راست، یک خروجی HDMI، یک پورت Thunderbolt 4/USB، و یک کارت خوان SDXC که از UHS-II پشتیبانی می کند، پیدا خواهید کرد. در امتداد لبه سمت چپ، یک سوکت هدفون، دو درگاه Thunderbolt 4/USB 4 دیگر و درگاه شارژ MagSafe 3 جدید پیدا خواهید کرد. داشتن یک پورت USB-A برای لوازم جانبی قدیمی نیز خوب بود، اما در عوض باید به دانگل‌ ها تکیه کنید.

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش 16.2 اینچی Liquid Retina XDR غنی و زیباست و کنتراست خوبی دارد.
  • نرخ تازه سازی تطبیقی تا 120 هرتز لمس خوبی است.
  • صفحه نمایش با وضوح 3456 در 2234 زیبا است، اما هنوز 4K نیست.

صفحه نمایش 16.2 اینچ Liquid Retina XDR در مک بوک پرو 16 اینچ جدید، یکی از زیبا ترین صفحه نمایش های لپ تاپ است. این یک صفحه نمایش مینی ال ای دی روشن و جذاب است، که این صفحه نمایش رزولوشن 3456 در 2234 با نرخ تازه سازی تطبیقی ProMotion اپل تا 120 هرتز را ارائه می دهد. فقط توجه داشته باشید که هنوز همه برنامه‌ ها از آن پشتیبانی نمی‌ کنند، اگرچه به نظر می‌ رسد که قرار است به Safari بیاید.

به همان اندازه که این صفحه نمایش خوب است، اگر اپل این صفحه نمایش را به 4K تبدیل می کرد، خیلی بهتر می شد. قرار است این لپ‌ تاپ، مناسب برای حرفه‌ ای‌ ها، از جمله بسیاری از افرادی که با ویدیو های 4K کار می‌ کنند، باشد و دیدن آن با صفحه‌ ای که قادر به نمایش محتوای 4K بومی است، بسیار خوب است. با این حال، محتوای UHD در این صفحه نمایش عالی به نظر می رسد، که اپل ادعا می کند می تواند به حداکثر روشنایی تا 1600 نیت برسد.

به طور کلی، پخش فیلم‌ های 4K UHD، در صفحه نمایش مک بوک پرو 16 اینچ، بسیار لذت بخش خواهد بود. رنگ ها غنی و واقعی به نظر می رسند و کنتراست خوبی در سایه ها وجود دارد، در حالی که نقاط روشن با درخشندگی چشم نوازی می درخشند.

نمایشگر مک بوک پرو 16 اینچ.

عملکرد

M1 Max، قدرتمند ترین قطعه سیلیکونی است که اپل تا به حال در مک بوک قرار داده است. وقتی مک‌ بوک پرو 16 اینچی و تراشه M1 Max آن، در معیار عملکرد چند هسته‌ ای Geekbench 5.4 مورد آزمایش قرار داده شد، امتیاز 12683 را کسب کرد.

گرافیک و عملکرد گیمینگ

مک‌ بوک‌ ها ممکن است به عنوان ماشین‌ های گیمینگ درجه یک، شهرت نداشته باشند، اما GPU 32 هسته‌ ای M1 Max در واحد بررسی مک‌ بوک پرو 16 اینچی، به آن قدرت کافی برای مدیریت بیشتر بازی‌ هایی که می خواهید انجام دهید را می‌ دهد.

اگر برای اجرای یک بازی روی مک‌ بوک با مشکل رو به‌ رو می‌ شوید، ممکن است برای اجرای چیزی شبیه Cyberpunk 2077 مشکل داشته باشید، اما 2021 Pro هیچ مشکلی برای مدیریت سریع صحنه‌ های اکشن و جزئیات سه‌ بعدی عنوانی، مانند Rise of the Tomb ندارد.

بنابراین، در حالی که در یک لپ تاپ مخصوص گیمینگ، مانند Alienware m15 R4، عملکرد بهتری خواهید داشت، MacBook Pro 16inch، با حداکثر M1 Max بهترین مک بوک برای گیمینگ است.

کیفیت صدا

  • سیستم بلندگوی بازطراحی شده عالی به نظر می رسد.
  • بیس عالی برای لپ تاپ.

اپل یک سیستم صوتی جدید با شش بلندگو را در مک بوک پرو 16 اینچ، قرار داده است که از صدای spatial و Dolby Atmos پشتیبانی می‌ کند و همچنین یک میکروفون سه‌ گانه جدید که برای ضبط بهتر صدا، طراحی شده است.

عمر باتری

اپل ادعا می‌کند که MacBook Pro 16 inch، می‌ تواند تا 14 ساعت وبگردی را با یک بار شارژ مدیریت کند، اما بر اساس آزمایش‌ ها، در واقع زمان آن کمی پایین‌ تر است.

مک بوک پرو 16 اینچ، همچنین شارژ سریع را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که در حالی که می‌ توانید لپ‌ تاپ را از طریق درگاه MagSafe 3 یا Thunderbolt 4/USB4 شارژ کنید، درگاه‌ های USB از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌ کنند.

نقد و بررسی

MacBook Pro 16 inch، نسبت به مدل قبلی خود یک پیشرفت کلی است، بنابراین اگر به فکر سرمایه گذاری روی یک 16 اینچی پرو هستید، بدون شک این مدل برای خرید است. این لپ تاپ با عمر باتری قابل توجه، سرعت فوق العاده، شاسی بازطراحی شده هوشمندانه و صفحه نمایش بزرگ و زیبا، یک لپ تاپ حرفه ای همه کاره است که به همان اندازه در کار یا گیمینگ، به شما کمک می کند.
همچنین، اگر مایل به پرداخت هزینه هستید، پیکربندی آن با یکی از تراشه‌ های جدید M1 Max اپل، بهترین عملکردی را که می‌ توانید در مک‌ بوک بخرید، تضمین می‌ کند.

اما اگر به نتایج آزمایش ما نگاهی بیاندازید، خواهید دید که در بسیاری از زمینه‌ های کلیدی، پرو 16 اینچی با تراشه پیشرفته M1 Max عملکرد بهتری نسبت به پرو 2021 14 اینچی نداشته است. بنابراین اگر قصد ندارید کار های سه بعدی سخت و طاقت فرسا را ​​انجام دهید، پرداخت هزینه اضافی را برای M1 Max در زمانی که M1 Pro در اکثر برنامه ها تقریباً به خوبی عمل می کند، به شما توصیه نمی کنیم.

با این حال، مک بوک پرو 16 اینچ دستگاهی عالی است که ثابت می کند استراتژی اپل در ساخت سیلیکون سفارشی برای لپ تاپ هایش در حال نتیجه دادن است.

منبع: tomsguide

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *