اندروید, سخت افزار

بررسی گوگل پیکسل بوک مدل Go، جدید ترین کروم بوک گوگل

گوگل پیکسل بوک Go

پیکسل بوک Go جدید ترین کروم بوک گوگل بوده و نسبت به پیکسل بوک قبلی گوگل اقتصادی تر است. عمر باتری و صفحه کلید شگفت انگیز آن تنها دو مورد از مزایای این کروم بوک هستند. این کروم بوک هم برای کاربران عادی و هم برای طرفداران اختصاصی گوگل و سیستم عامل کروم عالی است.

نقاط قوت

✔ عمر باتری باورنکردنی

✔صفحه کلید شگفت انگیز “Hush”.

✔ وب کم 1080p کمیاب

✔ ساخت بادوام

نقاط ضعف

-بدون امکان ورود بیومتریک

-قیمت گذاری در سطح متوسط رو به بالا

مشخصات Google Pixel book Go:
پردازنده:
1.3 گیگاهرتز Intel Core i5-8220Y (دو هسته ای؛ 4 مگابایت کش؛ تقویت تا 3.9 گیگاهرتز)
گرافیک:
Intel UHD Graphics 615 (300MHz)
رم:
8 گیگابایت LPDDR3
صفحه نمایش:
13.3 اینچی Full HD (1920 x 1080؛ 166 ppi) صفحه نمایش لمسی LCD (16:9؛ 72% NTSC)
فضای ذخیره سازی:
128 گیگابایت eMMC
پورت ها:
2 x USB-C 3.1 (شارژ کردن و خروجی نمایش)، جک 3.5 میلی متری هدفون
اتصال:
Wi-Fi 5 (802.11ac، 2×2 MIMO، دو باند)؛ بلوتوث 4.2
دوربین ها:1080p Duo Cam (2MP, 60 fps)
اندازه:12.2 x 8.1 x 0.5 اینچ (311 x 206.3 13.4 میلی‌متر؛ W x D x H)
وزن:2.3 پوند (1061 گرم)

بررسی گوگل پیکسل بوک مدل Go

Google Pixel book Go، خط تولید گران قیمت گوگل را اندکی در دسترس مصرف کنندگان عادی قرار داده است. این باعث می شود که ما از معرفی این کروم بوک خوشحال باشیم، به‌ویژه برای کاربرانی که بودجه کمی دارند و نمی توانند قیمت مدل premium این لپ تاپ را بپردازند.

با این حال، برای پایین نگه داشتن قیمت نسبتاً پایین تر آن، فداکاری هایی نیز انجام شده است. مثلاً پیکسل بوک Go ویژگی های خوبی مانند ورود بیومتریک را از دست داده است. البته این ارزان ترین کروم بوک موجود در بازار نیز نیست. تنها پیکربندی پایه آن مقرون به صرفه است، هر چه مشخصات بالاتری بخواهید، گران تر می شود.

حال با این اوصاف آیا پیکسل بوک گو ارزش صرف وقت و هرینه را دارد؟ البته این لپ تاپ خالی از لطف نیست و دارای وب کم 1080p، عمر باتری عالی، و صفحه کلید جذابی است. همچنین برای متقاعد کردن کسانی که به دنبال استفاده از تبلت ها یا لپ تاپ های قدیمی هستند، بیش از اندازه کافی بوده و همچنان مقرون به صرفه ترین راه برای خرید از خط تولید گوگل است.

طراحی

طراحی پیکسل بوک Go

البته، گوگل پیکسل بوک Go باریک و سبک طراحی شده است و تنها 0.5 اینچ ضخامت دارد و وزن آن 2.3 پوند است. این لپ تاپ فقط در دو رنگ عرضه می شود: «مشکی» و «صورتی»

بدنه این لپ تاپ از یک آلیاژ منیزیم رنگ شده با بافتی مات ساخته شده است که دارای یک حالت موج دار در قسمت پایه است. به نظر ما این قاب در برابر فشار و انعطاف پذیری بسیار مقاوم است که معمولاً در کروم بوک ها کمتر دیده می شود.

همچنین Pixel book Go دارای صفحه کلید با فاصله مناسب بین کلید ها و بلندگو هایی با عملکرد بالا نیز است. مطمئناً، آن ها کمی کوچک هستند و در نتیجه در رده بالا تا حدودی کوچک هستند، اما این بلندگو ها اکثریت قریب به اتفاق لپ تاپ هایی با این اندازه را که معمولاً با بلندگو های پایین کار می کنند، شکست می دهند.

نقاط ضعف طراحی

با این حال، یکی از مواردی که گوگل در آن قرار نداده، قابلیت ورود بیومتریکی است: یعنی هیچ گونه حسگر اثر انگشت و یا اسکنر عنبیه یا چهره در پیکسل بوک Go وجود ندارد. اگر هم کسی این قابلیت را بخواهد باید از تلفن همراه اندرویدی یا دارای سیستم عامل مورد تایید گوگل برای این کار کمک بگیرد. با توجه به اینکه بسیاری از کروم بوک ها حداقل یکی از این ها را ارائه می دهند، مطمئناً این یک نقطه دردناک است.

نقاط قوت طراحی

اما، برگردیم به نکات مثبت، صفحه کلیدگوگل پیکسل بوک Go بدون شک یکی از بهترین صفحه کلید هایی است که تا به حال در لپ تاپ ها دیده ایم. این بهبود طراحی را مدیون”Hush” گوگل هستیم، که کلید های اصلی و بی صدا برای پیکسل بوک Go مقرون به صرفه تولید کرده است. تقریباً این بهترین ترکیبی از سکوت و بازخورد قوی بر رویی ک صفحه کلید لپ تاپ است. با این حال، به احتمال زیاد نمی دانستید که صفحه کلید پیکسل بوک Go دارای نور پس زمینه نیز هست.

نکته: با نگه داشتن کلید Alt و سپس فشار دادن دکمه های روشنایی صفحه، می توانید، سطح روشنایی نور پس زمینه صفحه کلید را تغییر می دهد.

هنگام مقایسه طراحی قاب Pixel book Go با مدل قبلی و رقبای هم قیمت نیز، یک نقطه ضعف وجود دارد: این کروم بوک یک لپ تاپ 2 در 1 نیست. این ما را متعجب می کند که چرا گوگل اصلاً صفحه نمایش لمسی را در نظر نمی گیرد، با آن که این امر باعث می شود تا میزان برنامه های اندرویدی که سیستم عامل (OS) می تواند پشتیبانی کند، به شدت محدود شوند.

طراحی اتصالات

وقتی صحبت از اتصالات به میان می آید، Pixelbook Go به دو درگاه USB-C 3.1 مجهز است که می تواند هم کار شارژ و هم خروجی نمایشگر را انجام دهند. همچنین یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون برای خروجی صدا وجود دارد. البته که این لپ تاپ از نظر پورت شرایط عالی را ارائه نمی کند، اما تنظیمات میان رده لپ تاپ به راحتی با پورت های Thunderbolt 3 برابری می کنند، وقتی قیمت آن را نگاه می کنیم.

صفحه نمایش و دورربین پیکسل بوک Go

نمایشگر. Pixel book Go به جز پیکربندی رده بالا، از صفحه نمایش لمسی 1080p نیز استفاده می کند که به نظر ما رنگ ها را با جنب و جوش و دقت بسیار خوبیم نمایش می دهد. با این حال، ما آرزو داشتیم سیستم عامل کروم می توانست با تصاویر را با وضوح اصلی و بدون مقیاس بندی نمایش دهد. خوانا ترین مقیاس بندی در سیستم عامل کروم وضوح 1600 * 900 را ایجاد می کند، که تا حدودی ویژگی 1080p صفحه نمایش را کاهش می دهد.

به علاوه، در بالای صفحه نمایش، Google Pixel book Go یک دوربین جلوی 1080p دارد که ویدیو را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط می کند. با این لپ تاپ می توانید به راحتی یک کنفرانس یا مکالمه ویدیویی با کیفیت داشته باشید. البته که این کار به نوع اتصال شما هم بستگی دارد اما از نظر کیفیت ضبظ ویدیو مشکلی نخواهید داشت.

کارایی پیکسل بوک Go

کروم بوک جدید گوگل

از آنجایی که شما در حال خرید یک کروم بوک هستید، نباید انتظار عملکرد پیشگامانه ای از پیکسل بوک Go را داشته باشید، به خصوص با پردازنده های بدون فن اینتل که در داخل آن قرار دارد. در حالی که نمی توانیم از عملکرد اینتل Core m3 مدل پایه صحبت کنیم، اما می توان گفت که مدلی که دارای سری Core i5 Y است، برای کار های اساسی و حتی برخی ویرایش های سبک عکس بسیار کافی است.

این لپ تاپ می تواند بازی های اندرویدی را اجرا و ویدیو های 1080p را به خوبی پخش کند، اما هر چیزی فراتر از آن احتمالاً سیستم را خراب می کند. حققیتاً این سیستم عامل واقعاً از بسیاری از برنامه های کاربردی بسیار سخت پشتیبانی نمی کند.

این Chromebook با 8 گیگابایت رم می تواند تعداد بسیار بیشتری از تب های مرورگر Google Chrome را بارگیری کند. او می تواند بیش از ده ها تب را بدون نیاز به بارگیری مجدد آن ها به دلیل کمبود حافظه باز کند. اکثر کروم بوک ها با این قیمت فقط 4 گیگابایت رم را ارائه می دهند و این به ضرر خودشان است، زیرا مرورگر Google حتی پس از بروزرسانی های متعدد هم به شدت به رم وابسته است.

عمر باتری پیکسل بوک Go

تا حدودی می توان گفت Google Pixelbook Go عمر باتری بسیار چشمگیری داشت. این لپ تاپ در آزمایش های تست باتری 11 ساعت و 14 دقیقه هنگام پخش ویدیوی از حافظه محلی دوام آورد. این لپ تاپ مک بوک ایر 2019 را با یک ساعت و 14 دقیقه از عمر باتری بیشتر شکست داد.

این آزمایش بسیار با رقم وعده داده شده گوگل یعنی ۱۲ ساعت با یک بار شارژ همخوانی دارد. البته این میزان عمر باتری تقریباً برای هر لپ تاپ موجود در بازار نادر است. به علاوه، پیکسل بوک Go می تواند تنها با 20 دقیقه اتصال به پریز، دو ساعت شارژ باتری داشته باشد. این باعث می شود این لپ تاپ از نظر باتری در سطحی عالی باشد و برای افرادی که با لپ تاپ در مکان های مختلف کار می کنند یک موهبت بزرگ است.

نرم افزار و امکانات این کروم بوک

کروم بوک پیکسل گو

یکی از مزایای بزرگ کروم بوک ها این است که معمولاً همه آن ها با سیستم عامل ساده Chrome ارائه می شوند و طبیعتاً Google Pixelbook Go یکی از تمیز ترین کروم بوک هاست. با این حال، این لپ تاپ از نظر نرم افزار یا قابلیت های سایر کروم بوک ها چیز منحصر به فرد یا جدیدی ارائه نمی دهد.

ما از گنجاندن دستیار صدای Google یا صفحه کلید خوب از گوگل قدردانی می کنیم، اما باز هم، این تقریباً در مقایسه با هر کروم بوک مدرن دیگری منحصر به‌ فرد نیست. البته اگر بخواهیم آن را از سایر Chromebook ها متمایز کنیم، می توانیم به وب کم 1080p آن اشاره کنیم، زیرا این کیفیت در Chromebook ها به خصوص در مقایسه با گران ترین لپ تاپ‌ های موجود در بازار بسیار نادر است.

با این اوصاف، ما فکر می‌کنیم که پیکسل بوک Go را با این قیمت نیز باید، مانند اکثر لپ تاپ های کروم بوک دیگر دارای نوعی ورود بیومتریک باشد. فرض اینکه کاربران یک گوشی اندرویدی برای ورود به لپ تاپ خود دارند، کافی نیست، به خصوص در ایالات متحده که آیفون ها تقریباً همه جا را گرفته اند.

در انتها امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و راهنمای خوبی برای خرید یک لپ تاپ کروم بوک، محصول شرکت گوگل باشد. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله دیگر ما در رابطه با بهترین لپ تاپ های مخصوص کار با فوتوشاپ مراجعه کنید.

منبع:

techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *