ترفند, ترفند گوشی

نحوه بستن خودکار تب های باز در فایرفاکس برای اندروید

بستن خودکار تب فایرفاکس

تب های مرورگر گوشی همراه شما قابل مشاهده نیستند و باعث می شوند ده ها تب در گوشی شما باز شود. بستن تک به تک این زبانه ها آزار دهنده است. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه به طور خودکار تب های قدیمی را در اندروید ببندید.
برخی از لینک ها بدون اینکه متوجه شوید در تب های جدید باز می شود. تب ها یا برگه هایی که در پس زمینه باز می شوند، از منابع زیادی استفاده نمی کنند، اما یک وضعیت نامرتبی را ایجاد می کنند.

متاسفانه بر خلاف سافاری در آیفون و آی پد، گوگل کروم، مرورگر پیش فرض در اکثر گوشی های اندرویدی، قابلیتی برای رفع این مشکل ندارد. خبر خوب این است که یکی از مرورگر های محبوب و شناخته شده، موزیلا فایرفاکس راه حلی برای بستن خودکار تب ها در گوشی های اندروید دارد. برای یادگیری انجام این کار در ادامه با ما همراه باشید.

روش بستن خودکار تب ها در فایرفاکس برای اندروید

1. ابتدا فایرفاکس را از گوگل پلی استور دانلود کرده و نصب کنید و بعد آن را باز کنید. روی آیکون سه نقطه در نوار ابزار ضربه بزنید.

کلیک بر روی آیکون سه نقطه در نوار ابزار

2. گزینه “Settings” را از منو انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Settings

3. در صفحه باز شده، بر روی “Tabs” کلیک کنید.

کلیک بر روی گزینه Tabs برای

4. در بخش “Close Tabs” می‌ توانید مدت زمان انتظار برای بستن خودکار تب های غیر فعال در فایرفاکس را انتخاب کنید.

کلیک بر روی گزینه Close Tabs برای بستن خودکار تب های غیر فعال در فایرفاکس

این ها تمام کار هایی است که می توانید انجام دهید. اکنون، پس از اینکه یک تب برای مدت زمانی که انتخاب کردید بازدید نشود، برای شما بسته خواهد شد. این کار باعث مرتب نگه داشتن تب ها می شود. متأسفانه این قابلیتی است که در حال حاضر فقط در مرورگر هایی مانند فایرفاکس و بریو (Brave) موجود است.

اگر از Google Chrome یا Microsoft Edge به‌ عنوان مرورگر اصلی خود استفاده می‌ کنید، باید تب های خود را به صورت دستی ببندید، اما اگر بسته شدن تب های مرورگرتان برایتان اهمیت دارد، شاید بهتر باشد از موزیلا فایرفاکس استفاده کنید. فایرفاکس ویژگی های بیشتری برای اندروید دارد که در کروم نمی توانید پیدا کنید، از جمله برنامه های افزودنی.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های فایر فاکس

منبع: howtogeek

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *