سخت افزار, مجله تکنولوژی

مقایسه دوربین امنیتی هوشمند و دوربین مداربسته (CCTV)

دوربین امنیتی هوشمند و CCTV

وقتی صحبت از محافظت از اموال خود با دوربین به میان می آید، به طور کلی، نام دو مدل دوربین در ذهن شکل می گیرد: دوربین امنیتی هوشمند و دوربین مداربسته (CCTV).

اولین و مرسوم‌ ترین دوربین، سیستم دوربین مدار بسته سنتی (CCTV) است، که در آن مجموعه‌ ای از دوربین‌ ها فیلم را در یک واحد ذخیره‌ سازی مرکزی ضبط می‌ کنند و آماده مشاهده بر روی یک مانیتور اختصاصی هستند.

دوربین دوم، یکی از بهترین دوربین‌ های امنیتی هوشمند است که ویدیو های ضبط شده خود را در فضای ابری یا محلی یا کارت micro SD یا حافظه داخلی ذخیره می‌کند، بنابراین می‌ توان آن را از راه دور و از طریق یک رابط وب یا برنامه تلفن هوشمند، مشاهده کرد.

درجه ای از همپوشانی بین این دو رویکرد وجود دارد، به طوری که سیستم های دوربین مدار بسته شرکت هایی مانند Swann و Reolink، برخی از ویژگی های هوشمند ارائه شده توسط دوربین های امنیتی را از شرکت های فناوری مانند Ring و Nest به دست می آورند.

بنابراین کدام یک را باید انتخاب کنید؟ این واقعاً به آنچه در امنیت خانه به دنبال آن هستید بستگی دارد که کدام یک از این سبک های دوربین امنیتی را انتخاب کنید.

آیا می‌ خواهید سیستمی را پس از نصب به دستگاه خود واگذار کنید و مطمئن باشید که اگر هر اتفاقی بیفتد، رکوردی (ضبط فیلم) وجود خواهد داشت که می‌ توانید فوراً به آن دسترسی داشته باشید؟ یا سیستم مقرون به صرفه‌ تری می‌ خواهید که فقط در صورت شناسایی حرکت، ضبط کند و به جای کلی کابل، با اتصال اینترنت بی‌ سیم کار کند؟

دوربین مداربسته(CCTV) چه تفاوتی با دوربین امنیتی هوشمند دارد؟

 دوربین مداربسته (CCTV)
دوربین مداربسته(CCTV)

سیستم دوربین مداربسته سنتی (CCTV):

فیلم توسط دوربین هایی گرفته می شود که معمولاً توسط کابل های بلند به یک ضبط کننده مرکزی متصل می شوند. سپس می توان فیلم را روی یک مانیتور یا تلویزیون که به ضبط کننده متصل است، مشاهده کرد. این یک سیستم حلقه بسته است که حداقل به طور سنتی به اینترنت متصل نیست.

با ورود سیستم‌ های دوربین امنیتی هوشمند، از شرکت‌ هایی مانند Nest متعلق به گوگل و Ring متعلق به آمازون، سازندگان انواع دوربین‌ های مداربسته، شروع به اضافه کردن ویژگی‌ های اضافی، از جمله پشتیبانی از برنامه تلفن هوشمند، اعلان‌ های حرکتی و موارد دیگر، کرده‌ اند. این ویژگی‌ ها معمولاً در هزینه اولیه سیستم گنجانده می‌ شوند و به عنوان بخشی از خدمات اشتراک ماهانه ارائه نمی‌ شوند.

مزایای سیستم دوربین مدار بسته (CCTV)، در سادگی و قابلیت اطمینان آن است. اتصالات سیمی بین دوربین ها و ضبط کننده تضمین می کند که فیلم بدون تداخل یا خطر قطع اتصال بی سیم یا تمام شدن باتری دوربین، ضبط می شود. این دوربین‌ ها معمولاً در خارج از خانه استفاده می‌ شوند، بنابراین در برابر آب مقاوم هستند و برای زنده ماندن در معرض عناصر، طراحی شده‌ اند.

سیستم‌ های دوربین مداربسته(CCTV)، تمایل دارند همه چیز را ضبط کنند، یا حداقل گزینه‌ ای برای انجام این کار دارند. این به این معنی است که میزان فیلم ضبط شده، تنها به اندازه هارد دیسکی که دوربین ها در آن ضبط می کنند محدود می شود و می توان به جای تکه های حرکتی که در اکثر دوربین های امنیتی خانه هوشمند وجود دارد، جدول زمانی کاملی از فیلم را مشاهده کرد. برخی از سیستم‌ های شرکت‌ هایی مانند Sansco، Annke و Swann دارای تشخیص حرکت هستند که سپس از طریق ایمیل یا اعلان برنامه، به شما هشدار می‌دهد.

تقریباً تمام سیستم های دوربین مداربسته (CCTV)، دارای دید در شب با نور مادون قرمز هستند. برخی از دوربین‌ های خانه‌ های هوشمند، این مورد را ندارند یا فاقد برد سیستم دوربین مداربسته (CCTV)، هستند، اما این ویژگی است که به طور فزاینده‌ ای در سراسر جهان رایج می‌ شود.

با ضبط در یک واحد مرکزی با یک هارد دیسک یکپارچه، یک سیستم دوربین مدار بسته (CCTV)، راهی برای ضبط فیلم به صورت محلی است. به جای آپلود در فضای ابری یا پخش در تلفن هوشمند، فیلم در درایوی که در محل قرار دارد، ذخیره می شود. از مزایای این نوع عملکرد، می توان گفت:

  • که احتمال از کار افتادن و قطعی آن کمتر است.
  • دچار حملات سایبری نمی شود.
  • ذخیره سازی آسان انجام می شود و…

معایب استفاده از این نوع دوربین:

  • در صورت گم شدن یا آسیب دیدن نسخه اصلی، یک نسخه پشتیبان آنلاین در دسترس نیست.
  • یکی دیگر از نقاط ضعف سیستم های مداربسته این است که میزان ضبط فیلم آن ها، به اندازه هارد دیسک خود محدود می شود، در حالی که بسیاری از شرکت های دوربین های امنیتی خانه هوشمند فضای ذخیره سازی آنلاین نامحدود را به عنوان بخشی از اشتراک ماهانه ارائه می دهند.

یکی از نکات مثبت و منفی سیستم های دوربین مداربسته(CCTV)، نحوه نصب دوربین ها است. این دوربین‌ ها که معمولاً برای نصب در بیرون در نظر گرفته شده‌ اند، می‌ توانند نمای بسیار خوبی داشته باشند و در بالای دیوار خارجی نصب شوند. اما نصب آن ها و اتصالات سیمی آن ها به تلاش بسیار بیشتری نسبت به بسیاری از دوربین های هوشمند بی سیم و متصل به وب، نیاز دارد.

چه چیزی دوربین های امنیتی هوشمند را از دوربین مداربسته (CCTV) متمایز می کند؟

دوربین امنیتی هوشمند
دوربین امنیتی هوشمند

دوربین های امنیتی هوشمند:

این نوع دوربین ها، فیلم را در سرویس های ذخیره سازی ابری سازنده خود، آپلود می کنند. از آنجا، فیلم را می توان از طریق یک برنامه تلفن هوشمند یا رابط وب، استریم یا دانلود کرد. این بدان معناست که نیازی نیست خودتان ضبط فیلم را مدیریت کنید. این ویژگی، به مشتریان اجازه می دهد هر زمان که دوست دارند، از هر کجا که هستند، فیلم های ضبط شده را مشاهده کنند.

این دوربین ها، به دو صورت سیمی و بی سیم ارائه می شوند که دومی از باتری های قابل شارژ استفاده می کند. این می تواند برای نصب بسیار مفید باشد، زیرا به هیچ وجه نیازی به کابل نیست، اما به این معنی است که مالک باید مراقب عمر باتری باشد و احتمالاً دوربین را در حین شارژ شدن باتری خاموش نگه دارد. برخی از دوربین های امنیتی هوشمند نیز می توانند به جای آپلود ویدئو در فضای ابری، فیلم را روی کارت microSD ضبط کنند.

هوش مصنوعی، چیزی است که بسیاری از دوربین های امنیتی هوشمند، با آن عرضه می شوند. این ویژگی، به این دوربین ها امکان می‌ دهد افراد، حیوانات خانگی، ماشین‌ ها را شناسایی کنند و فقط زمانی که اتفاقی غیرعادی روی می‌دهد، به شما اطلاع می دهند. برخی از مدل‌ ها، حتی می‌ توانند دوستان و خانواده شما را شناسایی کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌ های کلیدی که اکثر دوربین‌ های امنیتی هوشمند را از سیستم‌ های دوربین مداربسته(CCTV) متمایز می‌کند، صدای دو طرفه است، که در آن دوربین دارای یک میکروفون و یک بلندگو است تا امکان مکالمه بین فردی را که توسط دوربین ضبط شده است و دیگری از طریق یک برنامه تلفن هوشمند، به صورت زنده مشاهده کند.

برخلاف دوربین مداربسته (CCTV)، دوربین های امنیتی هوشمند برای کار در داخل خانه نیز طراحی شده اند. برند هایی مانند Nest، Ring، و Arlo همگی دوربین‌ هایی را ارائه می‌کنند که برای استفاده در محیط داخلی، مناسب هستند. آن ها فاقد ویژگی ضد آب و هوا هستند و با USB تغذیه می شوند، اما کوچک، مقرون به صرفه تر و ساده برای استفاده هستند و اغلب دارای طیف وسیعی از ویژگی های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

دوربین های امنیتی هوشمند خانگی، می توانند به عنوان یک دوربین امنیتی معمولی استفاده شوند، روی درب ورودی نصب شوند و آماده باشند، یا می توانند روی میز بنشینند یا به عنوان مانیتور کودک، عمل می کنند.

سخن آخر

هم دوربین‌ های مداربست ه(CCTV) و هم دوربین‌ های امنیتی هوشمند، می‌ توانند وقتی شما در اطراف نیستید، خانه شما را زیر نظر داشته باشند و گزارشی از اتفاقات رخ داده را ارائه دهند. بنابراین اگر نیاز به بررسی یک حادثه دارید، فیلم به راحتی در دسترس خواهد داشت. اگر به دنبال یک سیستم ساده هستید که همیشه ضبط می کند و فیلم های محلی را ارائه می دهد که به اینترنت متکی نیست، سیستم دوربین مداربسته (CCTV)، بهترین گزینه است.

در همین حال، دوربین‌ های امنیتی هوشمند، گزینه مقرون‌ به‌ صرفه‌ تری هستند و در حالی که اکثر آن ها همیشه درحال ضبط نیستند، می‌ توان از آن‌ ها در داخل یا خارج از منزل استفاده کرد، بدون نیاز به متخصص حرفه‌ ای.

منبع: techradar

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *