سخت افزار

دستگاه پوز یا سخت افزار پرداخت برای کسب و کار

دستگاه پوز

معاملاتی که در هنگام خرید و فروش انجام می شود توسط دو جزء کلیدی تامین می شود: نرم افزار و سخت افزار. نرم افزار برنامه ای است که فرآیند فروش را تسهیل می کند. این نرم افزار ها به صندوق داران اجازه می دهد تا فروش را افزایش دهند و معاملات را در سیستم ثبت کنند. نرم افزار POS بدون شک در هر معامله ضروری است، اما بدون سخت افزار یا دستگاه پوز کار نخواهد کرد.

در واقع نرم افزار، مغز دستگاه پوز است و سخت افزار به عنوان بدنه عمل می کند. برای انجام معاملات به هر دو جزء نیاز دارید.

در این مقاله، نحوه انتخاب راه‌حل‌ های سخت‌ افزاری مناسب برای کسب‌ و کارتان را توضیح خواهیم داد. در مورد عواملی که باید در نظر بگیرید و همچنین نکاتی در مورد یافتن تجهیزات مناسب برای موقعیت خود یاد خواهید گرفت.

سخت افزار دستگاه پوز

سخت افزار دستگاه پوز شامل چه چیزی است؟

وقتی صحبت از سخت افزار دستگاه پوز می شود، به شناخت گزینه های شما کمک می کند. در اینجا انواع تجهیزاتی که معمولاً در راه اندازی سخت افزار POS دخیل هستند آورده شده است:

نمایشگر: نمایشگر های POS می توانند به اشکال مختلف، از رایانه یا لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ گرفته تا یک گوشی هوشمند، ارائه شوند.

اسکنر بارکد: اسکنر بارکد دستگاهی است که می تواند محصولات را در دستگاه پوز اسکن کند، بنابراین صندوق دار ها مجبور نیستند این کار را به صورت دستی انجام دهند. امروزه اکثر بارکد خوان ها سبک وزن هستند و می توانند با دستگاه هایی که دارای پورت USB هستند، کار کنند.

چاپگر رسید: اگر نیاز به چاپ رسید های کاغذی دارید، تنظیمات سخت افزاری شما باید شامل یک چاپگر رسید باشد. اکثر چاپگر های رسید مستقل، نیاز به یک منبع تغذیه دارند تا به آن وصل شود.

مهمترین فاکتور هایی که باید هنگام خرید دستگاه پوز در نظر بگیرید

فاکتور های مهم خرید دستگاه پوز

صندوق پول: این دستگاه پول نقد را ذخیره می کند و به چاپگر رسید متصل می شود. در پایان معامله، کشوی پول توسط چاپگر رسید فعال می شود.

پایانه پرداخت: پایانه پرداخت دستگاهی است که برای پردازش پرداخت‌ های کارت نقدی و اعتباری استفاده می‌کنید. مشتریان کارت می کشند یا در دستگاه وارد می کنند، سپس از صفحه کلید و پانل امضا برای پیشبرد تراکنش استفاده می کنند.

دستگاه های همه کاره تجهیزات دستگاه پوز در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد. و در حالی که هر یک از دستگاه های بالا را می توان به تنهایی تهیه و راه اندازی کرد. تجهیزات POS “همه در یک” نیز وجود دارد که می تواند این قطعات سخت افزاری را در یک دستگاه ترکیب کرد. به عنوان مثال، تعدادی تبلت POS در بازار وجود دارد که دارای پایانه های پرداخت داخلی، اسکنر و چاپگر هستند.

ارزیابی نیاز های کسب و کار

مانند خرید هر راه حل تجاری، ابتدا باید نیاز های خاص خود را مشخص کنید. گزینه‌ های سخت‌ افزاری زیادی در بازار وجود دارد، بنابراین ارزیابی نیاز های کسب‌ و کارتان قبل از خرید راه‌ حل به شما کمک می‌کند تا جستجوی خود را محدود کنید و فرآیند را آسان‌ تر کنید.

در اینجا مهم ترین ملاحظاتی است که باید هنگام خرید دستگاه پوز به آن ها توجه کنید:

فضای فیزیکی

تجهیزات POS فضای فیزیکی را اشغال می کنند، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که فروشگاه شما فضای کافی برای نگهداری دستگاه پوز دارد. به مکان خود نگاهی بیندازید و بعد تصمیم بگیرید.

فرض کنید یک بوتیک بزرگ با پیشخوان اختصاصی دارید که به اندازه کافی جادار است که پنج نفر پشت آن باشند. در این صورت، می‌ توانید تنظیمات سخت‌ افزاری کامل را با یک مانیتور بزرگ همراه با دستگاه‌ های مستقل داشته باشید.

از سوی دیگر، اگر در یک غرفه کوچک در بازار محصولات کشاورزی می فروشید، احتمالاً فضای کافی برای تجهیزات حجیم ندارید. در این مورد، ممکن است با یک گوشی تلفن همراه راحت تر باشید. می توانید به جای دستگاه پوز رومیزی از گوشی هوشمند خود و یک کارت خوان کوچک که به گوشی متصل می شود، استفاده کنید.

اندازه کاتالوگ

در مرحله بعد، اندازه کاتالوگ خود را در نظر بگیرید. اگر چند قطعه دست ساز می فروشید و به طور کلی با سبد های کوچک سر و کار دارید، احتمالاً نیازی به تجهیز فروشگاه خود به یک مانیتور بزرگ و اسکنر بارکد ندارید، زیرا می توانید به راحتی محصولات را با استفاده از دستگاه خود جستجو کنید.

از سوی دیگر، اگر کاتالوگ بزرگی دارید و محصولات شما در اندازه‌ ها یا رنگ‌ های متعدد عرضه می‌ شوند، به سخت‌ افزاری نیاز دارید که بتوانید محصولات را به لیست فروش اضافه کنید. در این مورد، داشتن دستگاهی که به شما امکان می‌دهد بارکد ها را اسکن کنید، ایده‌آل است، بنابراین نیازی به جستجوی دستی اجناس ندارید.

محیط کار

همچنین باید به محیطی که فروش شما در آن انجام می شود، فکر کنید. آیا در فروشگاهی هستید که اتصال اینترنت پایدار و منبع تغذیه دارید؟ اگر چنین است، داشتن یک ایستگاه کاری و دستگاه های متصل به برق این کار را انجام می دهد.

از سوی دیگر، اگر همیشه در حال حرکت هستید، می‌ توانید بدون دستگاه‌ های مستقل مانند چاپگر رسید و کشو های نقدی کار کنید و به یک دستگاه دستی (یعنی تلفن یا میز) که می‌ تواند به تلفن همراه متصل شود، استفاده کنید.

بودجه

در مرحله بعد، بودجه خود را در نظر بگیرید. بسته‌ های سخت‌ افزاری POS بسته به دستگاه‌ هایی که انتخاب می‌ کنید می‌ توانند از 300 تا 1800 دلار متغیر باشند.

وقتی نوبت به سرمایه گذاری در سخت افزار می رسد، مقدار مناسب تا حد زیادی به محل کسب و کار شما بستگی دارد. داده‌ های صنعت نشان می‌ دهد که شرکت‌ های کوچک معمولاً 6.9 درصد از درآمد خود را صرف فناوری اطلاعات (که شامل نرم‌ افزار، سخت‌ افزار و سایر محصولات و خدمات فناوری می‌شود) می‌ کنند، بنابراین هنگام تنظیم بودجه سخت‌ افزاری خود، این نکته را در نظر بگیرید.

وضعیت کسب و کار

وضعیت کسب و کار شما نیز عامل مهمی است. اگر کسب‌ و کار جدیدی هستید که به تازگی شروع به کار کرده‌ اید، ممکن است عاقلانه باشد که ابتدا از سخت‌ افزار پایه دستگاه پوز استفاده کنید، سپس در حین رشد، زنگ ها، چاپگر و … را اضافه کنید. با انجام این کار، می توانید برای ابتکارات درآمدزای بیشتری پول خرج کنید.

از سوی دیگر، اگر بسیار سودآور هستید و پولی برای خرج کردن دارید، می توانید به دنبال راه حل های سخت افزاری پیچیده تری باشید.

فضای بزرگ و تجهیزات بزرگ و کامل دستگاه پوز

تجربه تسویه‌ حساب با مشتریان را در نظر بگیرید. این تجربه به تصویر برند شما و انواع مشتریانی که به آن ها خدمات می دهید، بستگی دارد.

برای مثال، برند هایی که به خریداران قدیمی‌ تر خدمات ارائه می‌دهند، ممکن است بخواهند یک تجربه سنتی از فروش را ارائه دهند، که معمولاً شامل یک صندوق دار پشت پیشخوان می‌ شود، پول نقد می‌ گیرد و رسید را به مشتریان می‌ دهد. در این موارد، دستگاه‌ های فروش رومیزی مانند کامپیوتر ها، کشو های پول نقد و چاپگر های رسید، توصیه می‌ شوند.

از سوی دیگر، اگر مشتریان شما از تجربیات مدرن مانند پرداخت‌ های تلفن همراه و تراکنش‌ های بی‌ سیم استقبال کنند، به سمت تبلت‌ های شیک یا دستگاه‌ های کارت اعتباری که پرداخت‌ های موبایلی را می‌ پذیرند، و حتی سایر امکانات مدرن پیش بروید.

خرید نوع دستگاه پوز برای نیاز های موجود شما مهم است، اما فراموش نکنید که نقشه راهی که برای کسب و کار خود دارید را در نظر بگیرید. آیا قصد دارید کاتالوگ خود را گسترش دهید؟ آیا می خواهید یک فروشگاه بزرگتر در آینده داشته باشید؟

اگر چنین است، تجهیزاتی را در نظر بگیرید که بتواند نیاز های شما را در آینده برآورده کند و به شما کمک کند تا با زمان همگام شوید.

در از یک طرف باید در پول صرفه جویی کنید و از خرید سخت افزار های غیر ضروری خود داری کنید، و از طرف دیگر باید آینده نگر باشید و آنچه که در آینده به آن نیاز دارید، در نظر بگیرید، پس به نوعی باید تعادل ایجاد کنید.

به عنوان مثال، در حالی که ممکن است بتوانید با خرید یک مدل قدیمی پایگاه پرداخت در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما در صورت نیاز به به روز رسانی تجهیزات خود در آینده، این تصمیم ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشد.

مدل های مدرن دستگاه پوز

نکاتی درباه خرید سخت افزار دستگاه پوز

آیا از قبل انواع دستگاه های مورد نیاز خود را در کسب و کار خود می دانید؟ بیایید به مراحل عملی برویم که می‌ توانید برای یافتن راه‌ حل‌ های سخت‌ افزاری مناسب بردارید و به طور بالقوه در این فرآیند در هزینه‌ ها صرفه‌ جویی کنید.

ارائه‌ دهنده نرم‌ افزار POS و پردازشگر پرداخت شما می‌ توانند منابع قابل اعتماد اطلاعات و ارجاعات سخت‌ افزاری نقطه فروش باشند. اکثر این شرکت‌ ها با فروشندگان سخت‌ افزار شراکت دارند، بنابراین می‌ توانند راه‌ حل‌ هایی را پیشنهاد کنند که نه تنها با نیاز های شما مطابقت داشته باشد، بلکه با راه‌ حل‌ های آن ها نیز به خوبی کار کند.

توجه به این نکته مهم است که خرید سخت افزار POS با انتخاب نرم افزار نقطه فروش و پردازشگر پرداخت شما ارتباط نزدیکی دارد. این موجودیت ها دست در دست هم کار می کنند و زمانی که کاملاً یکپارچه باشند، عملکرد بهتری دارند.

دقیقاً مانند هنگام خرید یک ابزار شخصی جدید، انجام تحقیقات خود در مورد تجربیات دیگران می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام محصول برای شما مناسب است. بنابراین، رتبه‌ بندی‌ ها و بررسی‌ های سایر بازرگانانی را که از دستگاه‌ های مورد نظر شما استفاده می‌ کنند، مطالعه کنید.

اگر کنجکاو هستید که ببینید یک فناوری چگونه کار می کند، راه هایی برای مشاهده آن در عمل پیدا کنید. به یک فروشگاه فناوری محلی بروید تا بتوانید خودتان محصولات را لمس و احساس کنید. اگر در منطقه خود تاجرانی را می شناسید که از تجهیزات POS خاصی استفاده می کنند، از آن ها بازدید کنید تا بتوانید نحوه عملکرد سخت افزار را ببینید. همچنین می‌ توانید YouTube و یا آپارات را برای بررسی ویدیویی محصولات بررسی کنید.

اگر بودجه‌ ای ندارید، ممکن است بتوانید از دستگاه‌ هایی که قبلاً داشتید، استفاده کنید. چندین راه حل برای کارت خوان، و اسکنر بارکد وجود دارد که می تواند با تبلت ها و گوشی های هوشمند کار کند.

اگر پردازنده‌ های پرداخت را تغییر می‌ دهید و نمی‌ خواهید دستگاه پوز جدیدی بخرید، ببینید آیا می‌ توانید دستگاه‌ های کارت اعتباری موجود خود را دوباره برنامه‌ ریزی کنید تا با پردازنده جدیدتان کار کنند.

نکاتی در مورد خرید دستگاه پوز

منبع: techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *