مجله تکنولوژی

رم DDR5 جدید Corsair از نسل قبل خود خیلی گران تر است!

رم-ddr5-جدید-corsair-گران-20121

و باز هم، یکی دیگر از اجزای کامپیوتر عالی که نمی‌ توانیم آن را بخریم! جدید تریم محصول عرضه شده در تعداد محدود Corsair’s Dominator Platinum است، یک کیت رم جدید DDR5 قدرتمند که سرعت پردازش چشمگیری را برای هر سیستمی که در آن گنجانده شده است به ارمغان می آورد.

کیت رم 32 گیگابایتی DDR5 Dominator Platinum Corsair به صورت یک جفت 16 گیگابایتی عرضه می‌ شود که با حداکثر سرعت کلاک 6.2 گیگاهرتز قابل خریداری است. برای مقایسه، کیت 32 گیگابایتی DDR4 Dominator Platinum به چهار چوب 8 گیگابایتی متکی بود و تنها با حداکثر سرعت کلاک 4 گیگاهرتز قابل خریداری بود. حتی در روز های اولیه عرضه در بازار، ورژن جدید این رم به یکی از بهترین رم های DDR5 گیمینگ در سال 2022 تبدیل شد.

با این افزایش قدرت، بهتر است که از خنک کننده نیتروژن مایع در سیستم خود استفاده کنید. این رم های قدرتمند DDR5، برای دستیابی به عملکردی عالی، نیاز به یک سیستم خنک کننده قوی و مؤثر دارند، البته استفاده از فن های قدرتمند نیز می تواند به خوبی جواب دهد.

امیدواریم که عملکرد عالی و سرعت کلاکینگ مورد نظر خود را با سیستم خنک کننده مناسب به دست آورید، زیرا همانطور که در مورد سایر گجت‌ های پرطرفدار مانند پردازنده‌ های گرافیکی RTX 3080 و PS5 دیده‌ ایم، موجودی کیت DDR5 Dominator Platinum به دلیل اجزای تشکیل دهنده کمیاب آن، زیاد نیست. برخی مشکلات شامل کمبود مداوم تراشه و اسکالپر ها، موجب کم بودن موجودی این کیت ها در بازار می شود.

رم-ddr5-جدید-corsair-گران-20121

در حال حاضر این رم ها فقط در سایت‌ های فروش مجدد مانند eBay پیدا می شوند، جایی که کاربران با خوشحالی این قطعه را با حداقل دوبرابر RRP آن و به قیمت قابل توجهی بیشتر، می‌ فروشند.

با توجه به اینکه بیش از یک سال و نیم است که شاهد این وضعیت در سراسر صنعت سخت افزار با سایر اجزا نیز هستیم، نمی‌ توان گفت چه زمانی تعداد سهام بهبود می‌ یابد. اگر می‌ خواهید کیت رم DDR5 را در اختیار داشته باشید، به شما توصیه می‌ کنیم تا جایی که م ی‌توانید هشدار های موجودی را دنبال کنید و قطعه‌ ای را با قیمت‌ های نمایندگی خریداری نکنید، مگر اینکه کاملاً ناامید باشید و از فروشنده مطمئن باشید. اگر نیاز به خرید رم با قیمت مناسب و گارانتی ای قابل اطمینان می گردید، بد یست سری به فروشگاه تک یک بزنید!

منبع: techradar

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *