سخت افزار, مجله تکنولوژی

قیمت GPU به پایین ترین سطح در بیش از یک سال گذشته کاهش می یابد

پایین-رفتن-قیمت-گرافیک

قیمت گذاری کارت گرافیک در روند نزولی قرار دارد و به نظر می رسد ممکن است تا حدودی در حال عادی شدن باشد، با توجه به اینکه برچسب های قیمت به طور آزمایشی به سمت سطوح توصیه شده بر می گردند، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید با برخی هشدار ها.

این در گزارشی است که حاوی اطلاعات قیمت گذاری بر اساس بازار آلمان است که توسط 3DCenter گردآوری شده است، که نشان می دهد کارت های گرافیک AMD (مدل های RX 6000) اکنون 35٪ بالاتر از MSRP خود هستند و GPU های Nvidia (کارت های RTX 3000) 41٪ بالا تر هستند.

البته هنوز هم وضعیت عالی نیست، قیمت‌ های نسبتاً قدیمی بالاتر از قیمت‌ های فعلی است، اما حقیقت این است که بهبود قابل توجهی نسبت به قیمت‌ هایی است که در سال 2021 شاهد بودیم وجود دارد. علاوه بر این، قیمت ها از دسامبر 2021 به طور مداوم کاهش یافته است، و در حالی که این تنها چند ماه است، هنوز یک نشانه امیدوارکننده است و برخی از پردازنده‌ های گرافیکی سطح بالا از آخرین گزارش قیمت 3DCenter مقداری کاهش یافته اند.

گفته می‌ شود، قیمت برخی از مدل‌ ها هنوز بالاتر از MSRP است و آن ها AMD، RX 6800 و 6800 XT هستند که به ترتیب 63 و 55 درصد بالاتر از قیمت پیشنهادی هستند. انویدیا، بدترین متخلف قیمت گذاری RTX 3070 را با 60 درصد بالاتر از MSRP و RTX 3060 Ti و 3080 را که هر دو 55 درصد بالاتر هستند، می فروشد. در مورد کارت گرافیک های ارزان قیمت چطور؟ RX 6500 XT تنها 8 درصد بالاتر است.

تجزیه و تحلیل

وقتی در نظر بگیرید که انتظار می‌ رود کمبود قطعات در نیمه دوم سال 2022 کاهش یابد، دلیلی برای خوش‌ بینی بیشتر وجود دارد و بنابراین مشکلات عرضه پردازنده گرافیکی باید از بین برود، یا حداقل این پیش‌ بینی AMD و Nvidia است. اکنون بیش از چند ماه با H2 2022 فاصله نداریم، بنابراین انتظار منصفانه ای است که شاهد تغییر قیمت ها به سمت مطلوب تر باشیم.

در مورد اخطار هایی که در ابتدا به آن اشاره کردیم، به نظر می رسد که نوسانات ارز بین دلار و یورو بر قیمت پردازنده گرافیکی تأثیر گذاشته است، و همچنین باید در نظر داشته باشیم که این فقط یک گزارش واحد است.

به عبارت دیگر، این یک دیدگاه محدود است، و بهتر است که سعی نکنیم از آن نتیجه‌ گیری کنیم. اما با این وجود، به عنوان یک شاخص مفید از چگونگی حرکت بازار عمل می کند، به خصوص که با نشانه های دیگری که اخیراً مشاهده کرده ایم در ارتباط است که نشان می دهد قیمت کارت گرافیک ها مناسب تر هم می شود.

منبع: techradar

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *