مجله تکنولوژی

ساخت سیستم مورد نیاز برای اجرای روان بازی World of Warcraft: Shadowlands

سیستم مورد نیاز World of Warcraft

World of Warcraft یک بازی در سبک MMORPG است. اگر تا به حال هر نوع بازی MMO بازی کرده اید، به احتمال زیاد الهام بخش اصلی آن World of Warcraft بوده است. این بازی آنقدر عمیق است که در بین چندین نسل از گیمر ها محبوب است. چه از نسل دهه هفتادی ها باشید، چه دهه هشتادی و یا حتی دهه نودی، به احتمال زیاد تا به حال با این شاهکار روبرو شده باشید. این بازی از زمان انتشارش در سال 2004، همچنان در حال پیشرفت بوده است و هنوز گیمر هایی هستند که به این بازی علاقه دارند و همراه با ان پیشرفت می کنند. در این پست قصد داریم مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای روان بازی World of Warcraft: Shadowlands را بررسی کنیم.

هیچ بازی دیگری مانند این بازی ژانر MMORPG را تقویت نکرد. این بازی در زمانی به وجود آمد که اکثریت مردم جهان هنوز از اینترنت نسل های اولیه استفاده می کردند. حتی با ظهور عصر کابل های فیبر نوری و اینترنت فوق سریع، این بازی هنوز هم بسیار محبوب است و در حال حاظر با به روز رسانی مداوم محتوا، مثل همیشه جدید و هیجان انگیز است.

این مقاله یک راهنمای ساخت سیستم مورد نیاز برای اجرای روان بازی World of Warcraft: Shadowlands است. در اینجا ما در مورد نیاز های سخت افزاری و همچنین نکاتی در مورد انتخاب بهترین قطعات برای سیستمتان صحبت خواهیم کرد. خوشبختانه، مانند اکثر بازی های آنلاین محبوب، WoW به سخت افزار سطح بالایی نیاز ندارد. حتی یک کامپیوتر میان رده و ارزان قیمت گیمینگ هم برای این بازی کافی است.

WORLD OF WARCRAFT به طور خلاصه چیست؟

World of Warcraft شناخته شده ترین بازی در صنعت گیمینگ است. در واقع، World of Warcraft یک بازی نقش آفرینی آنلاین چند نفره عظیم یا MMORPG است. در این بازی صد ها پلیر به طور همزمان روی سرور WOW بازی می کنند و شما می توانید فعالانه با آن ها تعامل داشته باشید و همچنین یک ARPG است و در آن می توانید یک شخصیت را در دنیایی غنی بسازید و رشد دهید.

سیستم مورد نیاز World of Warcraft

بازی در یک قلمرویی فانتزی به نام Azeroth جریان دارد. این دنیای غنی از فرهنگ، دو جناح دارد که با یکدیگر جنگ دارند، یعنی Alliance و Horde که از نژاد های متعددی تشکیل شده اند که همگی پیشینه، تاریخ، فرهنگ، صفات و طبقات مربوطه خود را دارند. جذابیت اصلی بازی در مقیاس آن است. این یک بازی بسیار بزرگ با امکانات گسترده ای از کار هایی است که می توانید به تنهایی و همچنین با گروهی از دوستان خود انجام دهید.

تک تک جنبه های این بازی دارای عمقی باورنکردنی است. چه ماجراجویی های غنی از داستان باشد و چه سیستم ساخت آیتم های جدید، شما می توانید ساعت‌ ها حتی بر روی کوچک‌ ترین جزئیات بازی متمرکز شوید. گیم پلی اصلی بازی شامل بازی با گروهی از دوستان در برابر دشمنان (PvE) یا در برابر سایر بازیکنان (PvP) است. حمله کردن، کشتن رئیس ها، پاکسازی سیاه چال ها یا مبارزه با بازیکنان دیگر در دوئل ها، تنها برخی از امکاناتی هستند که می توانید در WoW پیدا کنید.

همچنین در این بازی یک اقتصاد مبتنی بر بازیکن عمیق وجود دارد. بنابراین، شما حتی می توانید تمام وقت خود را به عنوان یک معامله گر، صرف درآوردن پول در بازی و تبادل آیتم ها کنید تا بهترین نسخه از شخصیت خود را بسازید.

راهنمای ساخت کامپیوتر برای بازی World of Warcraft: Shadowlands

مانند بسیاری از MMORPG ها به طور کلی، World of Warcraft برای اجرا نیازی به یک کامپیوتر گیمینگ پیشرفته ندارد. در واقع، حداقل مشخصات سیستمی مورد نیاز آن، از سبک ترین نیاز های سخت افزاری در بین تمام بازی های موجود در بازار است. در حالی که از زمان انتشار اولیه، این بازی به‌ روز رسانی‌ های گرافیکی و محتوایی داشته است، سیستم مورد نیاز آن هنوز بسیار سبک است.

World of Warcraft دو مجموعه مجزا از سیستم مورد نیاز حداقلی و توصیه شده دارد. یکی برای ورژن خرده فروشی World of Warcraft یعنی Shadowlands و دیگری برای World of Warcraft Classic. در این پست ما مشخصات مورد نیاز برای سیستم مناسب World of Warcraft: Shadowlands را بررسی می کنیم.

این ورژن از یک موتور گرافیکی سنگین‌ تر استفاده می‌ کند، بنابراین حداقل نیاز های قوی‌ تری برای آن توصیه‌ شده است:

حداقل مورد نیاز برای Shadowlands

Intel Core i5-3450
AMD FX 8300
CPU
Intel UHD 630
NVIDIA GeForce GTX 760
AMD RX 560
GPU
4 گیگابایت رم DDR4
8 گیگابایت در صورتی که از گرافیک یکپارچه استفاده می کنید
رم
100 گیگابایت SSD یا HDDهارد دیسک
ویندوز 7 (64 بیت) یا جدیدتر
سیستم عامل مک 10.12 یا جدیدتر
سیستم عامل

الزامات توصیه شده برای Shadowlands

Intel Core i7-6700K
AMD Ryzen 7 2700X
CPU
NVIDIA GeForce GTX 1080
AMD RX Vega 64 or better
GPU
8 گیگابایترم
100 گیگابایت SSD یا HDD هارد دیسک
ویندوز 10 (64 بیت) یا جدیدتر
سیستم عامل مک 10.14 یا جدیدتر
سیستم عامل

انتخاب CPU برای کامپیوتر مناسب World of Warcraft

در اینجا CPU هایی را برای انواع کامپیوتر دسکتاپ برای World of Warcraft توصیه می کنم:

  • بسیار مقرون به صرفه: AMD Athlon 3000G
  • ارزان قیمت: AMD Ryzen 3 3100 یا Intel Core i3 10100
  • میان رده: AMD Ryzen 3 3300X یا معادل آن
  • کارایی بالا: Intel Core i5-10600K، AMD Ryzen 7 2700X، AMD Ryzen 5 3600X
  • مناسب استریم و گیمینگ حرفه ای: Intel Core i7-10700K یا بهتر

CPU های پیشنهادی تک یک:

انتخاب کارت گرافیک برای کامپیوتر مناسب World of Warcraft

GPU مورد نیاز World of Warcraft از Intel UHD 630 تا NVIDIA GTX 1080 اختصاصی قدرتمند را شامل می شود.

  • حداقل: Intel UHD 630، NVIDIA GTX 760، AMD RX 560
  • توصیه شده: NVIDIA GTX 1080، AMD RX Vega 64

نکته: شما حتی می توانید این بازی را روی گرافیک یکپارچه به خوبی اجرا کنید. حداقل نیاز های بازی مطمئناً به این واقعیت اشاره دارد که بازی World of Warcraft Shadowlands می تواند روی نمونه هایی مانند Intel UHD 630 که در سال 2017 منتشر شد کار کند.

کارت گرافیک های پیشنهادی تک یک:

انتخاب رم برای کامپیوتر مناسب World of Warcraft

الزامات رسمی بازی 4 گیگابایت رم به عنوان حداقل و 8 گیگابایت رم به عنوان مورد نیاز توصیه شده برای کامپیوتر شخصی برای World of Warcraft است. یک رم مناسب DDR4 دارای فرکانس متوسط در محدوده 2400 تا 3000 مگاهرتز است. با این حال، حافظه های رم با کارایی بالا می توانند فرکانس های 4000 مگاهرتز یا بالاتر را نیز داشته باشند.

با این حال، هر چه فرکانس رم بالاتر باشد، گران تر است. علاوه بر آن، همه مادربرد ها از رم ها با فرکانس بالا پشتیبانی نمی کنند. اکثر مادربرد های مقرون به صرفه، مانند آن هایی که دارای چیپست اینتل H510 هستند، از رم با فرکانس حداکثر 3000 مگاهرتز پشتیبانی می کنند.

رم های پیشنهادی تک یک:

انتخاب هارد برای کامپیوتر مناسب World of Warcraft

الزامات سخت افزاری بازی توصیه می کند که 100 گیگابایت فضای خالی داشته باشید. همچنین استفاده از SSD به جای هارد دیسک را توصیه می کند. امروزه دلایل زیادی برای استفاده از SSD به جای هارد دیسک (HDD) وجود دارد. با این حال، مزایا بیشتر به تجربه شما در کامپیوتر شخصی محدود می شود تادر بازی.

به عبارت دیگر، نوع فضای ذخیره سازی ای که در اختیار دارید، روی عملکرد بازی تاثیری نخواهد داشت. زیرا مانند همه برنامه ها و بازی ها، پس از بارگذاری، از رم به عنوان ذخیره سازی به جای هارد دیسک استفاده می شود.

انتخاب مادربرد برای کامپیوتر مناسب World of Warcraft

هنگام انتخاب یک مادربرد برای ساخت کامپیوتر شخصی، باید به دنبال سازگاری مادربرد و CPU باشید. به عبارت دیگر، شما باید از نصب کردن یک CPU سطح پایه با یک مادربرد سطح بالا و بالعکس اجتناب کنید. پردازنده‌ های قدرتمند تر باید در حالت ایده‌ آل با مادربرد های سطح بالا جفت شوند، زیرا آن ها کنترل ولتاژ بهتری دارند، اورکلاک را ارائه می‌ دهند و ویژگی‌ هایی دارند که به شما امکان می‌ دهد از حداکثر پتانسیل CPU خود استفاده کنید.

دسته بندی های مختلفی از مادربرد ها وجود دارد که من آن ها را برای رایانه های شخصی برای World of Warcraft بسته به بودجه شما و انتخاب CPU توصیه می کنم. در این بخش به شما چیپست های پیشنهادی مادربرد را معرفی کرده ام:

ارزان:

  • AMD A320
  • AMD A520
  • Intel H510
  • Intel H410

میان رده:

  • AMD B550
  • Intel B560

عملکرد بالا:

  • AMD X570
  • Intel Z590

مادربرد های پیشنهادی تک یک:

منبع: pcguide101

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *