سخت افزار

آیا فناوری هپتیک فیدبک (Haptic Feedback) می تواند آینده صندلی های گیمینگ را تحول کند؟

فناوری هپتیک فیدبک

شاید لازم نباشد نگران از دست دادن تماس انسانی باشیم. فناوری هپتیک تجربه کاربری مرتبط تری را ارائه می دهد که می تواند برای شرکت ها در آینده کلیدی باشد. فناوری هپتیک فیدبک دهه‌ هاست که وجود دارد. از کنترلر های بازی‌ های ویدیویی قدیمی گرفته تا لرزشی که در گوشی هایتان احساس می‌ کنید، همه نشان دهنده وجود این فناوری هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی، این فناوری نیز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار قدرتمند برای تعامل با مشتری است. در این پست علاوه بر بررسی مزایا، انواع و موارد استفاده از فناوری هپتیک فیدبک، در مورد تحول صنعت ساخت صندلی های گیمینگ با استفاده از این فناوری صحبت خواهیم کرد.

فناوری هپتیک چیست؟

فناوری هپتیک استفاده از حس های لامسه برای تحریک حس لامسه در تجربه کاربری است. به عنوان مثال، کاربرد های مستقیم فناوری های لمسی اغلب شامل ارتعاشات گوشی و کنترلر بازی است. علم هپتیک همچنین شامل هرگونه بازخورد لمسی مانند فشار هوا یا امواج صوتی است.

فناوری هپتیک چیست؟

این فناوری که با نام لمس سه بعدی یا ارتباطات حرکتی نیز شناخته می شود. هپتیک فیدبک با استفاده از ارتعاشات، حرکات و غیره، تجربیاتی برای کاربر ایجاد می کند. از آنجایی که لمس اساسی ترین روش تعامل است، استفاده از حس درون محصولات به سرعت تبدیل به جدید ترین رویکرد برای ایجاد تجارب به یاد ماندنی یک برند می شود.

قبل از شروع بد نیست برخی اصطلاحات این فناوری را بندانید.

  • فناوری هپتیک به کاربرد های فنی (مجازی یا فیزیکی) اشاره دارد که تحریکات لمسی را ایجاد می کند.
  • فناوری هپتیک فیدبک شامل روش هایی است که در آن فناوری لمسی اطلاعات لمسی را به کاربران منتقل می کند.
  • هپتیک اصطلاح جامعی است که علاوه بر علوم اعصاب و فیزیولوژی لمس، علم بازخورد لمسی و فناوری لمسی را توصیف می کند.

فناوری هپتیک فیدبک

هپتیک فیدبک استفاده از لمس برای برقراری ارتباط با کاربران است. بیشتر مردم احساس لرزش در گوشی یا صدای کنترلر بازی را دیده اند و حس کرده اند، اما هپتیک فیدبک بسیار بیشتر از این است. هپتیک فیدبک بیشتر یک روش ارتباطی است تا یک فناوری یا برنامه خاص. این چیزی کمتر از یک روش کاملاً جدید برای ارتباط ماشین ها و انسان ها نیست.

فناوری هپتیک فیدبک چه حسی دارد؟

در تئوری، فناوری هپتیک فیدبک می تواند شبیه هر چیزی باشد. با این حال، در عمل احساسات موجود محدود است، به ویژه در دستگاه های مرسوم تر. انواع مختلف ارتعاشات، که معمولا با دستان شما احساس می شوند، رایج ترین شکل بازخورد لمسی یا هپتیک فیدبک امروزه هستند.

احساس لامسه ای که اکثر مردم وقتی می گویند “لمس” به آن فکر می کنند بخشی از چیزی است که به عنوان سیستم حسی تنی شناخته می شود. این شامل حس درواقع طیف وسیعی از احساسات است، نه فقط احساساتی مانند ارتعاش یا فشار، بلکه چیز هایی مانند درد، دما و موقعیت و حرکت بدن شما در فضا.

سیستم حسی جسمی شامل حداقل 12 نوع گیرنده تخصصی است. هر کدام اطلاعات مختلفی را به مغز شما ارسال می کند. یک نوع اطلاعات مربوط به ارتعاش، یکی در مورد فشار، دیگری در مورد درد و غیره.

صندلی‌ های گیمینگ هپتیک فیدبک می‌ توانند آینده صندلی های گیمینگ را متحول کنند!

Razer مفهوم صندلی گیمینگ با فناوری هپتیک فیدبک را با استفاده از همان فناوری برای کنترلر های VR در طول نمایشگاه CES 2022 ارائه کرد. و اکنون Cooler Master در تلاش است همین مفهوم را برای ما به واقعیت تبدیل کند. Cooler Master از Synk X رونمایی کرده است، صندلی گیمینگ ای که با تبدیل امواج صوتی با تأخیر کم، به ارتعاشاتی که اثر بازخورد لمسی را ایجاد می کند، «تجربه های لمسی در زمان واقعی» را ارائه می دهد.

صندلی 135 درجه دراز می‌ شود، هفت حالت نورپردازی ARGB دارد و با بلوتوث سازگار است. همچنین یک کنترلر داخلی دارد که به شما امکان می دهد این عملکرد های مختلف را کنترل کنید. تا کنون تاریخ انتشار Synk X اعلام نشده است، اما باید به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این صندلی ارائه شود. و اگر با شایعه ها مطابقت داشته باشد، می‌ توانیم بگوییم قرار است یکی از بهترین صندلی‌ گیمینگ در این سال باشد.

صندلی های گیمنگ هپتیک فیدبک

فناوری هپتیک فیدبک VR در حال حاضر یک فناوری شگفت‌ انگیز گیمینگ است که می‌ تواند با تغییر دادن بازخورد لرزش‌ ها برای مطابقت با آنچه که در طول بازی «باید» احساس کنید، احساسات متفاوتی را به بازیکن منتقل کند. از این صندلی با دستکش Sense و کنترلر های دستگاه های واقعیت مجازی با جلوه بالا استفاده می شود.

بنابراین منطقی به نظر می رسد که قدم بعدی جفت کردن همان فناوری با دستگاهی باشد که تماس دائمی با بدن شما دارد. برای مثال، یک بازی مسابقه ای می‌ تواند از آن برای شبیه‌ سازی ضربات و شتاب یک صندلی مسابقه‌ ای یا حتی تصادف رانندگی استفاده کند. و بسیاری از ژانر های دیگر می توانند از آن برای تأثیر مشابه استفاده کنند. بین Cooler Master و Razer، دیدن تاثیری که صندلی‌ های فناوری هپتیک فیدبک می‌ توانند روی بازی داشته باشند، باورنکردنی است.

nybreaking

masschallenge

ultraleap

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *