آموزش

همه چیز در مورد ساخت بازی ویدیویی و مهارت های مورد نیاز آن

ساخت بازی ویدیویی

امروزه، افراد بیشتری نسبت به قبل بازی‌ های ویدیویی انجام می‌ دهند و به ورزش الکترونیک روی آورده اند، که باعث می شود فضای زیادی برای افراد جدید وجود داشته باشد که وارد شوند و یک بازی ویدیویی عالی بسازند. فرآیند ساخت یک بازی ویدیویی طولانی و پیچیده است. این کار نیاز به مهارت های مختلف زیادی دارد. ما در این مقاله اصول اولیه ساخت یک بازی ویدیویی را از ابتدا به شما آموزش می دهیم تا شما هم به به عنوان یک گیمر حرفه ای کسب درآمد کنید.

1. انتظارات خود را مدیریت کنید

مهارت های مورد نیاز برای ساخت بازی ویدیویی

طراحی بازی های ویدیویی به مهارت های مختلف، کد نویسی یا اسکریپت، هنر، انیمیشن، موسیقی، طراحی صدا، تست، تولید، تامین مالی و بسیاری از موارد دیگر نیاز دارد. یادگیری و توسعه همه این ها ساعت ها طول می کشد، به خصوص اگر تیم استودیویی بزرگی نداشته باشید. شما باید درک کنید که با منابع و مدت زمانی که در اختیار دارید می توانید به چه چیزی برسید. اگر در مورد کاری که می توانید انجام دهید واقعبین نیستید، احتمالاً به سرعت ناامید شده و تسلیم خواهید شد.

اگر قبلاً بازی طراحی نکرده اید، از یک بازی ساده شروع کنید و پله های موفقیت را یکی یکی بالا بروید، آهسته و پیوسته اما محکم. اولین بازی شما باید فقط برای یادگیری باشد، نه یک شاهکار. هدف اولین بازی شما باید ساختن چیزی باشد که در سریع ترین زمان ممکن بتوان با آن بازی کرد، حتی اگر فقط سطح یک اتاق باشد. بازی بعدی شما قطعا بهتر خواهد بود. به زودی بازی های ویدیویی ای را خواهید ساخت که مردم خواهان بازی کردن آن خواهند بود و در آینده رویای امروزتان می شود کاری که دیروز کرده اید.

قبل از توسعه بازی ویدیویی خود، کار در یک شرکت بازی حرفه ای را در نظر بگیرید. اگر تجربه، تحصیلات و یک بازی شناخته شده را به نام خود داشته باشید، در ساخت یک بازی موفق و جذب سرمایه گذار آسان تر خواهید بود.

2. یادگیری زبان های برنامه نویسی

یادگیری زبان های برنامه نویسی

در حالی که می توانید از یک موتور بازی برای توسعه بیشتر بازی ویدیویی خود با برنامه نویسی کم استفاده کنید، دانستن برنامه نویسی به شما امکان کنترل بیشتری بر توسعه بازی می دهد. زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید. می‌ توانید در برخی دوره ها شرکت کنید تا برنامه‌ نویسی را یاد بگیرید یا چند آموزش آنلاین ببینید. بازی های کد نویسی مانند Code Monkey، Code Combat و Robocode بازی هایی هستند که برای آموزش برنامه نویسی به شما طراحی شده اند.

زبان های برنامه نویسی که می توانید یاد بگیرید

  • C++: یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی، و یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری است، اما ارزشش را دارد. چرا که ++C به شما کنترل بیشتری روی سخت افزار کامپیوتر و فرآیند های گرافیکی می دهد. بسیاری از موتور های بازی، مانند Unreal، فقط اطلاعات نوشته شده به زبان C++ را می پذیرند.
  • Java: جاوا یکی دیگر از زبان های رایج است که در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان برنامه نویسی شبیه به C++ است که یادگیری آن را در کنار C++ آسان می کند.
  • SQL :SQL مخفف Structured Query Language است. برای تعامل با پایگاه های داده آنلاین استفاده می شود. اگر بازی ویدیویی شما نیاز دارد که بازیکنان یک حساب کاربری آنلاین ایجاد کنند، یا با بازیکنان دیگر به صورت آنلاین تعامل داشته باشند، به یک پایگاه داده برای مدیریت تمام اطلاعات کاربر نیاز دارید. می توانید از SQL برای ایجاد و مدیریت پایگاه داده استفاده کنید.
  • HTML، CSS، جاوا اسکریپت: HTML/HTML5، CSS/CSS3 و جاوا اسکریپت همگی زبان های توسعه وب هستند. یادگیری همه آن ها بسیار آسان است، اما اغلب در توسعه بازی استفاده نمی شود. با این حال، اگر در ساخت بازی ویدیویی تازه وارد هستید، می‌ توانید از این زبان‌ های پایه برای ساخت بازی‌ های مبتنی بر مرورگر وب استفاده کنید.

3. آشنایی با نرم افزار های گرافیکی مختلف

آشنایی با نرم افزار های گرافیکی

اگر یک حرفه ای را برای انجام کارهای گرافیکی خود استخدام نمی کنید، پس باید زیاد مطالعه کنید. شما باید کار با تعدادی برنامه گرافیکی پیچیده را یاد بگیرید. فتوشاپ، GIMP، Adobe Illustrator، Blender 3D، 3DS Max مکان های خوبی برای شروع هستند اگر می خواهید عناصر بصری بازی ویدیویی خود را بسازید.

اگر فکر می کنید که هنرمند خیلی خوبی نیستید، از سبک هنری مینیمال استفاده کنید. بسیاری از بازی های مستقل محبوب با استفاده از سبک هنری پیکسل 8 بیتی طراحی شده اند. نه تنها کشیدن آن آسان تر است، بلکه حس نوستالژی را در بسیاری از گیمر ها بر می انگیزد. بازی های دیگر با استفاده از اشکال هندسی ساده طراحی شده اند.

4. انتخاب موتور بازی

انتخاب موتور بازی

موتور بازی چیزی است که باعث می شود یک بازی ویدیویی اجرا شود. این موتور بازی گرافیک، انیمیشن و صدا را ارائه می دهد و فیلم نامه، فیزیک و موارد دیگر را پردازش می کند. اگر با استعداد هستید، می توانید موتور بازی خود را طراحی کنید. اما اگر می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید و یک موتور بازی موجود پیدا کنید. موتور های بازی قدرتمند زیادی وجود دارد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. بسیاری از آنها برای دانلود و استفاده رایگان هستند. اما اکثر آن ها از شما می خواهند که برای استفاده از همه ویژگی ها و پرداخت حق امتیاز بازی هایی که منتشر می کنید، مجوز خریداری کنید.

موتور های بازی که می توانید برای طراحی بازی استفاده کنید

  • Unity: یک موتور بازی قدرتمند است. از بازی های دو بعدی و سه بعدی پشتیبانی می کند و یادگیری آن چندان دشوار نیست. بسیاری از بازی های موبایل و مستقل با استفاده از Unity طراحی شده اند.
  • Unreal 4 :Unreal یکی دیگر از موتور های بازی محبوب است. یادگیری این موتور بازی سخت است و برای طراحان بازی مبتدی توصیه نمی شود. با این حال، این یک موتور بازی قدرتمندی است که برای ایجاد تصاویری خیره کننده استفاده می شود. بسیاری از بازی های محبوب از جمله Fortnite، Mortal Kombat 11 و Final Fantasy VII Remake در Game Maker Unreal 4 طراحی شده اند.
  • Studio 2 :Game Maker Studio یک موتور بازی سازی خوب برای کسانی است که تجربه زیادی در کار با موتور های بازی ندارند. این موتور بازی بیشتر در ساخت بازی‌ های ویدیویی دو بعدی استفاده می‌ شود و رابط کاربری آن بسیار آسان است.
  • Scratch :Scratch یک بازی ساز آنلاین است که توسط MIT به عنوان یک ابزار آموزشی توسعه یافته است. اگر اصلاً تجربه ای در زمینه طراحی بازی ندارید، این موتور بازی می تواند نقطه شروع خوبی باشد.

5. کار با موتور بازی را یاد بگیرید

یادگیری کار با موتور بازی

موتور های بازی یکی از پیچیده ترین نرم افزارها هستند. هنگامی که در مورد موتور بازی تصمیم گرفتید، باید زمانی را برای یادگیری نحوه استفاده از آن اختصاص دهید. خوشبختانه، منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. دفترچه راهنمای کاربر را بخوانید، آموزش‌ های ویدیویی را بررسی کنید، در دوره ها شرکت کنید، و با انجمن‌ های راهنمای آنلاین مشورت کنید تا به شما کمک کند تا جایی که می‌ توانید یاد بگیرید.

6. نمونه اولیه بازی ویدیویی خود را طراحی کنید

طراحی یک نمونه اولیه از یک بازی ویدیویی

نمونه اولیه شما نیازی به داشتن صدا و تصاویر عالی ندارد، نباید مجموعه کاملی از سطوح باشد، یا دارای تمام دشمنان، قدرت ها و سلاح هایی باشد که قهرمان داستان شما استفاده می کند. این باید فقط یک سطح پایه با تصاویر اولیه و یک یا دو دشمن و موانع برای نشان دادن مکانیک های اصلی باشد.

7. تامین مالی و برنامه ریزی

تامین مالیف برنامه ریزی و پرداخت حق امتیاز

اگر قصد دارید یک بازی را برای پول منتشر کنید، باید به فکر تامین مالی باشید. اکثر موتور های بازی از شما می خواهند برای استفاده از نرم افزار خود حق امتیاز بپردازید. ممکن است لازم باشد برنامه های دیگری مانند ابزار های طراحی گرافیکی بخرید یا افرادی را به عنوان اعضای تیمتان استخدام کنید. این ممکن است شما را ملزم به گرفتن وام یا پیدا کردن سرمایه گذار کند. حتی اگر قصد دارید یک بازی را به تنهایی طراحی کنید، باز هم باید تمام زمان لازم برای طراحی بازی خود را در نظر بگیرید.

برای ساخت یک بازی مستقل با کیفیت متوسط، تقریباً به صدها هزار دلار نیاز دارید. بازی‌ های زیادی با استفاده از سرمایه‌ گذاری جمعی ساخته شده‌ اند. وب سایت هایی مانند Kickstarter و Fig می توانند راه های خوبی برای جمع آوری پول برای یک پروژه باشند. اما باید مطمئن شوید که مهارت های لازم برای ارائه محصولی که می فروشید را دارید. در حالی که بسیاری از کمپین های تامین مالی جمعی موفقیت آمیز بوده اند، بسیاری از آن ها نیز شکست خورده اند.

8. برنامه ریزی برای ساخت بازی ویدیویی

برنامه ریزی برای بازی

قبل از شروع طراحی بازی ویدیویی خود، موارد ی وجود دارد که باید در مورد آن ها فکر کنید برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید قبل از شروع توسعه از خود بپرسید می تواند موارد زیر باشد:

  • نقاط قوت من به عنوان یک طراح چیست؟
  • نقاط ضعف من چیست؟
  • بر اساس نقاط قوتم چه نوع بازی ای می توانم بسازم؟
  • ژانر بازی چیست؟
  • برخی از مکانیک های بازی که به نظر شما بازی را لذت بخش می کند کدامند؟
  • برخی از مکانیک های بازی که به نظر شما ناامید کننده هستند چیست؟
  • بازی شما از چه بازی هایی الهام گرفته است؟
  • چه تفاوتی با سایر بازی های مشابه دارد؟
  • ویژگی های کلیدی بازی چه خواهد بود؟
  • توسعه این ویژگی ها چقدر طول می کشد؟
  • آیا ویژگی هایی وجود دارد که من می خواهم که نمی دانم چگونه آن را بسازم؟
  • در صورت نیاز، بازی بدون چه ویژگی هایی می تواند اجرا شود؟
  • آیا بازی داستانی دارد؟
  • گیم پلی بازی چگونه با داستان مطابقت دارد؟
  • چه نوع سبک هنری برای بازی خود می خواهم؟
  • چگونه می توانم این سبک هنری را ایجاد کنم؟

9. ایجاد سند طراحی

ایجاد سند طراحی

یک سند طراحی همه چیز را در مورد طراحی بازی ویدیویی شما نشان می دهد: گیم پلی، مکانیک، شخصیت ها، طرح داستان، هنر مفهومی، انتظارات و جدول زمانی کلی برای انجام کارها. سند طراحی شما نه تنها برای حفظ تیم خود در مسیر ساخت بازی ویدیویی، بلکه برای نشان دادن به سرمایه گذاران بالقوه بسیار مهم است.

  • سند طراحی بازی شما باید به بخش‌ هایی تقسیم شود و شامل فهرست مطالب مفصل باشد.
  • بخش‌ های رایج شامل پوشش داستان بازی، شخصیت‌ های اصلی و فرعی، طراحی سطح، گیم‌ پلی، هنر و طراحی بصری، صداها و موسیقی بازی، و همچنین تفکیک کنترل‌ ها و طراحی رابط کاربری.
  • سند طراحی نباید به متن محدود شود. معمولاً طرح‌ های طراحی، هنر مفهومی و حتی مواردی مانند پیش‌ نمایش ویدیو ها یا نمونه‌ های صدا را خواهید یافت.
  • در مورد سند طراحی خود و قالب بندی آن احساس محدودیت یا نگرانی بیش از حد نکنید. هیچ قالب استاندارد ی برای گنجاندن وجود ندارد. فقط سندی بسازید که سازماندهی شده و متناسب با بازی شما باشد.
  • سند طراحی شما بر روی سنگ حک نشده است. بنابر این در طول پروژه طراحی بازی ویدیویی، می توانید همه چیز را تغییر دهید. ممکن است متوجه شوید که برخی ایده ها آنطور که فکر می کردید کار نمی کنند یا خیلی پیچیده هستند. همچنین ممکن است ایده های بهتری داشته باشید که می توانید آن ها را تغییر دهید.

10. تیم خود را با دقت بسازید

انتخاب دقیق اعضای تیم ساخت بازی ویدیویی

چند بازی ویدیویی توسط یک نفر ساخته شده است، اما ساخت یک بازی ویدیویی ساده ممکن است سال ها طول بکشد. به طور معمول، شما به افراد زیادی با مهارت های مختلف نیاز دارید. شما به برنامه‌ نویسان، مدل‌ سازان، هنرمندان، طراحان بازی یا طراحان سطح، تکنسین‌ های صدا، آهنگساز موسیقی، تست کنندگان، و همچنین تولیدکنندگان، حسابداران و متخصصان بازاریابی و تبلیغات نیاز دارید. بازی‌ های مستقل معمولاً تیمی حدود 5-20 نفر دارند. بازی های بزرگ می توانند تا چند صد نفر روی آن ها کار کنند.

11. زمانی برای اتمام کار تعیین کنید

تعیین ضرب الجل

اگر خودتان یک بازی حرفه ای یا یک بازی ساده را طراحی می کنید، ابتدا با تعیین ضرب الاجل برای کل پروژه شروع کنید. سپس برای نقاط عطف کوچکتر در مسیر تکمیل پروژه، ضرب الاجل تعیین کنید. حتی ممکن است بخواهید یک نمودار گانت با تمام وظایف مختلف ایجاد کنید.

این روز ها تاخیر در بازی ها اصلا غیر معمول نیست. با این حال، اگر متوجه شدید که تکمیل یک پروژه یا کار 3 برابر بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می‌ کردید طول می‌ کشد، این نشانه خوبی است که دامنه پروژه شما بسیار بزرگ است و ممکن است نیاز داشته باشید که کارها را کمی کاهش دهید.

12. دارایی های بازی ویدیویی خود را ایجاد کنید

خرید یا ایجاد دارایی بازی ویدیویی

دارایی ها همه محتوایی هستند که بازی را تشکیل می دهند. این شامل اسپرایت های دو بعدی، مدل های شخصیت های سه بعدی، انیمیشن ها، چیدمان های سطح، تزئینات، اشیاء تعاملی، موسیقی، جلوه های صوتی و موارد دیگر است. شما به تیمی از هنرمندان با استعداد نیاز دارید که در طراحی شخصیت، طراحی محیط، طراحی سطح، انیمیشن، مدل سازی سه بعدی، نورپردازی، جلوه های ویژه، طراحی صدا، صدا پیشگی، آهنگ سازی و غیره تخصص دارند.

اگر دارایی‌ های خاصی برای بازی خود می‌ خواهید، اما نمی‌ دانید چگونه یا زمان لازم برای ساختن آن را ندارید، بسیاری از موتور های بازی دارای یک فروشگاه دارایی هستند که در آن می‌ توانید دارایی‌ های بازی ساخته‌ شده توسط کاربران دیگر را خریداری کنید و از آن ها در بازی خود استفاده کنید.

13. برنامه نویسی بازی ویدیی

برنامه نویسی بازی ویدیویی

14. تست بازی ویدیویی

تست بازی ویدیویی

هر زمان که چیزی کاربردی در یک بازی ویدیویی ایجاد کردید، باید آن را آزمایش کنید. بازیکنان که بازی را تست می کنند را در حین بازی تماشا کنید. با تماشای بازی دیگران چیز های جدیدی در مورد بازی خود خواهید آموخت. شما خواهید دید که گیمر های واقعی چگونه به بازی شما واکنش نشان می دهند. ممکن است متوجه شوید که برخی از مکانیک های بازی آنطور که فکر می کردید کار نمی کنند.

14. اصلاح بازی ویدیویی

اصلاح بازی ویدیویی

در طول فرآیند تست بازی ویدیویی، ممکن است بخواهید مکانیک‌ های بازی را که خیلی خسته‌ کننده یا سرگرم‌ کننده نیستند، اصلاح کنید، یا هر گونه اشکالی که در بازی پیدا می کنید را اصلاح کنید.

15. تبلیغ بازی ویدیویی و نشان دادن آن به دیگران

تبلیغ بازی ویدیویی و نشان دادن آن به دیگران

بازی ویدیویی خود را تبلیغ کنید و به افراد اجازه دهید بازی شما را پس از اتمام آن ببینند. یک وب سایت و یک وبلاگ توسعه داشته باشید. اسکرین شات ها را منتشر کنید یک تریلر ویدیویی بسازید. وب سایت های بازی محبوب و یوتیوبر هایی را که مایل به بررسی بازی شما هستند پیدا کنید. برای حمایت از بازی خود با منابع جدید بازی مصاحبه کنید.

سعی کنید در جامعه بازی‌ های مستقل جایی برای خود پیدا کنید. جامعه توسعه بازی های مستقل قوی، حمایت کننده و استقبال کننده است. اگر در مورد حمایت، تبلیغ، بحث و کمک به آنها در پروژه‌ هایشان خوب هستید، آن ها نیز به همان شکل به به شما کمک می کنند. با آنها صحبت کنید، آن ها را بشناسید و بگذارید آن ها شما را بشناسند. تعجب خواهید کرد که با یک جامعه پشت سرتان چه کاری می توانید انجام دهید.

16. انتشار بازی ویدیویی

انتشار بازی ویدیویی

مکان‌ های زیادی وجود دارد که می‌ توانید یک بازی ویدیویی را در آن منتشر کنید، اما این مکان‌ ها به نوع بازی شما بستگی دارد. در حال حاضر اپ استور ها و Steam بیشتر به روی تازه واردان باز هستند. شما می توانید بازی خود را به طور مستقل در وب سایت خود منتشر کنید، اما هزینه های میزبانی معمولاً زیاد است. همچنین بینش کمتری خواهید داشت. اگر می‌ خواهید بازی‌ های خود را روی کنسول‌ های بازی مانند PS4 و Nintendo Switch منتشر کنید، می‌ توانید این کار را انجام دهید، اما این پلتفرم‌ ها دارای استاندارد های سخت‌ گیرانه مجوز هستند. شما باید بدانید که آن استاندارد ها چیست و مطمئن شوید که آن ها را رعایت می کنید.

منبع: wikihow.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *