سخت افزار

مقایسه مادربرد های ایسوس و گیگابایت – کدام برند مادربرد بهتر است؟

مادربرد ایسوس و گیگابایت

Asus و Gigabyte دو تولید کننده بزرگ محصولات کامپیوتری با کیفیت بالا هستند و انواع قطعات سخت افزاری را برای سیستم های کامپیوتری که شامل مادربرد نیز می شود، ارائه می کنند. مادربرد های ایسوس و مادربرد های گیگابایت برای سیستم های گیمینگ سطح بالا که از چیپست های AMD، Intel یا NVIDIA استفاده می کنند، مزیت های بیشتری دارند. ما این بحث را کمی عمیق تر می کنیم و همه چیز را در مورد این شرکت ها و برتری های آن ها نسبت به یکدیگر، می گوییم. بیایید تفاوت های مادربرد ایسوس و گیگابایت را در ویژگی های مختلف بررسی کنیم.

این برند ها با توجه به عملکرد و پردازش، برای مادربرد های خود قیمت های منصفانه ای دارند. در یک نگاه کلی، مادربرد های گیگابایت عملکرد خوبی نسبت به مادربرد های ایسوس دارند. آن ها در اتصالات نیز خوب هستند و مشکل زیادی در این زمینه وجود ندارد.

مادربرد ایسوس بهتر است یا گیگابایت؟

مقایسه طراحی مادربرد های ایسوس و گیگابایت

طراحی اولین چیزی است که هر خریدار یا گیمری در چنین محصولی می بیند. هر دو شرکت مادربرد هایی با ویژگی های زیبایی شناختی خوبی ارائه می دهند که در این زیبایی شناسی، گیگابایت یک حوزه کاملاً خلاقانه دارد. با نوآورانه ترین و جدید ترین فناوری، به گیمر ها توصیه می کند که بهترین انتخاب را داشته باشند.

در مقابل ایسوس به چیدمان مادربرد خود ارزش و زیبایی خاصی می بخشد و تمام تلاش خود را می کند تا بهترین ظاهر را در مادربرد نشان دهد، اما طرح رنگی خارق العاده و مدل های سه بعدی مادربرد های گیگابایت نیز بسیار تحسین برانگیز است.

مقایسه مقاومت مادربرد های ایسوس و گیگابایت

Gigabyte B365M DS3H در سری Ultra-Durable از مادربرد های گیگابایت عملکرد قابل اعتماد بودن و پایداری را ارائه می دهد. کنترل‌ های مختلف دما تضمین می‌ کنند که هیچ مشکلی برای مادربرد شما پیش نمی آید و می توانید با خیال راحت سایر اجزا را روی آن نصب کنید.

مادربرد ASUS ROG Strix B450-F از سری مادربرد های Republic of Gamers (ROG)، برای نیاز های گیمینگ فعلی مناسب است. بنابراین، برند ایسوس، یک رقیب بسیار قدرتمند در ساخت محصولات گیمینگ است، اما در استحکام، نه. مادربرد های گیگابایت به دلیل استحکام و مقاومت بسیار، تا مدت ها می توانند بدون هیچ مشکل به کار کردن ادامه دهند و این برتری را نسبت به مادربرد های ایسوس دارند.

مقایسه عملکرد نرم افزاری مادربرد های ایسوس و گیگابایت

اگر به دنبال یک مادربرد عالی و با کارایی بالا از ایسوس هستید، مادربرد ASUS ROG Maximus XII Hero Z490 انتخاب فوق‌ العاده‌ ای است. علاوه بر این، این مادربرد به شما اطمینان می‌ دهد که CPU سریع‌ تر و بهتر کار می‌ کند، با محدودیت جریان بیشتری نسبت به هر قسمت برای جلوگیری از گرما. به طور کلی، مادربرد های ایسوس دارای اورکلاک پیشرفته و سیستم های خنک کننده دقیق تری برای پردازش هر گونه تسک هستند.

تولیدکنندگان محتوا در حال حاضر به سیستم های کاملاً تنظیم‌ شده‌ ای نیاز دارند که بتوانند نتایج را سریع و قابل اعتماد تولید کنند. بسیاری از افراد قبول دارند که مادربرد های ایسوس به دلیل سودمندی و امنیت عالی از گیگابایت بهتر هستند.

مقایسه سیستم کاری مادربرد های ایسوس و گیگابایت

مادربرد ASUS یک تصمیم ایده آل است با این فرض که شما به جایگزینی نیاز دارید که از اکثر چارچوب های کاری پشتیبانی کند تا به کامپیوتر شما در پاسخ دهی و عملکرد سریع تر کمک کند. برند ASUS مدل‌ های مادربرد خاصی را ارائه می‌ کند که با فریم ورک ویندوز 10 سازگار هستند و دارای کنترل خوب و سهولت استفاده هستند. آن ها همچنین تضمین می کنند که کامپیوتر شخصی شما استحکام را بدون مشکل تطبیق توسعه داده می دهد.

طراحان گیگابایت مشتاقانه کار کرده اند تا تضمین کنند که تمام مادربرد های فعلی گیگابایت دارای درایور های کافی و بایوس هستند که برای ویندوز 10 آماده و مرتب شده اند. مشتریان باید مطمئن باشند که مادربرد های معتبر بیشتری می توانند در این تنظیمات سیستم عامل جدید کار کنند، زیرا مادربرد های Ultra Durable گیگابایت به دلیل استحکام فوق العاده معروف هستند.

مقایسه مادربرد های گیمینگ ایسوس و گیگابایت

هر دو برند مادربرد با نوآوری عالی در پشتیبانی بازی همراه هستند، با این حال ایسوس برنده انتخاب گیمینگ با مدل های TUF خود خواهد بود. البته با فرض اینکه به یک پردازنده گرافیکی و پشتیبانی از رم عالی نیاز دارید، مادربرد ROG Strix ایسوس تمام چیزی است که نیاز دارید.

مقایسه قیمت مادربرد های ایسوس و گیگابایت

انتخاب مادربرد، با توجه به ارزش های مختلف، برای مشتریان جدید بسیار مهم است و بهتر است مقایسه بین برند های ایسوس و گیگابایت را خوب درک کنید، زیرا هر برند در قیمت مادربرد تفاوت های زیادی دارند.

چیپست های Intel، AMD و NVidia در مادربرد های Asus و Gigabyte استفاده می شوند. بهترین مادربرد های گیمینگ موجود از گیگابایت که از چیپست های NVidia استفاده می کنند. مادربرد های ایسوس طراحی و چارچوب رضایت‌ بخشی دارند و معمولاً مقرون به صرفه‌ تر هستند. مادربرد های گیگابایت نیز سخت و مستحکم هستند، با ظاهری کمتر جذاب، اما نسبت به عملکرد بسیار خوب هستند. گیگابایت برای ارائه حداقل هزینه و تجهیزات پیشرفته است. اما ایسوس برای ساخت کامپیوتر های گیمینگ عالی است.

پیشنهاد های ما برای خرید

مادربرد ایسوس Asus ROG STRIX Z690-F Gaming WIFI

مادربرد ایسوس Asus ROG STRIX Z690-F Gaming WIFI
  • اسلات PCIe 5.0 x16: یک عدد
  • اسلات PCIe 3.0 x16: یک عدد
  • نوع سوکت پردازنده: Intel LGA 1700
  • فرم فاکتور: ATX
  • چیپ ست: Intel Z690
  • مجموع پورت های USB: نه عدد
  • نور پردازی RGB
  • مناسب بازی و گیمینگ

مادربرد ایسوس مدل Asus ROG STRIX Z690-F Gaming WIFI نهایت قدرت و خنک کننده درجه یکی را ارائه می دهد تا قدرت کامل پردازنده های Intel Core نسل دوازدهم را آزاد کند. فریم ها و زمان بارگذاری آن را می توان با پشتیبانی کاملاً جدید از حافظه DDR5 و کارت های ویدئویی PCIe 5.0 حتی بیشتر افزایش داد.

همچنین کنترل‌ های هوشمند انحصاری ASUS به بهینه‌ سازی تنظیمات سیستم گیمینگ شما کمک می‌ کنند، در حالی که WiFi 6E داخلی می‌ تواند انتقال داده‌ های سریع را به انواع بی‌ پایانی از سناریو ها برساند. علاوه بر همه اینها، نوآوری‌ های سازگار با سیستم های اسمبل شده به ساده‌ سازی فرآیند ساخت رایانه شخصی کمک می‌ کنند تا شما به راحتی دسترسی های لازم را پیدا کنید.

یک مدار اختصاصی روی مادربرد ایسوس با خیال راحت محدودیت‌ های PMIC حافظه DDR5 را دور می‌ زند و به شما امکان می‌ دهد از حد پیش‌ فرض 1.1 ولت عبور کرده و فرکانس و زمان‌ بندی را به حداکثر برسانید. به طور معمول یک PMIC محدود که قفل آن باز شده است، نیاز به چرخه کامل قدرت سیستم با هر بار تنظیم ولتاژ حافظه دارد. مادربرد های ROG از سخت‌ افزار داخلی برای حل این محدودیت آزاردهنده استفاده می‌کنند و امکان اعمال تنظیمات ولتاژ را از طریق همان فرآیند تنظیم مجدد سیستم نرم‌ افزاری که برای نسل‌ های قبلی حافظه‌ های DDR به کار می‌ رفت، می‌ کنند.

مادربرد Gigabyte H410M-H V3

  • اسلات PCIe 3.0 x16: چهار عدد
  • نوع سوکت پردازنده: LGA 1200
  • فرم فاکتور: ATX میکرو
  • چیپ ست: H410
  • مجموع پورت های USB: ده عدد
  • مناسب سیستم های خانگی

مادربرد گیگابایت مدل Gigabyte H410M-H V3 کاملاً ارزش پولی که برای آن می پردازید را دارد. این مادربرد برای اورکلاک خوب و به اندازه کافی قدرتمند نیست، اما این بدان معنا نیست که برای کامپیوتر های های شخصی گیمینگ مناسب نیست. در واقع این مادربرد همه کاره هم برای گیمینگ و هم برای هر کار دیگری به خوبی کار می کند.

مادربورد Gigabyte H410M-H V3 دارای پورت اترنت شبکه محلی می باشد اما کارت شبکه بی سیمی در آن وجود ندارد. با این حال یک اسلات PCI-Express x16 در آن برای نصب کارت شبکه وایرلس تعبیه شده است که می توانید از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از دانگل های مختلف استفاده کنید که ممکن است برای شما به صرفه تر باشد.

اگر از کافی بودن قابلیت های این مادربرد اطمینان ندارید، باید بدانید که با یک CPU اینتل i5 10400 نیازی به VRM خیلی خوب ندارید و به راحتی روی برد مادربورد Gigabyte H410M-H V3 کار می کند. مادربرد عملکرد یک سیستم را به صورت جزئی تغییر نمی دهد. بنابراین مادربورد H410M-H V3 عملکرد مورد نیاز را به شما ارائه می دهد، پس جای نگرانی ای وجود ندارد.

نتیجه

این یک بحث در مورد مادربرد Asus در مقابل Gigabyte بود و ما تفاوت بین این دو برند و مدل های مادربرد آن ها را مورد بحث قرار دادیم. برای جزئیات بیشتر، به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

ایسوس و گیگابایت دو برند بزرگ برای تولید محصولات کامپیوتری هستند و هر دوی آن ها قطعات سخت افزاری، مخصوصاً مادربرد های فوق العاده ای را ارائه می دهند. وقتی صحبت از انتخاب مادربرد می شود، مادربرد های گیگابایت کمی بهتر و بالاتر هستند. ایسوس کنترل فن و UEFI خوبی را به همراه نرم افزار ارائه می دهد.

امیدواریم این پست به شما در خرید مادربرد بهتر و برند مناسب، کمک کرده باشد. بد نیست بدانید که می توانید در همین وب سایت، مادربرد ایسوس یا گیگابایت بخرید!

منبع: techydiy

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *