سخت افزار

بهترین مادربرد های میان رده و ارزان قیمت موجود در بازار

مادربرد اساساً ستون فقرات رایانه شما است، ممکن است به اندازه CPU یا کارت گرافیک برای عملکرد رایانه شما مهم نباشد، اما مطمئناً می تواند بر عملکرد آن بسیار تأثیر بگذارد. در حقیقت مادربرد پلتفرمی است که از طریق آن تمام اجزای دیگر سیستم شما با هم ارتباط برقرار می کنند. مادربرد های قوی اتصالات قوی و آخرین تکنولوژی ها مانند PCIe 4.0 را ارائه می دهند. البته این چیز ها در یک مادربرد هزینه بیشتری دارند و اغلب برای کاهش هزینه ها و دسترسی به قیمت ارزان تر تکنولوژی قربانی بودجه می شوند.

هنگام خرید مادربرد، مهم است که از نوع CPU خود آگاه باشید. نوع CPU باید از نوع سوکت مشابه مادربرد باشد در غیر این صورت داخل آن قرار نمی گیرد. نکته مهم این است که چیپ ست مادربرد نیز باید با CPU سازگار باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید تحقیق خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که اجزای شما سازگار هستند.

مادربرد ارزان Gigabyte B550M DS3H

مادربرد قیمت مناسب
مشخصات فنی :نوع سوکت: AM4
فرم فاکتور: Micro ATX
چیپ ست: B550
ویژگی های کلیدی:پشتیبانی از PCIe 4.0
از پردازنده های نسل سوم Ryzen پشتیبانی می کند
دو اسلات M.2
مزایا:PCIe 4.0 M.2
6 پورت USB 3.2 Gen 1
پشتیبانی از خنک کننده آبی
معایب:تنها یکی از دو اسلات M.2 PCIe 4.0 است.
بدون USB Type-C
بدون وای فای داخلی

Gigabyte B550M DS3H یک مادربرد Micro ATX است، که از آخرین پردازنده های AMD Ryzen پشتیبانی می کند. همچنین از سرعت PCIe 4.0 برای دو اسلات x16 و M.2 برای بهترین گرافیک و پهنای باند ذخیره سازی پشتیبانی می کند.

با آن که اتصال USB با 6 پورت USB 3.1 بسیار خوب را فراهم می کند، اما هیچ کانکتور USB Type-C در آن وجود ندارد، که کمی نا امید کننده است. همچنین دومین اسلات از دو اسلات M.2 بر خلاف اسلات اول به سرعت PCIe 3.0 محدود شده است.

این مادربرد ارزان قیمت در حالی که دارای اترنت گیگابیتی است، اما هیچ وای فای داخلی در آن وجود ندارد. البته یکی از مزیت خوب این مادربرد این است که هدرهای فن می توانند نیروی کافی برای راه اندازی یک پمپ را فراهم کنند، بنابراین خنک کننده آبی یک گزینه مناسب برای آن است.

Gigabyte Z590 Aorus Elite

مادربرد ارزان گیگابایت
مشخصات فنی :نوع سوکت: LGA-1200
فرم فاکتور: ATX
چیپ ست: Z590
ویژگی های کلیدی:پشتیبانی از PCIe 4.0
از پردازنده های نسل دهم اینتل پشتیبانی می کند
3 اسلات M.2
مزایا: پشتیبانی از رزولوشن 4K
3 پورت USB 3.2 Gen 1
مجهز به نورپردازی RGB
مجهز به وای فای و بلوتوث
معایب:پورت HDMI ندارد
بدون USB Type-C

مادربرد Gigabyte Z590 Aorus Elite محصول سری Aorus از برند گیگابایت است که دارای سیستم برق رسانی برتر، طراحی بی نظیر سیستم خنک کننده قوی بوده و با برخورداری از گزینه های متنوع برای برقراری اتصالات (از جمله اتصال وای فای) یکی از بهترین انتخاب ها برای گیمر های حرفه ای و مشتاقان اورکلاک است.

این مادربرد برخلاف قیمت ارزان و قابل قبولی که دارد از رزولوشن 4K پشتیبانی می کند. همچنین این مادر برد دارای تکنولوژی خنک سازی قدرتمند و مدرنی بوده که می تواند خیال شما را هنگام اجرای بازی راحت کند. همچنینی این کیس باپشتیبانی از RGB Lighting Effect و نورپردازی RGB FUSION 2.0 با فرم فاکتور ATX قابل استفاده در انواع کیس های موجود در بازار می باشد.

در کنار همه این مزایا جالب است بدانید که این مادربرد دارای فناوری پشتیبان گیری هوشمند، تکنولوژی Q-Flash Plus با امکان آپدیت ساده تر بایوس است.

Gigabyte H510M S2H V2

مادربرد گیگابایت
مشخصات فنی :نوع سوکت: LGA 1200
فرم فاکتور: Micro ATX
چیپ ست: H510
ویژگی های کلیدی:مجهز به اسلات M.2
از پردازنده های نسل دهم و یازدهم اینتل پشتیبانی می کند
دارای پورت های PS/2
مزایا:پورت HDMI دارد
پشتیبانی از رزولوشن 4K
دو اسلات حافظه تا 64 گیگابایت در مجموع
معایب: نورپردازی RGB ندارد
بدون USB Type-C
بدون وای فای داخلی

مادربرد Gigabyte H510M S2H محصول شرکت گیگابایت است، با فرم فاکتور Micro ATX و سوکت پردازنده LGA1200 و چیپ ست H510M که دو اسلات حافظه دارد که به کمک آن ها شما تا 64 گیگابایت حافظه در اختیار خواهید داشت.

این مادربرد دارای دو پورت USB 3.2 و چهار پورت USB 2.0 است که برای اتصال تجهیزاتی مثل فلش، هارد دیسک و غیره کاربرد دارد. وجود پورت DVI باعث شده بتوان از مانیتور های آنالوگ و دیجیتال هم با این مادربرد استفاده کرد. همچنین این محصول دارای پورت هایی مانند PS/2، HDMI می باشد که به شما این امکان را می دهد که حتی برخی دستگاه های قدیمی را نیز به آن متصل کنید.

مادربورد Gigabyte H510M-S2H V2 LGA-1200 با گرافیک HD یکپارچه اینتل از طریق ورودی HDMI پشتیبانی 4K را ارائه می دهد. HDMI یک رابط چندرسانه ای با کیفیت بالا است که پهنای باند انتقال ویدئو تا 5 گیگابیت بر ثانیه و صدای 8 کاناله با کیفیت بالا را از طریق یک کابل فراهم می کند. یکی دیگر از بزرگ ترین مزایای این مادربرد این است که از نسل دهم و یازدهم پردازنده های Core اینتل با سوکت LGA-1200 پشتیبانی می کند

ماردبرد ارزان ASRock B460M PRO4

مادربرد میان رده
مشخصات فنی :نوع سوکت: LGA 1200
فرم فاکتور: Micro ATX
چیپ ست: B460
ویژگی های کلیدی:دوگانه M.2
پورت USB Type-C
پشتیبانی از دو کارت گرافیک
مزایا:7 پورت USB 3.2 Gen 1
اترنت گیگابیت
اسلات کارت گرافیک تقویت شده
معایب:دارای پورت Wi-Fi است اما شامل ماژول Wi-Fi نیست
از CPU های قدیمی پشتیبانی نمی کند
برای یک گزینه بودجه بسیار گران است

ASRock B460M PRO4 یکی از مادربرد اینتل است که برای پشتیبانی از CPU های نسل دهم Core با سوکت LGA 1200 طراحی شده است. یکی از معایب اصلی این نسل اینتل این است که سوکت جدید به این معنی است که مادربرد ها نمی توانند با پردازنده های قدیمی تر سازگاری داشته باشند و متأسفانه از سازگاری با پردازنده های نسل یازدهم نیز حرفی نمی زنند.

در این مادربرد 7 پورت USB 3.2 Gen 1 وجود دارد که یکی از آن ها دارای کانکتور Type-C است. دو اسلات M.2 PCIe 3.0 برای گزینه های ذخیره سازی سریع نیز وجود دارد، اما عدم پشتیبانی از PCIe 4.0 بسیار شرم آور است. آن هم برای کسانی که امیدوارند آن را به یک CPU نسل یازدهم که گویا پشتیبانی نمی شود ارتقا دهند. همچنین در حالی که یک اسلات داخلی برای کارت Wi-Fi وجود دارد، اما این اسلات توسط شرکت پر نمی شود و این واقعیتی است که به خوبی تبلیغ نشده و ممکن است برخی خریداران بی احتیاط را سردرگم کند.

Asus TUF B450M-Pro Gaming

ایسوس ارزان قیمت
مشخصات فنی :نوع سوکت: AM4
فرم فاکتور: Micro ATX
چیپ ست: B450
ویژگی های کلیدی:دو اسلات M.2
پورت USB 3.2 Gen 2
پورت USB Type-C
مزایا:5 پورت USB 3.2 Gen 1
پشتیبانی از AMD Ryzen gen 1-3
معایب:بدون وای فای داخلی
یک اسلات M.2 با نیم سرعت کار می کند
برای یک گزینه با بودجه کم تا حدودی گران است

Asus TUF B450M-Pro Gaming یک مادربرد AMD با سوکت AM4 است که از پردازنده های Ryzen از نسل 1، 2 و 3 پشتیبانی می کند. این مادربرد در فرم فاکتور میکرو ATX و از چیپ ست B450 استفاده می کند. اتصالات USB آن با 5 پورت USB 3.2 نسل 1و یک درگاه Type-C وجود دارند. همچنین یک پورت USB 3.2 Gen 2 وجود دارد که جدا از 6 پورت USB Gen 2.0 سرعتی دو برابر را ارائه می دهد.

در ا ین مادربرد دو اسلات M.2 وجود دارد که از خطوط PCIe gen 3 استفاده می کنند. یکی از آن ها از 4 خط سنتی استفاده می کند، با این حال، دیگری فقط می تواند از دو خط استفاده کند، به این معنی که فقط نیمی از پهنای باند را ارائه می دهد که اکثر SSD های M.2 را محدود می کند. شما همچنین می توانید قیمت مادربرد ایسوس را در فروشگاه تک یک بررسی کنید.

مادربرد ارزان Gigabyte B365M DS3H

ارزان ترین مادربرد ها
مشخصات فنی :نوع سوکت: LGA1151
فرم فاکتور: Micro ATX
چیپ ست: B365
ویژگی های کلیدی:از پردازنده‌های مرکزی هشتم و نهم اینتل پشتیبانی می‌کند
6 پورت USB 3.1 Gen 1
اترنت گیگابیت
مزایا:بایوس دوگانه
از آب خنک کننده پشتیبانی می کند
معایب:بدون وای فای داخلی
یک اسلات M.2 با نیم سرعت کار می کند
برای یک گزینه بودجه تا حدودی گران است

مادربرد Gigabyte B365M DS3H یک مادربرد سازگار با اینتل است که از سوکت LGA1151 و چیپ ست B365 استفاده می کند، به این معنی که از پردازنده های هسته نسل هشتم و نهم نسل پشتیبانی می کند. شاید در حال حاضر یافتن این CPU ها سخت باشد، اما باید با تخفیف نیز عرضه شوند زیرا چند نسل قدیمی هستند. بایوس دوگانه آن یک قابلیت خوب است که هنگام انجام به روز رسانی بایوس یک لایه محافظتی را اضافه می کند.

در حالی که 6 پورت USB 3.1 Gen 1 وجود دارد که عدد مناسبی است، هیچ کانکتور Type-C ای وجود ندارد. همچنین Wi-Fi داخلی در این مادربرد ارزان قیمت وجود ندارد. تنها هم یک اسلات M.2 وجود دارد که با سرعت PCIe 3.0 کار می کند اما اسلات دومی وجود ندارد. هدرهای فن نیز از پمپ ها پشتیبانی می کنند و می توان از آن ها برای خنک کننده آبی استفاده کرد.

ASRock H570 Phantom Gaming 4

خرید مادر برد
مشخصات فنی :نوع سوکت: LGA1200
فرم فاکتور: ATX
چیپ ست: H570
ویژگی های کلیدی:فرم فاکتور کامل ATX
2 پورت USB Type-C
کانکتورهای سه گانه M.2
مزایا:دو پورت USB 3.2 Gen 2
پشتیبانی از PCIe 4.0
یک پورت USB 3.2 Gen2x2 Type-C
معایب:بدون وای فای داخلی
نسبتا گران است

ASRock H570 Phantom Gaming 4 یک مادربرد اینتل است که دارای سوکت LGA1200 و چیپ ست H570 است. همچنین این مادربرد از پردازنده های نسل دهم و یازدهم اینتل پشتیبانی می کند. سه اسلات M.2 در آن وجود دارد که یکی از آن ها فقط با پردازنده های نسل یازدهم با سرعت PCIe 4.0 کار می کند در حالی که دو اسلات دیگر با سرعت PCIe 3.0 کار می کنند.

تعداد زیادی پورت USB با سرعت بالا وجود دارد، از جمله دو درگاه USB 3.2 Gen 2 یکی با یک نوع A و دیگری با یک کانکتور Type-C. همچنین یک پورت USB 3.2 Gen 2×2 Type-C برای سرعت انتقال بیشتر وجود دارد و یک پورت آداپتور Wi-Fi وجود دارد، اما هیچ ماژولی در آن گنجانده نشده است. با توجه به فناوری موجود در این مادربرد، قیمت مناسبی دارد، اما برای یک مادربرد مقرون به صرفه بسیار گران است.

امیدواریم این پست به شما در پیدا کردن مادربرد مناسب کمک کرده باشد، همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت مادربرد ها و راهنمای خرید مادربرد، توصیه می کنیم به فروشگاه اینترنتی تک یک مراجعه کنید.

منبع:

www.technipages.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *