سخت افزار, معرفی محصول

بهترین رم های DDR5 کامپیوتر سال 2021

بهترین رم DDR5 کامپیوتر

بالاخره رم های DDR5 کامپیوتر به بازار آمد. پس از دهه‌ ها، رم های جدید DDR5 بالاخره آماده عرضه است. این رم های جدید قرار است نسبت به مدل قبلی خود عملکردی دو برابر بهتر داشته باشد و در عین حال از برق کمتری استفاده کند. طبیعی است که این مدل جدید نسبت به مدل های قبلی گران تر باشد، با این حال، با ظرفیت‌ های بالاتر، سرعت‌ های بیشتر و به طور کلی عملکرد بهتر، پول شما هدر نخواهد رفت. در این مقاله، سرعت، طراحی، زیبایی و عملکرد کلی این رم ها را بررسی خواهیم کرد تا بهترین رم های DDR5 کامپیوتر را معرفی کنیم.

چگونه آزمایش کنیم؟

نحوه تست بهترین رم DDR5 کامپیوتر
نحوه آزمایش

مثل همیشه، ما تست‌ های مختلفی را برای سنجش معیار های مختلف انجام می‌ دهیم، از جمله حجم کاری، بازی، استفاده روزمره، و معیار های سفارشی استفاده از از نرم‌ افزار های خاص. اگر گیمر هستید حتماً به مقاله بهترین رم های مناسب گیمینگ سر بزنید.

بهترین رم DDR5 کامپیوتر – مواردی که باید در نظر بگیرید

مانند هر نسخه سخت افزاری نسل جدید، رم های DDR5 با ملاحظات خاصی همراه هستند. این ملاحظات به شما امکان می‌ دهد تا تشخیص دهید که آیا DDR5 برای نیاز های شما مناسب است یا خیر، در حالی که درک بهتری از آنچه DDR5 انجام می‌ دهد و آنچه انجام نمی دهد، در اختیار شما قرار دهد. در این بخش، نگاهی عمیق تر به بهترین رم DDR5 کامپیوتر خواهیم داشت و توضیح می دهیم که چرا باید آن را برای ارتقا سیستم خود تهیه کنید.

چرا رم DDR5 کامپیوتر را انتخاب کنید؟

نسل جدید رم های DDR5 دارای مزایای بسیاری هستند که اکثر آن ها عملکرد خالص را در شامل می شوند. DDR5 قرار است از نظر عملکرد تقریباً دو برابر بهتر از DDR4 باشد. DDR5 فرکانس های بالا تر، کیفیت ساخت بهتر، آی سی های پیشرفته تر و خنک کننده قوی تر و بیشتر را در ولتاژ های پایین تر و کارآمد تر، ارائه می دهد.

آیا مادربرد های قدیمی از DDR5 پشتیبانی می کنند؟

متأسفانه خیر، اگر می خواهید رم DDR5 جدید خریداری کنید، باید یک مادربرد جدید نیز خریداری کنید. بدتر از همه، شما همچنین باید یک CPU جدید نیز خریداری کنید. زیرا تنها مادربرد های موجود در حال حاضر Z690s هستند. AMD طیف جدیدی از مادربرد ها را عرضه خواهد کرد که احتمالا با پردازنده‌ های نسل جدید نیز سازگار باشند، اما هنوز تایید نشده است.

آیا ظرفیت DDR5 مهم است؟

ظرفیت بهترین رم DDR5 کامپیوتر
ظرفیت

خوب، این موضوع به کاری که شما با سیستم انجام می دهید، بستگی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که بازی‌ های قدیمی‌ انجام می‌ دهند، احتمالاً به حافظه بیش از 16 گیگابایت نیاز نخواهید داشت. با این حال، اگر کار های سنگین یا داده کاوی انجام می‌ دهید، احتمالاً باید این ظرفیت را به حداکثر افزایش دهید.

در این قسمت یک تفکیک مفید از کار هایی که می توانید با ظرفیت های مختلف رم DDR5 انجام دهید، آورده شده است:

  • 4 گیگابایت رم: کار های روزمره و بازی های سبک
  • 6 گیگابایت رم: بازی های سبک و کار های روزمره
  • 8 گیگابایت رم: بازی‌ های پیچیده را اجرا می کند و همچنین با سناریو های مولتی تسکینگ سطح پایین مشکل نخواهد داشت.
  • 16 گیگابایت رم: بازی و مولتی تسکینگ در این مقدار به راحتی در دسترس است.
  • 32 گیگابایت رم: با 32 گیگابایت، می‌توانید اکثر بازی‌ ها را اجرا کنید، کار های مولتی تسکینگ و سایر کار های سخت و پیچیده را انجام دهید.
  • رم 64 گیگابایت: با این ظرفیت، شما به سرور ها و سناریو های پیچیده کاری دسترسی خواهید داشت.

لیست بهترین رم های DDR5 کامپیوتر

در این بخش به معرفی بهترین رم های DDR5 کامپیوتر می پردازیم و ویژگی های هر یک را بررسی می کنیم.

Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 5200MHz DDR5

بهترین رم DDR5 کامپیوتر: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 5200MHz DDR5
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 5200MHz DDR5
ویژگی های مثبتویژگی های منفی
خنک کننده Corsair DHX قیمت بالا
پتانسیل اورکلاک عالی
فرکانس سریع
12 LED بسیار روشن Capellix RGB

برند Corsair از زمانی که به یاد دارم رم هایی با کارایی بالا طراحی می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، دیدن یکی دیگر از بهترین های این برند در ابتدای لیست بهترین رم DDR5 کامپیوتر تعجب نخواهید کرد. این کیت تمام ویژگی‌ ها و مزایایی را که می‌ توانید از یک رم DDR5 انتظار داشته باشید، دارد. از جمله این ویژگی ها می توان به زمان‌ بندی مناسب، قابلیت اورکلاک خوب، فرکانس‌ های سریع و یک نمایه XMP با کاربری آسان، اشاره کرد.

رم نسل بعدی DDR5 Corsair با استایلی مشابه با نوع DDR4 ارائه می‌ شود و همان پخش‌ کننده حرارت سیاه و رویه RGB را به نمایش می‌ گذارد. مثل همیشه، RGB را می توان از طریق نرم افزار اختصاصی iCUE Corsair سفارشی کرد.

Corsair یک سیستم تنظیم ولتاژ داخلی را در مجموعه نرم افزار iCUE نصب کرده است، به این معنی که شما می توانید بدون نیاز به وارد شدن به BIOS، اورکلاک خود را به خوبی تنظیم کنید. پروفایل های سفارشی XMP 3.0 که در رم تعبیه شده است به شما این امکان را می دهد که به سرعت تنظیمات اورکلاک کارخانه را تنظیم کنید و عملکرد را به سرعت بالا افزایش دهید.

رم Dominator Platinum DDR5 Corsair ممکن است سریع ترین زمان‌ بندی یا بالا ترین سرعت را در این لیست نداشته باشد، اما برخی از بهترین عملکرد هایی را که می‌ توانید برای رم DDR5 پیدا کنید، ارائه می‌ دهد.

این رم 5200 مگاهرتزی نه تنها برای مولتی تسکینگ، بلکه برای گیمینگ نیز عالی است. با فرکانس بالا و زمان‌ بندی مناسب، Dominator Platinum تمام ویژگی های مناسب را ارائه می دهد.

ظرفیت32 گیگ
فرکانسDDR5 5200MHz
تأخیر CASC38
مشخصات

G.Skill Trident Z RGB 32GB 6600MHz DDR5

بهترین رم DDR5 کامپیوتر: G.Skill Trident Z RGB 32GB 6600MHz DDR5
G.Skill Trident Z RGB 32GB 6600MHz DDR5
ویژگی های مثبتویژگی های منفی
فرکانس سریع با زمان بندی مناسب RGB پر سرعت نیست
طراحی زیبایی شناسی زیبانام تجاری کمتر مطلوب نسبت به Corsair و G.Skill
آی سی های سامسونگ
پروفایل 6600 مگاهرتز XMP 3.0

برند G.Skill اخیراً رم های 6600 مگاهرتز را در رتبه‌ های Trident Z RGB معرفی کرده است و سرعت‌ های عالی را تا آنجا که مربوط به فرکانس و زمان‌ بندی می‌ شود، ارائه می‌ کند. اگر به دنبال بهترین رم DDR5 کامپیوتر از نظر عملکرد هستید، به نظر می رسد G.Skill رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

از نظر طراحی، G.Skill Trident Z RGB یک رم فوق‌ العاده جذاب است. با طراحی دو رنگ (نقره‌ ای/مشکی) طراحی ای عالی دارد. در کنار زیبایی‌ شناسی فوق‌ العاده، پخش‌ کننده حرارت نیز خنک‌ کننده ای عالی برای این حافظه فراهم می‌ کند.

آخرین نوع از خانواده G.Skill اخیراً معرفی شد و در مورد فرکانس‌ ها، مراحل جدیدی را ارائه می‌ دهد. در کنار فرکانس 6600 مگاهرتز، Trident Z RGB همچنین به لطف آی سی های DDR5 سامسونگ دارای زمان بندی دقیق CL36 است.

ظرفیت32 گیگ
فرکانسDDR5 6600MHz
تأخیر CASC36
مشخصات

Corsair Vengeance 32GB (2X16GB) 5200MHz DDR5

بهترین رم DDR5 کامپیوتر: Corsair Vengeance 32GB (2X16GB) 5200MHz DDR5
Corsair Vengeance 32GB (2X16GB) 5200MHz DDR5
ویژگی های مثبتویژگی های منفی
پتانسیل اورکلاک خوبزمان بندی به اندازه رقبا مناسب نیست
قیمت مناسب
XMP 3.0 برای اورکلاک آسان

سال‌ هاست که Vengeance یکی از محبوب‌ ترین برند های رم DDR4 بوده و عملکرد عالی را با قیمتی عالی ارائه می‌ کرد. ظاهری مشابه برای رم های DDR5 وجود دارد، سری Vengeance از بسیاری از ویژگی‌ های تقویت‌ کننده عملکرد مشابه سری Dominator برخوردار است. از نظر زیبایی، رم های سری Vengeance بسیار اساسی تر ارائه شده است.

در عملکرد، واقعاً نمی‌ توان سری DDR5 Vengeance را شکست داد. علاوه بر این، سری Vengeance به ولتاژ 1.25 ولتی Dominator نیاز ندارد و با ولتاژ 1.1 ولت بسیار کارآمد کار می کند.

Corsair همچنین Vengeance را به همان نمایه XMP 3.0 برای اورکلاک آسان Platinum مجهز کرده است، که به شما امکان می دهد به سرعت، عملکرد را افزایش دهید.

ما می‌ دانیم که سری Vengeance Black در مقایسه با سری Dominator، ویژگی‌ ها و مزایای مشابهی با محدوده DDR4 ارائه می‌ دهد. طراحی ساده‌ تری ارائه می‌ کند، اما بسیاری از جنبه‌ های کلیدی عملکردی سری Dominator را حفظ می‌ کند.

ظرفیت32 گیگ
فرکانسDDR5 5200MHz
تأخیر CASC38
مشخصات

GeIL Polaris RGB 32GB (2X16GB) 4800MHz DDR5

بهترین رم DDR5 کامپیوتر: GeIL Polaris RGB 32GB (2X16GB) 4800MHz DDR5
GeIL Polaris RGB 32GB (2X16GB) 4800MHz DDR5
ویژگی های مثبتویژگی های منفی
قیمت مناسبزمان بندی کند
ولتاژ 1.1
گارانتی مادام العمر

انتخاب مقرون به صرفه ما رم Geil’s Polaris RGB 32GB DDR5 است. از نظر زیبایی شناختی، احتمالاً آن را دوست خواهید داشت. Geil طراحی شیک سری Dominator Platinum را ارائه نمی دهد، اما آن ها یک نمایش نور RGB ارائه می دهند. با این حال، بسیاری زیبایی شناسی را در اولویت قرار نمی دهند، و اگر این موضوع برای ما اهمیتی ندارد، این رم می تواند دقیقا همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید.

از نظر عملکرد، Geil عملکرد نسبتاً خوبی دارد. این دستگاه با فرکانس 4800 مگاهرتز و زمان بندی C40-40-40-77 مجهز شده است. اگرچه این مشخصات بهترین نیستند، اما بد هم نیستند. بهتر از آن، سری Geil Polaris ایت که فقط به 1.1 ولت نیاز دارد. علاوه بر این، با تنظیم ولتاژ محلی بر اساس PMIC (IC Power Management)، این رم نظارت بر جریان، حفاظت آستانه و مدیریت هوشمند ولتاژ و توان را برای تنظیم دقیق اورکلاک شما فراهم می کند.

رم Geil’s Polaris ممکن است اولین نام در لیست همه در هنگام خرید رم جدید نباشد، با این حال، با فرکانس های خوب و قیمت مناسب، ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید. رم 32 گیگابایتی DDR5 Geil ممکن است زیبا ترین رم نباشد، اما یکی از ارزان‌ ترین ها است.

ظرفیت32 گیگ
فرکانسDDR5 4800MHZ
تأخیر CASC40
مشخصات

سخن پایانی

اکنون لیست ما از بهترین رم های DDR5 کامپیوتر در سال 2021 را دیدید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تصمیم بگیرید که آیا DDR5 برای شما مناسب است یا خیر، و با بهترین گزینه های موجود در بازار امروز آشنا شدید. در نهایت، مهم نیست که کدام رم DDR5 را انتخاب کنید، در هر صورت بسیار بهتر از DDR4 خواهد بود. اما به یاد داشته باشید کهاگر یک مادربرد قدیمی دارد، ممکن است نتوانید از رم DDR5 استفاده کنید. اگر فکر می کنید نیاز به خرید رم دارید، توصیه می کنیم سری به فروشگاه اینترنتی تک یک بزنید تا محصولات و قیمت ها را بررسی کنید.

منبع: wepc.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *