کنسول بازی, معرفی محصول

جدید ترین جزئیات کنسول بازی Steam Deck از Valve و AMD

کنسول Steam Deck

در کنفرانس مجازی Steamworks اخیر، Valve جزئیات هیجان انگیز تری را در مورد کنسول بازی Steam Deck خود فاش کرد. احتمالاً به همان اندازه که انتظار داشتیم، این کنسول بازی به یک دستگاه کوچک بسیار هیجان انگیز تبدیل خواهد شد.

البته، مسلماً عرضه آن به دلیل مشکلاتی تا فوریه 2022 به تعویق می افتد. این مسئله ممکن است باعث شود فروش کنسول بازی Steam Deck خوب پیش نرود، زیرا از نظر من همین الان هم به اندازه کافی مشتری دارد که منتظر عرضه آن هستند. البته ما مدتی زیادی از مشخصات Steam Deck اطلاع داشتیم، اما Valve و AMD مشخصات جدید آن را فاش کرده اند که در ادامه آن ها را خواهید دید.

مشخصات Steam Deck

تراشه سفارشی AMD که قدرت این کنسول را تامین خواهد کرد، Aerith SoC نام دارد و دارای یک CPU چهار هسته ای هشت رشته ای Zen 2 و یک پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 است. همچنین از این کنفرانس می توان فهمید، شراکت نزدیک Valve و AMD به دلیل تصمیم برای طراحی تراشه ای یکپارچه، به جای تلاش برای رسیدن به فرکانس های بالا برجسته شد.

این بدان معناست که کنسول Steam Deck باید تجربه بازی ثابتی را در بازی هایی که آن ها را اجرا می کنید ارائه دهد. این کنسول با باتری 40 واتی خود بین 7 تا 8 ساعت کار می کند. با تلاش دستیابی به فرکانس های بالا، ممکن است تراشه بهتر به نظر برسد و در برخی موارد نرخ فریم بالا تری را ارائه دهد، اما می‌ تواند منجر به مشکلات عملکرد و تمام شدن سریع تر باتری شود و این امری است که با عملکرد AMD قابل درک است.

Steam Deck چه در حالت دستی و چه به صورت داک باشد، همین کار را انجام می دهد و باز هم عملکرد ثابتی را برای پخش کننده ارائه می کند، اما این هر کسی را که امیدوار بود با وصل شدن کنسول بازی دستی Steam Deck به داک افزایش عملکرد داشته باشد، ناامید می کند.

Valve محدودیت های برق را روی تراشه اعمال نکرده و آن را به توسعه دهندگان بازی واگذار کرده است، اگرچه توصیه می کنیم فریم ها را محدود کند تا به حفظ عمر باتری کمک کند.

افزایش پشتیبانی از توسعه دهندگان

کنسول بازی جدید

کنفرانس مجازی Steamworks با هدف آشنایی با توسعه دهندگان بازی هایی بود که به دنبال اجرای بازی های خود بر روی Steam Deck بودند. بنابراین به‌ طور قابل توجهی تمرکز زیادی روی ابزار های توسعه دهنده جدید بود که می توانند به اجرای صحیح بهترین بازی ها روی کنسول دستی Steam Deck کمک کنند.

در حالی که بیشتر بازی هایی که در Steam هستند در Steam Deck هم قابل دسترسی اند، توسعه دهندگان تشویق می شوند تا آن را با بازی های خود آزمایش کنند تا از وجود بازی ها بهتر مطمئن شوند. البته این فقط به این معنی نیست که مطمئن شوند نرخ فریم ثابتی دارند. بلکه به این معنی است مطمئن شوند بازی های آن ها هنگام استفاده از کنسول های بازی Steam Deck احساس خوبی دارند و متن روی صفحه نمایش هفت اینچی Steam Deck خوانا است. به هر حال، بسیاری از این بازی ها برای اجرا در رایانه های شخصی با نمایشگر های بسیار بزرگ تر طراحی شدند.

بهینه سازی بازی ها برای Steam Deck

همه این ها چیز های امیدوار کننده ای اند و باید باعث شوند که بازی های زیادی روی Steam Deck به خوبی اجرا شوند. Valve در مورد چگونگی بهینه سازی بازی های توسعه دهندگان برای Steam Deck هم صحبت هایی کرده است. یکی از این صبحت ها در مورد استفاده از فایل های کم حجم برای نسخه های Steam Deck است، که حجم دانلود و زمان نصب بازی ها را کاهش می دهد.

همچنین با توجه به صفحه نمایش کوچک و کم وضوح کنسول Steam Deck، نیازی به نسخه هایی با وضوح بالا ندارید، که به این معنی است که بازی ها فضای ذخیره سازی کمتری در Steam Deck اشغال می کنند. این بازی ها به ویژه برای افرادی که ارزان ترین مدل کنسول Steam Deck را دارند که تنها با 64 گیگابایت حافظه eMMC PCIe Gen 2 عرضه می شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

تجزیه و تحلیل کنسول بازی Steam Deck

کنسول بازی Valve

اطلاعاتی که Valve و AMD در مورد Steam Deck به اشتراک گذاشتند، ما را بیشتر برای بازی با این نوع کنسول بازی تشویق می کند. در حالی که تلاش‌ های قبلی Valve در سخت افزار همیشه به نتیجه نرسیده است، اما این یک کنسول دستی قدرتمند و قابل حمل است که پتانسیل زیادی دارد و می تواند جای نینتندو را بگیرد و لایبرری ای از هزاران بازی کامپیوتری را ارائه دهد.

این واقعیت که Valve و AMD بر روی عملکرد خالص تمرکز می‌ کنند مزیت دیگری است. همچنین ابزار هایی که Valve به توسعه دهندگان ارائه می کند می تواند به این معنی باشد که بازیکنان با Steam Deck در هنگام انجام بازی های دستی، تجربه ای عالی را کسب می کنند.

همه این قابلیت ها انتظار برای عرضه این کنسول را به تأخیر می اندازد. این در حالیست که افرادی آن را پیش خرید کرده اند اکنون باید تا فوریه 2022 منتظر بمانند و افرادی که بعداً سفارش می دهند نیز ممکن است تا پایان سال آینده به این دستگاه دست پیدا نکنند.

منبع:

techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *