مجله تکنولوژی, معرفی محصول

بررسی گوشی جدید Redmi Note 10T 5G

گوشی Redmi Note 10T 5G

Redmi Note 10T 5G شیائومی یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب است. خط تولید ردمی نوت 10 شیائومی زمانی که در ماه مارس سال جاری عرضه شد، ساده و معمولی به نظر می رسید. هیچ یک از گوشی های هوشمند سری ردمی نوت 10 دارای قابلیت 5G نبودند، با این حال، ما ورود گوشی‌ های هوشمند 5G بیشتری مانند Narzo 30 5G یا  Narzo 30 Pro 5G ریلمی و M3 Pro 5G پوکو را شاهد بودیم.

آنطور که پیداست، شیائومی تصمیم گرفته گوشی های هوشمند ارزان قیمت 5G خود را به زودی عرضه کند. در حالی که گوشی Redmi Note 10T 5G جدید کمی دیر وارد بازی 5G شده است، نگاهی دقیق به مشخصات این گوشی جدید بد نیست.

رنگ بندی گوشی Redmi Note 10T 5G
رنگ بندی گوشی

انواع گوشی Redmi Note 10T 5G

گوشی Redmi Note 10T 5G در دو نوع با رم و حافظه متفاوت موجود است. مدل اول دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و قیمت آن حدود 300 دلار است. مدل دوم دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. هر دو مدل در چهار رنگ موجود هستند: سفید کرومی، مشکی گرافیتی، آبی متالیک و سبز نعنایی.

طراحی Redmi Note 10T 5G

صفحه نمایش گوشی Redmi Note 10T با گوریلا گلس 3 محافظت می‌ شود و در برابر اثر انگشت و لکه‌ ها مقاومت خوبی دارد. قاب Redmi Note 10T 5G از پلاستیک فشرده ساخته شده است و پنل پشتی از پلی کربنات ساخته شده است. همچنین طراحی این گوشی شیک به نظر می رسد و این تصور را به شما القا می کند که با سایر محصولات Redmi Note 10 مطابقت دارد. مانند بقیه سری های نوت 10، این گوشی فاقد حس سنگینی است. پنل پشتی پلی کربنات لکه ها و گرد و غبار را در عرض چند دقیقه پس از استفاده به خود جذب می کند و لکه ها را نمی توان به راحتی پاک کرد زیرا روکش آن مات است.

Redmi Note 10T 5G

جک 3.5 میلی متری هدفون، فرستنده IR و میکروفون ثانویه در بالا قرار دارند. میکروفون اصلی، پورت USB Type-C و بلندگوی تکی در پایین قرار دارند. سمت چپ فقط جایگاه سیم کارت است و سمت راست دکمه تنظیم صدا و پاور را دارد که حسگر اثر انگشت نیز در آن قسمت تعبیه شده است.

مشخصات و نرم افزار

گوشی Redmi Note 10T 5G از پردازنده دیمنسیتی 700 مدیاتک استفاده می کند که دارای مودم 5G است. به نظر می رسد این پردازنده برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت 5G در این رنج قیمت باشد، زیرا رقبایی مانند Realme Narzo 30 5G و Poco M3 Pro 5G نیز از آن استفاده می کنند. گوشی Redmi Note 10T حداکثر 6 گیگابایت رم LPDDR4X و تا 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 را ارائه می دهد. استاندارد های ارتباطی شامل دو باند Wi-Fi ac، رادیو FM، بلوتوث 5.1، پشتیبانی از چندین باند 5G (SA: N1، N3، N40، N77، N78 | NSA: N78)، و اینترنت دوگانه 5G می باشد. اسلات هیبریدی دو سیم کارته می تواند سیم کارت microSD تا ظرفیت 1 ترابایت را با هزینه سیم کارت دوم پشتیبانی کند. این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپری است و از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند.

شیائومی این گوشی را با اندروید 11 به عنوان پایه اجرا می کند. این نرم افزار علی رغم داشتن تنها 4 گیگابایت رم کاملاً خوب کار می کند، اما برخی از جلوه های رابط کاربری، مانند اعلانات کشویی، به نظر خاموش شده بودند. برنامه‌ ها فوراً باز و بسته می‌ شوند، و انجام چند کار هم زمان بدون هیچ نشانه‌ ای از تأخیر یا گیر کردن انیمیشن‌ ها بود.

رابط کاربری MIUI دارای تعداد زیادی برنامه از پیش بارگذاری شده سازگار با برند شیائومی و همچنین برنامه های شخص ثالث مانند آمازون، فیس بوک، پرایم ویدیو و لینکدین است و در صورت عدم نیاز می توان آن ها را حذف کرد. اعلان‌ های مربوط به Wallpaper Carousel، برنامه Themes و GetApps کمی آزار دهنده هستند، ولی می توانید در تنظیمات آن ها را خاموش کنید.

گوشی Redmi Note 10T 5G

عملکرد و عمر باتری گوشی Redmi Note 10T 5G

ال سی دی 6.5 اینچی فول اچ دی پلاس واضح بود و زوایای دید خوبی را به نمایش می گذاشت. آنقدر روشن بود که زیر نور مستقیم خورشید قابل مشاهده بود. اگر این گوشی اسپیکر های استریو داشت، می توانست تجربه بازی و پخش ویدیوی بهتری ایجاد کند.

تجربه استفاده این گوشی کاملا روان بود و عملکرد بازی تقریبا عالی بود. گوشی در طول بازی داغ نمی شد. Call of Duty Mobile با گرافیک متوسط و نرخ فریم بالا بسیار خوب عمل کرد. بازی Asphalt 9: Legends با تنظیمات گرافیکی پیش‌ فرض بدون مشکل اجرا نشد. در حین بازی با تیک های قابل توجهی مواجه می شوید و زمانی که اکشن زیادی در صحنه وجود داشته باشد با کمی تاخیر مواجه خواهید شد. تغییر کیفیت گرافیک گوشی به Performance گیر کردن صفحه و تیک ها را به مقدار زیادی کاهش می دهد.

با باتری 5000 میلی آمپری و پردازنده 7 نانو متری انتظار مشکلی در مورد باتری گوشی Redmi Note 10T 5G نخواهید داشت. با یک ساعت بازی و پخش ویدیو، چند تماس، پیام های فراوان در واتساپ، تلگرام و دو حساب ایمیل فعال، در پایان یک روز کاری 60 درصد باتری خواهید داشت. بنابراین این گوشی از نظر عمر باتری عملکرد خوبی دارد.

مدت زمان شارژ شدن گوشی کمی کند بود. یک شارژر 22.5 واتی در جعبه ارائه شده است، اما این گوشی در سقف 18 وات قرار دارد. با این سرعت، گوشی Redmi Note 10T 5G توانست در 30 دقیقه تا 25 درصد و در یک ساعت 50 درصد شارژ به شود و در 2 ساعت و 21 دقیقه فول شارژ می شود. این گوشی در مقایسه با گوشی های هوشمند 4G در همین سطح قیمت که بسیاری از آن ها از شارژر 30 یا 33 واتی پشتیبانی می کنند، بسیار کند است. اگر کار شما با گوشی زیاد است و به پاور بانک نیاز دارید به مقاله معرفی پاور بانک شیائومی سر بزنید.

دوربین های گوشی Redmi Note 10T 5G

دوربین پشت گوشی Redmi Note 10T 5G
دوربین های پشت گوشی

گوشی Redmi Note 10T 5G دارای تنظیمات دوربین پشتی است که کاملاً شبیه گوشی های هوشمند رقیب است. این گوشی دارای سه دوربین در پشت است که شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگا پیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگا پیکسلی می شود که تنها زمانی استفاده می شود که حالت پرتره فعال باشد. دوربین جلو نیز 8 مگاپیکسلی است.

این گوشی در مقایسه ردمی نوت 10 شیائومی، که قیمت پایین‌ تری دارد، تنوع بیشتری را با دوربین های 8 مگاپیکسلی ارائه می‌ کند. گوشی Realme Narzo 30 5G یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی کمی بهتر دوربین سلفی این گوشی است.

بررسی دوربین اصلی گوشی Redmi Note 10T 5G
دوربین اصلی

عکس‌ هایی که در نور روز گرفته شده‌ اند، روشن و شفاف هستند، اما نوردهی بیش از حد زیادی نیز دارند. سطح جزئیات دوربین تا حدودی کمتر از حد انتظار است. دوربین اصلی حتی در نور زیاد، بافت‌ را صیقلی را نشان می‌ داد. محدوده دینامیکی در بهترین حالت بود، اما فقدان برخی جزئیات به این معنی بود که در مناطق تاریک تر عکس ها تار به نظر می‌ رسند.

بررسی دوربین جلو در حالت پرتره گوشی Redmi Note 10T 5G
دوربین سلفی در حالت پرتره
بررسی دوربین جلو گوشی Redmi Note 10T 5G
دوربین سلفی در حالت معمولی

عکس‌ های پرتره گرفته‌ شده با دوربین عقب بسیار تمیز تر، با رنگ‌ های بهتر، جزئیات خوب و تشخیص مناسب لبه‌ ها هستند. دوربین سلفی نتایج متفاوتی به همراه دارد. در نور نا مطلوب، مانند هنگام عکس برداری از پنجره، تصویر در نواحی تاریک قاب خوب نیست. سلفی‌ هایی که در فضای باز گرفته می‌ شود، روشن‌ تر هستند، اما واضح به نظر می‌ رسند. تغییر به حالت پرتره از نویز جلوگیری می کرد و نتایج آن کمی بهتری با کنتراست ارائه می دهد، اما پس‌ زمینه بیش از حد نوردهی می شود.

بررسی دوربین ماکرو گوشی Redmi Note 10T 5G
دوربین ماکرو

عکس‌ های ماکرو در مقایسه با صحنه واقعی، با رنگ‌های غیرعادی اشباع شده اند. حتی عکسی از همان سوژه که با دوربین اصلی گرفته شده است بسیار واضح تر به نظر می رسد و در هنگام برش قابل استفاده تر است.

بررسی دوربین گوشی Redmi Note 10T 5G با نور کم در شب
بررسی دوربین گوشی با نور کم
بررسی دوربین گوشی Redmi Note 10T 5G در حالت شب
بررسی دوربین گوشی با حالت شب

عملکرد دوربین در نور کم نیز بسیار ضعیف بود. سطح جزئیات در حالت خودکار کاهش یافته و این وضعیت در حالت شب بد تر می شود. سلفی های کم نور کاملا صاف و با جزئیات کمتر از حد متوسط ظاهر می شوند. حالت پرتره کنتراست را بهبود می بخشد و نرم افزار حس عمق را به عکس ها اضافه می کند.

دقیقاً مانند رقبا، ضبط ویدیو در گوشی Redmi Note 10T 5G حداکثر با کیفیت 1080p و 30 فریم بر ثانیه است. در حالی که ویدیو ها با دامنه دینامیکی خوبی ثبت می شوند، اما وضوح کافی را ندارند. ویدیو هایی که در نور کم ضبط می‌ شوند کدر و تار به نظر می‌ رسند و در ثانیه‌ ای که دوربین را به سمت سوژه‌ ای با نور محدود بگیرید، سطح نویز بالا می‌ رود.

اگر علاقه مند به مقایسه گوشی ها هستید:

نتیجه

از آن جایی که بسیاری از گوشی‌ های هوشمند مقرون‌ به‌ صرفه در برخی زمینه‌ ها کوتاهی می‌ کنند، تصمیم شما برای سرمایه‌ گذاری در یک گوشی هوشمند 5G به برندی که انتخاب می‌ کنید و نوع نرم‌ افزاری که ترجیح می‌ دهید بستگی دارد. Redmi Note 10T 5G، Realme Narzo 30 5G و Poco M3 Pro 5G همگی دارای سخت افزار مشابه با قیمت های مشابه هستند.

اگر 5G برای ارتقای بعدی گوشی هوشمند شما ضروری است، پس از یکی از این سه مورد استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که عملکرد دوربین گوشی Redmi 10T 5G کمی پایین‌ تر از حد متوسط است.

اگر با یک گوشی هوشمند 4G مشکلی ندارید، گزینه‌ های زیادی با سخت‌ افزار و ویژگی‌ های بسیار بهتر مانند نمایشگر های Super AMOLED، بلندگو های استریو، کیفیت ساخت بهتر، محافظت در برابر گرد و غبار و آب، و شارژ سریع‌ تر وجود دارد، که بهترین های آن مربوط به گوشی های 4G برند شیائومی است.

منبع: gadgets.ndtv.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *