مجله تکنولوژی

کارت گرافیک جدید Nvidia RTX 4090 تقریباً سه برابر سریع تر از RTX 3090 است!

کارت-گرافیک-جدید-nvidia-rtx-4090

انتظار می رود کارت گرافیک پرچمدار نسل بعدی انویدیا، RTX 4090، قدرت زیادی داشته باشد و اطلاعات جدیدی در مورد مشخصات آن فاش شود. به گفته کاربری در توییتر، این پردازنده گرافیکی جدید با استفاده از فرآیند 5 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که بهتر از نسل فعلی RTX 3090 است و سرعت کلاک پیش بینی شده آن حدود 2.2GHz تا 2.3GHz خواهد بود.

همانطور که منبعی به نام TweakTown گزارش می دهد، عملکرد محاسباتی این کارت گرافیک جدید بین 85 TFLOP تا 92 TFLOP پیش بینی می شود. کارت گرافیک پرچمدار فعلی، GeForce RTX 3090 دارای عملکرد محاسباتی 35.5 TFLOP است، و اگرچه مهم است که توجه داشته باشید که TFLOP ها همه چیز درمورد کارایی نیستند، اما این مشخصات نشان می دهد که پرچمدار جدید قرار است این کار را انجام دهد.

با توجه به مشخصات منبع تغذیه pcie5، محدوده TGP AD102 باید 450-650w باشد. با توجه به شایعات اولیه در مورد نیاز احتمالی برق این کارت گرافیک که حدود 450 وات تا 500 وات پیش بینی شده است، اکنون تخمین دیگری توسط منبعی به نام Greymon55 وجود دارد که می گوید برق مصرفی این کارت گرافیک جدید بین 450 وات تا 650 وات است و این دو برابر TDP کارت‌ های موجود است. این می تواند به این معنی باشد که RTX 4090 برای کار کردن به منبع تغذیه 1200 واتی نیاز دارد که صراحتاً یک چشم انداز هشدار دهنده است.

به طور طبیعی، این برای در نظر گرفتن دقیق اطلاعات کافی نیست، اما Greymon55 یک افشاگر فناوری با سابقه و اثبات شده است که معمولا اطلاعات خوبی می دهد. با این حال، برای جلوگیری از ناامیدی، هیچ یک از اطلاعات را به عنوان اطلاعات حتمی در نظر نگیرید. انتظار می‌ رود که کارت‌ های گرافیک Lovelace انویدیا در سال 2022 ظاهر شوند، شاید قبل از پایان سه ماهه پایانی سال آینده.

کارت گرافیک RTX 3090 Ti به بازار خواهد آمد؟

گمانه زنی های اولیه در مورد برنامه های Lovelace انویدیا نشان می دهد که معماری جدید در پایان سال 2022 منتشر خواهد شد، اما همه چیز از آن زمان توسعه یافته است و اکنون حدس و گمان هایی وجود دارد که ممکن است کمی زودتر از چیزی که پیش بینی شده است ظاهر شود. درواقع انتشار زودتر Q3 2022 محتمل ترین چشم انداز به نظر می رسد.

پیش‌بینی می‌شد که انویدیا یک RTX 3090 را در قالب RTX 3090 Ti یا 3090 Super عرضه کند، اما با توجه به اینکه تاریخ انتشار زود هنگامی برای نسل بعدی کارت‌ ها پیش‌ بینی می‌ شود، ممکن است این موارد به کارت‌ گرافیک های جدید اضافه شوند. خانواده آمپر فعلی در حال حاضر ساخته شده است.

این احتمال وجود دارد که کارت‌ گرافیک های دسکتاپ بیشتری در ماه ژانویه در نمایشگاه CES یا اواخر ماه می در Computex معرفی شوند، تخمین زمان انتشار Q3 برای سال 2022 ممکن است کمی زودتر شود، اما تا زمانی که تیم گرین اعلام رسمی ارائه نکند، مطمئناً نمی‌ دانیم.

با تقاضای بسیار زیاد برای سیلیکون، بسیاری از گیمر های پی سی و علاقه‌ مندان به ساخت نتوانسته‌ اند از این نسل از محصولات برای ارتقای سیستم فعلی خود مطمئن شوند، بنابراین جالب است که ببینیم Nvidia چگونه مشکلات توسعه یک محصول جدید را در میان شکایت‌ ها پشت سر گذاشته است. اگر قصد دارید به زودی به خرید کارت گرافیک بروید توصیه می کنیم به پست دیگر ما در مورد راهنمای خرید کارت گرافیک مراجعه کنید، همچنین شما می توانید در فروشگاه اینترنتی تک یک بگردید و نگاهی به برترین کارت های گرافیک ما و قیمت ها بیندازید.

منبع: techradar

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *