سخت افزار

بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022 برای استخراج بیت کوین، اتریوم و غیره

کارت گرافیک ماینینگ

استخراج ارز های دیجیتال حتی برای بهترین کارت گرافیک ها نیز یک فرآیند سخت و سنگین است. هنگام استخراج این منابع ارزی، رایانه شما برای مدت طولانی از GPU خود با بار کامل استفاده می کند. البته باید بدانید گران ترین و قدرتمند ترین کارت گرافیک موجود هم، ممکن است برای همه کامپیوتر های ماینینگ یا ماینر های استخراج ارز بهترین انتخاب نباشد.

به همین دلیل است که ما لیستی از بهترین کارت گرافیک های ماینینگ گرد آوری کرده ایم تا به شما در انتخاب کارت گرافیک درست کمک کنیم. کارت گرافیک های زیادی در لیست ما وجود دارند که می توانند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنند، پس با ما همراه شوید.

بهترین کارت گرافیک ماینینگ چیست؟

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج رمز ارز ها به این سادگی ها هم نیست. شاید با خود فکر کنید بهتر است گران ترین کارت گرافیکی را که می توانید، پیدا کنید و سپس آن را بخرید. هنگام خرید یک GPU جدید، برای درآمدزایی با آن، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. مهم ترین عامل در هر پردازنده گرافیکی برای استخراج رمز ارز کارایی آن است و قطعاً شما می خواهید نرخ هش بالایی را با کمترین مصرف برق ممکن داشته باشید.

تعداد بی‌ شماری پردازنده‌ های گرافیکی وجود دارند که نرخ هش قابل توجهی را با قیمت های مناسب ارائه می دهند. حتی کارت گرافیک های قیمت مناسب تری هم هستند که برای کسانی که بودجه کمی دارند و می خواهند تنها چند بیت کوین یا اتریوم برای مقابله با نواسانات مالی پس انداز کنند، عالی اند.

برای کسب درآمد از استخراج ارز های دیجیتال، نیازی به هزینه زیادی برای کارت گرافیک ندارید. تا زمانی که نرخ هش، سکه هایی را برای شما استخراج کند و به اندازه کافی برای تامین هزینه های برق از آن ها درآمد داشته باشید، وضعیت شما خوب است. بیایید کم کم به سراغ لیست کارت گرافیک های ماینینگ برویم تا حرف های ما برای شما ملموس تر شوند.

1. NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti

کارت گرافیک انویدیا

بهترین GPU کلی برای استخراج ارز دیجیتال

مزایا:هش ریت: 60MH/s
رم: 8GB GDDR6 VRAM
توان: 200 وات
4864 هسته CUDA
پردازنده گرافیکی مقرون به صرفه RTX سری 30
معایب:کانکتور 12 پین ناجور در کارت های FE

برای اینکه یک کارت گرافیک به عنوان بهترین انتخاب ماینینگ پیشنهاد شود، باید بهترین کارایی را داشته باشد. این دقیقاً همان چیزی است که NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti موفق به دستیابی به آن شده است. زمانی که همه چیز بهینه باشد، هش ریت آن حدود 60MH/s است، و با TDP پایین 200 وات مدیریت گرمای خروجی را آسان تر می کند و همچنین به شما امکان می دهد از سطح بالایی از راندمان لذت ببرید.

NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti یک کارت گرافیک قدرتمند در میان کارت گرافیک های ماینینگ است. معمولاً، ما یک کارت گرافیک 399 دلاری را به عنوان یک انتخاب مقرون به صرفه برای ساخت کامپیوتر های شخصی یا برای کسانی که می خواهند از بازی روی مانیتور های 1080p لذت ببرند، در نظر می گیریم. 3060 Ti بر اساس آخرین معماری Ampere NVIDIA همه این کار ها را انجام می دهد؛ این کارت هم برای بازی و هم برای استخراج ارز به شدت کافی است.

علیرغم اینکه قیمت آن تا حدودی مقرون به صرفه است، اما بهترین عملکرد را در بازی های 1080p و 1440p ارائه می دهد. البته فقط برای هر کسی که چندان علاقه ای به بازی های 4K ندارد بسیار عالی خواهد بود. همین امر در مورد ماینینگ نیز صدق می‌کند.

البته نمی توان از این کارت گرافیک دریافت بالا ترین درآمد و سریع ترین هش ریت را انتظار داشت. اگر فقط می خواهید یک درآمد ثابت در ماه با هزینه انرژی نسبتاً پایین داشته باشید، این بهترین کارت گرافیک ماینینگ ممکن است. البته فقط باید مراقب کارت های گرافیک نسخه Founder’s Edition باشید زیرا آن ها دارای اتصالات 12 پین PCIe هستند که ممکن است نصب آن ها را کمی سخت کند.

2. AMD Radeon RX 5700 XT

بهترین GPU استخراج ارز - AMD Radeon RX 5700 XT

بهترین پردازنده گرافیکی دوم برای استخراج کریپتو

مزایا:هش ریت: 54MH/s
رم: 8 گیگابایت GGDR6 VRAM
توان: 225 وات
ارزش عالی
عملکرد کار آمد
معایب:برخی بی ثباتی ها
فاقد ویژگی های آخرین نسل AMD است

فقط پردازنده‌ های گرافیکی NVIDIA نیستند که ارزش خرید برای استخراج ارز های دیجیتال را دارند. AMD نیز کارت های گرافیک عالی مانند RX 5700 XT می سازد. اگرچه این کارت به خوبی بهترین انتخاب برای یک کارت گرافیک ماینینگ نیست، اما همچنان می تواند با همان 8 گیگابایت VRAM GDDR6، هش ریت 54MH/s را داشته باشد.

AMD با برخی از پردازنده های گرافیکی RDNA خود مانند RX 5700 XT پیشرفت بزرگی داشت. این کارت گرافیک با تکنولوژی 7 نانومتری باعث می شود حتی کارت گرافیک های Radeon خود این شرکت هم قدیمی به نظر برسند. البته با این که، RX 5700 XT جدید ترین و بهترین کارت گرافیک AMD نیست، اما یکی از بهترین پیشنهادات در میان کارت گرافیک های ماینینگ برای استخراج ارز دیجیتال است.

در حالی که کارت گرافیک های AMD برخی از ویژگی های گیمینگ مانند DLSS 2.0 در پردازنده های گرافیکی NVIDIA را ندارند، اما هنگام استخراج این پردازنده گرافیکی واقعاً عالی کار می کند. همچنین میانگین هش ریت آن 55MH/s است، که فاصله چندانی با 3060 Ti ندارد، اما این کارت با قیمت بسیار پایین تری موجود است.

3. NVIDIA GeForce RTX 2070

کارت گرافیک ماینر - NVIDIA GeForce RTX 2070

بهترین GPU از نظر ارزش

مزایا:هش ریت: 36MH/s
رم: 8 گیگابایت GDDR6 VRAM
توان: 225 وات
2304 هسته CUDA
ارزش خوب
معایب:نسل قدیم

NVIDIA GeForce RTX 2070 ممکن است از کارت گرافیک های نسل قدیم باشد، اما همچنان یک GPU عالی برای گیمینگ و ماینینگ ارز دیجیتال است. دستیابی به هش ریت 36MH/s با این کارت گرافیک به راحتی امکان پذیر است، که با توجه به هزینه کمتر پردازنده های گرافیکی قدیمی و همچنین مصرف انرژی کم، چندان بد هم نیست.

همانطور که می دانید، NVIDIA GeForce RTX 2070 یک پردازنده گرافیکی عالی برای گیم است، اما یک گزینه عالی برای ساخت دستگاه های ماینر نیز می باشد. شما با خرید این GPU از هش ریت تا 40 مگاساعت در ثانیه لذت خواهید برد. این هش ریت می تواند درآمد غیرفعال قابل توجهی را با مصرف برق حدود 225 وات به ارمغان بیاورد.

بهترین مزیت این کارت گرافیک این است که اگر ماینینگ را متوقف کنید، می توانید GPU خود را با قیمت خوبی دوباره بفروشید و سرمایه اولیه خود را جبران کنید. یا اگر دوست دارید یک رایانه شخصی گیمینگ بسازید، می توانید مجموعه ای از بازی های کامپیوتری سنگین را نیز با آن اجرا کنید. از آنجایی که سیستم این گرافیک کمی قدیمی تر است، حتی می توانید با راه اندازی ماینر خود یک قدم جلوتر بروید و خنک کننده آبی به بلوک ها اضافه کنید.

4. NVIDIA GeForce RTX 3090

گرافیک RTX-3090

بهترین GPU برای عملکرد استخراج

مزایا:هش ریت: 121MH/s
رم: 24 گیگابایت GDDR6X VRAM
توان: 350 وات
10496 هسته CUDA
عملکرد عالی
برای بازی هم عالیه
معایب:گران
تشنه قدرت

احتمالاً این همان چیزی است که دنبال آن هستید، بزرگ و قدرتمند! این GPU از سری RTX 30 NVIDIA از قدرتمند ترین کارت گرافیک های ماینینگ این سری تا به امروز است. این کارت گرافیک همه چیز های لازم برای ایجاد یک ریگ ماینینگ قدرتمند را دارد. در رابطه با این کارت گرافیک ما از هش ریت 121MH/s، تا 24 گیگابایت GDDR6X VRAM و بیش از 10000 هسته CUDA برای گیمینگ و ماینینگ صحبت می کنیم. در واقع می توان گفت این پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند است.

این گرافیک یک انتخاب عالی برای دریافت “بهترین عملکرد” ​​است. کار این پردازنده در گیمینگ، با فراتر رفتن از مرز های 4K (و در برخی موارد حتی 8K ) و در ماینینگ با بهترین نرخ استخراج ارز دیجیتال باورنکردنی است.

برای گیمینگ، DLSS 2.0 و 2.1 شاید برخی از چشمگیر ترین ویژگی هایی هستند که به صورت استاندارد با این GPU ارائه می شوند. این پردازنده از هسته های اختصاصی Tensor برای اجرای رندر هوش مصنوعی در لحظه استفاده می کند و به طور موثر نرخ فریم را افزایش می دهد و همچنین باعث می شود فریم ها با وضوح بسیار بالا تری ظاهر شوند. از آنجایی که ردیابی پرتو می تواند برای عملکرد مضر باشد، DLSS جفت سازی کامل است.

RTX 3090 دارای برخی مشخصات دقیق برای استخراج است، از جمله 24 گیگابایت GDDR6X VRAM و 10496 هسته CUDA. شما به راحتی می توانید هر ماه سه بیت کوین را به راحتی جمع آوری کنید و این پس از در نظر گرفتن هزینه برق (بسته به منطقه شما) است.

5. AMD Radeon RX 580

GPU ماینر - AMD Radeon RX 580

بهترین GPU مقرون به صرفه AMD برای استخراج کریپتو

مزایا:هش ریت: 28MH/s
رم: 8 گیگابایت GDDR5 VRAM
توان: 185 وات
مقرون به صرفه
معایب:نرخ بازده کمتر
مصرف توان بالا تر

اگر بودجه زیادی برای خرید کارت گرافیک ماینینگ ندارید، نترسید زیرا کارت گرافیک های عالی دیگری با قیمت پایین در بازار وجود دارند. Radeon RX 580 یک پردازنده گرافیکی قدیمی است، اما هنوز هم قادر به رسیدن به سرعت 28MH/s است که سود قابل توجهی را به همراه دارد.

Radeon RX 580 AMD یک پردازنده گرافیکی است که ممکن است برای گیمر ها و ماینر ها به یک اندازه خوب نباشد، اما اگر فقط می خواهید در حد چند سکه از آن کسب درآمد کنید، این کارت گرافیک بدون مشکل این کار را انجام می دهد. این کارت گرافیک با اجرای یک پیکربندی بهینه، هش ریتی حدود 28 مگا ساعت در ثانیه ارائه می دهد که با توان مصرفی 185 وات خیلی هم بد نیست.

در استخراج رمز ارز همه چیز با حافظه در ارتباط است و داشتن 8 گیگابایت GDDR5 برای اجرای NiceHash و سایر راه حل های مانینگ یه کارت گرافیک عالی است. البته که نرخ بازدهی آن بسیار آهسته است و اگر انتظار دارید که درآمد استخراج شما در آینده بیشتر باشد روی این GPU سرمایه گذاری نکنید.

6. NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER

پردازنده گرافیکی انویدیا - NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER

بهترین پردازنده گرافیکی NVIDIA ارزان قیمت برای استخراج کریپتو

مزایا:هش ریت: 26MH/s
رم: 6 گیگابایت GDDR6 VRAM
توان: 125 وات
1408 هسته CUDA
مقرون به صرفه
مصرف توان کم
معایب:نرخ بازده کمتر

قطعاً برای ساخت یک سیستم ماینینگ کوچک به قدرتمند ترین کارت گرافیک نیاز ندارید و NVIDIA GTX 1660 SUPER می تواند نمونه خوبی از این نوع گرافیک ها باشد. این کارت گرافیک دارای 6 گیگابایت VRAM سریع GDDR6، توان مصرفی 125 وات است و می تواند به راحتی به هش ریت 26 مگاساعت در ثانیه دست یابد.

GTX 1660 SUPER NVIDIA یک GPU جالب و منحصر به فرد است. این پردازنده گرافیکی بر اساس همان معماری تورینگ سری RTX 20 ساخته شده است، اما هسته های اختصاصی ردیابی اشعه یا ویژگی های فانتزی مانند DLSS ندارد. این یک کارت گرافیک مقرون به صرفه با قدرت کافی برای مدیریت آخرین بازی ها با کیفیت 1080p طراحی شده است.

برای ماینینگ هم داستان همین است، شما آن را بسیار پایین تر در نمودار درآمد با هش ریت 26 مگا ساعت بر ثانیه خواهید یافت، اما این با مصرف برق حدود 125 وات است که اگر در منطقه ای با هزینه های برق بالا زندگی می کنید بسیار عالی است.

لیست بهترین کارت گرافیک های ماینینگ

پردازنده های گرافیکی زیادی در لیست ما وجود دارند و بسیاری از آن ها هش های بسیار بالایی را ارائه می دهند و آن ها را برای استخراج ارز های دیجیتال ایده آل می کنند. ما نمی توانیم همه کارت های گرافیکی را در این جا قرار دهیم، بنابراین این مجموعه فقط شامل توصیه های دست چین شده ای است که محدوده های قیمتی خاصی را پوشش می دهند.

نتیجه

استخراج ارز دیجیتال به اولویت های متفاوتی در پردازنده گرافیکی نیاز دارد و قوی ترین کارت گرافیک های موجود در بازار لزوماً گران ترین آن ها نیستند. همچنین به تنهایی استخراج ارز های دیجیتال کار سختی است، به همین دلیل بهتر است بخشی از یک مزرعه استخراج باشید.

منبع:

www.windowscentral.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *