آموزش, سخت افزار

نحوه کار با دوربین های امنیتی هوشمند

دوربین های امنیتی هوشمند

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که تمایل دارند نحوه کار با دوربین های امنیتی هوشمند را بیاموزند. کارایی این دوربین ها بسیار بالا بوده و شما به کمک آن ها می توانید به ذره ذره منزل خود نظارت داشته باشید. این دوربین ها شاخه ای از دوربین های مدار بسته می باشند که از نظر امکانات پیشرفته تر محسوب می شوند.

تعریف دوربین های امنیتی منزل و نحوه کار با آن ها

دوربین امنیتی هوشمند دستگاهی است که ویدئو ضبط می کند و تمام خانه و دارایی شما زیر نظر دارد. افراد می توانند با استفاده از اتصال اینترنت از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه از هرجای دیگر که دوربین در آنجا نصب است اطلاع کسب کنند.

اکثر دوربین های امنیتی منزل با حرکت اجسام و افراد فعال می شوند و هنگام تشخیص حرکت از ناحیه خطر فیلم برداری می کنند. سپس هشداری را برای شما تحت عنوان عدم ایمن بودن محل ارسال می کنند. برخی از آن ها می توانند به صورت 24 ساعته فیلم های مکان های مختلف را ضبط کنند.

توجه داشته باشید که همه آن ها به صورت 24 ساعته فیلم ضبط نمی کنند و برخی از آن ها شارژی هستند و می بایست پس از چندین ساعت آن ها را دوباره شارژ کرد.

این نوع از دوربین ها دو نوع دارند که عبارتند از:

  • دوربین های سیمی
  • دوربین های بی سیم

دوربین های امنیتی بی سیم از Wi-Fi برای انتقال تصاویر نظارتی به یک سرور مبتنی بر ابر از طریق اینترنت استفاده می کنند. با این کار می توانید فیلم ها را در هر دستگاه متصل به اینترنت مشاهده کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از دوربین های بی سیم به صورت کامل بی سیم نیستند. زیرا باید آن ها را از طریق کابل برق به برق متصل کنید، هر چند بعضی از آن ها به جای کمک گرفتن از برق از باتری های قابل شارژ استفاده می کنند.

از دوربین های امنیتی بی سیم معمولاً به عنوان “دوربین های هوشمند” یاد می شود. زیرا با برنامه ای در تلفن هوشمند شما کنترل شده و می توانند با دستگاه ها و سیستم های خانه های هوشمند مانند: آمازون، الکسا، دستیار Google، قفل های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و چراغ های هوشمند نیز کار کنند.

آن ها همچنین می توانند فیلم ها را تجزیه و تحلیل کنند و بینش هایی از قبیل اینکه آیا بسته ای در درب منزل شما وجود دارد یا این که شخص یا حیوانی در حیاط منزل شما وجود دارد را ارائه دهند.

آیا دوربین های امنیتی همیشه کار می کنند؟

عملکرد دوربین های مداربسته امنیتی

اینکه دوربین های امنیتی کار می کنند بستگی به این دارد که از چه چیزی استفاده می کنید. برای اهداف امنیتی خانه، استفاده از دوربین های امنیتی نشان داده اند که جلوی سارقان فرصت طلب را تا بیش از 80% می گیرند، و اگر آن ها یکی را تشخیص دهند به شما گزارش داده می شود و شما می توانید جهت جلوگیری از سرقت در منزل خود به سرعت اقدام کنید.

هزینه دوربین های امنیتی خانگی چقدر است؟

یک دوربین امنیتی خوب در خانه با ویژگی های اساسی مانند: کیفیت بالای فیلم برداری که حداقل 1080p یا HD می باشد، تشخیص حرکت، دید در شب، صدای دو طرفه و یک میدان دید گسترده از 1 میلیون تومان برای یک مدل داخلی شروع و تا 10 میلیون تومان ادامه دارد.

فرانکل می گوید: اکثر سیستم های امنیتی خانگی که مبتنی بر ابر هستند، دارای فضای ذخیره سازی رایگان می باشند و شما معمولاً 24 ساعت فضای ذخیره سازی ابری رایگان دریافت می کنید.

به طور معمول، برای استفاده ازهر دوربین ماهانه هزینه ای پرداخت می شود. بنابراین می تواند خیلی سریع مهلت آن به اتمام برسد.

برای ویژگی های بیشتر، از جمله آژیر خطر داخلی و نور برای کمک به ترساندن مزاحمان و دزدان بالقوه، برخی از این دوربین ها می توانند با استفاده از تشخیص چهره، افراد را شناسایی کرده و در صورت پوشیده بودن چهره دزد و مزاحمان تشخیص دهند.

همچنین برخی از آن ها ویژگی های نرم افزاری مانند بزرگنمایی دیجیتال و ردیابی را نیز ارائه می دهند. برای دریافت ویژگی هایی از این قبیل باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. برای وجود این قابلیت ها در دوربین خود باید بین 200 تا 400 دلار هزینه پرداخت کنید.

آیا باید دوربین های امنیتی خانه خود را به صورت حرفه ای نصب کنیم؟

آیا لازم است که نصب این دوربین ها به صورت حرفه ای انجام شود؟

جوانب مثبت استفاده از این دوربین ها

  • مزاحمان اطمینان حاصل می کند که دوربین ها مهمترین مناطق خانه شما را پوشش می دهند، بنابراین به دلیل ترس از دوربین ها به سمت این مناطق از منزل نمی روند.
  • شما به کمک استفاده از این دوربین ها می توانید در زمان صرفه جویی کنید.

جوانب منفی استفاده از این دوربین ها

  • هزینه های بالایی را برای افراد به ارمغان می آورد.
  • نیاز دارد تا افراد غریبه را در منزل شما مشاهده کند تا برای بعد ها بتواند چهره آن ها را تشخیص دهد.

نحوه نصب دوربین های امنیتی خانگی

نصب دوربین های امنیتی بی سیم ساده است. با این وجود باز هم یک سیستم امنیتی خانه با سیم باید توسط یک متخصص نصب شود، این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که DIY دارند و برای مصرف کننده مناسب هستند و فقط به یک پیچ گوشتی و مته نیاز دارند.

نصب دوربین داخلی می تواند به سادگی یافتن یک سطح صاف در مجرای خروجی باشد. فقط کافیست آن را وصل کنید، روشن کنید و با استفاده از تلفن یا رایانه خود با برنامه تلفن همراه دوربین را همگام سازی کنید.

برای نصب این دوربین از دستگاه های نصب شده برای اتصال دوربین به دیوار یا سقف منزل خود استفاده کنید. اگر فکر می کنید در مقطعی از زمان دوربین را جابجا می کنید استفاده ازاین دوربین ها ایده خوبی است.

بعضی از دوربین ها دارای یک پایه یا پیوست مغناطیسی می باشند. اما اگر می دانید کجا می خواهید دوربین را نصب کنید، می توانید با بستن پیچ های آن در جای خود دوربین را محکم کنید.

زمان مورد نیاز: 45 دقیقه

مراحل نصب دوربین های امنیتی هوشمند

  1. مرحله اول

    اگردوربین شما دارای باتری باشد. ابتدا باید باتری دوربین خود را شارژ کنید.

  2. مرحله دوم

    سپس با استفاده از برنامه دوربین، مکان نصب را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که دوربین در محدوده Wi-Fi شما قرار دارد و می تواند کل منطقه مورد نظر شما را برای ایمن سازی مشاهده کند.

  3. مرحله سوم

    براکت نصب را با استفاده از پیچ ها نصب کنید، زیرا نوار دو طرفه در فضای باز با گذشت زمان بلند نمی شود.

  4. مرحله چهارم

    اگر دوربین را روی بتن نصب می کنید، به یک مته بتن برای سوراخ کردن بتن ها نیاز دارید.

نکته: برای یک دوربین امنیتی در فضای باز که باید به برق متصل شود ، به دنبال مکانی در نزدیکی یک خروجی خارج از منزل بگردید. اکثر دوربین های امنیتی برای این منظور از سیم های بلند طولانی استفاده می کنند. مکانیزم قفل کردن درگاه خروجی را در نظر بگیرید تا از امکان آسیب احتمالی به برق، که در برخی دوربین های خارجی وجود دارد ، جلوگیری کند و مطمئن شوید که کابل را تا حد امکان مرتب کرده و به دیوار متصل کنید.

مسیریابی کابل برق دوربین در فضای باز از طریق دیوار به یک شاخه داخلی ایمن تر است، اگرچه این کار به سوراخ کردن دیوار نیاز دارد.

دوربین های امنیتی بی سیم مخصوص خانه چگونه کار می کنند؟

نحوه کار این دوربین ها چگونه است؟

دوربین های بی سیم از طریق Wi-Fi با روتر یا ایستگاه پایه سیستم امنیتی خانه شما ارتباط برقرار می کنند. بعضی از دوربین های بی سیم دارای سیم برق هستند ، در حالی که برخی دیگر با باتری کار می کنند.

فرانکل می گوید: “اگر دوربین های بی سیم در داخل محیط خانه و در اطراف خود نصب کرده باشید، همه آن ها از طریق روتر به Wi-Fi شما متصل خواهند شد”. برخی از آن ها، از جمله: دوربین های دارای رتبه برتر Arlo، از هاب یا پلی استفاده می کنند که از این طریق به مودم اینترنت شما متصل می شود.

این دوربین ها هنوز از Wi-Fi استفاده می کنند اما در شبکه خود کار می کنند. دوربین های بی سیم از بلوتوث نیز استفاده می کنند، اما به طور کلی این فقط برای برقراری ارتباط با تلفن یا رایانه لوحی هنگام راه اندازی است.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *