مجله تکنولوژی

بررسی نسخه بتا بازی BATTLEFIELD 2042 – نقات قوت و ضعف

بررسی-بازی-battlefield-2042

Battlefield 2042 با نقشه‌ ای بزرگ تر و گسترده تر که به بخش‌ های مختلف تقسیم شده است، این بار دارای امکان بازی همزمان 128 بازیکن، سلاح های جنگی پیشرفته مانند ربات‌ های جنگجو و آسمانی پر از هلیکوپتر ها، هواپیما ها و موشک های جنگی، قطعاً ترکیبی زیبا از بازی های جنگی قدیمی و مدرن است. در این پست نسخه بتای این بازی به همراه یک نقشه و یک مود در PS5 تست شده است. این بازی در عین تأثیر گذاری کمی مرموز به نظر می رسد. در ادامه به بررسی نسخه بتا بازی Battlefield 2042 می پردازیم.

بررسی نسخه بتا بازی Battlefield 2042

نقشه ای که در این تست از آن استفاده شده است اوربیتال نام دارد و طیف وسیعی از عناصر و منظره ها از شاخ و برگ جنگل گرفته تا یک مجموعه نظامی بسیار بزرگ با سکوی پرتاب موشک و چندین ساختمان مرتفع برای پرش، سر خوردن و اسنایپ را نشان می داد. برای حرکت عمودی به سمت بالا و پایین، هم می توان از قلاب استفاده کرد و هم زیپ لاین.

با توجه به این که، این یک نسخه بتا از نقشه اصلی اوربیتال بود، و به هر حال یک نقشه کاملا جدید نیست، در کل خوب به نظر می رسید، همچنین با برخی تغییرات ناگهانی آب و هوایی خاص، این نقشه کاملا جالب به نظر می رسد. برای توضیح بیشتر در مورد تغییرات ناگهانی آب و هوایی، باید بگویم که در اطراف، گردباد هایی به طور تصادفی رخ می دهند. بله درست است، هر چند وقت یکبار یک گردباد راه مخرب خود را در نقشه می شکافد و حداقل در بازی هایی که من انجام دادم پاسخ بازیکن این بود که سوار آن شود، حتی اگر به معنای مرگ و نجات از مسابقه بود.

بررسی نسخه بتا بازی Battlefield 2042

تعداد بازیکن های بازی از 64 بازیکن به 128 بازیکن تغییر کرده است، اما با توجه به اندازه بزرگ نقشه، احساس شلوغی نمی‌ کنید، زیرا فضای زیادی برای بازی وجود دارد. در مود Conquest، نقشه به بخش‌ هایی تقسیم می‌ شود که می‌ توان آن ها را فتح کرد. هر بخش دارای یک پرچم است. Battlefield 2042 تیم ها را با ربات ها پر می کند و قطعاً قسمت هایی نیز وجود دارد که به نظر می رسد تعداد ربات ها از بازیکنان بیشتر باشد.

ربات‌ ها معمولاً در این بازی به راحتی قابل تشخیص هستند، اما لزوماً کشتن آن‌ ها آسان نیست و هوش مصنوعی آن‌ ها از خیلی پایین تا خیلی بالا متغیر بود. هدف وجود ربات‌ ها قابل درک است. Battlefield 2042 قصد دارد از این راه بازی را کامل نگه‌ دارد و ابات ها برای مسابقات و خدمت کردن به بازیکنان های انسان، نقش مؤثری دارند. احتمالا بازی واقعی پس از راه‌ اندازی بسیار کمتر به آن‌ ها تکیه می‌ کند.

بررسی سلاح های جنگی پیشرفته در نسخه بازی بتا Battlefield 2042

طبق معمول با بتلفیلد، تمام سلاح‌ هایی که فرصت امتحان کردنشان را دارید، حس بسیار خوبی به شما می دهند، مخصوصاً رایل‌ های هجومی، SMG و تفنگ‌ های تک تیرانداز. یکی از بهترین ویژگی های جدید بازی، امکان تعویض خشاب های سلاح در گرماگرم نبرد با استفاده از منوی شعاعی است. به طور کلی، جریان نبرد به نظر می‌ رسید که در بتلفیلد بسیار جذاب باشد: کمی جدی، کمی احمقانه و همیشه دیوانه‌ وار!

بررسی سلاح های جنگی آینده در نسخه بازی بتا Battlefield 2042

اگر اهل وسایل نقلیه زمینی و هوایی هستید، هم به عنوان راننده یا خلبان و هم به عنوان توپچی، چیز های زیادی برای استفاده وجود دارد. یکی از جذاب ترین آیتم های این دسته هلیکوپتر است، اما کامیون های برقی، تانک ها و هواپیما های پرزرق و برق به نظر می رسید که می توانند بسیار سرگرم کننده باشند. Battlefield 2042 با توجه به تنظیماتش، دارای ابزاری است که در صورت تمایل ویژگی هایی را به طور رندوم برای شما انتخاب می کند.

هیچ کمپینی وجود ندارد، اما چهار متخصص وجود دارند که توانایی‌ های منحصر به‌ فردی دارند و داستان‌ هایشان نوعی تداوم بین مسابقات و نقشه‌ ها ایجاد می‌ کند. اینکه نقش متخصص چگونه به بازیکنان واگذار می شود کمی نامشخص است.

با توجه به اینکه نسخه بتا به همین سادگی بود، مشکلات فنی آن نسبت به نسخه‌ ای که به انتشار نزدیک‌ تر می‌ شد، نگران‌ کننده نبود. قطعاً در مورد برخی از این مشکلات فنی می توان گفت مقداری پاپ‌ این وجود داشت، و برخی ناهماهنگی‌ ها که با نام بازیکنان و نام‌ گذاری تیم‌ ها روی سرشان ظاهر می‌ شد، در نسخه بتا دیده می شوند. ناهنجاری های گرافیکی فراوان و قطعاً انیمیشن های عجیبی در اطراف ربات ها نیز وجود داشت. اما به طور کلی، بازی با در نظر گرفتن حجم دیوانه کننده عناصر و جلوه های بصری و رفت و آمد های بازیکنان به خوبی اجرا می شد.

بررسی سلاح های جنگی آینده در نسخه بازی بتا Battlefield 2042

این بازی بسیار شبیه به یک میدان جنگ است، و در حالی که این می تواند تجربیات عالی و ناامید کننده را به همراه داشته باشد، نقشه، سلاح ها و روند کلی نبرد های بسیار متنوع در تمامی بخش ها، همگی در وضعیت خوبی هستند، هر چند هنوز هم این بازی خشن است. تعداد ربات‌ ها بسیار بد بود و البته، مانند هر بازی تیراندازی چند نفره، لذت واقعی با گذشت زمان و افزایش تسلط به دست می‌ آید. اکنون که نسخه بتا را بررسی کردیم ما مشتاقانه منتظر بازی Battlefield 2042 اصلی در تاریخ 19 نوامبر هستیم تا بتوانیم آن را بررسی کنیم.

منبع: Cogconnected

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *