آموزش, سخت افزار

مقایسه سیستم گیمینگ آماده با سیستم گیمینگ اسمبل شده

سیستم گیمینگ آماده یا اسمبل شده

همیشه ساخت سیستم گیمینگ خود بسیار عالی است. احساس موفقیت در ساخت سیستم گیمینگ اسمبل شده با هر قطعه ای که در کنار هم قرار گرفته اند اصلا قابل مقایسه با سیستم گیمینگ آماده نیست. اما با توجه به اینکه قیمت سخت افزار بسیار گران شده است، در 6 ماه گذشته به رشد 300٪ رسیده است و ساخت سیستم گیمینگ دیگر منطقی نیست. در ادامه این دو سیستم را از جنبه های مختلف بررسی می کنیم.

کارایی

برای شروع مقایسه، باید گفت که سیستم های گیمینگ آماده امروزه طوری طراحی شده اند که حتی بازی های سه گانه A را با حداقل 60FPS با وضوح 1080p را نیز انجام می دهند. شما فقط باید بدانید که هنگام انتخاب بهترین سیستم گیمینگ آماده باید به دنبال چه چیزی باشید. ما در اینجا لیست بهترین سیستم های گیمینگ آماده را برای شما شرح داده ایم.

یک سیستم گیمینگ اسمبل شده ممکن است عملکرد عالی بازی را ارائه دهد اما در مقایسه با سیستم گیمینگ آماده بسیار گران است. امروزه می توانید یک سیستم گیمینگ آماده پیدا کنید که بتواند عملکرد آن را تا حدی نسبتاً خوب شکست دهد.

راحتی

لازم نیست نگران سازگاری قطعات با یکدیگر باشید. یک سیستم گیمینگ آماده با اجزای سازگار با یکدیگر ساخته می شود. سفارش سیستم های گیمینگ آماده از فروشگاه های اینترنتی در بعضی مواقع قیمت بسیار مناسب تری را شامل می شود. اگر سفارش سیستم گیمینگ شما رسید، همه چیز را تنظیم کنید و گیم ها را شروع کنید.

خرید سیستم گیمینگ آماده شده

فروشگاه تک یک

فروشگاه اینترنتی ارائه دهنده قطعات کامپیوتری و سیستم های آماده در مشهد

ساخت یک سیستم گیمینگ اسمبل شده به دانش عمیق تری نسبت به سیستم آماده نیاز دارد. پردازنده مرکزی باید با مادربوردی که با آن جفت می کنید سازگار باشد. علاوه بر این منبع تغذیه باید به مقدار مناسب برق را تأمین کند. حتی کوچک ترین محاسبه غلطی می تواند سیستم شما را مختل کند. اگر می خواهید نحوه ساخت کامپیوتر گیمینگ را بیاموزید، به مقاله مورد نظر مراجعه کنید.

تعمیرات

اگر با سیستم گیمنیگ اسمبل شده خود در بازی مشکلی دارید، تمام آنچه که شما نیاز دارید این است که سیستم خود را برای تعمیرات به یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات ببرید. عیب یابی اساسی را می توانید از سمت خودتان انجام دهید اما اگر مشکل بزرگ تر از آنچه فکر می کنید به نظر می رسد، همیشه می توانید سیستم را به تعمیرات ببرید. این کار شما را از انجام مراحل پیچیده عیب یابی و خطرات آسیب رساندن به سایر اجزای موجود در این فرآیند نجات می دهد.

سیستم گیمینگ اسمبل شده سفارشی بسیار پیچیده است. قبل از شناسایی مشکل و شروع به تعمیر آن، باید کد های خطا و عیب یابی را درک کنید.

مشکلات تعمیر سیستم گیمینگ اسمبل شده

ضمانتنامه

ضمانتنامه ای که سیستم گیمینگ آماده دارد شامل هر قسمت از سیستم است. قطعات نیز در حالت standby و آماده تعویض هستند. یک سیستم گیمینگ اسمبل شده ممکن است ضمانت های فردی داشته باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که قطعات در حالت standby و آماده تعویض باشند. در بیشتر موارد مصرف کنندگان باید حداقل 2 هفته تا یک ماه صبر کنند تا قطعات تعویضی وارد شوند.

قیمت

سیستم های گیمینگ آماده بدیهی است که امروزه از نظر قیمت ارزان تر و کاربردی تر هستند، زیرا قطعات در بسته های آماده به صورت مستقیم از تولید کنندگان خریداری می شوند. ساخت یک سیستم گیمینگ اسمبل شده نیاز به تهیه هر یک از اجزای سازنده دارد. این امر باعث می شود سازندگان با قیمت گران پردازنده گرافیکی و رم کنار بیایند.

برای مقایسه بهتر، ما از کیس کامپیوتر گرین Green GRIFFIN G6 استفاده خواهیم کرد. این یکی از کیس های آماده گیمینگ با بهترین قیمتی است که می توانید پیدا کنید. اما با مراجعه به سایت های دیگر می توانید بررسی کنید که قطعات این کیس کامپیوتر گیمینگ به صورت جداگانه چقدر هزینه دارد.

مطمئنا ساخت این کیس گیمینگ هزینه بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت و با قیمت هایی که نوسان زیادی دارند و رشد صعودی زیادی را شامل می شوند، ساخت کیس گیمینگ منطقی نیست.


چرا باید یک سیستم گیمینگ آماده خریداری کنید؟

خرید سیستم گیمینگ آماده

افزایش قیمت GPU

طبق گفته مدیر عامل Nvidia: “ما در نزدیکی تأمین تقاضای GPU نیستیم …” بسیار واضح است که قیمت GPU طی چند ماه آینده همچنان بالا تر از حد مجاز است. ظهور استخراج بیت کوین و استخراج سایر رمز ارز ها کاملاً مرتبط با نیاز به پردازش سریع است. عملکرد کارت گرافیک قادر است از نظر پردازش همزمان چندین داده، از CPU بهتر عمل کند.

به زبان ساده هرچه کارت گرافیک قدرت بیشتری داشته باشد، می توان در هر ثانیه ارز بیشتری استخراج کرد. ماینر های امروزی و مشتاق به امید دستیابی به این ثروت باد آورده در همه مناطق جهان حضور دارند. این ایدئولوژی منجر به کمبود در تولید کارت گرافیک به صورت قابل توجهی در بازار شده است.

تقاضا به قدری زیاد است که سرعت تولید نمی تواند افزایش داشته باشد. در 6 ماه گذشته قیمت ها دو برابر شده و در سه ماهه اول سال 2019 به بالاترین حد خود رسیده اند. در زیر تصویری از CamelCamelCamel.com به عنوان اثبات گران شدن کارت های گرافیک در بازه زمانی ذکر شده را می بینید.

نمودار افزایش قیمت کارت گرافیک
نمودار قیمت EVGA GeForce GTX 1050 Ti

با مشاهده نمودار بالا می بینید که قیمت کارت گرافیک سر به فلک کشیده است و چاره ای به جز خرید سیستم های آماده گیمینگ برای ما باقی نگذاشته است.

افزایش قیمت RAM

RAM همچنین در وخیم تر شدن مشکل افزایش قیمت GPU نقش دارد. تلفن های همراه اکنون از فناوری حافظه DDR4 استفاده می کنند. سامسونگ گلکسی S6، لنوو Z2 پلاس و همچنین HTC One M9 در میان مصرف کنندگان اصلی فناوری حافظه DDR4 هستند. نیازی به گفتن نیست که Google Pixel و حتی سونی Xperia Z4 نیز از حافظه DDR4 مجهز شده اند. در زیر تصویری از نمودار قیمت RAM وجود دارد.

افزایش قیمت رم به دلیل استفاده از DDR4 در تلفن همراه

متاسفانه می بینم چگونه قیمت ها فقط در مدت 6 ماه به رشد 300٪ رسیده اند. این داده ها به تنهایی اثبات محکمی را نشان می دهد که تأسف آور است سازندگان سیستم های گیمینگ، از سیستم های آماده به جای سیستم های اسمبل شده استفاده می کنند.

سیستمی که می توانید بلافاصله از آن استفاده کنید

یک سیستم گیمینگ آماده به شما امکان می دهد هرچه زودتر از آن استفاده کنید. همه چیز با درایور های به روز شده نصب می شود. این برای گیمر هایی مناسب است که خودشان واقعاً به دنبال ساخت سیستم نیستند، زیرا سیستم های گیمینگ آماده امروز با دقت کنار هم قرار گرفته اند.

همراه با پشتیبانی فنی سخت افزار با وارانتی سخت افزار

قطعات سیستم گیمینگ اسمبل شده

اکثر سیستم های گیمینگ آماده دارای پشتیبانی فنی هستند. اگر در سیستمی که برای شما ارسال شده مشکلی دارید، می توانید به راحتی با پشتیبانی فنی تماس گرفته و مشکل را حل کنید. مطمئن باشید تمام قطعات دارای حداقل 1 سال گارانتی و 7 روز تعویض قطعات معیوب هستند.

برای افرادی که مشغول گیمینگ هستند اما به اندازه کافی آگاه نیستند تا بتوانند سیستمی را اسمبل کنند، تهیه یک سیستم کیمینگ آماده در واقع یک سرمایه گذاری هوشمندانه خواهد بود.

سیستم آماده شده با ویندوز 10 و صفحه کلید / ماوس

بیشتر اوقات سازندگان سیستم های گیمینگ آماده اضافه کردن این موارد در لیست خود را فراموش می کنند. نکته جالب در مورد خرید یک سیستم آماده گیمینگ این است که شما یک کیبورد و ماوس گیمینگ به همراه سیستم عامل Windows 10 از قبل نصب شده دریافت می کنید.

سیستمی که با استاندارد های گیمینگ شما مطابقت دارد

سیستم های گیمینگ آماده امروزه با CPU و GPU ترکیبی مناسب برای ارائه عملکرد جدی بازی همراه می شوند. با وجود انواع مختلفی که سیستم های گیمینگ آماده در بازار دارند، می توان به راحتی یکی را انتخاب کرد که عملکرد مناسبی را برای بودجه مورد نظر شما ارائه دهد.

منبع: wepc.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *