مجله تکنولوژی

سرویس ابریGeForce Now انویدیا نرخ فریم سطح برتر خود را محدود کرده است!

geforce-now-انویدیا-نرخ-فریم-را-محدود-کردgeforce-now-انویدیا-نرخ-فریم-را-محدود-کرد

سرویس ابری بازی GeForce Now انویدیا از نظر عملکرد، از گوگل Stadia را با سطح جدید 200 دلاری که عملاً قدرت یک کارت گرافیک دسکتاپ RTX 3080 را در فضای ابری به شما می‌ دهد، پیشی گرفت. اما اگر به سطح اصلی 4.99 دلار در ماه، یعنی سطح “بنیانگذاران” رسیده اید یا 100 دلار در سال برای دسترسی “اولویت” پرداخت می کنید، ممکن است آن چیزی را که انتظار داشتید دریافت نکنید، زیرا انویدیا بی سر و صدا اعلام کرده است که نرخ فریم را برای بازی های خاص برای اطمینان از عملکرد ثابت، 12 می کند.

انویدیا اکنون یک صفحه پشتیبانی رسمی دارد که این روش را توضیح می دهد، پس از اینکه فاش شد که انواع بازی ها با نرخ فریم کمتر از 60fps دارند. به نظر می رسد که انویدیا مدت زیادی است که این کار را انجام می دهد، اما فقط برای تعداد معدودی از بازی های سخت. با کمی جستجو از برخی از افرادی که قبلاً از نرخ فریم 45 فریم بر ثانیه در Cyberpunk 2077 در دسامبر 2020 شکایت داشتند، همانطور که انویدیا در اینجا اعتراف می کند، به نظر می رسد این موضوع جدی است.

Assassin’s Creed Odyssey و Immortals Fenyx Rising دیگر بازی هایی هستند که نرخ فریم زیر 50 فریم بر ثانیه دارند، در حالی که بقیه بازی ها کمی بالاتر هستند. در اینجا لیست کامل بازی هایی که نرخ فریم آن ها محدود شده است وجود دارد:

لیست کامل بازی هایی که نرخ فریم آن ها محدود شده است

در حالی که برای ظاهر انویدیا این چیز خوبی نیست که به این صورت چنین چیزی را فاش کند، این شرکت می‌ گوید که اکثریت بازی‌ ها با سرعت 60 فریم در ثانیه یا بالاتر اجرا می‌ شوند، و توضیحی برای محدودیت‌ ها دارد:

“برای اعضای اولویت‌دار ما، حداکثر فریم‌ های ارائه‌ شده برای بیش از 1100 بازی که تا کنون نصب کرده‌ ایم روی 60 فریم در ثانیه یا بالاتر تنظیم شده است. برخی استثنائات وجود دارد که ما تشخیص دادیم در GPU های استفاده شده توسط اعضای اولویت دار با سرعت 60 FPS به اندازه کافی خوب اجرا نمی شوند. OPS پیش‌فرض برای این بازی‌ های گرافیکی خاص قابل لغو نیست. این برای اطمینان از اجرای یک تجربه ثابت و با کیفیت همه اعضای اولویت دار است.”

کمی عجیب است که انویدیا به جای اینکه به کاربران خود حق انتخاب بین نرخ فریم و کیفیت گرافیکی بدهد، ترجیح داد این را تحمیل کند، حتی بسیاری از بازی های کنسول پلی استیشن و ایکس باکس به شما اجازه انتخاب می دهند. اما من فکر می کنم بخشی از فضای بازی ابری این است که می تواند بدون خدشه تر باشد. شاید نمی خواهید به تنظیمات گرافیکی فکر کنید.

از انویدیا پرسیده شد که آیا متعهد می‌ شود که در آینده اجازه دهد سطح جدید RTX 3080 عاری از محدودیت‌ های نرخ فریم باشد یا نه؟ در یک جلسه توجیهی ماه گذشته، فیل آیسلر، رئیس GeForce Now قول داد که این تجربه کلاس متفاوتی خواهد بود. با لایه 3080، دسترسی انحصاری به 3080 است، هر بار که بازی می‌ کنید، 3080 دریافت می‌ کنید، حتی اگر با سرعت 300 فریم در ثانیه کار کنید.

این در مورد سطح رایگان GeForce Now که می‌ تواند از تکنیک‌ های GPU مجازی برای تقسیم یک GPU فیزیکی در فضای ابری بین دو کاربر استفاده کند، صادق نیست. که می تواند خدمات را مقرون به صرفه تر کند. همچنین پرسیده می شود که آیا این اتفاق در ردیف اولویت می‌افتد یا خیر.

منبع: theverge

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *