آموزش, ترفند گوشی, نرم افزار

پاک کردن اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور در اندروید

پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید

گم شدن گوشی بسیار ناراحت کننده است، زیرا نه تنها گوشی خود را گم می کنید، بلکه اطلاعات حساس تان که در گوشی ذخیره شده است را نیز از دست می دهید. اگر تلفن خود را گم کنید، احتمال اینکه بتوانید آن را ردیابی کنید یا حداقل اطلاعات حساس و شخصی خود را از تلفن پاک کنید وجود دارد. در این مقاله نحوه پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید دزدیده شده از راه دور را به شما آموزش می دهیم.

پاک کردن اطلاعات گوشی با استفاده از Find My Device در اندروید

Find My Device یک برنامه رایگان است که نصب آن به شما کمک می کند، اطلاعات گوشی اندروید خود را از راه دور حذف کنید. استفاده از این برنامه رایگان است و می توانید گوشی خود را توسط این برنامه پیدا کرده و اطلاعات آن را پاک کنید.

پاک کردن اطلاعات گوشی با استفاده از Find My Device در اندروید

نحوه استفاده از Find My Device

زمانی که برنامه را دانلود و آن را با دستگاه اندروید خود همگام سازی کردید، مطمئن شوید که تمام مجوزها مانند دسترسی به مکان را به آن داده اید، تا برنامه Find My Device از طریق مکان شما بتواند، گوشی شما را ردیابی کند.

نحوه استفاده از Find My Device

پس از آن، در صورت گم شدن یا سرقت گوشی، حداقل گزینه های زیر را برای بازیابی و محافظت از اطلاعات خود در اختیار خواهید داشت.

گوشی خود را پیدا کنید

در صورت گم شدن تلفن همراه، می توانید با استفاده از برنامه Google Find My Device گوشی اندرویدی خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت این برنامه پیدا کنید.

گوشی خود را پیدا کنید

وقتی وارد سیستم می شوید، Find My Device مکان فعلی تلفن شما را روی نقشه یا آخرین مکانی که تلفن شما در آن سیگنال داشته است را نشان می دهد. اگر گوشی شما خاموش باشد، Find My Device به محض روشن شدن و دریافت سیگنال گوشی، مکان آن را به شما اطلاع می دهد.

گزینه Play Sound برای یافتن گوشی در نزدیکی شما

اگر گوشی نزدیک شماست اما نمی توانید آن را پیدا کنید، گزینه Play Sound (یافتن دستگاه من) را بزنید. این گزینه به شما امکان می دهد، حتی اگر گوشی روی بی صدا باشد، به مدت 5 دقیقه زنگ می خورد و به شما امکان می دهد آن را سریع تر پیدا کنید. 

گوشی خود را ایمن کنید

می توانید با استفاده از Find My Device اطلاعات شخصی خود را ایمن کنید. در این برنامه گزینه ای برای قفل کردن گوشی، خروج از حساب کاربری گوگل و همچنین نمایش اطلاعات تماس در صفحه گوشی وجود دارد. این باعث می شود شخصی که گوشی شما را پیدا می کند، بتواند با شما تماس بگیرد.

گوشی خود را ایمن کنید

اطلاعات گوشی را از راه دور پاک کنید

در آخر، می توانید از Google Find My device برای پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید خود از راه دور اقدام کنید. این باعث حذف تمام مطالب و اطلاعات از دستگاه شما می شود. 

اطلاعات گوشی را از راه دور پاک کنید

توجه داشته باشید که پس از انجام این کار، دیگر قادر به استفاده از Find My Device برای ردیابی گوشی خود نخواهید بود، زیرا با این کار گوشی به تنظیم مجدد کارخانه باز می گردد. همچنین نمی توانید اطلاعات شخصی خود را بازیابی کنید، بنابراین مطمئن شوید که از همه موارد مهم پشتیبان تهیه کرده اید.

پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید دزدیده شده با برنامه Android Lost

Android Lost یک برنامه شخص ثالث است که به گوگل وابسته نیست و می توانید برای پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید خود از راه دور از آن استفاده کنید. در صورت گم شدن یا سرقت گوشی، می توانید از یک گوشی اندرویدی دیگر این برنامه را دانلود و نصب کنید یا توسط وب سایت برنامه Android Lost گوشی تان را کنترل و ردیابی کنید.

نحوه استفاده از Android Lost برای کنترل گوشی

نحوه استفاده از Android Lost برای کنترل گوشی

برای پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید خود، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. برنامه Lost Android را از Google Play دانلود کرده و نصب کنید. 
  2. به برنامه اجازه دهید به مکان، مخاطبین و فایل های گوشی شما دسترسی پیدا کند. 
اجازه دسترسی به موقعیت مکانی در برنامه Lost Android

3. در برنامه، روی Request Administrator rights (درخواست حقوق مدیر) کلیک کنید تا بتوانید گوشی خود را از راه دور کنترل کنید.

این تمام مواردی است که برای راه اندازی برنامه Android Lost در تلفن همراه خود باید انجام دهید. بعد از انجام این موارد می توانید به وب سایت Android Lost بروید تا بتوانید توانایی ها و قابلیت های ردیابی این برنامه را امتحان کنید.

ثبت نام در Android Lost

4. به Android Lost اجازه دسترسی به حساب گوگل خود را بدهید.

اجازه دسترسی به حساب کاربری گوگل

5. پس از ورود به سیستم، به بخش Controls (کنترل ها) بروید.

بخش Controls در  Android Lost

در اینجا تمام کارهایی که می توانید برای پیدا کردن و کنترل از راه دور گوشی خود انجام دهید وجود دارد. به عنوان مثال، حتی اگر گوشی در حالت بی صدا باشد می توانید به آن زنگ بزنید و همچنین صفحه چشمک زن آن نیز فعال می شود. این مورد برای زمانی که گوشی نزدیک شماست اما نمی توانید آن را پیدا کنید، کاربرد دارد.

این برنامه همچنین به شما امکان می دهد به مکان گوشی و صندوق ورودی پیامک های خود دسترسی داشته باشید، تماس های خود را هدایت کرده و از راه دور گوشی خود را قفل کنید. همچنین می توانید با استفاده از دوربین جلوی گوشی، از شخصی که گوشی شما را پیدا کرده است عکس بگیرید و او را شناسایی کنید.

نحوه پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید با استفاده از Android Lost

می توانید از Android Lost برای پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید دزدیده شده خود از راه دور استفاده کنید. برای انجام این کار، به بخش Controls (کنترل ها) در وب سایت Android Lost بروید.
سپس روی Security کلیک کنید.

نحوه پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید با استفاده از Android Lost

به قسمت پایین صفحه بروید. دو گزینه Erase SD Card (برای پاک کردن کارت حافظه SD) و Wipe Phone (برای پاک کردن تلفن) خواهید دید. این دو گزینه هر دو غیر قابل بازگشت هستند، بنابراین مطمئن شوید که از اطلاعات مهم خود پشتیبان تهیه کرده اید و یا راه دیگری برای بازیابی اطلاعات گوشی خود ندارید و برای محافظت از اطلاعات خود مجبور به انجام این کار هستید.

پاک کردن حافظه تلفن و sd card

سخن آخر

برنامه Google Find My Device و Android Lost هر دو برنامه های بسیار مفیدی هستند که امکان دسترسی از راه دور به گوشی شما را فراهم می کنند. اما برنامه Google Find My Device برتر است. زیرا حتی اگر روی گوشی نصب نشده باشد، از طریق وب سایت آن می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

اگر نمی توانید گوشی خود را از این طریق ردیابی کنید، می توانید با استفاده از سابقه موقعیت مکانی Google Maps، تلفن همراه خود را پیدا کنید. حداقل، می توانید بفهمید گوشی خود را در کجا گم کرده اید، یا قبل از خاموش شدن باتری کجا بوده است.

منبع: online-tech-tips

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *