آموزش, سخت افزار, کنسول بازی, ویندوز

نحوه اتصال دسته xbox به pc و لپ تاپ با چند روش آسان

نحوه اتصال دسته ایکس باکس وان

در مقاله قبلی نحوه اتصال هارد اکسترنال به ps4 و قالب بندی آن برای نصب بازی‎ را به شما آموزش دادیم و در این مقاله قصد داریم نحوه اتصال دسته xbox را به شما آموزش دهیم.

با اینکه برای بازی های لپ تاپ و پی سی می توان از کیبورد و ماوس برای بازی استفاده کرد ولی اگر بخواهیم بازی های پیشرفته تر و اکشن را انجام دهیم به دسته های بازی قوی برای بازی های خفن و جذاب نیاز داریم.

حال در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید دسته بازی خود را به پی سی و لپ تاپ متصل کنید.

برای اتصال دسته ها به پی سی ابتدا باید ببینیم دسته شما جدید است یا قدیمی و همچنین سیستم شما دارای بلوتوث است یا خیر. اگر دسته شما قدیمی باشد فقط به کنسول بازی خود متصل می شود و اگر بخواهید به پی سی هم متصل کنید باید ابزار های دیگری نیز تهیه کنید.

اتصال دسته ایکس باکس وان بدون بلوتوث

اگر سیستم شما قابلیت بلوتوث را ندارد و همچنین کنترلر شما قدیمی است نگران نباشید برای اتصال کنترلر شما به سیستم نیاز است تا دانگل مخصوص ایکس باکس را برای اتصال خریداری نمایید.

برای اتصال دسته های قدیمی تر نیاز به یک دانگل است.
دانگل مخصوص دسته های xbox

برای اتصال دسته ایکس باکس وان خود لازم است دانگل را به یکی از پورت های usb متصل کرد و دکمه کناری آن را بزنید تا دانگل شروع به کار کند.

برای راحتی بیشتر بعد از روشن کردن دانگل لازم است تا کنترلر ایکس باکس را روشن نموده و به آسانی استفاده کنید. برای اطمینان از اتصال دسته xbox به کامپیوتر خود زمانی که متصل شد چراغ کنار دسته از حالت چشمک زن به حالت ثابت تغییر پیدا می کند.

اتصال دسته با روش بلوتوث

بهترین حالتی که می تواند برای شما رخ دهد این است که کامپیوتر شما دارای بلوتوث باشد و شما فقط باید آن ها را به یکدیگر متصل کنید.

دسته های جدید ایکس باکس به راحتی به پی سی متصل می شوند.
دسته ایکس باکس وان

حال برای انجام این کار باید از منوی استارت وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه Devices را انتخاب کنید. بعد از آنکه این قسمت را انتخاب کردید پنلی برای شما باز می شود که باید گزینه Bluetooth and and other devices را انتخاب و سپس Add bluetooth و Bluetooth را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب نیاز است که کنترلر را به کامپیوتر متصل کنیم برای این کار ابتدا کنترلر را روشن کرده و بعد از آن در کامپیوتر برای همگام سازی باید آن را را انتخاب کنید.

اگر نتوانستید کنترلر خود را پیدا کنید بعد از روشن کردن دسته دکمه Pairing بالای کنترلر را برای چند ثانیه نگه دارید تا چراغ چشمک زن آن روشن شود.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *