معرفی محصول

نقد و بررسی گوشی جدید گلکسی A52 سامسونگ

بررسی گلکسی A52

سامسونگ به وضوح تلاش می کند تا گوشی های میان رده جدید سری A خود، از جمله گلکسی A52 و گلکسی A72 را متمایز تر نشان دهد. گلکسی A52 سامسونگ که در ادامه به بررسی عمیق آن خواهیم پرداخت، ویژگی های خوب زیادی دارد که شامل صفحه نمایش با نرخ تازه‌ سازی بالا، جدید ترین نرم‌ افزار ها و رابط کاربری، بدنه نرم با رتبه IP محافظتی و سیستم دوربین همه‌ کاره است.

اما آیا این همان گوشی ای است که باید بخرید؟ آیا عملکرد این گوشی می تواند با رقیب های قدرتمندی مانند OnePlus Nord یا Realme X7 رقابت داشته باشد؟ ما گوشی گلکسی A52 را در مراحل مختلف بررسی خواهیم کرد. امیدواریم که این مقاله همه شک و تردید ها را بر طرف کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این گوشی برای شما مناسب است یا نه؟

بررسی قیمت و مشخصات سامسونگ گلکسی A52

6.5 اینچ، Full HD+ (1080 در 2400)، نرخ تازه سازی 90 هرتز، گوریلا گلس 5صفحه نمایش
159.9 در 75.1 در 8.4 میلی متر; 189 گرمابعاد و وزن
کوالکام اسنپدراگون 720G هشت هسته ایپردازنده
6GB + 128GB یا 8GB + 128GBرم و فضای ذخیره سازی
OneUI 3.1 مبتنی بر اندروید 11رابط کاربری
64 مگاپیکسل، f/1.8، OIS + 12 فوق عریض + 5 مگاپیکسل ماکرو + 5 مگاپیکسل عمقدوربین عقب
32 مگاپیکسلدوربین سلفی
شارژر سریع تطبیقی 4500 میلی آمپر ساعتی 15 واتی (پشتیبانی از 25 وات)باتری
Samsung Pay (NFC)، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، بلندگو های استریوسایر ویژگی ها
شروع از حدود 8 میلیون تا حدود 11 میلیون تومان (بسته به مقدار رم و حافظه)قیمت

در جعبه گوشی گلکسی A52 سامسونگ چه چیز هایی وجود دارد؟

یک قاب محافظ و یک محافظ صفحه از پیش نصب شده حذفیات آشکاری هستند و شما باید آن ها را جداگانه خریداری کنید. در اینجا چیز هایی که در جعبه گلکسی A52 پیدا می کنید لیست شده است:

  • آداپتور شارژ 15 واتی
  • کابل USB برای شارژ و انتقال اطلاعات
  • ابزار و مستندات اجکتور سیم کارت

بررسی طراحی گلکسی A52

به‌ عنوان بازبین، ما هر سال دستگاه‌ های متعددی را بررسی می‌ کنیم و همیشه وقتی با چیزی متمایز مواجه می‌ شویم هیجان‌ زده می‌ شویم، که اغلب اینطور نیست. گلکسی A52 یکی از این گوشی های هیجان انگیز است. حس نرم و ظاهر مینیمالیستی آن چیز هایی هستند که این گوشی را متمایز می کنند.

بدون شیب های تند، بدون بافت، بدون تگ های چشمگیر، بدون لبه های ناهموار، فقط رنگ های جامد جذاب و جالب و ظاهری نرم با احساسی خوب در پشت که آرایه دوربین به طور یکپارچه از آن بالا می رود. این طراحی مجدد معقول باید برای همه گروه های سنی جذاب باشد، اما ما فکر می کنیم که در میان جمعیت جوان بسیار پر طرفدار خواهد بود.

بررسی طراحی و ساخت گوشی  گلکسی A52

در جلو، یک صفحه نمایش AMOLED سازگار با HDR با یک بریدگی دایره‌ ای در مرکز وجود دارد. حاشیه های اطراف صفحه نمایش تقریبا یکنواخت هستند. حسگر اثر انگشت نوری که در زیر قرار دارد دارای نور روشن‌ کننده سفید است و تجربه باز کردن قفل ثابت‌ تری نسبت به آنچه که در گلکسی های میان‌ رده قبلی داشتیم، ارائه می‌ کند.

سامسونگ فضا را برای جک صدا و اسلات کارت SD (هیبریدی) باز می کند. و همچنین بلندگو های استریو وجود دارد. این بار استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار وجود دارد. مواد مورد استفاده برای پوسته بیرونی و قاب جانبی پلی کربنات است و به کنترل وزن کمک می کند. در قسمت جلویی، گوریلا گلس 5 وجود دارد. به طور خلاصه، گلکسی A52 جذاب به نظر می رسد، در دست گرفتن آن کاملاً راحت است و بسیار محکم به نظر می رسد.

بررسی صفحه نمایش گلکسی A52

از نظر کیفیت، صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED به خوبی نمایشگر گلکسی F62 یا گلکسی M51 به نظر می رسد. با این حال، پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا 90 هرتز نیز در آن وجود دارد. این باعث می شود انیمیشن ها و انتقال OneUI روان تر شوند.

بررسی صفحه نمایش گلکسی A52

نرخ تازه‌ سازی برای اکثر برنامه‌ ها روی ۹۰ هرتز قفل شده است، یعنی این نرخ تازه‌ سازی تغییر حالت متغیر هوشمندی نیست که سامسونگ با گوشی‌ های پیشرفته‌ اش ارائه می‌ کند. برای عملکرد بهتر در حین بازی، باید به صورت دستی به نرمی حرکت «استاندارد» یا 60 هرتز را تغییر می‌ دادیم. همچنین دو پروفایل رنگی وجود دارد که فضای sRGB و DCI-P3 را هدف قرار می‌ دهند، و مانند همیشه حالت نرم‌ تر و دقیق‌ تر طبیعی (sRGB) را ترجیح می‌ دهیم.

این گوشی دارای گواهینامه DRM L1 است و پخش لایو Full HD روی Netflix، Prime Videos و سایر برنامه‌ های مرتبط کار می‌ کند. پخش زنده HDR فقط در YouTube کار می کرد. یک چیز خوب در مورد گوشی های سامسونگ این است که صفحه نمایش روشنایی را قفل می کند و هر زمان که سیگنال HDR دریافت می کند آن را به حداکثر می رساند و این امکان بهترین تجربه ممکن HDR را فراهم می کند.

سامسونگ ادعا می کند حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 800 نیت است و صفحه نمایش زیر نور مستقیم خورشید به راحتی خوانا بود.

بررسی عملکرد و نرم افزار گلکسی A52

گلکسی A52 از چیپست هشت هسته‌ ای کوالکام اسنپدراگون 720G بهره می‌ برد که به خصوص در قیمت داده شده کمی بهتر به نظر می‌ رسد. این هنوز یک چیپست قدرتمند است که می تواند تجربه ای روان را با OneUI 3.1 ایجاد کند.

بررسی عملکرد و نرم افزار گلکسی A52

با تنظیم صفحه نمایش روی 90 هرتز، Call of Duty موبایل به طور پیش‌ فرض روی High-High تنظیم شد، اما عملکرد واقعاً فراتر از گرافیک متوسط و نرخ فریم پایین نبود. با کاهش سرعت صفحه نمایش به 60 هرتز، عملکرد به طور قابل توجهی بهبود یافت و بازی در تنظیمات پیش فرض High-High قابل بازی بود.

در مقایسه، Samsung Galaxy M51 و Galaxy F62 باید انتخاب های بهتری برای مصرف کنندگان بازی محور باشند. برای بقیه، اسنپدراگون 720G در گلکسی A52 کافی است. واحد بررسی ما دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی است و عملکرد بنچمارک نسبت به Realme 8 Pro مجهز به اسنپدراگون 720G که اخیراً بررسی کردیم، بسیار پایین‌ تر بود.

امتیاز بنچمارک گلکسی A52 سامسونگ

  • PC Mark Work 2.0 – 8282
  • PC Mark Work Writing 2.0 – 7306
  • تک هسته ای Geekbench – 524
  • چند هسته ای Geekbench – 1602
  • 3D Mark Wild Life – 1031
  • 3D Mark Sling Shot Extreme OpenGL ES 3.1 – 2581
  • خواندن تصادفی Androbench – 126.21 مگابایت بر ثانیه
  • نوشتن تصادفی Androbench – 110.9 مگابایت بر ثانیه
بررسی عملکرد و نرم افزار گلکسی A52

اتصالات بسیار محکم هستند. کیفیت تماس در طول دوره بررسی ما عالی بود و گزینه‌ هایی مانند Dual 4G VoLTE و VoWiFi نیز پشتیبانی می‌ شوند.

رابط کاربری OneUI 3.1 مانند همیشه زیبا و بسیار روان است. سامسونگ از معدود برند هایی است که از ضبط تماس خودکار پشتیبانی می کند و سایر موارد اضافی مانند Samsung Pay (NFC) و امنیت Knox وجود دارد که باید منتظر آن ها باشیم. برنامه های شخص ثالث را می توان حذف نصب کرد، صفحه اصلی (-1) Google Feed است، و سامسونگ تضمین می کند که نسخه اندروید را تا سه سال ارتقا می دهد!

بررسی باتری و صدای گلکسی A52

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با تنظیم صفحه نمایش روی 90 هرتز می تواند به راحتی از آستانه 1 روز عبور کند. در روز های استفاده سنگین خاص، این احتمال وجود دارد که تا اواخر عصر باتری را خالی کنید یا مجبور شوید به شارژ در اواسط روز متوسل شوید.

می‌ توانید با یک آداپتور USB PD 25 واتی سرعت شارژ سریع داشته باشید، اما متأسفانه، سامسونگ آن را در جعبه قرار نمی‌ دهد. شارژر سریع تطبیقی ​​15 واتی فقط نسبتاً سریع است. ما یک شارژر 25 واتی USB PD داشتیم و شارژ کامل آن تقریباً 1 ساعت و 30 دقیقه طول کشید. شارژر 15 واتی همراه کمی کمتر از 2 ساعت و 15 دقیقه ساعت کار کرد.

بررسی باتری و صدای گلکسی A52

این یکی دارای بلندگو های استریو است و حتی اگر دو کانال به خوبی متعادل نیستند، هنگام تماشای محتوای چند رسانه ای تفاوت ایجاد می کند، این مهم است. همچنین Dolby Atmos با از پیش تنظیم های مختلف وجود دارد که تفاوت اسمی ایجاد می کند. هنگام پخش بی سیم صدا با مشکلی مواجه نشدیم.

بررسی کیفیت دوربین گلکسی A52

دوربین اصلی با وضوح 64 مگاپیکسل اکنون از OIS پشتیبانی می کند و این به بهبود های قابل توجهی در عکاسی در نور کم کمک می کند. سایر عناصر چهارگانه مشابه سایر گوشی های میان رده سامسونگ مانند گلکسی F62 هستند. یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، دوربین 5 مگاپیکسلی پرتره و یک دوربین عکاسی ماکرو 5 مگاپیکسلی وجود دارد. همچنین یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلو قرار دارد.

در نور روز مناسب، دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد. رنگ‌ ها به‌ راحتی قابل تشخیص هستند، بافت به طور واقعی تری بازتولید می‌ شود و جزئیات کاملاً مناسب هستند. HDR و بهینه ساز صحنه بهتر است فعال باشند. هنگام مقایسه کنار هم، متوجه شدیم که جزئیات در گوشی های دوربین 108 مگاپیکسلی بهتر است، اما این قابل انتظار بود.

بررسی کیفیت دوربین گلکسی A52
دوربین تله فوتو اختصاصی برای گلکسی A72 در نظر گرفته شده است، اما عکس های زوم دیجیتال 2X هنوز بسیار قابل استفاده هستند.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض مطمئناً عملکرد بهتری نسبت به سایر دوربین‌ های با زاویه دید عریض که در گوشی‌ های میان‌ رده داریم، دارد. البته، سامسونگ برای حفظ سازگاری با snapper اصلی تلاش بیشتری نمی کند.

بررسی کیفیت دوربین گلکسی A52

در نور کم، گلکسی A52 از OIS و الگوریتم‌ های پردازش تصویر ماهرانه سامسونگ بهره می‌ برد. صحنه های تاریک هنوز نویز قابل توجهی دارند، اما این به نوعی صحنه را طبیعی تر می کند. حالت شب خوب کار می کند، اما در صحنه های چالش برانگیز ضعیف است.

بررسی کیفیت دوربین گلکسی A52

عملکرد دوربین ماکرو بهتر از رقبا بود. در مورد حالت پرتره نمی توان همین را گفت. این بدان معنا نیست که عکس‌ های پرتره کم هستند، اما فقط تشخیص بهتر لبه‌ ها را در گوشی‌ هایی مانند Redmi Note 10 و Realme 8 Pro مشاهده کرده‌ ایم.

دوربین جلو بدون زیاده روی در زیبایی، سلفی های خوبی می گیرد. همچنین یک حالت سرگرم کننده وجود دارد که به شما امکان می دهد از برخی از فیلتر های اسنپ چت استفاده کنید، و gentlt از شما می خواهد که برنامه Snapchat را دانلود کنید تا بیشتر امتحان کنید.

آیا باید گلکسی A52 را بخرید؟

آیا باید گلکسی A52 را بخرید؟

سامسونگ گلکسی A52 شگفت‌انگیز به نظر می‌ رسد، دارای صفحه نمایش HRR AMOLED و نرم‌ افزار فوق‌ العاده با تضمین 3 سال به‌ روز رسانی، همه این ها آن را برای قیمت اولیه INR 26,490 در بازار های آنلاین و آفلاین، ارزش پیشنهادی فوق‌ العاده‌ ای دارد.

با این قیمت می توانید تراشه های بهتری نسبت به اسنپدراگون 720G داشته باشید. با این اوصاف، عملکرد می‌ تواند برای کاربران معمولی و متوسط و همچنین برای بازی‌ ها به خوبی حفظ شود، به شرطی که صفحه نمایش روی 60 هرتز تنظیم شود. عملکرد دوربین با بهترین گزینه های موجود در بودجه مطابقت دارد.

بنابراین، به طور کلی، می‌ توان گفت که گلکسی A52 گوشی‌ ای است که می‌ تواند از بقیه بهتر باشد و قیمت آن را توجیه کند. ارزش منحصر به فردی وجود دارد که باید برای دسته های مختلف کاربران جذاب باشد.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا با رتبه IP
  • صفحه نمایش AMOLED 90 هرتزی با کیفیت خوب
  • عملکرد مناسب دوربین و OIS
  • آخرین نرم افزار با اطمینان از به روز رسانی سه نسخه
  • بلندگو های استریو
  • جک صدا و اسلات کارت

نقاط ضعف:

  • فقط شارژر 15 واتی در جعبه موجود است
  • چیپست می توانست بهتر باشد

امیدواریم این نقد و بررسی از گوشی گلکسی A52 سامسونگ به شما کمک کرده باشد تا درست تر در مورد خریدن یا نخریدن این گوشی تصمیم گیری کنید.

سؤالات متداول

آیا سامسونگ گلکسی A52 از AR Core پشتیبانی می کند؟

خیر، گلکسی A52 یک گوشی میان رده است.

آیا گلکسی A52 از Dual 4G VoLTE و Carrier agregation پشتیبانی می کند؟

بله، پشتیبانی می کند.

آیا گلکسی A52 از استریم HD و HDR پشتیبانی می کند؟

پخش HD در تمام برنامه های محبوب مانند YouTube، Netflix، و ویدیو های Prime پشتیبانی می شود. پخش زنده HDR برای YouTube کار می کند اما در Netflix نه.

منبع: smartprix

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *