مجله تکنولوژی, معرفی محصول

بهترین گوشی های تاشو و فولد در سال 2022

بهترین گوشی تاشو

سوال بزرگ پیرامون بهترین گوشی‌ های تاشو در آغاز سال جدید این است که آیا کسی می‌ تواند سلطه سامسونگ بر این دسته جدید را به چالش بکشد؟ ال‌ جی از تجارت گوشی خارج شده است. ظاهراً گوگل برنامه‌ های پیکسل فولد را کنار گذاشته است و شایعه شده آیفون فلیپ در برنامه‌ های اپل برای سال 2022 نیست. در همین حال، سامسونگ فقط از فروش آخرین تاشو های خود لذت برد.

به روز رسانی های سال گذشته، Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3، پیشرفت های بزرگی را نسبت به نسل های قبلی خود ارائه کرده است. در این مقاله ما هر دو گوشی را بررسی کرده‌ ایم.

سامسونگ و دیگر سازندگان گوشی در نهایت رویای این را دارند که بهترین تلفن‌ های تاشو را فراتر از یک دستگاه‌ خاص ببرند و آن‌ ها را به گوشی‌ هایی با جذابیت رایج تبدیل کنند. قیمت پایین تر Galaxy Z Flip 3 به تحقق این امر کمک می کند، زیرا به شما امکان می دهد یک تلفن تاشو با قیمت کمتر از 1000 دلار خریداری کنید. اضافه شدن پشتیبانی از قلم S به Galaxy Z Flip 3، این گوشی را جذاب‌ تر می‌ کند.

سامسونگ با مایکروسافت Surface Duo 2 رقابت فزاینده‌ ای دارد چرا که نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است. Oppo به بازی تاشو پیوسته است و گوشی هوشمند Find N خود را به چین معرفی می کند. هوآوی همچنین با Huawei P50 Pocket بیشتر به سمت گوشی‌ های تاشو پیش رفته است.

بهترین گوشی های تاشو کدامند؟

Galaxy Z Fold 3 بهترین گوشی تاشو یی است که می‌ توانید به لطف صفحه نمایش بزرگ و افزایش بهره‌ وری آن بخرید. اضافه شدن سازگاری S Pen به شما امکان می دهد یادداشت ها و نقاشی ها را روی صفحه نمایش 7.6 اینچی یادداشت کنید. Z Fold 3 همچنین با دوام بهتر و دوربین زیر نمایشگر نسبت به مدل قبلی خود بهبود یافته است.

با این حال، برای بسیاری از مردم، بهترین تلفن تاشو همانی است که می توانند بخرند. و آن احتمالاً Galaxy Z Flip 3 است که در نهایت قیمت تاشو ها را به زیر 1000 دلار کاهش می دهد.

Surface Duo 2 جدید مایکروسافت تلاش می کند تا با رویکرد صفحه نمایش دوگانه، گوشی های تاشو سامسونگ را به چالش بکشد. و در حالی که این یک پیشرفت بزرگ در اولین Surface Duo است، رویکرد دو صفحه‌ نمایش برای افرادی که فقط فضای صفحه نمایش بزرگ تری می‌ خواهند کاملاً کار نمی‌ کند.

1. سامسونگ Galaxy Z Fold 3

سامسونگ Galaxy Z Fold 3
مشخصات فنیاندازه صفحه اصلی: 7.6 اینچ (2208*1768)
اندازه صفحه ثانویه: 6.2 اینچ (2268*832)
CPU: Snapdragon 888 RAM
RAM/حافظه ذخیره سازی: 12GB ،256GB، 512GB
اندازه صفحه در حال باز: 0.25*5*6.2 اینچ
اندازه صفحه در حالت بسته: 0.62-0.56*2.6*6.2 اینچ
وزن: 9.55 اونس
مزایاضد آب
نمایشگر دوگانه 120 هرتزی
پشتیبانی بیشتر از اجرای چند برنامه هم زمان
معایبقلم S گنجانده نشده است
هنوز گران است

Samsung Galaxy Z Fold 3 یکی از بهترین گوشی های تاشو شرکت سامسونگ است. Galaxy Z Fold 3 همچنان به تعیین استاندارد برای گوشی‌ های تاشو ادامه می‌ دهد و برخی از انتقادات مربوط به مدل‌ های قبلی را برطرف می‌ کند، در حالی که ویژگی‌های جدید، مانند نرخ به‌ روزرسانی 120 هرتز را برای هر دو نمایشگر خود اضافه می‌ کند. با قیمت 1799 دلار، Galaxy Z Fold 3 قیمت اولیه پایین‌ تری نسبت به Z Fold 2 دارد که در سال 2020 عرضه شد.

این گوشی تاشو اکنون دارای رتبه IPX8 برای مقاومت در برابر آب و صفحه نمایش بادوام تر است. نگرانی های برخی از افراد در مورد اینکه آیا Galaxy Z Fold می تواند در برابر فشار های استفاده روزانه مقاومت کند یا خیر را کاهش می دهد. سامسونگ همچنین با سازندگان برنامه های بیشتری کار کرده است تا نرم افزار آن ها برای نمایشگر تاشو 7.6 اینچی منحصر به فرد Galaxy Z Fold 3 بهینه شود.

پشتیبانی از قلم S به Galaxy Z Fold 3 اضافه شده است، اگرچه مانند Galaxy S21 Ultra اختیاری است. این بدان معناست که شما باید هزینه اضافی برای قلم S Pen و همچنین یک قاب برای نگه داشتن قلم بپردازید زیرا هیچ شکافی در خود گوشی وجود ندارد. اما نمایشگر اصلی بزرگ Galaxy Z Fold 3 فضای کافی برای طراحی و نوشتن یادداشت ها در اختیار شما قرار می دهد.

اگر بهترین گوشی تاشو و یکی از بهترین دستگاه‌ های افزایش بهره‌ وری را می‌ خواهید، Galaxy Z Fold 3 انتخاب خوبی است، به شرطی که بتوانید با قیمت گزاف آن کنار بیایید.

2. سامسونگ Galaxy Z Flip 3

مشخصات فنی اندازه صفحه اصلی: 6.7 اینچ (2640*1080)
اندازه صفحه ثانویه: 1.9 اینچ (260*512)
CPU: Snapdragon 888
RAM/حافظه ذخیره سازی: 256GB، 128GB، 8GB
اندازه صفحه در حال باز: 0.27*2.8*6.5 اینچ
اندازه صفحه در حالت بسته: 0.67-0.63*2.8*3.4 اینچ
وزن: 6.5 اونس
مزایامقرون به صرفه تر
دوام بیشتر
نمایشگر بزرگتر
معایبعمر باتری کوتاه
نداشتن لنز تله فوتو

با جایگزینی گلکسی Z Flip 5G، گلکسی Z Flip 3 جدید این بار همه چیز را بهتر انجام می دهد. و یکی از بهترین گوشی های تاشو سامسونگ محسوب می شود. این گوشی نه تنها از دوام بیشتری نسبت به قبل برخوردار است، بلکه صفحه نمایش نیز بزرگتر است و اطلاعات بیشتری را نشان می دهد.

طراحی Flip 3 با لبه های مربعی و گزینه های رنگی زیبا ساده تر است. همچنین پردازنده آن به Snapdragon 888 ارتقا یافته است. با این حال، دوربین و باتری همان است. به علاوه گلکسی Z Flip 5G لنز تله فوتو ندارد.

Flip 3 با قیمت 999 دلار، مقرون به صرفه ترین تاشوی تاریخ است، اما دارای معایبی است. برای مثال عمر باتری به هیچ وجه خوب نیست و قسمت تاشو در وسط نمایشگر ها کاملاً برجسته باقی می‌ ماند، زمانی که انگشت خود را روی آن می‌ کشید حس می شود.

گلکسی Z Flip 5G احتمالاً گوشی تاشویی است که بیشتر مردم به دلیل قیمت اولیه مقرون به صرفه‌ تر آن می‌ خواهند آن را خریداری کنند. ظاهری خوبی دارد و به‌ خوبی تا می‌ شود تا در بیشتر جیب‌ ها جای بگیرد. و اگر مایل به پرداخت 100 دلار اضافی هستید، Galaxy Z Flip 3 Bespoke Edition به شما امکان می‌ دهد رنگ‌ های پنل جلو و پشت و همچنین قاب گوشی را انتخاب کنید.

3. ماکروسافت Surface Duo 2

ماکروسافت Surface Duo 2
مشخصات فنیاندازه صفحه اصلی: 8.3 اینچ (2688*1892)
اندازه صفحه ثانویه: 2 پنل 5.3 اینچی (1344*1892)
CPU: Snapdragon 888
RAM/حافظه ذخیره سازی: 8GB/128GB، 256GB، 512GB
اندازه صفحه در حالت باز: 0.21*7.3*5.7 اینچ
اندازه صفحه در حالت بسته: 0.43*3.6*5.7 اینچ
وزن: 10 اونس
مزایاپیشرفت های بزرگی برای پردازنده و دوربین نسبت به اولین Surface Duo
برنامه های بهینه شده از هر دو صفحه استفاده می کنند
طراحی شیک
معایبهزینه بیشتری نسبت به اولین Surface Duo دارد
تجربه تمام صفحه توسط پنل‌ های نمایشگر جداگانه مخدوش شده است

برخلاف دو گوشی سامسونگ، مایکروسافت Surface Duo 2 واقعاً یک گوشی تاشو نیست. در عوض، دارای دو پنل 5.3 اینچی مجزا است که به شما یک فضای کاری 8.3 اینچی را می دهد. می‌ توانید برنامه‌ ها را در دو پنل اجرا کنید، اگرچه شکافی درست در وسط برنامه‌ تان، جایی که صفحه‌ ها کنار هم قرار می‌ گیرند، وجود دارد. شما همچنین می توانید چند کار را هم زمان انجام دهید و دو برنامه را در هر دو صفحه نمایش دستگاه اجرا کنید.

سخت افزار به روز است و طراحی آن مانند همیشه زیباست. اما مشکل مایکروسافت این است که این واقعاً یک گوشی تاشو نیست، در عوض دو پنل جداگانه 5.3 اینچی است که توسط حاشیه‌ های قابل توجهی فشرده می‌ شوند.

4. موتورولا Razr 5G

موتورولا Razr 5G
مشخصات فنی اندازه صفحه اصلی: 6.2 اینچ (2142*876)
اندازه صفحه ثانویه: 2.7 اینچ (800*600)
CPU: Snapdragon 765G
RAM/حافظه ذخیره سازی: 8GB ،256GB
اندازه صفحه در حالت باز: 0.31*2.9*6.7 اینچ
اندازه صفحه در حالت بسته: 0.63*2.9*3.6 اینچ
وزن: 6.77 اونس
مزایانمایشگر Quick View از کنترل های حرکتی پشتیبانی می کند
دارای قابلیت 5G
معایبگران قیمت
با شبکه mmWave Verizon کار نمی کند

موتورولا امیدوار است بتواند همان ترفندی را که سامسونگ با Galaxy Z Fold 2 خود انجام داد، با موتورولا Razr 5G انجام دهد.

Razr اصلی یک گوشی شیک بود که به طراحی گوشی های تاشوی گذشته گوش می داد. اما کیفیت ساخت آن را تحت تاثیر قرار نداد، دوربین نا امید کننده و باتری ضعیفی که تنها 6 ساعت کار می کند. به نظر می‌ رسد موتورولا برخی از این مشکلات را با نسخه 5G Razr برطرف کرده است، نسخه‌ ای که تغییرات طراحی بسیار مهمی مانند لولای بادوام و صفحه‌ نمایش تا شده قطره‌ ای را ارائه می‌ کند که دو طرف گوشی را در حالت بسته نگه می‌ دارد. اکنون صفحه نمایش خارجی از کنترل های حرکتی پشتیبانی می کند و می توانید از آن صفحه برای انجام کارهای بیشتر استفاده کنید. پردازنده قدرتمندتر Snapdragon 765G عملکرد این گوشی را بهبود داده است و در عین حال اتصال 5G نیز اضافه شده است.

موتورولا در حال کار بر روی نسخه سوم Razr است که به طور آزمایشی Motorola Razr 3 نامیده می شود. این نسخه جدید پیچیدگی های بیشتری دارد که با اضافه شدن چیپست قدرتمند Snapdragon 8 نسل 1 خود را بالا کشیده است.

در یک گوشی تاشو به دنبال چه چیزی باشیم

قبل از خرید یک گوشی تاشو، باید در نظر بگیرید که این گوشی قرار است چه کاری را برای شما انجام دهد که یک تلفن استاندارد نمی تواند انجام دهد. حتی با قیمت 999 دلاری گلکسی Z Flip 3 ، همچنان برای گوشی‌ های تاشو هزینه زیادی خواهید کرد، بنابراین اگر واقعاً به صفحه نمایش اضافی نیاز نداشته باشید، می توانید نیاز خود را با یک فبلت یا یکی از بهترین گوشی‌ های بزرگ دیگر برطرف کنید.

اگر فکر می‌ کنید یک تلفن تاشو به شما کمک می‌ کند کارهای بیشتری انجام دهید، حتماً به ساختار گوشی توجه کنید. گوشی‌ های تاشوی اولیه مانند گلکسی فولد و موتورولا ریزر اصلی دارای ویژگی‌ های عجیبی در طراحی بودند که ما را به سمت این گوشی‌ ها سوق داد. با این حال، با گلکسی Z Fold 2، سامسونگ تغییرات مهمی ایجاد کرد که باعث می‌ شد این گوشی در استفاده روزمره مقاوم باشد. این کار با گلکسی Z Fold 3 ادامه یافت، که قابلیت ضد آب بودن را به سایر قابلیت ها اضافه کرد. بنابراین در مورد لولای گوشی تاشو تحقیق کنید.

هنگام خرید یک گوشی تاشو باید دو صفحه نمایش را در نظر بگیرید: صفحه نمایش داخلی بزرگتر و یک صفحه نمایش ثانویه که معمولاً در قسمت بیرونی دستگاه قرار دارد. باید بدانید که دقیقا با آن صفحه بیرونی چه کاری می توانید انجام دهید آیا می توانید برنامه های کامل را اجرا کنید یا فقط برای اعلان ها و چند ویژگی دیگر وجود دارد؟

برخی از تلفن های تاشو در واقع یک گوشی تاشو نیستند، مثل مایکروسافت Surface Duo 2 که دو صفحه نمایش مجزا دارد مانند بسیاری از گوشی های ال جی.

جدا از اندازه شما باید مطمئن شوید که یک تلفن تاشو چیزی است که حمل راحتی دارد. به علاوه شما باید معیار های دیگری را نیز در نظر داشته با شید شامل پردازنده، دوربین ها و به ویژه عمر باتری.

شایعه شده است که سامسونگ در حال کار بر روی دستگاهی با صفحه نمایش قابل پیمایش به نام Galaxy Scroll است.

منبع: tomsguide.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *