معرفی محصول

موتورولا اج پلاس (Motorola Edge Plus) با دوربین 108 مگاپیکسلی به میدان می آید!

موتورولا اج پلاس

سال 2020 برای موتورولا سال بزرگی بوده است: ابتدا تلفن تاشو مخصوص خود، سپس موتورلا ریزر و اکنون موتورولا اج پلاس (Edge Plus) پرچمدار تمام عیار و دارای مشخصات و ویژگی های مختلف.

موتورالا اج پلاس فقط یک تلفن سری جدید Z نیست. این یک شروع تازه برای خط تولید این شرکت است، دستگاهی که به افراط و تفریط می رود و می تواند با بهترین گوشی های سامسونگ گلکسی و اپل رقابت کند.

سری Z به خاطر ارائه عملکرد تحسین برانگیز با هزینه کمتری نسبت به بسیاری از تلفن های پیشرو محبوب بود. اما موتورالا اج پلاس کمی متفاوت عمل نموده است و با تلفن های پرچمدار رقابت می کند اما به اندازه آن ها هزینه نیز دارد.

بررسی های اولیه موتورولا اج پلاس

پس از بررسی های اولیه دریافتیم که موتورالا اج پلاس آخرین پرچمدار نسل های قبلی خود است.

صفحه نمایش آن به قدر کافی برای گشت و گذار و بازی سریع است و البته به همان اندازه هم زنده است. همچنین صدای آن چه از طریق هدفون و چه از طریق اسپیکر چشمگیر است.

با وجود وضوح بالای صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 20 (WQHD+ display (3200x1440p، صفحه نمایش موتورالا اج پلاس (FHD+ (2340 x 1080p برای نیاز های ما کاملاً سریع و کافی است.

اینکه آیا این قدرت پردازش ها به اندازه کافی منحصر به فرد هستند تا بتوانند مورد توجه قرار گیرند مشخص نیست، ما می دانیم فقط داشتن جک 3.5 میلیمتری می تواند برای استند صوتی کافی باشد.

قیمت و تاریخ عرضه موتورالا اج پلاس

قیمت و تاریخ عرضه موتورولا اج پلاس
  • قیمت (999 $ / 1،199 €) (حدود 812 پوند / 1،581 دلار AU)
  • تاریخ انتشار 14 می
  • این گوشی به بریتانیا نمی رود؛ فقط به چند کشور اتحادیه اروپا می رود.

موتورالا اج پلاس مانند بسیاری از تلفن های معرفی شده در سال جاری، قرار بود در سال 2020 رونمایی شود.

هنگامی که رونمایی این گوشی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس کنسل شد و موتورولا تصمیم گرفت تا 22 آوریل از رونمایی آن صرف نظر کند.

این گوشی در دو رنگ خاکستری و صورتی دودی عرضه خواهد شد.

طراحی

طراحی موتورولا اج پلاس

موتورولا در انتقال طراحی سری Z، اج پلاس را به بسیاری از عناصر پرچمداران پیشرو مجهز کرده است و بطور خاص چند برگ از کتاب سامسونگ جدا کرده است.

صفحه نمایش خمیده شده از طرفین این گوشی بی شک مانند لبه های “آبشاری” صفحه نمایش سامسونگ ظاهر می شود.

یا طراحی دوربین عقب آن یادآور دیزاین دوربین عقب در هواوی P30 است .

اینکه موتورولا نشانه های طراحی را از دیگر پرچمداران اندرویدی گرفته است جای تعجب ندارد. با توجه به اینکه طراحی تلفن های سری Z آن محدود شده بود و نیاز به سازگاری این گوشی ها با Moto Mods بود، این شرکت تصمیم به این کار گرفت.

نتیجه این شد که موتورولا اج پلاس یک دستگاه خوش تیپ به عنوان یک گل سرسبد است که قبلاً از این برند مثال آن را ندیده بودیم.

لبه های صفحه نمایش خمیده اج پلاس باعث می شود گوشی نسبت به صفحه نمایش 6.7 اینچی آن بسیار راحت تر عمل کند، خصوصاً با توجه به ضخامت 9.6 میلی متری گوشی.

وزن 203 گرم تقریباً متوسط ​​است و در حالی که گوشی نسبتا بزرگ معلوم می شود، اما سنگینی زیادی احساس نمی شود.

این گوشی از استاندارد IP مقاومت در برابر گرد و غبار برخوردار نیست، بنابراین باید به ادعاهای موتورولا در مورد “طراحی ضد آب” آن اکتفا کنیم.

گوشه های خمیده آن به معنای این است که شکاف microSD / SIM در پایین تلفن در سمت چپ پورت USB-C جا گرفته است.

اسپیکر اصلی در سمت راست پورت قرار دارد. صدای آن با خروجی اسپیکر دوم از بالای تلفن برای صدای استریو ترکیب شده است، هر دو بلندگو توسط شرکت صوتی Waves تنظیم شده اند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش موتورولا اج پلاس

نسبت ابعاد صفحه نمایش 21:9 باعث می شود این گوشی احساس ظرافت را به شما القا کند.

حداکثر سرعت بروزرسانی صفحه نمایش موتورولا اج پلاس 90Hz است که ویژگی قابل قبولی است و اگرچه در صفحه های 120 گیگاهرتزی در پرچمدارانی مانند سامسونگ گلکسی S20 و OnePlus 8 Pro بهتر به نمایش در می آیند، اما به طور متوسط ​​کاربران تفاوت چندانی را بین آن ها به ویژه در مواردی که مورد استفاده قرار گرفته احساس نمی کنند.

نرخ تازه سازی 60 هرتز در اکثر تلفن های هوشمند – آنچه کاربران متوجه خواهند شد این است که حرکت بین برنامه ها یا مرور اینترنت بسیار روان تر است.

یکی از ویژگی هایی که در سایر تلفن های هوشمند کمی نادر است در صفحه نمایش موتورولا اج پلاس وجود دارد: می تواند دو دکمه مجازی را در لبه بالای تلفن هوشمند ایجاد کند در حالی که شما آن را به صورت جانبی در اختیار دارید تا بازی ها را انجام دهید.

ما فرصتی برای امتحان کردن این ویژگی پیدا نکردیم، اما این چیزی است که ما در تلفن های مخصوص بازی مانند Nubia Red Magic 3 مشاهده کرده ایم.

دوربین

دوربین موتورولا اج پلاس

موتورولا اج پلاس مجموعه ای از دوربین پشتی سه گانه سنتی را در خود جای داده است.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که می تواند از فناوری ‘binning pixel’ استفاده کند که باعث کاهش تعداد مگاپیکسل می شود در حالی که به طور موثر اندازه هر پیکسل را گسترش می دهد تا درخشش بیشتری داشته باشد.

این گوشی همچنین دارای یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 3 برابر و دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی و همچنین سنسور عمق زمان پرواز برای فعال کردن جلوه ها در عکس های پرتره است.

دوربین اصلی همچنین می تواند فیلم را در 6K UHD ضبط کند، فاصله ای عجیب و غریب که ما اغلب بین 4K و رزولوشن 8K معمولی که توسط تلفن های Galaxy S20 سامسونگ مشاهده شده است، دیده ایم.

موتورولا اج پلاس همچنین دارای حالت نوردهی طولانی است که به شما امکان می دهد سرعت شاتر را تا حداکثر 32 ثانیه بکشید و همچنین در حالت عکاسی Night Vision سری Z پیشرفت هایی نیز وجود دارد.

موتورولا اج پلاس همچنین یک دوربین جلوی 25 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

عملکرد و باتری

طراحی موتورولا اج پلاس تنها موردی نیست که پرچمدار آن باشد. مشخصات این گوشی در رده های بالایی قرار دارد، از تراشه Snapdragon 865 آن گرفته تا حافظه رم 12 گیگابایتی و 256 گیگابایت حافظه که از طریق میکرو اس دی تا 1 ترابایت قابل ارتقا است.

همانطور که گفته شد موتورولا اج پلاس دارای فناوری 5G است و در هر دو فرکانس زیر 6 و mmWave کار می کند.

موتورولا اج پلاس یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را در اختیار شما قرار می دهد که ادعا می کند تا دو روز پاسخگویی خواهد داشت.

ما نسبت به این ادعا خیلی خوش بینانه نخواهیم بود، مخصوصاً اگر از 5G، خدمات موقعیت مکانی و موارد اینچنینی استفاده شود سریع تر باتری را تخلیه می کنند.

متاسفانه موتورولا اج پلاس حداکثر شارژ 15W را تجربه می کند که این مورد در مورد تلفن های قبلی موتورولا اتفاق افتاده است.

این شرکت ادعا می کند که هر وات بیشتر به دستگاه قوی تری احتیاج دارد و احتمالاً قیمت آن نیز بالا می رود. اما از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و می تواند از طریق شارژر وایرلس توان خود را به سایر دستگاه ها اهدا کند.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *