مجله تکنولوژی

گوگل کلاس روم (Google Classroom): برنامه ای رایگان برای کلاس مجازی

گوگل کلاس روم

در این روزهای کرونایی یکی از بهترین راه ها برای آموزش از راه دور، استفاده از گوگل کلاس روم می باشد که به شما در برگزاری بسیاری از کلاس ها به صورت مجازی کمک می کند. کارمندانی که برنامه های جدید را یاد می گیرند، دانش آموزانی که نمی توانند به مدرسه بروند یا آموزشگاه هایی که این روزها تعطیل هستند و نمی خواهند از آموزش دور باشند، می توانند از گوگل کلاس روم، برای ادامه فعالیت هایشان استفاده کنند.

یکی از بهترین پورتال های کلاس آنلاین، گوگل کلاس روم است. فقط با چند کلیک، دانش آموزان می توانند یک کلاس کامل را داشته باشند. مطالب را بخوانند و فیلم ها را تماشا کنند و تکالیف را کامل کنند. این یکی از بهترین محصولات ارائه شده توسط Google است و به خوبی در زیرساخت برنامه Google قرار دارد.

برنامه ها و قیمت گذاری

هیچ هزینه ای بابت اتصال به Google Classroom وجود ندارد. اگر یک آموزشگاه یا مدرسه باشید که در G-Suite ثبت نام شده باشید، این برنامه کاملاً رایگان برای مدارس، دانشکده ها و مدرسان قرار داده شده است. با این حال، حتی برای کسانی که در یک شرکت هستند و یا می خواهند بدون اینکه جزئی از یک مدرسه باشند یک موضوع را تدریس کنند، گوگل کلاس روم به شما امکان می دهد با استفاده از حساب Gmail موجود خود به طور رایگان از این ابزار برای تدریس استفاده کنید.

رابط و عملکرد

در مورد استفاده از Google Classroom می توان گفت که ابزاری کاملاً رضایت بخش می باشد و نکته مهم این است که این ابزار به صورت رایگان توسط گوگل ارائه شده است، در صورتی که بسیاری از ابزارهای کلاس مجازی، نیاز به هزینه اشتراک گزاف دارد.

گوگل کلاس روم و بررسی ویژگی های آن

این نرم افزار تقریباً شبیه به نسخه Google Keep می باشد و از یک رابط مشابه برنامه یادداشت برداری استفاده می کند. هنگامی که بیشتر به اطراف خود نگاه می کنید، می فهمید که این همه با طراحی است. این ابزار به شما کمک می کند تا در این روزهای کرونایی بتوانید در خانه به ادامه آموزش های خود بپردازید.

گوگل کلاس روم و برگزاری کلاس آنلاین

شما می توانید تکالیف، آزمون ها و مطالب (مانند فیلم ها، اسناد و پرونده های صوتی) را با سهولت به صفحه آموزش خود اضافه کنید. با Google Classroom، انتقال یک فایل به ایمیل آسان است.

امکانات

وقتی این ابزار را بررسی می کنید، متوجه خواهید شد که در گوگل کلاس روم چیزهای بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا گمان می کردید، وجود دارد. شما می توانید نام مدرسه یا شرکت خود را به رابط اضافه کنید تا این امر مانند مدرسه شما به نظر برسد. در یک صفحه، می توانید به دانش آموزان اجازه دهید همه تکالیف را به سرعت مشاهده کنند. البته یک مؤلفه درجه بندی نیز وجود دارد که استفاده از آن نیز آسان است.

با گذشت زمان، همچنان از ویژگی های جدید پرده بر خواهید داشت. می توانید از عملکرد داخلی تقویم Google استفاده کنید تا تاریخ های موعد تکالیف را مرور کنید. ورود دانش آموزان به کلاس سریع و کارآمد است. شما فقط می خواهید در هنگام پیوستن به آن ها یک کد ساده برای استفاده از کلاس بدهید. در پشت زمینه شما می توانید کلاس های آموزشی دیگری را برای معلمان در مدرسه خود ایجاد کنید.

بررسی ابزار های گوگل برای کلاس آنلاین

برای شرکت هایی که ممکن است بخواهند از این برنامه برای آموزش افراد خود و جهت گیری جدید کارمندان استفاده کنند، Google Classroom کاملاً قدرتمند است و نیازی به آموزش ندارد. تکالیف خود را ایجاد کنید، کاربران جدیدی اضافه کنید و در طی 10 دقیقه یک سمینار آموزشی برگزار کنید.

فراتر از مقدمات اجرای یک کلاس مجازی، این برنامه به شما امکان می دهد نمرات را ثبت کرده و نتایج را با سرپرست مورد نظرتان به اشتراک بگذارید. برای افزودن ویژگی های کنفرانس ویدئویی، رمزگذاری بیشتر و امنیت و پشتیبانی ویژه فناوری، برخی از مدارس ممکن است مشترک شدن در G GARITE Enterprise for Education را انتخاب کنند.

به نظر نمی رسد هیچ برنامه دیگری به Google Classroom، مانند بسیاری از محصولات Google، وصل شده باشد. کلاس درس هیچ تبلیغاتی را در داخل برنامه نشان نمی دهد. این چیزی است که آن را بسیار جذاب می کند.

نسخه رایگان Google Classroom یک سیستم کنفرانس ویدیویی را ارائه می دهد که در آن می توانید به دانش آموزان اجازه دهید با یک کلیک دست خود را بلند کنند و از بلندگو برای صحبت با معلم خود استفاده کنند. همچنین امکان حضور و غیاب در این برنامه وجود دارد.

سخن نهایی

در پایان، دلیل اینقدر قدرتمند بودن Google Classroom، این است که یادگیری را ساده تر می کند و بسیاری از موانع موفقیت را برطرف می کند. رابط خوب باعث می شود، معلمان و دانش آموزان از این برنامه لذت ببرند. این روش به کمک روش های یادگیری مانند تکالیف، جزوه، آزمون ها و غیره به افراد در روند آموزش کمک می کند. فقط با چند کلیک می توانید رسانه های غنی مانند فیلم ها و کلیپ های صوتی را اضافه کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *