معرفی محصول

بررسی کامل گوشی وان پلاس Nord‎ – پرچمدار جدید کمپانی OnePlus

گوشی وان پلاس Nord‎

وان پلاس Nord‎ برای تلفن های هوشمند کیفیت بالا وسریع شناخته شده بود که قیمت بسیار کمتری نسبت به پرچمداران اپل، هواوی، اوپو و سامسونگ دارند. این کمپانی جدید خود را با لفظ “flagship killer” نسبت به گوشی های دیگر به چالش کشید. با این حال، در طی سال های گذشته وان پلاس Nord‎ به آرامی قیمت ها را بالا برد تا اینکه دستگاه های آن در قیمت رقابت کند. خانواده فعلی OnePlus 8 نسبت به تلفن های ال جی یا سامسونگ مقرون به صرفه تر است.

وان پلاس Nord‎ در پاسخ این شرکت به امثال سری Pixel a ، خانواده Galaxy A ،Realme X50 یا LG Velvet است که آیا با یک پردازنده پایین و قیمت مناسب، قابل رقابت است؟

طراحی: موارد استاندارد

طراحی: موارد استاندارد
  • Gorilla Glass 5 (هر دو طرف)
  • 158.3 x 73.3 x 8.2mm
  • 184 گرم
  • 6.44 اینچی با کیفیت Full HD + (2،400 x 1،080) ، 20: 9
  • سوراخ پانچ AMOLED
  • نرخ تجدید 90Hz

وان پلاس Nord‎ بسیار شبیه رقبای خود است و در لبه سمت چپ یک دکمه صدای زنگ وجود دارد و یک دکمه روشن و خاموش در سمت راست قرار دارد.

میکروفون در قسمت بالا و پایین شاسی قرار دارد و پایین آن جایی است که بلندگو، پورت USB 2.0 Type-C و یک سینی کارت دو سیم کارت را نیز پیدا خواهید کرد. در قسمت عقب ماژول معمولی چند دوربین با شکل دایره های کوچک و در سمت چپ بالا قرار دارد.

طراحی: موارد استاندارد

از طرف دیگر وان پلاس Nord‎ کاملاً ساخته شده است. در هنگام فشار آوردن به دستگاه، هیچ گونه لرزشی وجود ندارد و دکمه ها و کلید پاور لمسی هستند.

این بازخورد برای یک گوشی هوشمند میان رده به طرز شگفت انگیزی واضح است. این ویژگی حس کیفیت را به یک دستگاه می افزاید و به درستی می تواند سخت باشد. هیچ رتبه رسمی IP وجود ندارد.

وان پلاس Nord‎ در دو رنگ خاکستری اونیکس و آبی فیروزه ای عرضه می شود. رنگ دوم که من بررسی کردم، شاداب است و در شرایط خاصی از نور، یک درخشش فلزی دارد.

نمایشگر

نمایش: ایستاده است

نمایشگر OnePlus Nord یکی از نمونه های بهتر در بازار گوشی های هوشمند میان رده است. AMOLED با کنتراست بالا دارای رنگ های سیاه و رنگی تیره است.

این نمایشگر نسبت به آنچه که معمولاً در این بخش مشاهده می کنیم نمایشی بسیار زیبا دارد که به نظر می رسد شرکت ها می خواهند به جای اصول اولیه کیفیت، قیمت ها را بالاتر ببرند.

صحبت از نرخ های تازه کردن، Nord یک صفحه نمایش 90 هرتز را نشان می دهد که برای تجربه سریع کاربر آن ضروری است.

صاف و پاسخگو است و با انیمیشن های کوتاه در OxygenOS تکمیل می شود. نرخ تازه سازی 90 هرتز نیز برای بازی های پشتیبانی شده بسیار عالی است و آن ها را جذاب تر و همه گیر تر می کند.

اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش در طی دو هفته تست سریع و دقیق بود. تقریباً درهر 10-12 بار، این امکان را برای من فراهم می کند که مجدداً اسکن کنم تا بتوانم قفل را باز کنم. این بهتر از چیزی است که من با دیگر تلفن های هوشمند میان رده با اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش تجربه کرده ام.

عملکرد : تمام سرعتی که شما نیاز دارید

  • Snapdragon 765G
  • 1 x 2.4GHz, 1 x 2.2GHz, 6 x 1.8GHz
  • Adreno 620
  • 6/8/12GB RAM
  • 64/128/256GB storage
  • No microSD card

پردازنده :Pint-sized power

وان پلاس Nord‎ مجهز به چیپست زیر پرچمدار Qualcomm Snapdragon 765G است که عملکرد خوبی را پشتیبانی می کند و همچنین از پشتیبانی 5G زیر 6GHz بهره می برد. این اولین باری است که OnePlus در یکی از دستگاه های خود از پردازنده پرچمدار از هر چیزی استفاده کرده است.

پردازنده :Pint-sized power

نسبت به OnePlus 8 عملکرد کندتری را نشان می دهد، هرچند انتظار می رود. به دلیل تراشه زیر پرچمدار، تعویق افتادن کمی با OnePlus Nord رایج شده است.

بازی با Nord تجربه خوبی بود، برخی عناوین سه بعدی، 2 بعدی و پایین تر به راحتی می توانند به علامت 90 فریم در ثانیه برسند.

شما از بازی 8 Ball Pool یا Clash Royale on the Nord خوشحال خواهید بود. با این حال، بازی های سنگین تر مانند Real Racing 3 و Fortnite برخی از مشکلات عملکرد را نشان می دهند.

باتری

باتری
  • باتری 4،115mAh
  • (شارژ سریع Warp Charge 30T (30W

OnePlus علامت 4000mAh را با باتری Nord نشان می دهد. در کنار Snapdragon 765G با کارآیی بالا، عملکرد برخی از باتری های خوب را ایجاد می کند. من به راحتی توانستم یک روز کامل استفاده کنم و در پایان حدود 20٪ باتری داشت.

این پاسخگویی باتری شامل استفاده از اتصالات Wi-Fi و 4G، اتصال هدفون بلوتوث و مرور بسیاری از رسانه های اجتماعی است.

باتری

Nord هم خوب است، اگر مخصوص شارژ شدن نباشد خاص است. OnePlus فناوری Warp Charge 30T را از طریق تلفن های پرچمدار خود حمل می کند که Nord را از 0 تا 100 درصد در 57 دقیقه شارژ می کند. رقابت Nord در صورتی که کمتر باشد، قادر به شارژ تقریباً در همان زمان است.

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

دوربین عقب:

  • اصلی: (48MP ، f / 1.8 (IMX586
  • فوق العاده گسترده: 8MP ، f / 2.3
  • ماکرو: 2MP ، f / 2.4
  • عمق: 5MP ، f / 2.4

دوربین سلفی:

  • سلفی: 32MP ، f / 2.5
  • فوق العاده گسترده: 8MP ، f / 2.5
  • ویدئو: 4K در 30fps

فیلم:

  • 4K در 30fps
  • 1080p در 60fps
  • 1080p با سرعت 240fps

وان پلاس Nord‎ دارای یک دوربین ” flagship-class ” است، به این ترتیب که همان سنسور اصلی را با OnePlus 8 به اشتراک می گذارد. با این وجود، برای تماس با تصاویر Nord می توانید کیفیت پرچمدار نادرست باشد. هیچ انكارى وجود ندارد كه همه جاى آن با شش دوربين كاهش یابد. با این حال ، همیشه بهتر نیست.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی Nord تصاویر قابل قبولی ارائه می دهد. وضوح معقولی در عکس ها وجود دارد، و جزئیات آن را به خوبی نشان می دهد.

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

در این تصاویر متوجه خواهید شد که درختان واقعاً تیره هستند، تقریباً کاملاً در قسمت هایی سیاه هستند. این کاملاً به صورت شخصی اتفاق نیفتاد، بنابراین این حیرت آور است که Nord نتوانسته است این جزئیات را ضبط کند. با دیدن تصاویر نمونه، با وجود شرایط کافی در نور، متوجه جزئیات گمشده در سایه ها شدیم.

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

دوربین فوق العاده 8 مگاپیکسلی افت کیفیت را در هر منطقه نشان می دهد. بارز ترین مسئله عدم وضوح عمومی به ویژه در لبه های قاب است.

همچنین به نظر می رسد که نرم افزار OnePlus به صورت نادرست از نویز برای مناطقی استفاده می کند که فکر می کنند پر سر و صدا هستند.

نمونه خوبی از این امر را می توان در عکس فوق العاده وسیع قسمت چمن زار ساحل مشاهده کرد. در گوشه های پایین یک اثر لکه دار عجیب وجود دارد که به نظر درست نمی رسد.

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

عکس های حالت پرتره Nord نیز جالب نیست. با وجود داشتن سنسور عمق 5 مگاپیکسلی، به نظر می رسد در تشخیص لبه برخی سردرگمی ها وجود دارد.

از طرف دیگر سلفی های پرتره دقیق تر و باورنکردنی به نظر می رسید. در اینجا و آنجا نقاط خشن وجود دارد، اما به طور کلی سلفی های پرتره سلفی های دوربین اصلی را تحت تاثیر قرار می دهند.

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

از آنجا که وان پلاس Nord‎ با دوربین ماکرو اختصاصی همراه است، من چند عکس ماکرو گرفتم. تصاویر با سرعت 1.92 مگاپیکسلی منتشر شده و از کیفیت نسبتاً ضعیفی برخوردار هستند. در تصاویر کم نور، نویز بسیار زیاد است که باعث ایجاد صافی مانند آبرنگ می شود.

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

حالت Nightscape در Nord با دوربین اصلی نسبتاً قابل استفاده است. این دستگاه توانست در آسمان شب چند ستاره را به خوبی جذب کند. عالی نیست اما با توجه به قیمت نورد خوب است.

با این حال به دلیل وجود سنسور کوچکتر، لنز آهسته تر و عدم وجود OIS، دچار مشکلاتی می شوید. سیستم قادر به ضبط نور کافی برای تصویری که در معرض نور است نیست. این نتایج باعث می شود برخی از تصاویر فقط صفحه های سیاه باشند.

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

در دوربین سلفی یک دامنه پویا، نسبتاً مناسب و کنتراست خوب وجود دارد. با این حال به نظر می رسد که علیرغم اینکه این حالت کاملاً خاموش است، صافی پوست وجود دارد. این امر به ویژه در نور کم برجسته می شود و این باعث می شود برخی از سلفی ها جعلی به نظر برسند.

بررسی OnePlus Nord : دوربین در بهترین حالت است

ویدیوی Nord به طور شگفت انگیزی برای یک گوشی هوشمند میان رده قابل استفاده است. مطمئناً این دوربین 4K با سرعت 60 فریم نیست، اما فیلم 30fps هم تمیز به نظر می رسد.

به خوبی در برابر قرار گرفتن در معرض تغییرات واکنش نشان می دهد،. گزینه ای برای حالت “cine” وجود دارد که در بالا و پایین ویدیو را قطع می کند تا یک نسبت جنبه سینمایی ایجاد شود.

نرم افزار: عالی و کامل

  • Android 10
  • OxygenOS 10.5

OxygenOS به دلیل رابط کاربری پر از ویژگی و درعین حال تمیز شناخته شده است. تعداد زیادی گزینه های سفارشی سازی و روان بودن را در سراسر آن پیدا خواهید کرد. این برنامه شامل هفت برنامه ” bloat ” غیر Google است که در بیشتر موارد قادر به حذف آن هستید.

گزینه های سفارشی سازی را برای ویژگی هایی مانند محیط نمایشگر به همراه تم های رنگی و گزینه غیرفعال کردن قسمت سوراخ پانچ صفحه با غیرفعال کردن قسمت بالای پیکسل ها پیدا خواهید کرد.

OnePlus همچنین بسته های مختلفی در انیمیشن اثر انگشت، نماد های باتری، بسته های آیکون در سراسر سیستم و چند فونت مختلف دارد. این امر به شما امکان می دهد بدون نیاز به برنامه های کاربردی و خدمات اضافی، تلفن خود را آن طور که دوست دارید دیزاین کنید.

نرم افزار: عالی و کامل

مانند همیشه OxygenOS 10.5 این امکان را برای شما فراهم می کند تا آنچه را که می خواهید به عنوان میانبر های خارج از صفحه تنظیم کنید. به عنوان مثال می توانید “O” را برای باز کردن برنامه یا “V” را بکشید تا دوربین به سرعت باز شود. این ها به حس راندمان موجود در OxygenOS اضافه می کنند که به عنوان یکی از سریعترین پوسته های اندرویدی مشاهده می شود.

وان پلاس Nord‎ رکورد خوبی در به روزرسانی تلفن های هوشمند قدیمی خود دارد. اوایل امسال OnePlus 5 و 5T در اندروید 10 به روز شد و تقریباً سه سال پیش این دستگاه ها رونمایی شدند.

بررسی OnePlus Nord: مشخصات

بررسی OnePlus Nord: مشخصات

بررسی وان پلاس Nord‎:

بررسی وان پلاس Nord‎:

“آغاز جدید” وان پلاس با Nord است. این چیزی است که آن ها قبلاً آن را امتحان نکرده اند، ساخت یک تلفن هوشمند میان رده با یک تراشه میان رده.

OnePlus Nord یک گوشی هوشمند متوسط میان رده است. دارای یک دوربین قابل قبول، صفحه نمایش خوب، مشخصات مناسب و باتری است و با رنگی عالی ارائه می شود.

امیدواریم که بررسی گوشی وان پلاس Nord‎ برای شما مفید واقع شود، موفق و پیروز باشد.

منبع :www.androidauthority.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *