مجله تکنولوژی

بررسی آیفون 12 به همراه ویژگی های احتمالی آن

آیفون 12

ماه ها از راه اندازی آیفون های 2020، که در سپتامبر 2020 رونمایی می شود، فاصله داریم. اما در حال حاضر شایعات مختلفی درباره دستگاه های آینده Apple وجود دارد. ما انتظار داریم اگر اپل از همان اسم نامگذاری شده برای ترکیب آیفون 2019 استفاده کند، آیفون های 2020، iPhone 12 Pro (آیفون 12 پرو) نامیده شوند. به جرئت می توان گفت که آیفون 12 یکی از جذاب ترین و محبوب ترین گوشی های سال 2020 می شود.

آیفون های 2020 به روز رسانی های عمده ای را ارائه می دهند و برخی از اولین تغییرات طراحی را که از زمان عرضه آیفون X در سال 2017 دیده ایم، معرفی خواهیم کرد. ما انتظار داریم چهار آیفون در سه اندازه نمایشگر ارائه شود که می توانند در 5.4، 6.7 و 6.1 اینچ وارد بازار شوند.

شایعات حاکی از آن است که آیفون 6.7 اینچی و یک مدل 6.1 اینچی، دستگاه های OLED با رده بالاتر و دارای دوربین های سه لنز خواهد بود. در حالی که مدل های 5.4 و 6.1 اینچی آیفون های رده پایین با دوربین های لنز دوگانه دارای قیمت مناسب تری هستند. انتظار داریم تمام آیفون ها در سال 2020 بدون توجه به قیمت، از نمایشگرهای OLED استفاده کنند.

از نظر طراحی هوشمندانه، شایعات حاکی از آن است که حداقل یکی از آیفون های جدید، طراحی چشمگیری را با قاب فلزی مشابه قاب آیفون 4 ارائه دهد.

ممکن است یک سیستم دوربین جدید TrueDepth وجود داشته باشد که اندازه شکاف در قسمت جلویی را کاهش دهد. درباره سیستم دوربین سه بعدی لنز سه گانه شایعاتی وجود دارد که از لیزر برای محاسبه اطلاعات عمق برای اشیاء موجود در اتاق استفاده می کند و عکاسی و قابلیت های AR را بهبود می بخشد.

سال 2020 اولین سالی خواهد بود که اپل پشتیبانی 5G را در آیفون معرفی می کند و به دستگاه های جدید این امکان را می دهد تا به شبکه های 5G که بسیار سریعتر از شبکه های 4G LTE هستند وصل شوند.

بررسی ویژگی های احتمالی آیفون 12

طرح

آیفون های 2020 با طراحی داخلی از قاب فلزی مشابه قاب آیفون 4 بهره خواهند برد.

تحلیلگر اپل Ming-Chi Kuo می گوید که آیفون های جدید از یک طراحی و تقسیم بندی پیچیده تر و روش های جدید تراشکاری و تزریق استفاده می کنند.

هرچند این طراحی کلی، شبیه به آیفون 4 با یک قاب استیل ضد زنگ مربع مربع بین دو تکه شیشه است. آیفون جدید از قاب فولادی ضد زنگ بهره خواهد برد که جایگزین قاب فعلی فولادی ضد زنگ گرد شده است، که همچنان به استفاده از شیشه جلو و عقب برای بدنه دستگاه خواهد پرداخت.

گفته می شود شکل گیری تزئینی و تزریق فلز در این قاب، تأثیر منفی محافظ فلزی را در بازده انتقال فرکانس بالای آنتن داخلی، کاهش می دهد. کوو معتقد است که اپل برای محافظت از شیارهای موجود در قاب از یاقوت کبود یا شیشه استفاده می کند. مطابق با یک شایعه، خطوط آنتن کمی گسترده تر است، اگرچه هنوز از یک منبع موثق گفته نشده است.

اندازه

شایعات حاکی از آن است که اپل چهار آیفون را در سه اندازه مختلف ارائه می دهد، اما گفته می شود که این اندازه در سال 2020 تغییر می کند.

تاکنون شایعات حاکی است که شاهد یک آیفون 5.4 اینچی ، آیفون 6.7 اینچی و دو آیفون 6.1 اینچی خواهیم بود. 5.4 اینچ از آیفون 11 پرو فعلی کوچکتر است ، در حالی که 6.7 اینچ بزرگتر از آیفون 11 پرو مکس فعلی است.

یک مدل 6.1 اینچی و مدل 6.7 اینچی آیفون های رده بالاتر خواهند بود که از سیستم های دوربین جدیدتر با تنظیمات لنز سه گانه بهره می برد. در حالی که دیگر آیفون های 6.1 اینچی و آیفون 5.4 اینچی مدل های رده پایین هستند و دارای دوربین های لنز دوگانه می باشند.

بررسی ویژگی های ایفون 12

نمایش دادن

اگرچه پیش بینی می شود اپل در سال 2020 دو آیفون رده بالاتر (با کیفیت بالاتر) و یک آیفون رده پایین (با قیمت مناسب تر) را ارائه دهد، اما همه دستگاه ها ممکن است امسال به نمایشگرهای OLED مجهز شده باشند.

استفاده اپل از OLED در ترکیب آیفون، امکان “طراحی گوشی منعطف تر” را فراهم می آورد. اپل در حال آزمایش نمایشگرهای OLED از شرکت چینی BOE Display است. اپل در آیفون های OLED اخیر از نمایشگرهای OLED سامسونگ استفاده کرده است و انتظار می رود این کار را ادامه دهد.

انتظار می رود که آیفون های جدید در سال 2020 یک فناوری سامسونگ به نام Y-OCTA را اتخاذ کنند و این امکان را می دهد تا مدار صفحه لمسی مستقیماً بدون نیاز به یک لایه جداگانه روی پنل OLED الگوبرداری شود. در نتیجه نمایشگر نازک تری ایجاد شده و هزینه های تولید را نیز کاهش می دهد.

آیفون های آینده می توانند فناوری نمایشگر LTPO کم مصرف Apple Watch را به کار گیرند. LTPO یا اکسید پلی کریستالی با دمای پایین، دارای یک ساختار اکسید TFT است که تا 15 درصد انرژی کمتری نسبت به LTPS یا پلی سیلیکون با دمای پایین و فناوری پشت پرده ای استفاده می کند. کاملاً مشخص نیست که اپل این فناوری را برای آیفون 12 یا آیفون های آینده اتخاذ خواهد کرد یا خیر.

مقالات مرتبط

شما می توانید برای مشاهده مقالات مرتبط بر روی لینک زیر کلیک کنید:

1) بررسی مشکل باتری های اپل و ایرپاد

2) آیا iPad و iPhone نیاز به آنتی ویروس دارند؟

3) نحوه ریست فکتوری در آیفون

فن آوری تبلیغاتی

اپل قبلاً از فناوری ProMotion در iPad Pro استفاده کرده است، بنابراین باور پذیر نیست که این فناوری بتواند در آینده به آیفون افزوده شود. با این حال، مدل های iPad Pro از نمایشگرهای LCD استفاده می کنند و نه نمایشگرهای OLED.

باتری

آیفون های عرضه شده در سال 2020 از نظر ظرفیت باتری دارای دستاوردهای اندکی هستند، زیرا تامین کنندگان اپل در حال کار بر روی یک ماژول محافظت از باتری هستند که 50 درصد کوچکتر و نازک تر از همان اجزای موجود در آیفون های قبلی است که این می تواند فضای ارزشمندی را در آیفون ایجاد کند.

بررسی ویژگی های ایفون 12

دوربین های عقب

اپل با تنظیم جدید لنزهای سه گانه از آیفون 11 پرو و ​​پرو مکس تغییرات اساسی در سیستم دوربین عقب در ترکیب آیفون 2019 ایجاد کرده است و سال 2020 ممکن است پیشرفت های دوربین بیشتری را به همراه داشته باشد.

گفته می شود که این دوربین قادر است مناطق را تا 15 پا از دستگاه اسکن کند. دوربین جلوی TrueDepth اپل از فناوری سه بعدی مشابه استفاده می کند اما به دلیل اینکه مادون قرمز است و لیزر نیست، فقط در فواصل 25 تا 50 سانتی متر کار می کند.

سونی می تواند تأمین کننده اپل برای سیستم جدید باشد و شایعات حاکی از آن است که اپل در مورد تست های سنسور با سونی در حال مذاکره است. شرکای ساخت اپل همچنین اجزای VCSEL (لیزرهای با انتشار سطح عمق حفره) را برای استفاده در تنظیم دوربین آماده می کنند.

تاکنون شایعات حاکی از آن است که دو آیفون رده بالاتر که در سال 2020 عرضه می شوند از دوربین عقب (ToF) استفاده می کنند، بنابراین ممکن است در آیفون های رده پایین که قرار است دارای برچسب قیمت کمتری باشند، در دسترس نباشد.

سیستم دوربین TrueDepth

تحلیلگر اپل، مینگ-چی کو معتقد است حداقل یک آیفون جدید در سال 2020 دارای لنز دوربین جلوی کوچکتر نسبت به صفحه نمایش می باشد که در نهایت منجر به شکاف کوچکتر در جلو خواهد شد.

یک تحلیلگر از اعتبار سوئیس گفته است که اپل حداقل در سال 2020 یک آیفون جدید بدون شکاف یا Face ID را معرفی خواهد کرد و به جای آن به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر تکیه می کند، اگرچه ممکن است این فناوری چند سال دیگر باقی نماند.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *