مجله تکنولوژی

نحوه محافظت از چشم ها در برابر استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش

محافظت از چشم

این روزها نگاه نکردن به صفحه نمایش تبدیل به امری عادی شده است. بسیاری از افراد ساعت ها با تلویزیون ها، رایانه های شخصی، کنسول های بازی، نمایشگرهای هوشمند و موارد دیگر کار می کنند. بسیاری از ما در تمام ساعات کاری خود به صفحه نمایش خیره شده ایم. همچنین در مواقع استراحت هم با گوشی های خود کار می کنیم. اما آیا چشمان ما می توانند این حجم از نورهای مصنوعی و گاها مضر را بدون اینکه آسیبی ببینند، تحمل کنند؟ ما در این بخش قصد داریم تا برخی نکات مهمی را یادآوری کنیم که به محافظت از چشم ها در برابر استفاده از صفحه های نمایش کمک می کند.

فشار چشم چیست؟

فشار چشم وقتی اتفاق می افتد که چشمان شما بیش از حد تمرکز کرده باشد، مانند زمانی که عضلات بعد از یک تمرین طولانی دچار درد می شوند. درد چشم می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد و به معنای چیزهای مختلف است که ممکن است احساس خارش، درد و حتی سوزش کند. ممکن است چشم ها خیلی آبکی یا خیلی خشک باشند.

محافظت از چشم در برابر صفحه نمایش

شبکیه چشم شما نیز یک اندام ظریف است و می تواند نسبت به نوع نور، طول موج آبی که در اکثر صفحه نمایش های LED استفاده می شود، بسیار حساس باشد. هنگامی که نور آبی به پروتئین های خاصی در شبکیه برخورد کند، می تواند به سلول های مهم گیرنده نور آسیب بزند.

چگونه می توان فشار چشم را کاهش داد؟

باید هر چند وقت یک بار، به نقطه ای دور نگاه کنید تا چشمان شما اذیت نشوند. همچنین برای درست کردن یک قهوه در دفتر کار یا اینکه فقط به سمت کتری در آشپزخانه خود بروید، می توانید از جای خود بلند شوید.

قانون 20 20 20 می تواند در اینجا بسیار مفید باشد! طبق این قانون، به ازای هر 20 دقیقه نگاه کردن مستقیم به صفحه نمایش، به مدت 20 ثانیه به 20 متر دورتر خیره شوید.

در ضمن نوع نشستن صحیح در پشت میز رایانه نیز می تواند به طور غیر مستقیم روی محافظت از چشم ها تاثیر گذار باشد. نشستن در فاصله خیلی نزدیک باعث آسیب به چشم و نشستن در فاصله دور، باعث ایجاد فشار بیشتر بر چشم برای تمرکز روی جزئیات می شود.

برنامه f.lux را دانلود کنید. این یک برنامه دسکتاپ است که در واقع سطح نور آبی ساطع شده توسط صفحه نمایش شما را کنترل می کند و به شما این امکان را می دهد تا از روشنایی و طول موج نور خورشید با دقت بیشتری تقلید کرده و به این ترتیب از چشم خود محافظت بیشتری داشته باشید.

محافظت از چشم

f.lux برای رایانه های شخصی ویندوز، MacOS و Linux روی دسکتاپ در دسترس است. یک پیش نمایش ساخته شده در فروشگاه Google Play برای کاربران گوشی هوشمند اندرویدی وجود دارد.

برای کاربران آیفون، می توانید از عملکرد شبانه Apple استفاده کنید، زیرا برای چشمان شما مناسب تر بوده و به شما در کار کردن با سیستم ها کمک می کند.

اگر فشار چشم شما خیلی زیاد است و برای شما مشکل ایحاد کرده است، بهتر است برای درمان آن، اقدام کنید. اگر هر روز به عنوان بخشی از شغل خود از کامپیوتر استفاده می کنید، باید از چشمان خود مراقبت کنید. در صورتی که چشمان شما مشکل جدی دارد، باید به پزشک مراجعه کرده و طبق دستورات آن عمل کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *