مجله تکنولوژی

اپل کارپلی چیست و چه کاربرد هایی دارد

اپل کارپلی

در رقابت در اختیار گرفتن داشبورد خودرو توسط شرکت های بزرگ، سه مدل وجود دارد: Apple CarPlay ،Android Auto و مواردی که به طور پیش فرض هنگام خرید خودرویی که از دو دسته اول پشتیبانی نمی کنند، تهیه می کنید. به طور کلی، اپل کارپلی و اندروید اتو تنها مدعیان واقعی در این مسابقه هستند و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هر دو بهترین هستند.

اپل ممکن است هرگز اتومبیل را از ابتدا طراحی نکند، اما با این وجود غول فناوری صنعت خودرو است. CarPlay پس از یک روند طولانی توسعه در سال 2014 راه اندازی شد و کمک کرده است تا تجربه متفاوتی را بدست بیاورید.

اپل کارپلی چیست و چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه، این یک راه سریع و مناسب برای دسترسی به داده های ذخیره شده در دستگاه خود است و به رانندگان قابلیت کار با iPhone را در درون خودرو می دهد.

CarPlay مطابق با گفته اپل و AAA با کاهش حواس پرتی، رانندگی را ایمن تر می کند. این سیستم نسبت به بسیاری از سیستم های موجود در اتومبیل، کاربرپسند تر است.

به این دلیل است که رانندگان می توانند بدون لمس دستگاه تلفن همراه خود، به ویژگی های مختلفی از جاده دسترسی پیدا می کنند.

اپل کارپلی چگونه کار می کند

اپل کارپلی چه کاری می تواند انجام دهد؟

کارپلی (Apple آن را خلبان نهایی می نامد) بسیاری از عملکردهای مشابه آیفون را انجام می دهد. رانندگان می توانند از این نرم افزار برای برقراری تماس، ارسال و دریافت پیام های متنی و گوش دادن به موسیقی یا پادکست استفاده کنند.

این ویژگی ها در یک رابط کاربری آسان با آیکون های بزرگ نمایش داده می شوند که بلافاصله کاربران آیفون آن را تشخیص خواهند داد.

بخش عمده ای از ویژگی های CarPlay با استفاده از Siri، دستیار دیجیتال اپل قابل دسترسی است. به عنوان مثال، راننده می تواند بگوید “call Alex” ،”get directions to Cafe Rio”، یا “play Chumbawamba” را انجام بده و آن از این فرمان ها پیروی می کند.

رانندگانی که ماشین آنها مجهز به فناوری تشخیص صدا نیست، می توانند با استفاده از صفحه لمسی تعبیه شده در داشبورد یا دستگیره ها و دکمه های مختلفی که معمولاً در فرمان و کنسول مرکزی یافت می شوند، نرم افزار را مرور کنند. هنگام فعال شدن CarPlay، صفحه آیفون قفل می شود.

نکته اصلی این نرم افزار کاهش حواس پرتی است.

بهترین برنامه های CarPlay برای آیفون شامل iHeartRadio ،Spotify ،Pandora ،Waze ،WhatsApp ، Amazon Music ،Radio CBS ،Tidal و NPR One است. اپل کارپلی همچنین از برخی برنامه های تولید شده توسط رقیب خودش یعنی گوگل نیز پشتیبانی می کند. Google Play Music و Google Maps هر دو از طریق این نرم افزار قابل دسترسی هستند.

با این حال، تنظیمات وسیله نقلیه جزئی از CarPlay نیست، بنابراین راننده برای تنظیم دمای کنترل آب و هوا، مرور ایستگاه های رادیویی یا انتخاب حالت رانندگی دیگر باید از برنامه خارج شود.

در حالی که گوگل به خودروسازان از جمله ولوو به توسعه سیستم های سرگرمی کمک کرده است، اما هنوز کسی همکاری مشابهی با اپل نداشته است.

اپل کارپلی با کدام ماشین سازگار است

کدام تلفن ها با Apple CarPlay سازگار هستند؟

رانندگانی که سیستم عامل اپل را در داشبورد خود می خواهند به آیفون سازگار نیاز دارند. برای کار با این برنامه نیاز به اجرای iOS 7.1 یا جدیدتر است. اگر هنوز از آی فون با اتصال 30 پین یا iPad استفاده می کنید، نمی توانید CarPlay را اجرا کنید.

برخی از خودروها از CarPlay بی سیم نیز پشتیبانی می کنند. در مواردی که اینگونه نیستند، آیفون باید به صورت صورت فیزیکی و از طریق کابل به خودرو متصل شود.

کدام اتومبیل با Apple CarPlay سازگار است؟

طیف گسترده ای از مدل های خودرو با Apple CarPlay سازگار هستند. این خودروها از ماشین های نسبتاً معمولی مانند شورلت تا سوپراسپرت های سطح بالا مانند لامبورگینی هوراکان اوو متغیر هستند.

ولوو، هوندا، شورولت، BMW، فورد و پورشه از جمله ده ها مارک تجاری هستند که سازگاری CarPlay را ارائه می دهند. توجه داشته باشید که برخی از شرکت ها باعث می شوند مشتریان هزینه های اضافی را برای این فناوری بپردازند، در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان تجهیزات استاندارد در نظر می گیرند.

تویوتا به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و حفظ حریم خصوصی، سال ها در برابر CarPlay مقاومت کرد. این شرکت ژاپنی اخیراً نظر خود را تغییر داده و شروع به ارائه CarPlay در برخی از مدل های خود از جمله مدل RAV4 2019 Corolla Hatch 2019 و Avalon 2019 کرده است. لکسوس متعلق به تویوتا همچنین برخی از اتومبیل های خود مانند ES و RX را به بازار عرضه کرد.

همه گفتند، اگر شما در آمریکای شمالی زندگی می کنید و در حال خرید یک ماشین جدید هستید، پیدا کردن شخصی که اتومبیلش مجهز به اپل کارپلی است، دشوار نیست و صدها نفر وجود دارند. این داستان در اروپا متفاوت است، جایی که خودروسازان نسبت به اتخاذ این فناوری کندتر عمل کرده اند. لیست اتومبیل های استفاده شده سازگار با CarPlay هر ساله طولانی تر می شود.

اپل CarPlay جدید چیست؟

اپل CarPlay جدید چیست؟

اپل به روزرسانی منظم نرم افزار CarPlay خود را ارائه می دهد، ویژگی های جدید، بهبود سازگاری و به طور کلی زندگی را برای صاحبان خودرو بهتر می کند. در ادامه نگاهی داریم به تغییرات اخیر در نرم افزار infotainment، با ما همراه باشید.

iOS 13: همزمان با راه‌ اندازی iOS 13، اپل در کنفرانس سالیانه جهانی توسعه دهندگان خود در سن خوزه، کالیفرنیا، در تاریخ 3 ژوئن 2019 تعدادی از به روزرسانی های مربوط به CarPlay را اعلام کرد.

آنها ظاهر کلی CarPlay را تغییر داده اند، که به یک انتگرال تبدیل شده است. همچنین اپل ادعا می کند CarPlay اکنون در 90٪ از اتومبیل های جدید فروخته شده در ایالات متحده موجود است.

CarPlay به روز شده دارای ویژگی های جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد چندین برنامه را بطور همزمان مشاهده کنند. بنابراین درایورها اکنون می توانند عملکردهای حمل و نقل و موسیقی را همزمان با همان صفحه در همان صفحه باز کنند.

این قابلیت در سیستم های سرگرمی داخلی برخی از خودروسازان موجود است، اما این اولین بار است که در CarPlay اعمال می شود. به گفته اپل، نمایش موسیقی نیز برای تأکید بیشتر بر آثار هنری طراحی شده است.

سرانجام ، CarPlay تشخیص صوتی Siri را در بالای سایر برنامه ها پوشش داده و تجربه کاربری ساده تری را ارائه می دهد. در حال حاضر، کاربران برای فعال کردن Siri باید یک صفحه اختصاصی را باز کنند. اپل همچنین یک برنامه تقویم را به CarPlay اضافه کرد و اکنون به Siri اجازه می دهد تا با برنامه های حمل و نقل و صوتی شخص ثالث کار کند.

iOS 12: برای بروزرسانی آیفون در سال 2018، اپل یک بروزرسانی مهم را برای CarPlay اعلام کرد: پشتیبانی از برنامه های حمل و نقل شخص ثالث، از جمله Google Maps و Waze که دو گزینه محبوب امروز در آمریکا هستند.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *