مجله تکنولوژی

ویروس کرونا و تاثیر آن بر رشد شرکت های بزرگ فناوری جهان

تاثیر کرونا رشد شرکت های فناوری

شیوع ویروس کرونا زندگی مردم سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است این ویروس در ایران باعث شد بسیاری از مشاغل آسیب ببینند و اقتصاد کشور با مشکلاتی مواجه شد. برای مثال مشاغلی مانند رستوران ها، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل درون شهری و برون شهری ( هوایی، زمینی و ریلی)، استارت آپ هایی مانند تاکسی های اینترنتی، مراکز خرید، موسسات خصوصی و غیره با مشکلات مختلفی از جمله مالی رو به رو شدند. قرنطینه باعث شد بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را دور کار کنند. این فرصتی برای رشد شرکت هایی بود که خدمات و سرویس های آنلاین ارائه می کردند. در ادامه مطلب شما را با تاثیر مفید کرونا بر رشد شرکت های بزرگ فناوری جهان شنا می کنیم:

رشد 22 درصدی شرکت مایکروسافت

تاثیر کرونا رشد شرکت مایکروسافت

با شیوع گسترده کرونا، انجام کارها از راه دور مورد استقبال شرکت های زیادی قرار گرفت و این اتفاق باعث شد، شرکت مایکروسافت از طریق برنامه های مایکروسافت آفیس و سرویس های ابری خود به سود زیادی دست پیدا کند.

تاثیر کرونا بر رشد شرکت های فناوری از جمله مایکروسافت مثبت بوده و باعث شده است، افراد بسیاری در این دوره از برنامه هایی مانند تیمز (Teams)، آژور (Azure)، دسکتاپ مجازی ویندوز (Virtual Desktop) استفاده کنند. به علاوه با توجه به مسئله قرنطینه و ماندن در خانه، تقاضا برای برنامه های بازی این شرکت از جمله ایکس باکس لایو، ایکس باکس و ایکس باکس گیم پس نیز افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان ؟ کدامیک برای خرید بهتر است؟

ویروس کرونا و فروش قابل توجه آمازون

تاثیر کرونا رشد شرکت آمازون

آمازون که هم اکنون برترین فروشگاه آنلاین در جهان می باشد با میزان بالای سفارش محصولات خود مواجه شد و البته تلاش کرد محصولات ضروری را در اولویت خود و مشتری قرار دهد. قبل از شیوع ویروس کرونا نیز وب سایت آمازون رکورددار فروش های آنلاین بود.

آمازون به یکی از روش های درآمد زایی دلاری تبدیل شد و هم اکنون با توجه به ویروس کرونا رشد چشم گیری داشته است. یکی از دلایل موفقیت آمازون پرورش فرهنگ خلاقیت و نوآوری بین کارمندان خود است. در آمازون همه سازنده هستند و تلاش می کند به این شرکت بپیوندند، زیرا علاقه زیادی به ساختن و خلق کردن در راستای منافع مشتریان دارند.

یکی از بهترین مهارت های کسب و کار، داشتن دید خلاقانه است و منظور از آن کشف و پی بردن به فرصت هایی است که به چشم دیگران نمی آید. به همین دلیل است که در ذهن بسیاری از مردم آمازون خلاق ترین شرکت جهان به حساب می آید.

گسترش کرونا و ارائه محصولات جدید اپل

تاثیر کرونا رشد شرکت اپل

شرکت اپل نیز مانند بسیاری از شرکت های فناوری دیگر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، فروشگاه ها و دفاتر چین را به مدت بیش از 2 هفته تعطیل کرد. فروش محصولات سخت افزاری این شرکت به جز محصولات پوشیدنی در سه ماه دوم سال 2020 با کاهش رو به رو شد.

فروش ایرپاد و اپل واچ ۲۳ درصد رشد به همراه داشت. با توجه به این که افراد در این دوران بیش از قبل در منزل می مانند، استقبال از سرویس هایی مانند اپل تی وی پلاس و خرید بازی از اپ استور بیشتر از قبل شد.

علاوه بر این شیوع ویروس کرونا مانعی برای ارائه محصولات جدید اپل نشد. اپل در ماه گذشته محصولاتی مانند مک بوک ایر، آی پد پرو و نسل دوم آیفون اس ای را به نمایش گذاشت. البته به نظر می رسد ارائه آیفون 12 که اولین دستگاه 5G اپل به شمار می رود، تحت تاثیر این بحران قرار بگیرد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *