سخت افزار, معرفی محصول

مقایسه هدفون های بی سیم – ایرپاد اپل و گلکسی بادز سامسونگ

مقایسه ایرپاد و گلکسی بادز

هدفون های بی سیم همیشه در حال پیشرفت هستند و این بدان معناست که هم اکنون انتخاب های متنوع تری نسبت به قبل وجود دارد، اما مشکل اصلی آن است که انتخاب بهترین هدفون بی سیم همیشه دشوار است. اگر بخواهید در حوزه هدفون های بی سیم دو برند خوب و عالی را مقایسه کنیم مسلماً همان اول به ایرپاد های اپل و گلکسی بادز های سامسونگ می رسیم.

سال هاست که اپل و سامسونگ با یکدیگر در حوزه ساخت برترین گوشی های هوشمند به رقابت می پردازند، اما اخیراً این کمپانی ها در زمینه هدفون های بی سیم نیز با یکدیگر وارد رقابت شده اند.

تا کنون سامسونگ و اپل هر دو هدفون های بسیار خوبی را معرفی کرده اند که به راحتی با تلفن های شان جفت می شود. ما در این پست قرار است هدفون های بی سیم اپل و سامسونگ را با هم مقایسه کنیم. ما این مقایسه را بیشتر با مقایسه ایرپاد پرو اپل و گلکسی بادز 2 سامسونگ انجام می دهیم که تقریباً جدید و هم رده هستند.

همین ابتدای کار ما جدولی از مشخصات و ویژگی های این دو هدفون بی سیم سامسونگ و اپل برای شما قرار داده ایم تا با کلیت ماجرا آشنا شوید.

جدول مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز 2

مشخصات فنیایرپاد پرو اپلگلکسی بادز 2 سامسونگ
وزن و ابعادابعاد گوشی: 24 * mm 30.9 * 21.8
وزن گوشی: 5 g
ابعاد قاب شارژ:  60.6 * 45.2 * 21.7 mm
وزن قاب شارژ: 45.6 g
ابعاد گوشی:17 * 20.9* mm 21.1
وزن گوشی: 5.4 g
ابعاد قاب شارژ: 50 * mm 50.2 * 27.8
وزن قاب شارژ: 41.2 g
تراشهApple H1BES2500ZP
باتری و شارژ5 ساعت
شارژ سیمی Lightning Port
شارژ بی سیم Qi
هدفون:61 mAh
قاب شارژ: 472 mAh
7.5 ساعت با ANC خاموش
5 ساعت با ANC روشن
5 دقیقه شارژ سریع 1 ساعت کارکرد
شارژ سیمی USB-C
شارژ بی سیم Qi
قابلیت اتصالBluetooth 5.0Bluetooth 5.2
ویژگی های دیگرIPX4
حذف نویز
حالت شفافیت صدا
EQ تطبیقی
صدای فضایی با قابلیت ردیابی گوشی ها
3 سطح نویز گیر
حالت حذف صدای محیط
EQ و تنظیمات تطبیقی ​​در برنامه

طراحی هدفون های بی سیم اپل و سامسونگ

طراحی های گلکسی بادز و ایرپاد پرو کاملاً متفاوت است زیرا هر دو رویکرد متفاوتی نسبت به ظاهر و قرار گرفتن هدفون در گوش شما دارند.

گوشی ها

گلکسی بادز ها تقریباً در داخل گوش شما قرار می گیرند، اما ایردپاد ها به آرامی روی گوش شما می نشیند. البته هر دو این هدفون ها خیلی محکم داخل گوش شما قرار می گیرند. شما از هر دو می توانید هنگام دویدن یا انجام هرگونه فعالیت ورزشی دیگر استفاده کنید، بدون آن که نگران افتادن گوشی ها باشید.

گوشی های هدفون بی سیم

 همچنین نوک گوشی را می توان برای هر دو هدفون تغییر داد. البته مدل های قدیمی تر ایرپاد ممکن است چنین قابلیتی نداشته باشند اما سری های جدید گوشی های قابل تنظیم دارند.

قاب شارژ

قاب های شارژ نیز دارای طرح های متفاوتی هستند. اگر می پرسید کدام یک راحت تر در جیب شما قرار می گیرد، به احتمال زیاد قاب شارژ های ایرپاد به دلیل مشخصات باریک تر می توانند راحت تر داخل جیب شما جا شوند. قاب گلکسی بادز به خصوص سری های جدید آن کمی پهن تر هستند. البته هم می توانید گلکسی بادز ها را در اکثر جیب ها و کیف های خود بدون مشکل جا بدهید. گلکسی بادز ها قبلاً کیس های کوچک تر و جمع و جوری داشتند، اما سامسونگ در طراحی های جدید آن مانند گلکسی بادز 2 قاب را کمی پهن تر کرده است تا باتری آن را کمی بزرگ تر کند.

قاب شارژ ایرپاد و گلکسی بادز

رنگ هدفون ها

گلکسی بادز ها در رنگ های متفاوتی عرضه می شوند اما ایرپاد ها تنها در یک رنگ واحد (سفید) عرضه می شود. اگر بخواهید ایرپاد پرو خود را سفارشی کنید و آن را به رنگ های مختلف در بیاورید باید برای آن به صورت جداگانه قاب های رنگی بخرید. البته خوبی این قاب ها این است که هم طرح های زیبا به ایرپاد شما می دهند و هم از هدفون شما در برابر ضربه محافظت می کنند.

اما خب گلکسی بادز ها خودشان در رنگ های زیبا و متنوع عرضه می شوند که در مقایسه با ایرپاد ها از نظر تهیه قاب به صرفه تر خواهند بود.

برای نمونه می توانید رنگ های جذاب گلکسی بادز 2 را در تصویر زیر ببینید. این هدفون بی سیم در چهار رنگ جذاب، مشکی، سفید، زیتونی و بنفش عرضه شده است. حتی برخی از گلکسی بادز ها هستند که قسمت بیرونی کیس آن ها نیز با رنگ های متنوع طراحی شده است.

رنگ بندی کیس گلکسی بادز 2

ویژگی های دیگر هدفون ها

می توان گفت هر دو هدفون بی سیم عملکرد یکسانی دارند. اغلب اوقات ایرپاد اپل یکی از بهترین های موجود در بازار شناخته می شود، اما گلکسی بادز های سامسونگ هم اغلب به عنوان بهترین هدفون های بلوتوثی انتخاب می شوند و سال ها با برترین تولید کنندگان هدفون رقابت کرده اند. ایرپاد های اپل و گلکسی بادز های سامسونگ هر دو عالی هستند و طرفداران خاص خودشان را دارند و هر دو دستگاه دارای قابلیت ها و ویژگی های مشابهی مانند نویز گیر فعال، حالت شفافیت صدا و حذف صدای محیط و تنظیمات EQ هستند.

البته اگر شما Spatial mode و ویژگی های منحصر به فرد ایرپاد ها را امتحان کرده باشید، ممکن است، هرگز دلتان نخواهد که هدفون بی سیم دیگری را امتحان کنید، اگر چه سامسونگ سال هاست که بر روی عملکرد های مشابه در دستگاه های خود کار می کند. مثلاً پشتیبانی از چند دستگاه در گلکسی بادز های قدیمی تر انجام می شد، اما اطلاعاتی وجود دارد که می گوید گلکسی بادز 2 جدید به طور پیش فرض از آن پشتیبانی نمی کند.

باتری و شارژ گلکسی بادز و ایرپاد

شارژ هدفون های بی سیم

ما جزئیات دقیقی در مورد قاب شارژ ایرپاد ها به صورت جداگانه نداریم، اما طبق اطلاعاتی که داریم انتظار می روند گلکسی بادز در مقایسه با ایردپاد ها عمر باتری بهتری داشته باشد. مثلاً گلکسی بادز 2 با یک بار شارژ هفت ساعت و نیم می تواند روشن باشد، در حالی که ایرپاد پرو با هر بار شارژ کامل تنها حدود پنج ساعت دوام می آورد. هر دوی این موارد قابل قبول هستند، اما گلکسی بادز 2 حتی با روشن شدن ANC هم عملکرد بهتری نسبت به ایرپاد پرو دارد و می تواند بیش از 5 ساعت دوام آورد.

همچنین گلکسی بادز ها دارای پورت USB-C استاندارد هستند، در حالی که ایرپاد اپل هنوز در بند پورت های Lightning گیر کرده اند. اگر زیاد سفر می کنید یا نمی خواهید کابل های شارژ زیادی با خود حمل کنید، احتمالاً گلکسی بادز های سامسونگ برای شما مناسب تر خواهند بود. در کنار آن هدفون های بی سیم سامسونگ اکثراً دارای شارژ سریع اند. مثلاً گلکسی بادز 2 سامسونگ دارای قابلیت شارژ سریع 5 دقیقه ای است که می تواند هنگام مقایسه با ایرپاد ها رتبه خوبی بگیرد. شارژ بی سیم Qi در هر دو دستگاه پشتیبانی می شود و سیم شارژ از پایین قاب شارژ به قاب شارژ متصل می شود.

مقایسه قیمت گلکسی بادز ها و ایرپاد های اپل

برای اینکه متوجه شوید تفاوت قیمتی این دو محصول چگونه است ما مجدداً از همان نمونه هایی که در ابتدا گفتیم استفاده می کنیم. قیمت گلکسی بادز 2 سامسونگ، حدوداً 149.99 دلار است، در حالی است که ایرپاد پرو، حدوداً 249 دلار قیمت دارد واین تفاوت قیمتی واقعاً چشمگیر است. تفاوت های زیادی بین این دو دستگاه وجود دارد، یکی از مهم ترین های آن ها سازگاری و پشتیبانی از دستگاه های دیگر توسط آن ها است. هر دو این دستگاه ها تنها از دستگاه های برند خود پشتیبانی می کنند، به این معنی که اگر می خواهید از تمام ویژگی های هدفون خود استفاده کنید، باید در کنار دستگاه صحیحی از آن استفاده کنید. معمولاً شرکت های اپل و سامسونگ هر یک دستگاه های خودشان برای پشتیبانی بهتر توصیه می کنند.

مقایسه هدفون های بی سیم

خوشبختانه سامسونگ به اکثر دستگاه های دیگر موجود در جهان و اکثر تلفن های اندروید اجازه می دهد تا از اکثر ویژگی های گلکسی بادز 2 استفاده کنند، زیرا برنامه این هدفون ها می توانند در اکثر دستگاه ها کار کند. البته برخی از کدک های صوتی اختصاصی فقط برای سامسونگ است، اما بقیه ویژگی های آن توسط اغلب دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف پشتیبانی می شوند. اگر شما از محصولات دیگر اپل استفاده نمی کنید، گلکسی بادز ها می توانند برای شما یک هدفون بی سیم عالی باشند، اما اگر اصرار به استفاده از محصولات اپل دارید، ایرپاد های اپل به دلیل مزایایی خوبی که دارند میتوانند، انتخاب بهتری باشند.

منبع:

pocketnow.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *