مجله تکنولوژی, معرفی محصول

بررسی ویژگی ها و قابلیت های تبلت لنوو P11 Pro

تبلت لنوو P11 Pro

تبلت لنوو P11 Pro، به نظر می رسد یک تبلت اندرویدی با قیمت مناسب باشد. این دستگاه دارای یک پردازنده میان رده مناسب، همراه با صفحه نمایش و اسپیکر، است. همچنین یک قلم خودکار نیز و یک کیبرد لپ تاپ، همراه با این تبلت، موجود است. اگرچه، این تبلت نمی تواند جایگزین لپ تاپ شما شود، اما برای برخی از خریداران علاقه مند به خرید یک تبلت Android در سال 2021، ممکن است اهمیتی نداشته باشد.

همچنین بخوانید: مروری بر نسل آینده مانیتور ها

تبلت لنوو P11 Pro، دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. اسلات سیم کارت این تبلت، فضای کافی برای یک نانو سیم کارت و یک کارت microSD، با حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده 256 گیگابایت، دارد.

طراحی تبلت لنوو P11 Pro

P11 Pro، بسیار شبیه به گلکسی S7 FE سامسونگ است که اخیراً معرفی شده است، اما فقط 5.8 میلی متر باریک تر است. در قسمت جلویی اساساً لایه شیشه ای با حاشیه های نسبتاً نازک در اطراف وجود دارد، همچنین دو دوربین جلو در بالای صفحه نمایش وجود دارد. قسمت پشتی آن از فلز ساخته شده و دارای خطوط آنتن در بالا (هنگامی که به صورت افقی نگه داشته می شود) و دارای دو رنگ است. لوگوی لنوو، به طور برجسته در سمت راست و ماژول دوربین دوگانه، عقب و در سمت چپ قرار گرفته است.

در سمت چپ و راست اسپیکر ها و همچنین در سمت چپ نیز اسلات سیم کارت و دکمه روشن/خاموش قرار دارد که دارای خواننده اثر انگشت تعبیه شده است. دکمه های تنظیم صدا در بالا سمت چپ قرار دارند، در حالی که کانکتور 4 نقطه ای برای لوازم جانبی صفحه کلید، در پایین قرار دارد.

با وجود بدنه باریک و غیر معمول این تبلت، کیفیت ساخت آن بسیار عالی است. کاملاً محکم است، اما با وزن 485 گرم کمی سنگین است و برای استفاده با یک دست، ایده آل نیست. تبلت لنوو P11 Pro، دارای صفحه نمایش OLED با نسبت تصویر 16: 9 و با رزولوشن WQXGA 2560×1600 است. اندازه آن 11.5 اینچ مورب است و دارای نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز است که با توجه به قیمت برتر این تبلت کمی ناامید کننده است.

مشخصات و نرم افزار

تبلت لنوو از پردازنده اسنپ دراگون 730G کوالکام استفاده می کند که در اواسط سال 2019 عرضه شد. اکنون، پردازنده گیم محور، معمولاً در تلفن های هوشمندِ ارزان قیمت و میان رده مانند Google Pixel 4a (بررسی) یافت می شود. 6 گیگابایت رم LPDDR4x و 128 گیگابایت حافظه UFS 2.1 وجود دارد که امکان توسعه با استفاده از کارت حافظه microSD (حداکثر 256 گیگابایت) وجود دارد.

در حالی که این تبلت، از داده 4G پشتیبانی می کند و میکروفون داخلی دارد، نمی توانید تماس صوتی برقرار کنید. استاندارد های ارتباطی، شامل وای فای دو بانده ac و بلوتوث 5، می شود. این تبلت دارای باتری 8400 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می کند.

تبلت لنوو P11 Pro، مجهز به نسخه اندروید است. با این حال، این اندروید 10، در سال 2021 کمی قدیمی شده است. همچنین برخی برنامه های شخص ثالث از پیش نصب شده از جملهNetflix ،Dolby Vision ،Dolby Atmos ،Office ، OneNote ،Bamboo Paper و Squid وجود دارد.

همچنین پیش فرض های معمول گوگل، با افزودن یک برنامه Kids Space وجود دارد که اساساً یک Play Store با توصیه های YouTube برای کودکان است که در یک برنامه سرگرم کننده ساخته شده است.

عملکرد تبلت و عمر باتری

صفحه نمایش OLED 11.5 اینچی، واضح است و در فضای باز کاملاً روشن می شود. رنگ ها کاملاً اشباع شده اند، اما می توان آن ها را در قسمت تنظیمات تغییر داد. لنوو، ادعا می کند که صفحه نمایش تبلت P11 Pro، از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند. Netflix اجازه پخش کامل HD با پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision را دارد. فرمت ها با کنتراست و وضوح خوب روی صفحه نمایش بسیار چشمگیر به نظر می رسد. اسپیکر ها نیز بسیار خوب کار می کنند.

در جنبه منفی، این تبلت اجازه تماس صوتی تلفن همراه را نمی دهد. فقط تماس های VoIP که از طریق WhatsApp و Zoom انجام می شود در هر دو طرف کاملاً واضح به نظر می رسد. عدم پشتیبانی کلی از گوگل نیز، باعث می شود تجربه اندروید در تبلت، خوب نباشد. به عنوان مثال، برنامه تنظیمات هیچ منوی گسترده ای ندارد، به این معنی که فضای زیادی هدر رفته است. مثال دیگر فید Google News است که نواری در وسط صفحه نمایش است و فضای سفید زیادی در هر دو طرف وجود دارد.

آفیس مایکروسافت برای تبلت ها، بهینه شده است، اما اکثر برنامه های شخص ثالث (از جمله برنامه هایی مانندSlack ، Trello و…) اینطور نبوده اند.

حالت بهره وری را می توان از قسمت تنظیمات یا از یک ضامن در قسمت اعلان ها فعال کرد. پس از فعال شدن، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که با بلوتوث موس و صفحه کلید، متصل شود. همین قوانین در مورد لوازم جانبی صفحه کلید، که دارای صفحه ترکیبی نیز می باشد، اعمال می شود و نیاز به استفاده از ماوس را، کاهش می دهد.

عملکرد تبلت لنوو P11 Pro، در گیمینگ، خوب است. تبلت به سختی داغ می شود و سیستم چهار بلندگو، تجربه بازی را بسیار جذاب کرده است.

تبلت P11 Pro، دارای یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه فوق العاده گسترده در پشت است. دوربین سلفی شامل دو دوربین 8 مگاپیکسلی است که یکی از آن ها سنسور مادون قرمز است که برای محاسبه عمق جلوه های پس زمینه در تماس های ویدئویی استفاده می شود. عکس هایی که در طول روز با دوربین اصلی گرفته شده اند با جزئیات زیر متوسط ظاهر شده اند. این دوربین ها در نور کم قابل استفاده نیستند و حتی عکس هایی که از دوربین فوق عریض در نورِ روز، استفاده می کنند کمی تار به نظر می رسند. در پشت یک فلاش LED وجود دارد که هنگام اسکن اسناد مفید است.

باتری 8400 میلی آمپر ساعتی با استفاده منظم، حدود یک و نیم روز دوام می آورد. شارژ کردن تبلت با استفاده از شارژر 20 واتی شامل 3 ساعت طول می کشد، که زمان زیادی به نظر می رسد، اما با توجه به ظرفیت باتری آنقدر ها هم بد نیست.

سخن پایانی

محدودیت های نرم افزاری اعمال شده توسط Android، اطمینان می دهد که در حالی که تبلت لنوو P11 Pro، به اندازه کافی برای عکسبرداری و بازی های گرافیکی مناسب است، اما جایگزین لپ تاپ معمولی شما نمی شود.

منبع: gadgets

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *