مجله تکنولوژی

اندروید اتو چیست و چه کاربردی دارد

اندروید اتو

شرکت های Google ،Apple و Car در حال حاضر برای کنترل داشبورد خودروی شما درگیر جنگ سه جانبه بی امانی هستند. خودروسازان معمولاً رانندگان را به سمتی سوق می دهند که از نرم افزار infotainment بومی اتومبیل خود استفاده کنند، اما غول های فناوری رقیب، گزینه های دیگری را ارائه می دهند که گاه ویژگی های بهتری دارند و بصری تر هستند. به استاندارد اطلاعات اختصاصی گوگل، اندروید اتو (Android Auto) گفته می شود.

Android Auto چیست؟

اساساً، این فناوری به گفته گوگل و بنیاد AAA با به حداقل رساندن حواس پرتی برای رانندگان و ترافیک، بسیار کاربردی و مفید است. مانند Apple CarPlay، این وسیله نیز رانندگان را ترغیب می کند که به جاده بیشتر نگاه کنند و دستانشان بر روی فرمان باشد.

Android Auto چیست؟

Android Auto چه کاری انجام می دهد؟

اندروید اتو ویژگی های مورد علاقه شما در مورد گوشی هوشمند اندرویدتان را در اختیار شما قرار می دهد و آنها را مستقیماً در داشبورد ماشین شما قرار می دهد.

اطلاعات مربوط به یک رابط کاربری آسان و قابل استفاده را با کارت هایی که می توانید از حالت مستقیم، فهرست های خوانا و نمادهای بزرگ به نمایش در بیاورید، نمایش می دهد.

یکی از بهترین قسمت های Android Auto سیستم ناوبری مجهز به نقشه گوگل است که مراحل گام به گام را فراهم می کند و در صورت شناسایی ترافیک سنگین، به صورت خودکار مسیر خلوت دیگری را پیدا می کند.

همچنین مقصد را از طریق گوشی شما ذخیره می کند، بنابراین لازم نیست آدرس “خانه” ، “کار”و… مورد علاقه خود را هر بار وارد کنید.

این نرم افزار همچنین به رانندگان در صورت تقاضا به میلیون ها آهنگ و پادکست دسترسی می دهد و به آن ها اجازه می دهد تا در وب گشت و گذار کنند و از طریق تماس های تلفنی و پیام ها با دیگران در ارتباط باشند.

همه ویژگی های فوق به دستورات صوتی اساسی نیز پاسخ می دهند. یعنی با دستورات صوتی، می توانید با استفاده از فناوری گفتار به متن به پیام ها پاسخ دهید.

Android Auto و ویژگی های آن

اگر ماشین شما مجهز به فناوری تشخیص صدا نیست نگران نباشید، زیرا ویژگی های Android Auto با استفاده از صفحه لمسی موجود در ماشین شما قابل دسترسی هستند.

فقط بخاطر داشته باشید که هنگام فعال شدن Android Auto، صفحه گوشی هوشمند شما قفل خواهد شد.

یکپارچه سازی Google Assistant از کنترل های صوتی هوشمند برای کمک به رانندگان هنگام رانندگی است که باعث می شود دست خود بر روی فرمان نگه دارند و توجه بیشتری هنگام رانندگی داشته باشند.

صحبت از Android Auto با میزبان برنامه های شخص ثالث از جمله،Waze ،Pandora iHeart Radio ،Skype ،WhatsApp و Spotify کار می کند.

با این حال، تنظیمات وسیله نقلیه جزئی از Android Auto نیست، بنابراین راننده برای تنظیم کنترل آب و هوا، مرور ایستگاه های رادیویی یا انتخاب حالت رانندگی دیگر باید از برنامه خارج شود.

گوگل در حال حاضر با خودروسازان همکاری می کند تا سیستم های جدید سرگرمی مبتنی بر Android را ایجاد کند که همه این ویژگی ها از یک مکان در دسترس باشند.

گوگل در حال حاضر با خودروسازان همکاری می کند

کدام تلفن ها با Android Auto سازگار هستند؟

اکنون که می دانید Android Auto چیست، ما با کدام دستگاه ها و وسایل نقلیه می توانیم از نرم افزار Google استفاده کنیم.

گوشی ها یا باید دارای نسخه Android OS versions 9 باشند یا اینکه باید یک برنامه Android Auto جداگانه را از فروشگاه Google Play بارگیری کنند. اما گوشی های دارای Android 10 با عملکرد داخلی موجود هستند.

هر گوشی که دارای Android نسخه 5.0 و بالاتر باشد، می تواند Android Auto را اجرا کند.

برای اتصال به خودرو، تلفن باید از درگاه working USB برخوردار باشد. اما جدیدترین تلفن های اندرویدی سامسونگ و سایر برند ها در صورت توانایی این وسیله قادر به پشتیبانی از اتصالات وایرلس اندروید خودکار هستند.

کدام اتومبیل با Android Auto سازگار است؟

ده ها ماشین جدید با اندروید اتو سازگار هستند. البته بخاطر داشته باشید که برخی از تولید کنندگان، این ویژگی را به عنوان یک ویژگی در ماشین قرار می دهند و بسیاری از آن ها نیز این کار را انجام نمی دهند.

اتومبیل های سازگار با سیستم عامل آندروید شامل اکثر اعضای گروه مرسدس بنز، شورولت، کیا، هوندا، ولوو و فولکس واگن است. لیست کامل ماشین هایی که با Android Auto سازگاری دارند را می توان در وب سایت Android Auto پیدا کرد.

 کدام اتومبیل با Android Auto سازگار است؟

کمپانی لکسوس و تویوتا به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و حفظ حریم خصوصی، سال ها در برابر Android Auto مقاومت کردند اما در نهایت هر دو نظر خود را تغییر دادند.

چندین مدل 2020، از جمله Tacoma ،Sequoia ،Tundra 4Runner و RX سازگار با سیستم عامل آندروید هستند. ما انتظار داریم که این لیست در ماه ها و سال های آینده ادامه یابد.

BMW و Porsche هنوز به این لیست نپیوسته اند، اما پورشه به مجله Digital Trends اعلام کرده است که به زودی ممکن است نظر خود را در این باره تغییر دهد.

پیدا کردن یک ماشین استفاده شده که با اندروید اتو سازگار باشد کمی دشوار است زیرا مدتی طول کشید تا خودروسازان اجازه دهند Google در داخل ماشین آن ها قرار بگیرد.

Hyundai ،Kia و Chevrolet از نخستین شرکت هایی بودند كه پس از در دسترس بودن نرم افزار در اوایل سال 2015، اتومبیل های سازگار با سیستم عامل اندروید را تولید كردند. رانندگان می توانند Android Auto را بارگیری کرده و از آن به عنوان یک برنامه مستقل استفاده کنند.

نرم افزار را راه اندازی کنید و گوشی هوشمند خود را بر روی شیشه جلو یا داشبورد خود قرار دهید. این ویژگی ها بدون توجه به طرز نمایش در صفحه لمسی یک ماشین یا گوشی هوشمند، همان ویژگی ها را ارائه می دهد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *