آموزش, سخت افزار

آموزش نصب فن کیس به صورت تصویری و قدم به قدم

آموزش نصب فن کیس

آموزش نصب فن کیس مقاله ای است که اگر به دنبال نصب یک فن برای کیس خود هستید می توانید از این مقاله آموزشی استفاده کنید.

سیستم های کامپیوتری از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هرکدام وظیفه ی خاص خود را انجام می دهند برخی از این اجزا با فعالیت و کارکردن شروع به گرم شدن می کنند که این گرما سیستم مارا مختل می کند و کارکرد سیستم ما را پایین می آورد ما برای دفع این گرما از سیستم خود نیاز به خنک کننده ها داریم.

کیس کامپیوتر یکی از اجزای مهم سیستم شما است و به این دلیل که تعداد زیادی از اجزای اصلی سیستم ما را در خود جای داده برای ما بسیار حائزاهمیت می باشد.

از طرفی این کیس به منبع تغذیه متصل است و با روشن بودن و کارکردن، این کیس شروع به گرم شدن می کند حال ما با نصب فن هایی که برای کیس خود تهیه کردیم می توانیم این گرما را از بین ببریم دراین مقاله نحوه ی نصب فن کیس را آموزش می دهیم تا شما بتوانید بدون هیج محدودیتی فن کیسی را که تهیه کرده اید نصب کنید.

خرید انواع فن کیس

خرید انواع فن و خنک کننده کیس با بهترین قیمت و محصولات بهترین برند ها و برخورداری از تخفیف

بیشتر بدانید!

برای انتخاب فن کیس مناسب، باید یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید. ما در مقاله “راهنمای خرید فن کیس” به این نکات به صورت مفصل اشاره کرده ایم که پیشنهاد می کنیم این مبحث را مطالعه نمایید.

مرحله اول

بازکردن کیس

1) سیستم خود را از برق بکشید.

آموزش نصب فن کیس

2) برای تخلیه کامل برق سیستم دکمه پاور را 10 ثانیه نگه دارید.

آموزش نصب فن کیس

3) ساید پنل کیس خود را باز کنید. مدل های مختلف با برندهای متفاوت روش های مختلفی برای باز کردن کیس دارد. بعضی ها کشویی است وبرخی دارای پیچ هستند که می توانید با باز کردن این پیچ ها به داخل کیس دسترسی داشته باشید.

آموزش نصب فن کیس

4) یکی از نکات مهم ایمنی در این کار این است که به وسیله ی یک دستبند که به دست شما متصل می شود تشعشعات الکترواستاتیکی را به زمین منتقل کنید زیرا در صورتی که این تشعشعات به بدن شما منتقل شوند آسیب های جدی به شما وارد می کند.

آموزش نصب فن کیس

5) دریچه های کیس خود را پیدا کنید هرکیس بسته به مدل و برندی که دارد دارای دریچه های مختلف با مکان های متفاوت هستند.

آموزش نصب فن کیس

6) اتصالات برق را در مادربرد تعیین کنید. اگر در متصل کردن دچار مشکل شدید اطلاعات مادربرد خود را بررسی کنید.واین نکته هم حائز اهمیت است که اگر چند فن دارید می توانید از آداپتورهای molex برای فن های اضافه ی خود استفاده کنید.

مرحله دوم

بررسی و اتصال فن

1) کار این فن این است که هوای گرم را به بیرون از کیس منتقل کند و با عبور هوای تازه از اجزای داخل کیس بتواند دمای داخل کیس را پایین بیاورد.

2)  در این قسمت فن را بررسی کنید زیرا فن ها در یک جهت حرکت می کنند. یک فلش برروی محفظه ی فن شما قرار دارد که مشخص می کند جهت فن شما چگونه است که هوا در جهت فلش خارج می شود.

این نکته که جهت حرکت چگونه می باشد بسیار حائز اهمیت است زیرا هنگام اتصال به کامپیوتر باید در سمت دریچه هایی که در داخل کیس وجود دارند فن درست نصب شده باشد.

3) فن های اضافه را به گونه ای نصب کنید که یک تونل هوا ایجاد کنید. به عنوان مثال از یک فن هوا وارد کیس شود و از دو فن دیگر هوا را به بیرون از کیس منتقل کند.

آموزش نصب فن کیس

4) در کیس خود را ببندید و از بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید زیرا بسته بودن کیس باعث می شود این فن ها بهتر از زمانی که کیس باز است عمل کند.

آموزش نصب فن کیس
آموزش نصب فن کیس

5) اگر فن های شما به مادربرد متصل باشد شما می توانید به وسیله ی BIOS نحوه ی عملکرد این فن یا فن ها را بررسی کنید.

Gerelateerde berichten