مجله تکنولوژی, معرفی محصول

راهنمای خرید فن کیس و معرفی انواع فن های موجود در بازار

راهنمای خرید فن کیس

راهنمای خرید فن کیس یکی از مهم ترین اجزای یک سیستم کیس آن سیستم می باشد زیرا درون کیس قطعات مختلفی وجود دارد. کیس به این علت که به منبع تغذیه متصل است گرم می شود و دمای آن بالا می رود که این افزایش دما به قطعات داخل کیس آسیب وارد می کند و صدمات جدی به قطعات وارد می کند. ما برای اینکه بتوانیم از این قطعات محافظت کنیم خنک کننده ها را داخل کیس قرار می دهیم تا دمای سیستم مارا پایین بیاورند. ما در راهنمای خرید فن کیس به بررسی بیشتر این خنک کننده ها می پردازیم تا به شما در خرید فن کیس ایده آل کمک کنیم. این فن کیس ها در انواع مختلفی وجود دارند که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

انواع فن کیس

فن های دو سیمه:

این یکی از فن های قدیمی وساده در بین فن های کیس می باشد که به وسیله ی دو سیم مثبت ومنفی به کیس متصل می شود درصورتی که این فن را به کیس خود وصل کنید این فن ها با حداکثر سرعت شروع به چرخش می کنند. با وجو فن های کیس جدید کمتر کسی از این خنک کننده ها استفاده می کند البته نکته ای که درباره ی این فن ها وجود دارد این است که این فن ها دارای قیمت بسیار پایینی می باشند.

فن های سه سیمه :

یکی از فن های رایج موجود فن های سه سیمه هستند که دو سیم برای وصل شدن به منبع تغذیه است وسيم سوم به صورت مستقيم از خروجی سنسور هال گرفته می شود این فن میتوند سرعت گردش را بسنجد به این گونه که سرعت گردش از طریق سیم سوم به مادربرد می فرستند در صورتی که کامپیوتر تشخیص دهد دور گردش کم است یا متوقف شده بوقی به صدا در می آورد تا کاربر را متوجه این نقص کند قیمت این فن کیس ها در دسته ی فن های با قیمت متئسط محسوب می شوند.

فن های چهار سیمه:

این فن ها جزو جدیدترین فن های موجود در بازار هستند که با سیگنال PWM  کنترل می شوند که میتوانیم سرعت این فن ها را کم یا زیاد کنیم این فن ها در دسته فن های گران قیمت هستند.

ویژگی های یک فن کیس خوب

 سرعت چرخش : یکی از مشخصه های مهم در بررسی یک فن میزان سرعت چرخش فن ها می باشد مسلم است که هرچه سرعت چرخش فن ها بیشتر باشند میزان گرمای بیشتری را به بیرون منتقل می کنند وسریع تر کیس شما را خنک می کند.

میزان صدا و لرزش : این ویژگی یکی از پارامتر های مهم برای خرید فن های کیس می باشد که وقتی سیستم را روشن می کنیم فن های داخل کیس سر و صدا نداشته باشند و هیچ گونه لرزشی نداشته و ثابت باشند.

نورپردازی : این ویژگی را بعضی از برندها برای مشتریان خود قرار داده اند که با در نظر گرفتن چند LED جلوه ی خاصی به این فن کیس ها می دهند و هنگام چرخش فن روشن می شوند.

قیمت : قیمت یکی از ویژگی هایی است که به مشخصه های دیگر بستگی دارد دسته بندی این فن های کیس به این صورت است که در رنج ارزان ، متوسط و گران دسته بندی می شوند شما با توجه به قابلیت هایی که برای فن خود انتخاب می کنید میتوانید قیمت آن را بررسی کنید.

قیمت فن کیس

برای آگاهی از آخرین قیمت های فن کیس و مقایسه انواع آن ها با یکدیگر می توانید از طریق بخش فروشگاه، دسته لوازم جانبی کامپیوتر و صفحه “خرید فن کیس” اقدام کنید.

معرفی چند فن کیس با کیفیت

فن کیس مدل  DEEPCOOL UF 140:

فن کیس UF 140 کالایی از برند deepcool میباشد در قسمت بیرونی فن پلاستیک نرم TPE به کار برده شده‌است. این لایه نرم و الاستیک، قابلیت بالایی در حذف صدای ناشی از لرزش دارد و سبب می‌شود صدای شنیده‌ شده از کیس تنها به صدای گردش فن‌ها محدود شود.

راهنمای خرید فن کیس
فن کیس مدل DEEPCOOL UF 140
مشخصات فيزیکی فن کیس مدل DEEPCOOL UF 140
ابعاد 26 × 140 × 140 ميليمتر
وزن 167 گرم
سایز فن 140 ميليمتر
نوع فن Ball Bearing
سرعت گردش فن 1200 دور بر دقيقه
فشار هوای فن نامعلوم
جريان هوای فن 71.8 فوت مکعب بر دقیقه
ميزان نويز فن 17.6dBA تا 26.7dBA
کانکتور برق کانکتور 4 پين Molex، کانکتور 4 پين PWM

فن کیس : DEEPCOOL UF 120 :

این خنک کننده محصولی از کمپانی دیپ کول می باشد که دارای ویژگی های زیر می باشد : 1) فن خنک کننده کاملا سایلنت  2) دارای قاب پلاستیکی محکم 3) فن ۱۲ سانتیمتری  4) دارای کاور TPE جهت جذب کامل لرزش  5) دارای ۲ بلبرینگ

راهنمای خرید فن کیس
فن کیس DEEPCOOL UF 120
مشخصات فيزیکی فن کیس  DEEPCOOL UF 120
ابعاد 26×120×120
وزن 172گرم
ولتاژ محاسبه شده 12VDC
امتیاز فعلی 0.13±10%A
ورودی برق 1.56W
سرعت فن 500±200-1500±10%RPM
حداکثر جریان هوا 74.34CFM
نویز 16.8-30db
نوع بلبرینگ HYDRO BEARING

فن کیس  DEEPCOOL GF 140:

این محصول توسط ک1مپانی دیپ کول به بازار ارائه شده است که دارای ویژگی های زیر می باشد:  1) سبک و قابل جدا شدن  2) قابلیت PWM برای تراز صدا  3) طراحی سه بعدی و 100 هزار ساعت طول عمر  4) بلبرینگ دینامیکی سیالات و فن خنک کننده IC

راهنمای خرید فن کیس
فن کیس DEEPCOOL GF 140
مشخصات فيزیکی فن کیس DEEPCOOL GF 140
ابعاد 26×140×140میلیمتر
وزن 179 گرم
ولتاژ محاسبه شده 12VDC
امتیاز فعلی 0.1±10%A(MAX)
ورودی برق 1.2W
سرعت فن 700±200~1200±10%RPM
حداکثر جریان هوا 71.8CFM
نویز 26.7dB(A)
نوع بلبرینگ
HYDRO BEARING

فن کیس Green GF120FSB:

این محصول دارای ویژگی های زیر می باشد : 1) ظاهر زیبا  2) بسیار کم صدا با حداکثر تناسب بازدهی  3) مجهز به پد های لرزه گیر در محل اتصال به بدنه کیس  4) توانایی جداسازی پره ها از قاب فن برای سرویس دوره ای

راهنمای خرید فن کیس
فن کیس Green GF120FSB
مشخصات کلی فن کیس Green GF120FSB
نوع طراحی (Fluid Shield Bearing (FSB Tech
ابعاد فن 120 * 120 * 25 میلیمتر
سرعت چرخش 400 تا 1100 دور در دقیقه
تعداد پین 3 عدد
تعداد تیغه 7 عدد
طول عمر 100.000 ساعت
Noise level 19 دسیبل
جریان هوا 57CFM

Gerelateerde berichten