آموزش, اندروید, ترفند, ترفند گوشی, سیستم عامل

آموزش نحوه تغییر فونت در اندروید

تغییر فونت اندروید

یکی از اصلی ترین ویژگی های سیستم عامل اندروید مربوط به قابلیت های شخصی سازی آن است، چند روش برای تغییر نوع فونت در اندروید وجو دارد، اما روشی که استفاده می کنید بستگی به مدل تلفن یا تبلت شما دارد. اگر مدل ال جی یا سامسونگ دارید، مدل های بسیاری از این فونت ها و گزینه ها در تنظیمات برای تغییر نوع فونت ارائه می شوند.

تغییر نوع فونت در سامسونگ

سامسونگ دارای بهترین فونت های از پیش نصب شده است و دارای یک برنامه داخلی به نام FlipFont است که با گزینه های مختلف فونت از قبل بارگیری می شود.

برای تغییر قلم در اکثر مدل های سامسونگ، به قسمت تنظیمات > صفحه نمایش > سبک فونت بروید و فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تغییر فونت اندروید برای سامسونگ

فونت های بیشتری را به سامسونگ اضافه کنید

برای دانلود فونت های بیشتر در سامسونگ می توانید از google play که فونت های بیشترسی را در دسترس قرار می دهد استفاده کنید.

تغییر نوع فونت در LG

بسیاری از تلفن ها و تبلت های ال جی امکان تغییر فونت از پیش نصب شده را دارند. در این قسمت نحوه انجام این کار را خواهیم گفت:

  • به قسمت تنظیمات بروید.
  • نمایش (Display) را انتخاب کنید.
  • به قسمت پایین بروید و فونت مورد نظر را انتخاب کنید.
تغییر فونت اندروید برای ال جی

فونت های بیشتری را به ال جی اضافه کنید

فونت های بیشتر برای بارگیری از طریق برنامه LG SmartWorld در دسترس است. برای دانلود برنامه از وب سایت LG، تنظیمات امنیتی را تغییر دهید تا امکان دانلود برنامه ها از منابع ناشناخته فراهم شود، این به معنی دانلود از هر مکان دیگر به جز Google Play است.

برای انجام آن:

  • به تنظیمات بروید و Security را انتخاب کنید.
  • کادر منابع ناشناخته را انتخاب کنید. در این قسمت یک پنجره هشدار دهنده به شما اطلاع می دهد که این گزینه ممکن است به دستگاهتان آسیب وارد کند.
  • OK را انتخاب کرده و پنجره را ببندید.
  • پس از دانلود برنامه و هر نوع فونت مورد نظر خود، با دنبال کردن همان مسیر و فعال کردن کادر بررسی منابع ناشناخته، تنظیمات امنیتی را دوباره تغییر دهید.

تغییر فونت اندروید در سایر مدل های اندروید

برای اکثر مدل های دیگر تلفن های اندروید که سامسونگ یا ال جی نیستند، ساده ترین و ایمن ترین روش برای تغییر سبک های فونت استفاده از برنامه لانچر یا ( برنامه تغییر دهنده ) است.

اگر نتوانستید گزینه Font Style و تغییر فونت را در اندروید از منوی تنظیمات دستگاه بیابید، می توانید با استفاده از لانچر های اندرویدی ( Launcher ) فونت دستگاهتان را تغییر دهید.

تفاوت برنامه لانچر با فونت های سیستم

تفاوت اصلی هنگام استفاده از برنامه های لانچر در مقایسه با ویژگی فونت از قبل دانلود شده، مانند ویژگی های فونت ال جی و سامسونگ در این است که منو های اصلی و برچسب ها، فونت جدیدی را که انتخاب کرده اید را شامل می شوند اما در یک برنامه پیام رسانی متنی عمل نمی کند.

همه برنامه های لانچر به شما امکان تغییر تنها نوع قلم را نمی دهند. برخی از آن ها برای دستیابی به فونت ها نیاز به دانلود بسته های تم دارند.

ما دو برنامه در دسترس را معرفی می کنیم که اجازه می دهد تغییرات فونت را بدون استفاده از یک موضوع کامل اعمال کنیم.

برخی از برنامه ها بسته به مدل تلفن یا تبلتی که در اختیار دارید، متفاوت است و توسعه دهندگان برنامه هر از گاهی آن را به روز رسانی می کنند که ممکن است ویژگی ها را تغییر داده یا محدود کند.

برنامه لانچر اندروید به صفحه اصلی اضافه می شود

زمانی که برای اولین بار برنامه لانچر را باز می کنید، تلفن یا تبلت به شما می گوید که آیا فقط یک بار یا همیشه می خواهید از آن استفاده کنید؟ برای این کار گزینه برای همیشه را انتخاب کنید.

همچنین می توانید با رفتن به تنظیمات > دستگاه > صفحه اصلی و انتخاب برنامه مورد نظر، این کار را تغییر دهید.

تغییر فونت اندروید با برنامه Apex

برنامه Apex در Google Play موجود است. بعد از دانلود و نصب برنامه Apex Launcher به طور خودکار دو آیکون به صفحه اصلی اضافه می شود: Apex Menu و Apex Settings.

برای تغییر فونت خود:

  • به تنظیمات Apex وارد شوید.
  • تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید.
  • Icon Settings را انتخاب و سپس Icon Font را انتخاب کنید.

صفحه Icon Font لیستی از فونت های موجود را نشان می دهد. یک فونت جدید از لیست انتخاب کنید و ببینید که چگونه به نظر می رسد. فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید، به طور خودکار آیکون های نماد در تلفن شما را به روز می کند.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *