ترفند, ترفند گوشی

نحوه گرفتن اسکرین شات در انواع گوشی های سامسونگ، آیفون و …

اسکرین شات گرفتن گوشی

دلایل زیادی وجود دارد که شما بخواهید از صفحه نمایش گوشی خود عکس بگیرید. برای ذخیره یک پست جالب در اینستاگرام یا تصاویری که امکان ذخیره آن ها وجود ندارد و مجبور به اسکرین شات گرفتن هستید. به طور کلی اسکرین شات گرفتن یک کار کاربردی است که احتمالا با آن آشنا هستید.
دراین مقاله می خواهیم نحوه اسکرین شات گرفتن در انواع گوشی های سامسونگ، آیفون، هواوی، شیائومی را به شما عزیزان بگوییم در ادامه با ما همراه باشید.

روش گرفتن اسکرین شات در انواع گوشی

نحوه اسکرین شات گرفتن در هر گوشی اندروید متفاوت است. معمولا در گوشی های اندروید با استفاده از فشار همزمان دکمه کم کردن صدا و دکمه قفل می توان اسکرین شات گرفت.

عضی از سازندگان تلفن همراه روش های جدیدی را برای گرفتن اسکرین شات ارائه داده اند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

نحوه اسکرین شات گرفتن در انواع گوشی های سامسونگ

خوشبختانه در گوشی های سامسونگ روش های زیادی برای اسکرین شات گرفتن از صفحه نمایش موبایل وجود دارد.

  1. برای مدل های قدیمی سامسونگ از فشار همزمان کلید Home و دکمه قفل استفاده می شود.
  2. برای مدل های جدیدتر سامسونگ که دکمه Home ندارند، از دکمه کم کردن صدا و دکمه قفل استفاده می شود.
  3. روش palm swipe: در این روش شما دست راست خود را به صورت عمودی از راست به چپ روی صفحه می کشید. با این کار به طور خودکار اسکرین شات گرفته می شود. سامسونگ برای مدل گلکسی S خود، این قابلیت را قرار داده است.
    برای فعال کردن این قسمت باید به بخش Settings و Advanced features و بعد Palm swipe to capture بروید.
  4. قابلیت Smart capture: برای فعال کردن این قابلیت باید به بخش تنظیمات رفته و عبارت Smart capture را جستجو کرده و بعد آن را فعال نمایید. استفاده از این روش به شما امکان می دهد قسمتی از صفحه نمایش را که نمی توانید ببینید، به طور اتوماتیک اسکرول کند و اسکرین شات بگیرد.
    برای استفاده از این قابلیت، به قسمتی که قصد دارید از آن اسکرین شات بگیرید وارد شوید و دکمه قفل و کم کردن صدا را فشار دهید تا منوی اسکرین شات هوشمند ظاهر شود. در این قسمت می توانید انتخاب کنید که عکس برداری به چه صورتی باشد.

نحوه گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون

اسکرین شات گرفتن در آیفون به روش های مختلفی می تواند انجام شود در ادامه روش انجام این کار را به شما می گوییم:

  1. برای نسخه های قدیمی می توانید دکمه Home و بعد دکمه قفل صفحه در سمت راست موبایل را فشار دهید.
  2. برای نسخه های سری جدید آیفون که بدون دکمه Home هستند، با فشار همزمان، کلید های کم کردن صدا و قفل صفحه می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید.
  3. همچنین یک روش دیگر وجود دارد که در این روش نیازی به استفاده دکمه های فیزیکی موبایل ندارید. به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Accessibility و Touch و بعد AssistiveTouch را طی کنید.
    برای اینکه تنظیمات اسکرین شات در آیفون را در ابزار AssistiveTouch قرار دهیم، باید گزینه  Customize Top Level Menu را در آن صفحه لمس کنید تا به قسمت AssistiveTouch بروید.

نحوه گرفتن عکس از صفحه در هواوی

  1. در گوشی هواوی نیز برای اسکرین شات گرفتن با روش استاندارد فشردن همزمان دکمه پاور و کم کردن صدا می توانید اسکرین بگیرید.
  2. در گوشی های سری جدید هواوی با قابلیت Smart Screenshot می توانید اسکرین تهیه کنید.
    می توان با 2 بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش اسکرین گرفت. همچنین با کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش به شکل دایره یا مربع می توان از همان قسمت اسکرین گرفت.
  3. برای اینکه بتوانید از قابلیت های جذاب اسکرین شات هواوی استفاده کنید، باید این قسمت را از تنظیمات گوشی همراه فعال کنید. برای فعال کردن آن به بخش Settings و Smart assistance و بعد Motion control بروید.
    پس از فعال کردن ویژگی Smart Screenshot می توانید به همه روش هایی که در بالا گفتیم از صفحه مورد نظر خود عکس بگیرید.
  4. علاوه بر قابلیت Smart Screenshot، ویژگی اسکرین شات سه انگشتی (Three-finger screenshot) نیز در این قسمت مشاهده می شود. با فعال کردن اسکرین سه انگشتی، می توانید با کشیدن سه انگشت خود به سمت پایین روی صفحه، از صفحه مورد نظر خود عکس بگیرید.

نحوه گرفتن عکس از صفحه در گوشی شیائومی

  1. در گوشی های شیائومی نیز مانند روش های قبلی با فشردن همزمان دکمه های قفل صفحه و دکمه کم کردن صدا می توانید اسکرین شات بگیرید.
  2. با کمک نوار اطلاع رسانی که دم دستی ترین بخش در این گوشی های هوشمند است می توانید اسکرین بگیرید. در هر صفحه ای که باشید می توانید نوار اطلاع رسانی را فعال کنید یا اینکه آن را به پایین بکشید و روی دکمه اسکرین شات ضربه بزنید.
  3. با فعال کردن Quick Ball در شیائومی می توانید اسکرین شات بگیرید. برای این کار به بخش تنظیمات بروید و در آن قسمت به سراغ Additional settings بروید و در آخر با ضربه بر روی Quick ball آن را فعال کنید.
    وقتی آن را فعال کنید، نماد آن ظاهر می شود که هر وقت بخواهید می توانید آن را لمس کرده و روی اسکرین شات ضربه بزنید تا از صفحه مورد نظر شما عکس بگیرد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *