معرفی محصول

مقایسه سامسونگ گلکسی بادز پلاس (Galaxy Buds Plus) و گلکسی بادز (Galaxy Buds)

گلکسی بادز پلاس مزایای زیادی دارد. در حقیقت، تقریباً از هر نظر بهتر از گلکسی بادز عمل می کند. همانطور که انتظار می رود؛ گلکسی بادز پلاس مدل جدید تر و گران تر است. گول نخورید که فکر کنید نسل اول گلکسی بادز در حال حاضر بی ارزش است. کاملا برعکس گلکسی بادز حدود 100 دلار (حدود 2750000 تومان) قیمت دارد و برای هر کسی که می خواهد هندزفری بی سیم با کیفیت واقعی و با نام تجاری مناسب داشته باشد، خرید مناسبی است. هر دو این محصولات عالی هستند، اما مهم این است که کدام بهتر است؟

سخت افزار و طراحی

به غیر از نشانگر لاستیکی “L و R” (راست و چپ) و ظاهر کمی متفاوت گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس هر دو دارای رتبه IPX2 هستند و تقریباً مشابه یکدیگر هستند. تفاوت دیگر بین این دو محصول سامسونگ طرح های رنگی متفاوت است. مشکی، سفید و آبی روشن (و در حال حاضر قرمز) برای گلکسی بادز پلاس در مقایسه با گزینه های سال گذشته گلکسی بادز که در رنگ های نقره ای، سفید، مشکی و زرد موجود است.

گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز
سخت افزار و طراحی

لمس (تاچ) و تشخیص خودکار

هدفون ها دارای بدنه و پنل های حساس به لمس هستند و شما همچنان می توانید حرکات لمسی را برای انجام دستورات مختلف از طریق برنامه Galaxy Wearable انجام دهید. سامسونگ در حال حاضر یک برنامه Galaxy Buds plus را در فروشگاه App Apple ارائه می دهد، اما کاربران دارای Galaxy Buds قدیمی نمی توانند از برنامه مذکور استفاده کنند. این استراتژی کوته بینانه ای است که پشتیبانی Galaxy Buds را کنار گذاشته تا مصرف کنندگان را به سمت Galaxy Buds plus سوق دهد. این موضوع ایجاد نظرات منفی برای سامسونگ شده است.

تشخیص خودکار گوش نسبت به مدل قبلی تغییر نکرده است. برای توقف موقت پخش، در هر دو مدل، باید هر دو هدفون را به طور همزمان بردارید. در مدل جدید یعنی گلکسی بادز پلاس انتظار داشتیم که پس از گذاشتن دوباره هدفون ها به صورت خودکار پخش از سر گرفته شود اما این امکان همچنان وجود ندارد. صرف نظر از این که با چه هدستی گوش می دهید، برای از سرگیری گوش دادن، باید روی یک هدفون ضربه بزنید یا گوشی خود را بردارید و پلی کنید.

نکته مهم: گلکسی بادز نیز به اندازه گلکسی بادز پلاس با دوام است و از کدک های یکسانی پشتیبانی می کند.

شارژ گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس

هر دو نسل اول و دوم گوشی های بی سیم سامسونگ از شارژ بی سیم Power Share بر روی تلفن هوشمند سازگار گلکسی سامسونگ پشتیبانی می کنند و هر دو مورد را می توان از طریق تشک دارای گواهی Qi یا کابل USB-C شارژ کرد. این مورد گزینه های زیادی را در اختیار شنوندگان قرار می دهد. جالب است که در قاب جدید، می توانید ایرباد قدیمی را شارژ کرده و در قاب قدیمی، هم می توانید ایرباد جدید را شارژ کنید و این مزیت داشتن ظاهر بدون تغییر است.

البتهمی دانیم که گاهی ایرپاد ها دچار مشکلاتی می شوند. برای رفع مشکلات ایرپاد کلیک کنید.

نرم افزار

یکی از نقاط اصلی فروش سامسونگ کلکسی بادز پلاس ادغام با Spotify است. من به عنوان یک مشترک Spotify، از این راحتی لذت بردم زیرا این همکاری به من کمک کرد موسیقی های جدیدی کشف کنم. هرچند این همه نیاز های من نیست و مهم است که توجه داشته باشم که این قابلیت تنها به دستگاه های Android محدود می شود.

درست است، کاربران iPhone، حتی کسانی که اشتراک Spotify دارند، نمی توانند از ادغام Spotify تا 27 آوریل 2020 استفاده کنند، اما جدید ترین به روز رسانی نرم افزار سامسونگ در گلکسی بادز قدیمی این دسترسی مستقیم را برای کاربران Android امکان پذیر می کند. این بسیار بزرگ است و توجیه خرید گلکسی بادز پلاس را در مقایسه با گلکسی بادز دشوار می کند.

باتری

زمان پخش در گلکسی بادز پلاس بیشتر از گلکسی بادز است (11.73 ساعت در مقایسه با 6.53 ساعت). در حقیقت، این یکی از بهترین عمر باتری در بین هدفون های بی سیم است که ما تا به امروز آزمایش کرده ایم. زمان پخش 6.53 ساعته گلکسی بادز هنوز حدود دو ساعت بالاتر از متوسط سایر هدفون های بی سیم است.

هر دو قاب هدست سریع ایرباد ها را شارژ می کند، با این حال گلکسی ایربادز پلاس کار آمد تر است چرا که فقط سه دقیقه طول می کشد تا یک ساعت به عمر باتری اضافه شود، اما گلکسی بادز به 15 دقیقه زمان نیاز دارد تا 1.7 ساعت زمان به عمر باتری اضافه کند.

برقراری ارتباط

جای تعجب نیست که سامسونگ این بار نیز از پشتیبانی aptX خودداری کرد، زیرا هنوز کدک های مقیاس پذیر اختصاصی خود را تحت فشار قرار می دهد. این عملکرد مشابه Qualcomm aptX adaptive عمل می کند، به این ترتیب کدک به طور مداوم در مورد قدرت اتصال و کیفیت صدا کمک می کند.

در حالی که دیدن رقابت در بازار کدک های با کیفیت، بسیار جالب است، اما حذف پشتیبانی از aptX مانع از پخش صوتی با کیفیت بالا برای کاربران غیر سامسونگ می شود. مطمئناً AAC هنوز پشتیبانی می شود، اما عملکرد آن در Android بسیار ناپایدار است. با این اوصاف، کاربران آیفون هنوز می توانند از آن برای پخش بدون تأخیر استفاده کنند.

برقراری ارتباط در گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس
برقراری ارتباط

کیفیت صدا

سامسونگ گلکسی بادز دارای سخت افزار متفاوتی نسبت به گلکسی بادز پلاس است. پاسخ های فرکانسی تقریباً یکسان است، اما به دلیل تأکید سه گانه، شنیدن جزئیات بیشتر از Galaxy Buds Plus نسبت به Galaxy Buds آسان تر است. هر دو هدست به گونه ای تنظیم شده اند که در جعبه عالی به نظر می رسند، که البته منطقی است زیرا هر دو توسط AKG تنظیم شده اند. مهم نیست که کدام هدست را انتخاب می کنید، همیشه می توانید از بین تعدادی از پیش تنظیمات EQ سامسونگ را در برنامه Galaxy Wearable انتخاب کنید.

عملکرد جداسازی بین دو هدفون یکسان است زیرا هر دو از یک شکل و سیلیکونی برای مسدود کردن صدا استفاده می کنند. هنگام استفاده از هر دو هدست، سر و صدای پس زمینه تا حدودی مسدود می شود، اما اگر به طور مرتب رفت و آمد دارید، ممکن است بخواهید به جای آن روی یک جفت هدفون اختصاصی برای حذف نویز (ANC) سرمایه گذاری کنید.

میکروفون

اگر از افرادی هستید که مکرراً با استفاده از هدست تماس برقرار می کنید، گلکسی بادز پلاس ارزش سرمایه گذاری را دارد زیرا کیفیت میکروفون نسبت به گلکسی قدیمی به طور قابل توجهی بهبود یافته است. مزیت بهبود آرایه سه میکروفونی، که دو مورد از آن ها با نویز محیط و در عین حال تمرکز بر انتقال صوتی سیستم جدید در مقایسه با گلکسی قدیمی عالی به نظر می رسد و پاسخ خنثی تری را ارائه می دهد. به این معنی که انواع ضبط های صوتی دقیق تر به نظر می رسند.

نتیجه: بین گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز کدام را تهیه کنیم؟

هدست جدید سامسونگ (Galaxy Buds Plus) بهتر است؛ عمر باتری، کیفیت میکروفون و شارژ سریع همه بهتر از نسل اول گلکسی بادز است. حتی با این وجود، گلکسی بادز در سال 2019 خوب بود و امروز همچنان گزینه خوبی است. هر دو هدست سامسونگ عالی هستند، اما پلاس بهتر است. پس، اگر به عمر بیشتر باتری و بهبود زمان استفاده اهمیت نمی دهید، می توانید با خرید گلکسی بادز، هزینه را کمتر کنید.

منبع: androidauthority.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *