آموزش, آی او اس, مجله تکنولوژی

ویژگی و قابلیت های کاربردی IOS 16 چیست ؟

IOS 16 درتاریخ 12 سپتامبر 2023 منتشر شد که در حال حاضر جدید ترین اپدیت نسخه ی آن 16.6 می باشد و در دسترس کاربران قرار گرفته است . ما تصمیم گرفته ایم که در این مقاله به بررسی همه ی ویژگی ها و قابلیت های کاربردی IOS 16 بپردازیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید .

تغییرات حالت Lock Screen در iOS 16

هنگام استفاده از IOS 16 حالت قفل صفحه یا به عبارتی دیگر Lock Screen ، اولین تغییری است که توجه کاربران را به خود جلب میکند . اپل در این نسخه قابلیت شخصی سازی Lock Screen را به حداکثر خود رسانده . در واقع نسخه iOS ۱۶ به صورت کاملا هوشمند عمق تصویر والپیپر را تشخیص می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد، محل قرارگیری ساعت را جابه‌جا کنید. برای مثال آن را طوری تنظیم کنید که زیر یا روی عکس بیفتد.

همچنین کاربران میتوانند رنگ بک گراند را با توجه به سلیقه ی خود عوض کنند و از widget های مختلف مثل : آب وهوا، درصد شارژ باتری و غیره استفاده کنند . نکته جذاب این widget ها اینست که برخی از آن ها قابلیت نمایش انیمیشن دارند مثلا در یک روز بارانی شما Lock Screen بارانی خواهید داشت !


در این نسخه نوتیفکشن ها به جای نمایش در بالای صفحه به پایین صفحه انتقال پیدا کرده اند.

Focus mode

نسخه جدید iOS، به‌روزرسانی شده تا Focus mode فعالیت‌هایی که می‌خواهید بر روی آن‌ها تمرکز کنید را سازماندهی کند. این ویژگی قادر است فقط برگه‌هایی که در طول روز به آن‌ها نیاز دارید را نمایش دهد تا سایر برگه‌ها حواس شما را پرت نکنند و تمرکز کافی بر روی امور مهم‌تر داشته باشید

تغییرات iMessage

به iMessage در نسخه ی جدید چهار ویژگی متفاوت افزوده شده است که این ویژگی ها عبارتند از :

  1. علامت گذاری پیام ها به عنوان خوانده نشده
  2. ویرایش پیام های ارسال شده
  3. حذف پیام های ارسال شده
  4. ایموجی های جدید

منظور از ویرایش پیام‌ها، چیزی شبیه به همانی است که تاکنون در سرویس‌های مختلف مانند فیسبوک، تلگرام و… دیده‌ایم. زمانی که پیامی را ویرایش کنیم، مخاطب از طریق برچسبی از این اتفاق آگاه خواهد شد. البته کاربران تنها تا 15 دقیقه پس از ارسال پیام اجازه ی ویرایش آن را دارند .

در حذف پیام نیز این برچسب ها وجود دارد و در صورت حذف پیام خود در iMessage مخاطب شما متوجه این اتفاق خواهد شد.

iMessage

Live Activities

یکی دیگر از قابلیت های جذاب این ورژن Live Activities است ممکن است گاهی در حال تماشای ویدیو زنده ای باشید که دریافت اعلان در آن زمان برای شما ناخوشایند باشد این قابلیت به شما کمک میکند تا اعلان های خود را مدیریت و تنظیم کنید .

Live Text & Live Photo

یکی دیگر از جدیدترین ویژگی‌های iOS 16، امکان استفاده از Live Text است. این ویژگی در نسخه‌های قبلی هم وجود داشت، اما در جدیدترین نسخه آی او اس، بهبود پیدا کرده است. Live Text به شما کمک می‌کند که متن روی عکس را کپی و در هر قسمتی که نیاز دارید، ذخیره کنید. یکی از قابلیت های iOS 16 اینست که عملکرد Live Text پیشرفته‌تر شده و اکنون علاوه بر عکس، متن‌های درون فیلم‌ها را نیز می‌توانید برداشته و کپی کنید.

Live photo یکی دیگر از امکانات iOS 16 است که کار را برای کاربران مبتدی آسان تر کرده و به کمک آن می‌توان در تصاویر، سوژه را از پس زمینه جدا کرد. روش کار نیز بسیار ساده است و کافیست دست خود را روی سوژه گذاشته و آن را جدا کنید و مثل یک استیکر آن را در هرجا که خواستید، بکار بگیرید.

Live Text & Live Photo

تغییرات Maps

در iOS 16 ویژگی‌های جدیدی به Maps افزوده شده است. یکی از این قابلیت‌ها، Look Around میباشد که با استفاده از آن می‌توان یک محله یا خیابان را به صورت سه‌بعدی برای یافتن سریع‌تر آدرس موردنظر، جستجو کرد. در واقع این ویژگی کمک می‌کند تا به راحتی محیط اطراف را مجسم کنیم. همچنین با استفاده از قابلیت چند توقفی، می‌توانید در یک سفر چندین توقف داشته باشید و دیگر نیازی به ایجاد سفرهای جدید نباشد. به عنوان مثال، از طریق مک بوک خود می‌توانید مسیر و تمام توقف‌هایی که دارید را برنامه‌ریزی کرده سپس آن‌ها را به آیفون خود انتقال دهید.

Family Sharing

یکی از جالب‌ترین تغییرات iOS 16 دسترسی‌ و قابلیت‌های بیشتری است که به “Family Sharing” افزوده شده است.

این ویژگی iOS ۱۶ شما و خانواده‌یتان را قادر می‌سازد تا یک حساب کاربری را به اشتراک بگذارید، به عنوان مثال، عکس‌ها و ویدیوها را مشاهده کنید، یا مثلاً والدین می‌توانند خریدهایی که خردسالان انجام داده‌اند را تأیید کنند. در آی او اس ۱۶ تنظیم محدودیت‌های متناسب با سن کودکان برای والدین ساده‌ترخواهد بود.

. از دیگر تغییرات جدید iOS 16 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   تغییر در آیکون‌ها
  •    سرویس کیف پول Wallet
  •  بهبود  Apple News
  • بهبود Fitness
  •   بهبود Health

   

 ios 16 برای کدام سری از آیفون ها بروزرسانی می شود ؟

در واقع سری های زیر دیگر بروز نخواهند شد

  • iPhon 6s
  • iPhon 6s Plus
  • iPhon 7
  • iPhon 7 plus
  • iPhon SE (1st generation)

پیشنهادی: چگونه iOS 16 را نصب کنیم

جمع بندی

قابلیت‌های ویژه‌ای به این نسخه جدید افزوده شده که قادر است به کاربران خود خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد. در این مقاله، چند مورد از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این امکانات را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *