آی او اس, سیستم عامل

نحوه استفاده از واقعیت افزوده در آیفون (iPhone)

واقعیت افزوده آیفون

در این مقاله به توضیح اینکه واقعیت افزوده چیست و استفاده از آن در آیفون (iPhone) یا iPad و برخی برنامه های قابل توجه با ویژگی های واقعیت افزوده برای iOS 11 یا بالاتر توضیح می دهیم.

واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده (Augmented Reality) یا مخفف آن AR، یک فناوری است که با استفاده از آن می توان محتوای دیجیتالی ساخته شده توسط کامپیوتر را به صورت مجازی در دنیای واقعی نمایش داد.

واقعیت افزوده آیفون

واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه سازی می کند.
در واقع تفاوت بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیه عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند.
اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده اند.

واقعیت افزوده این پتانسیل را دارد که از فناوری بسیار گسترده تری استفاده کند و جهان را تغییر دهد و بر خلاف واقعیت مجازی، می توانید از واقعیت افزوده بدون خرید هیچ گونه لوازم جانبی مانند صفحه نمایش یا عینک مخصوص استفاده کنید.

از آنجا که AR با بسیاری از گوشی های هوشمند موجود کار می کند و می توانید از آن بسیار طبیعی تر در زندگی روزمره استفاده کنید و مانند واقعیت مجازی نیازی به استفاده از هدست ندارید.
بسیاری از ناظران پیش بینی می کنند که واقعیت افزوده به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و پتانسیل تغییر شیوه انجام بسیاری از کارها (از فعالیت های روزمره تا کارهای تخصصی) را خواهد داشت.

آنچه برای استفاده از واقعیت افزوده در iPhone یا iPad نیاز دارید!

برخلاف واقعیت مجازی در آیفون، تقریباً هر کسی می تواند از واقعیت افزوده در آیفون خود استفاده کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک برنامه است که ویژگی های واقعیت افزوده را ارائه می دهد.
برخی از برنامه ها ممکن است به ویژگی های دیگری مانند GPS یا Wi-Fi نیاز داشته باشند، اما اگر گوشی دارید که می تواند برنامه ها را اجرا کند، این ویژگی ها را نیز دارید.

از زمان عرضه iOS 11، تقریباً همه آیفون های اخیر از واقعیت افزوده ارائه شده در سطح پلتفرم پشتیبانی می کنند.
این به خاطر چارچوب ARKit است که اپل آن را ایجاد کرده است تا به توسعه دهندگان برنامه کمک کند تا برنامه های AR را راحت تر بسازند.

برنامه های واقعیت افزوده قابل توجه برای آیفون و آی پد

اگر می خواهید واقعیت افزوده را در آیفون یا iPad امروز بررسی کنید، در اینجا چند برنامه عالی برای شروع وجود دارد:

  1. آمیکاسا: سخت ترین قسمت خرید مبلمان این است که بدانید آیا سرویس مبل مورد علاقه تان برای محیط مورد نظر شما مناسب است یا خیر. آمیکاسا با قرار دادن مبلمان در اتاق شما این مشکل را حل می کند.

2. Pokemon Go: در این بازی فوق العاده، Pokemon در همه جا-داخل و خارج، در سراسر جهان “پنهان شده است” و می توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود و دوربین آن ها را پیدا و ضبط کنید.

3. Zombies GO: به Pokemon Go فکر کنید، اما زامبی ها را به جای موجودات ناز قرار دهید. جالب این است که زامبی ها در دنیای واقعی، درست جلوی شما ظاهر می شوند.

همچنین برای امتحان آرایش و اشکال مختلف با استفاده از استیکر های واقعیت افزوده، شما می توانید برنامه های محبوب دیگری استفاده کنید که احتمالا نسخه IOS آن ها نیز وجود داشته باشد.

منبع: lifewire

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *