معرفی محصول

بررسی مانیتور M7 هوشمند 32 اینچ، Ultra-HD سامسونگ

مانیتور M7 سامسونگ

تلویزیون‌ ها و مانیتور ها به دلیل سخت‌ افزار مشابه، اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌ شوند. اما کم پیش می آید با محصولاتی مواجه شوید که بتوانند هم برای بهره‌ وری و هم برای سرگرمی با ویژگی های یکسان مناسب باشند. طراحی و مشخصات اصلی مانیتور ها اغلب بر روی بهره وری متمرکز است. مانیتور ها با پانل های روشن، با وضوح بالا و اندازه های متوسطی ارائه می شوند. با این حال، به نظر می رسد که اگر بخواهید پس از اتمام کار خود کمی فیلم تماشا کنید، مانیتور هوشمند 32 اینچی M7 سامسونگ می تواند، به اندازه کافی خوب باشد.

به تازگی مانیتور 32 اینچی M7 توسط شرکت سامسونگ، به عنوان یک صفحه نمایش «همه کار» معرفی شد. همانطور که از نام آن پیداست، این یک مانیتور 32 اینچی متمرکز بر بهره وری برای کار روزانه است. این مانیتور با پنل LED HDR Ultra-HD (3840×2160 پیکسلی) و با عملکرد هوشمند ارائه شده است. یعنی شما می توانید از این ماینتور به عنوان تلویزیون نیز استفاده کنید. این صفحه نمایش می تواند برای هر کسی که فضای بسیار محدودی دارد مناسب باشد. مخصوصاً برای افرادی که خواهان یک مانیتور دو کاره اند، که بتواند به راحتی هم به عنوان مانیتور و هم تلویزیون هوشمند کار کند. احتمالاً اکنون فکر می کنید آیا این همه کاره ترین مانیتور 32 اینچی است که می توانید در حال حاضر بخرید؟ برای پاسخ به این سؤال با ما همراه شوید.

طراحی و مشخصات مانیتور 32 اینچی سامسونگ M7

اگر چه مانیتور های Ultra-HD، زیادی با صفحه نمایش 32 اینچی وجود دارد، اما تلویزیون هایی در این اندازه و با این وضوح بسیار غیر معمول هستند. به طور طبیعی، وجود این وضوح به دلیل نیاز به دقت بالا هنگام کار با مانیتوری لازم است، که شما نسبت به تلویزیون بسیار نزدیک تر به آن می نشینید. این مانیتور سامسونگ در درجه اول مناسب استفاده با کامپیوتر است، اما ویژگی ها و مشخصات آن باعث می شود که به عنوان یک تلویزیون نیز مناسب باشد.

مشخصات

مانیتور 32 اینچیM7 سامسونگ دارای صفحه نمایش LCD با نور پس زمینه LED با تراز عمودی Ultra-HD (3840×2160 پیکسل) با نسبت 16:9 است. خصوصیاتی که تقریباً در هر تلویزیون مدرنی دیده می شود. سطح روشنایی معمولی این صفحه نمایش حدود 250 nits، حداکثر نرخ به روز رسانی 60 هرتز، زمان پاسخگویی 8 میلی‌ ثانیه و پشتیبانی از محتوای محدوده دینامیکی بالا آن تا فرمت HDR10 است.

این مشخصات معمولاً در دستگاه هایی با بهره وری سرگرمی (تلویزیون ها) یافت نمی شود. این مانیتور به بهترین وجه برای بهره وری روزمره کار کرده و به عنوان یک صفحه نمایش بزرگ برای جایگزین یا تکمیل کردن، نمایشگر کوچک تر لپ تاپ شما عالی عمل کند. البته رزولوشن و پشتیبانی از HDR آن را برای استفاده گاه و بیگاه به صورت تلویزیون نیز مناسب می کند.

طراحی

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، مانیتور 32 اینچی M7 سامسونگ ساده و محتاطانه عمل کرده است. طراحی این مانیتور تمرکز را روی صفحه نمایش نگه داشته و دور تا دور آن حاشیه‌ های نازکی قرار دارد. همچنین یک لوگوی کوچک سامسونگ در پایین مانیتور، یک نمایه باریک و تنها چند پورت و ورودی در پشت دارد.

اتصالات

اتصالات مانیتور M7

برای بخش اتصالات، مانیتور سامسونگ M7 دارای Wi-Fi 5 و بلوتوث 4.2 بوده و آنچنان هم نیاز به طراحی پورت های زیاد ندارد. اما در این مانیتور دو ورودی HDMI 2.0 وجود دارد، که یکی از آن ها از ARC پشتیبانی می کند. همچنین یک هاب USB 2.0 داخلی با دو درگاه نوع A و یک پورت دیگر برای عملکرد های خدماتی به همراه یک پورت USB Type-C و یک ورودی برق برای کابل برق دارد.

اتصال USB Type-C در اینجا بسیار جالب توجه و همه کاره است. همین اتصال پاور تا 65 وات و انتقال داده و سیگنال نمایشگر را هم فراهم می کند. همچنین می‌ توانید از این مانیتور برای تغذیه لپ‌ تاپ یا تلفن هوشمند خود با استفاده از کابل مناسب استفاده کنید. پورت های USB Type-A را نیز می توانید برای تغذیه دستگاه ها و پخش محتوا در تلویزیون از طریق دستگاه های ذخیره سازی استفاده کنید.

این مانتیور شامل یک پایه در مرکز خود است که صفحه نمایش M7 را حدود 10 سانتی متر مرتفع تر می کند. اگرچه مانیتور با پایه ثابت می ماند، اما کمی روی پایه لق می خورد. این امر زیاد هم مشکل ساز نیست، اما حرکات خفیف مداوم ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. در صورت تمایل می‌ توانید مانیتور را به دیوار نیز نصب کنید، اما کیت دیواری در جعبه آن موجود نیست.

مانیتور هوشمند سامسونگ به همراه پایه اش، 6.5 کیلوگرم وزن دارد. همچنین یک کابل برق 1.5 متری، یک کابل HDMI و یک کنترل از راه دور هم در جعبه آن موجود است. به دلیل کارایی تلویزیون طور، از آن، این مانیتور دارای بلندگو های داخلی نیز هست. اگر چه خروجی ای برای آن ذکر نشده است و هیچ فرمت صوتی اصلی مستقیماً توسط رابط کاربری پشتیبانی نمی‌ شود.

نرم افزار مانیتور هوشمند 32 اینچی سامسونگ

همانطور که از نام آن پیداست، مانیتور هوشمند 32 اینچی Ultra-HD سامسونگ M7 یک نوع صفحه نمایش “هوشمند” است که رابط نرم افزاری و دسترسی به برنامه های مختلفی را دارد.

این مانیتور بر روی سیستم عامل تایزن سامسونگ اجرا می‌شود که به تعدادی از برنامه‌ ها و بازی‌ ها، از جمله سرویس‌های پخش عمده مانند Netflix ،Amazon Prime Video ،Disney+ Hotstar ،Apple TV و سایر موارد دیگر دسترسی دارد. بنابراین هنگامی که از مانیتور به عنوان صفحه نمایش رایانه استفاده نمی کنید، می تواند به یک تلویزیون هوشمند با قابلیت های فراوان تبدیل شود.

البته شما می توانید رسانه و محتوا های خود را از یک رایانه متصل نیز پخش کنید، اما اتصال به سیستم هوشمند خود مانیتور، تطبیق پذیری و سهولت استفاده از آن را بیشتر می کند. شما می توانید به سادگی در پایان روز کاری خود حالت مانیتور را تغییر داده و با یک کنترل از راه دور از آن مانند یک تلویزیون استفاده کنید.

ویژگی های مانیتور هوشمند جدید سامسونگ

مانیتور هوشمند 32 اینچی

سایر ویژگی‌ های کلیدی این مانیتور شامل گزینه‌ های اتصال به تلفن همراه مانند Apple AirPlay 2 و Samsung’s Wireless DeX برای استفاده با تلفن‌ های هوشمند و تبلت‌ ها است. اگر شما فقط از برنامه‌ های آفیس، فضای ذخیره‌ سازی ابری و مرورگر وب استفاده می‌کنید، حتی نیازی به اتصال رایانه شخصی خود به مانیتور Samsung M7 نیز ندارید. این مانیتور می تواند به عنوان یک ابزار کاربردی برای شما کار کند. البته در چنین مواردی استفاده محدود بوده و تنها برای برخی از کار ها کاربردی خواهند بود.

این مانیتور از Bixby و Google Assistant (دستیار گوگل) نیز پشتیبانی می کند. همچنین در این مانیتور سوئیچ خودکار منبع وجود دارد که با وصل شدن به دستگاهی که به تازگی متصل شده است تغییر می کند. دستیار گوگل آن نیز با همان عملکردی که در اکثر تلویزیون های هوشمند دیده ایم به خوبی روی مانیتور کار می کند.

همچنین وجود AirPlay نیز در مانیتور جدید سامسونگ مفید است، مثلاً من توانستم از آن برای انعکاس بی‌سیم صفحه مک‌ بوک ایر خود و تماشای سریع محتوا در مانیتور M7 در حین استفاده از آیفون 12 مینی خود به عنوان کنترلر استفاده کنم. این ویژگی برای من بدون افت یا بی ثباتی در اتصال به خوبی کار کرد.

به طور مفید، مانیتور سامسونگ M7 دارای یک کنترل از راه دور است که با آن می توانید تمام جنبه های دستگاه را کنترل کنید. این کنترل از راه دور دارای d-pad برای ناوبری، دکمه میکروفون برای فراخوانی دستیار صوتی، دکمه های ناوبری و پخش، کنترل صدا و کانال ها و کلید های میانبر برای Netflix ،Amazon Prime Video و مرورگر وب است. همه برنامه‌ ها هم از محتوای Ultra-HD HDR10 پشتیبانی می‌کنند و با پشتیبانی از AirPlay 2 می‌توانید به‌ صورت بی‌سیم به دستگاه‌ های دیگر خود متصل شوید.

عملکرد مانیتور Ultra-HD جدید سامسونگ

اکثر مانیتور ها از HDMI برای اتصال به دستگاه‌های منبع استفاده می‌ کنند. در این مانیتور شما می‌ توانید، از آن به عنوان تلویزیون و به سادگی با وصل کردن یک دستگاه پخش یا ستاپ باکس نیز استفاده کنید. این مانیتور به لطف سیستم عامل خود و توانایی های عملکردی اش به عنوان یک دستگاه مستقل با قابلیت اتصال به اینترنت، برای استفاده به عنوان یک تلویزیون 32 اینچی بسیار مناسب است.

شما می توانید این صفحه نمایش را برای استفاده به عنوان مانیتور بهینه کنید. همچنین می توانید با محدودیت های AirPlay 1 و کابل Mini DisplayPort، در هر دو مورد، سیگنال فول اچ دی (1920×1080 پیکسل) روی مانیتور دریافت کنید. همچنین می توانید برای آزمایش قابلیت‌ های تلویزیونی Ultra-HD سامسونگ M7، به محتوای Netflix ،Amazon Prime Video و Apple TV+ هم تکیه کنید.

در واقع، Samsung M7 بهترین عملکرد را به عنوان یک مانیتور برای سیستم شما دارد و علیرغم این واقعیت که به فول اچ‌ دی محدود است، این مانیتور به میزان قابل توجهی بهره‌ وری روزانه شما را افزایش می دهد. حتی می توان ادعا کرد که تصویر آن از فاصله 1 تا 1.25 متری کاملاً واضح است و حتی به ما امکان می دهد متن را به وضوح در پس زمینه های همه رنگ بخوانیم و همچنین تصاویر را به وضوح مشاهده کنیم.

عملکرد در حالت رابط کاربری هوشمند

رابط کاربری هوشمند سامسونگ

با تغییر به رابط کاربری هوشمند، تماشای فیلم‌ های تلویزیونی و پخش برنامه های تلویزیونی روی صفحه‌ نمایش 32 اینچی با وضوح Ultra-HD تجربه‌ ای بی‌نظیر خواهد بود. اگرچه تماشای محتوای Ultra-HD در نمایشگر های بزرگ تر در فواصل معمولی تلویزیون بسیار لذت بخش است، اما تماشا در همان فاصله ای که پشت میز خود نشسته اید، هم جذاب خودش را دارد.

از آنجایی که تماشای فیلم در این مانیتور نزدیک‌ تر از چیزی است که معمولاً در یک تلویزیون 32 اینچی می بینیم، صفحه نمایش خیلی هم کوچک به نظر نمی‌ رسد. این مانیتور فشار زیادی به چشم ها وارد نمی‌ کند. رنگ‌ های آن دارای محدوده دینامیکی استاندارد بوده و کمی کسل‌ کننده به نظر می‌رسند، اما محتوای HDR با وجود حداکثر روشنایی پایین، بهتر به نظر رسیده و وضوح محتوای Ultra-HD برجسته و به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

کیفیت صدا در مانیتور هوشمند سامسونگ M7 خیلی خاص نیست یا چیزی فراتر از حد معمولی نیست. با این حال، به نظر من داشتن یک سیستم بلندگوی داخلی روی مانیتور بسیار مفید بوده و صدای آن به طور قابل توجهی از بلندگو های لپ تاپ بیشتر است. البته در ولوم های بلند صدایی، صدا بیش از حد توانایی عملکرد معمول دستگاه است و بهتر است در صورت گوش دادن به موسیقی از هدفون های خوب استفاده کنید. اما برای تماشای تلویزیون در فاصله 1 تا 1.5 متری از صفحه، صدا تقریباً کافی است.

نتیجه:

تلویزیون‌ ها و مانیتور ها، معمولاً در دسته‌ بندی محصولات به صورت جداگانه در نظر گرفته می‌ شوند، اما مانیتور هوشمند M7 سامسونگ نمونه‌ ای عالی از ادغام آن‌ ها در یک دسته است. اگرچه Samsung M7 به عنوان یک مانیتور بهترین موقعیت و عملکرد را دارد، اما به عنوان یک تلویزیون هم برای تماشای گاه به گاه به خوبی عمل می کند. همچنین این نمونه نادری از صفحه نمایش 32 اینچی Ultra-HD است که می تواند مستقیماً از منابعی مانند Netflix ،Amazon Prime Video ،Disney+ Hotstar و Apple TV استفاده کند.

قیمت مانیتور M7 سامسونگ برای آنچه که ارائه می شود کمی گران است و کیفیت صدا در بهترین حالت برای تماشای تلویزیون معمولی است. با این حال، این ها اشکالات کوچکی در چنین دستگاهی بوده و برای کاری که انجام می دهید عالی است. اگر به دنبال یک مانیتور متمرکز بر بهره وری و سرگرمی یا حتی یک تلویزیون 32 اینچی Ultra-HD هستید، سامسونگ M7 ارزش بررسی دارد. این دستگاه می تواند بسیار مفید باشد، به ویژه اگر در فضا های کوچک می خواهید هر دو عملکرد را در یک واحد ترکیب کنید.

منبع:

gadgets.ndtv.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *