سخت افزار, معرفی محصول

مقایسه مانیتور های ایسوس و ایسر

مقایسه مانیتور ایسوس و ایسز

در این پست قصد داریم دو برند مانیتور ایسوس و ایسر را بررسی و مقایسه کنیم. در بخش های اولیه، این دو برند از نظر کیفیت، قیمت، امکانات، پورت ها، پایه، ضمانت نامه، نرم افزار، رابط، فناوری G-Sync و FreeSync و سیاست های پیکسل های سوخته را بررسی و مقایسه می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

کیفیت

کنترل کیفیت باعث جلوگیری نارضایتی مشتریان به خاطر معیوب بودن مانیتور ها می شود. هر دو مانیتور ایسوس و ایسر با وجود تفاوتی که بین پنل ها ی آن ها وجود دارد عملکرد خوبی دارند. مهم ترین جزء یک مانیتور پنل آن است که تنها چند تولید کننده وجود دارند که برای برند هایی مانند ایسوس و ایسر پنل می‌ سازند.

به عنوان مثال، تعدادی مانیتور از برند های مختلف را با نمایشگر های 165 هرتزی 1440p در نظر بگیرید، که کارخانه OEM تجهیزات آن ها را می سازد. اگر یک پنل یکسان انتخاب کنید، تصویر تولید شده، کیفیت و طول عمر صفحه نمایش بین برند ها بسیار شبیه خواهد بود. البته قطعات مورد استفاده برای قاب، دکمه ها، پایه و مدارها با هم تفاوت دارند.

در اکثر مدل‌ های مشابه، ایسوس قاب‌ ها و پایه‌ هایی را می‌ سازد که ظاهر خوبی ندارد و از کیفیت کمی برخوردار است. البته کیفیت ساخت، یا نحوه مونتاژ مانیتور ها، مشکلی به وجود نمی آورد.

قیمت

مانیتور ایسر در مقابل ایسوس از نظر قیمتی برنده است، چون مانیتور های ایسر قیمت به صرفه تری در مقایسه با عملکردی که ارائه می‌ دهند دارد. مانیتور های ایسوس و ایسر اغلب پنل های صفحه نمایش یکسانی را بین مدل های مشابه انتخاب می کنند، اما ممکن است به اندازه 100 دلار تفاوت بین قیمت این برند ها ببینید البته در صورت یکسان بودن مشخصات و کیفیت تصویر. ایسوس قیمت مانیتور های خود را مشابه قیمت مانیتور های برند هایی مانند Dell و LG می گذارد.

امکانات

بسیاری از مانیتور ها پنل های مشابهی دارند، اما تقریباً هر چیز دیگری منحصر به برندی است که انتخاب می کنید. به طور کلی، ایسوس مجموعه ویژگی های بهتری بین مدل های مشابه دارد.

نرم افزار و رابط

ایسوس بهترین رابط های کاربری را بر روی مانیتور های خود دارد. OSD یا On Screen Display در تمام مدل های اخیر ایسوس به خوبی چیدمان شده است و به راحتی پیدا می شود.

به نظر می رسد ایسر دوست دارد با هر مدلی یک دور همه چیز را تغییر دهد، از تغییر دکمه‌گرفته تا تغییر طرح‌ بندی منو ها، که باعث شده سازگاری زیادی وجود نداشته باشد. اما منو های ایسر به تدریج در حال بهبود هستند. ایسوس پا را فراتر گذاشته و نرم افزاری به نام DisplayWidget را ارائه می دهد. با استفاده از منو های شناور می توانید تغییرات سریعی در نور صفحه، کنتراست و رنگ ایجاد کنید.

همگام سازی برنامه یکی دیگر از ویژگی های عالی DisplayWidget است که می توانید تنظیمات نمایش را با استفاده از این برنامه سفارشی کنید. شاید دوست داشته باشید هنگام تماشای فیلم، نور صفحه را کاهش دهید یا زمانی که در حال انجام یک بازی خاص هستید، اشباع را افزایش دهید که این کار به راحتی با چند کلیک به صورت خودکار انجام می شود. اگرچه این تغییرات با نرم افزار DisplayWidget امکان پذیر است، اما بهتر است که ایسوس همه این گزینه ها را در یک جا قرار دهد.

پورت ها

هر دو برند ایسوس و ایسر تقریباً در هر مدلی دارای هر دو پورت Display و HDMI هستند. مچنین پورت DVI-D در مدل های پایین تر نیز وجود دارد.

فناوری G-Sync و FreeSync

فناوری G-Sync در مانیتور ایسوس و ایسر درست مثل هم کار می کند. هر دو برند دارای طیف گسترده ای از مدل هایی هستند که از این دو فناوری پشتیبانی می کنند یا پشتیبانی نمی کنند. شما می توانید از بین این مدل ها بر اساس نوع همگام سازی تطبیقی ​​که قصد استفاده از آن را دارید، انتخاب کنید.

پایه

اگر مانیتور را به دیوار متصل نمی کنید، مهم است که پایه ها را بین برند ها مقایسه کنید. در بعضی از آن ها تنظیم ارتفاع محدود است یا اصلا امکان پذیر نیست که این برای ارگونومی مناسب نیست.

همه مانیتور های گیمینگ ایسوس (به غیر از VA325H/VA326H) دارای پایه هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب کامل هستند. اما برخی از مانیتور های 200 دلاری هر دو برند فاقد تنظیم ارتفاع هستند، بنابراین حتماً مشخصات را بررسی کنید.

گارانتی

مانیتور ها اغلب گران هستند بنابراین گرانتی از اهمیت زیادی برخوردار است. ایسوس و ایسر سیاست های خوبی برای گارانتی دارند. مثلا هر دو دارای 3 سال گارانتی قطعات هستند، در حالی است که برخی از برند های بزرگ دیگر مانند سامسونگ، MSI و Viewsonic فقط یک سال گارانتی دارند. گارانتی های 3 ساله ایسوس و ایسر تقریباً همه چیز را پوشش می دهد، شامل :

  • در صورتی که مانیتور به طور ناگهانی دیگر روشن نشود
  • در صورتی که پیکسل های مانیتور بسوزد
  • در صورتی که پورت ها یا دکمه ها خراب شود

همه این ها بدون هیچ سوالی شامل گارانتی می شنود. البته مانند هر برند دیگری، مجموعه قوانین متفاوتی برای پیکسل های سوخته وجود دارد.

سیاست های پیکسل های سوخته

ایسر زمانی سیاست پیکسل سوخته بدی داشت. استاندارد ISO 13406-2 تعداد پیکسل های سوخته زیادی را مجاز می کند. اکنون، سیاست‌ ها امکان تعویض با گارانتی مشابه بین ایسوس و ایسر را نیز فراهم می‌ کنند:

  • ASUS چهار پیکسل روشن یا 6 پیکسل تاریک
  • Acer سه پیکسل روشن یا 6 پیکسل تاریک

پیکسل های روشن بیشتر قابل توجه هستند، به همین دلیل است که قبل از اینکه صفحه نمایش معیوب در نظر گرفته شود، تعداد کمتری مجاز است. پیکسل ها معمولاً از همان ابتدا سوخته اند، نه در طول زمان. بنابراین، داشتن یک سیاست خوب برای پوشش هر گونه نقص مهم است.

فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند تک یک انتخاب های خوبی برای خرید مانیتور هستند زیرا به هر حال امکان بازگشت و تعویض را می دهند. بسیاری از خرده فروشان دیگر مانند Newegg در صورتی که مانیتور مرجوعی با سیاست های پیکسل سوخته آن ها مطابقت نداشته باشد (هشت یا بیشتر، در مورد Newegg)، هزینه مجدد دریافت می کنند. بنابر این هنگام تحویل گرفتن مانیتور، حتماً آن را به دقت بررسی کنید.

مقایسه مانیتور های ایسوس و ایسر با هم

در ادامه مدل های مختلف مانیتور های ایسوس و ایسر را از نظر امکانات، کارایی و قیمت مقایسه و بررسی می کنیم.

ASUS ROG Swift PG348Q در مقابل Acer Predator X34 (P)

این مانیتور های فوق عریض 34 اینچی یکی از بهترین مانیتور های ایسوس و ایسر هستند.

امکانات

ایسر دو نسخه متفاوت از X34 دارد که X34 Bmiphz نسخه قدیمی تر است. شما می توانید آن را تا 100 هرتز اورکلاک کنید، در حالی که 60 هرتز نرخ تازه سازی اصلی آن است.

X34 Bmiphz دارای شکل منحنی است، اما منحنی آن چندان مشخص نیست. ایسر خط تولید خود را با X34 Pbmiphzx یا همان X34P به روز کرد. X34 اصلی (غیر P) از همان پنل ASUS PG348Q استفاده می کند. X34P دارای یک پنل بهبود یافته است که در Alienware AW3418DW نیز یافت می شود.

این مانیتور منحنی تر است. OSD نیز برای X34P بهبود یافته است. از آنجایی که X34 اصلی دیگر تولید نمی شود، من روی X34P تمرکز خواهم کرد. هر دو مانیتور ایسوس و ایسر دارای پنل های 34 اینچی، رزولوشن 3440 در 1440p، پنل IPS و ماژول های G-Sync هستند.

منو ها در هر دو مدل به خوبی طراحی شده اند و طیف خوبی از تنظیمات را ارائه می دهند. پورت ها با هاب های DisplayPort، HDMI و 4 پورت USB 3.0 در هر دو مدل یکسان هستند. اگر از مانیتور عمدتاً برای بازی استفاده می کنید، refresh rate (نرخ تازه سازی) 120 هرتزی و منحنی فراگیرتر 1900R X34P آن را انتخاب بهتری می کند. X34P همچنین دارای بلندگو های داخلی بهتر و آویز هدفون در پشت است.

کارایی

پنل IPS جدید تر در X34P درخششی را که برخی از دارندگان با PG348Q و X34 اصلی تجربه کردند، از بین می برد. روشنایی، کنتراست و رنگ در ایسوس و ایسر عالی هستند. که از بهترین عملکرد های ultrawide هستند. دیلی PG348Q کمی کمتر از X34P است، و دوباره آن را برای گیمینگ به صرفه تر می کند.

قیمت

هر دو مانیتور ایسوس و ایسر دارای گارانتی 3 ساله هستند. قیمت بین PG348Q و X34P بسیار مشابه است. با توجه به تفاوت‌ ها در نرخ تازه‌ سازی و دیلی، فکر می‌ کنم انتخاب بین ASUS قدیمی‌ تر و Acer به‌ روز رسانی شده بی‌ معنا است.

برنده کلی: ایسر X34P

سوالات متداول

بنابراین، کدام برند انتخاب بهتری است، ایسوس یا ایسر؟

اگر قیمت عامل شماره 1 شماست، ایسر بخرید. پولی که پس انداز می کنید ممکن است به شما امکان دهد از 1080p به 1440p یا از 60Hz به 144Hz برسید. این تفاوت‌ ها تأثیر بیشتری نسبت به تفاوت‌ هایی که برند به برند می‌ بینید، خواهند داشت.

آیا مانیتور های مشابه هر دو برند متناسب با بودجه شما هستند؟

مانیتور های ایسوس از نظر صفحه نمایش، نرم افزار و طراحی بهتر هستند. اگر مانیتور های آن ها متناسب با بودجه شما باشد، ایسوس کیفیت را در همه جنبه ها ارائه می دهد.

منبع : vsearch.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *