مجله تکنولوژی

نرخ تازه سازی صفحه نمایش یا Refresh Rate چیست و چه اهمیتی دارد؟‎

نرخ تازه سازی صفحه نمایش

این طبیعی است که هرکسی که مانیتور می خرد تحت تأثیر اندازه، شکل، وضوح و رنگ نمایشگر آن قرار می گیرد. اما با توجه به وظیفه، یکی از مهم ترین ویژگی های آن ممکن است: نرخ تازه سازی صفحه نمایش باشد.

نرخ تازه سازی تعداد دفعاتی است که در هر ثانیه، محتویات یک صفحه نمایش به روزرسانی می شود. ممکن است بینندگان یک تصویر خوب را روی صفحه نمایش ببینند، اما آنچه برای آن ها غیرقابل مشاهده است این است که صفحه چگونه به سرعت و در هر ثانیه 240 بار تغییر می کند. هرچه میزان تازه سازی بیشتر باشد، تصاویر ارسالی نرم و صاف می شوند.

نرخ تازه سازی صفحه نمایش فوق العاده بالا برای کارمندان اداری که روی پردازش کلمه، صفحه گسترده مانند اکسل یا ایمیل های بی پایان متمرکز هستند مهم نیست. اما در مشاغل بصری بیشتر مانند خلاقیت و توسعه بازی، مانیتور های با نرخ تازه سازی بالا بسیار ارزشمند هستند.

بر اساس Digital Trends، استاندارد نرخ تازه سازی مانیتور رومیزی 60 هرتز است، اما در سال های اخیر مانیتور های تخصصی تر و با عملکرد بالا ایجاد شده اند که از نرخ تازه سازی 120 هرتز، 144 هرتز و حتی 240 هرتز پشتیبانی می کنند.
این ها بدون توجه به سرعت تصویر های روی صفحه، محتوای فوق صاف را ارائه می دهند.

نرخ تازه سازی صفحه نمایش یا Refresh Rate

تطبیق ورودی و خروجی

صرفا خرید یک مانیتور با نرخ تازه سازی بالا به این معنی نیست که آنچه روی صفحه است به طرز جادویی بهبود می یابد. آنچه روی صفحه رخ می دهد بستگی به نرخ فریم خروجی دارد – تعداد فریم های ویدیویی که در هر ثانیه به صفحه نمایش ارسال می شوند.

به عنوان مثال، اکثر فیلم های هالیوود با سرعت 24 فریم در ثانیه فیلمبرداری و تولید می شوند. بنابراین یک مانیتور 60 هرتزی به آسانی نقش خود را ایفا می کند. داشتن یک مانیتور 120 هرتز یا حتی سریع تر هیچ مزیتی برای کیفیت پخش نخواهد داشت.

این مزایا برای سیستم عامل های مدرن بازی که با سرعت 100 فریم در ثانیه و یا بیشتر تحریک می شوند، مشهود است. نرخ تازه سازی بالا به صفحه کمک می کند تا با ورودی های پرتعداد پخش کننده ها همگام شود و آن ها را به عملکردهای بسیار روان تبدیل کند.

وقتی نرخ بازخوانی و نرخ فریم با هم مطابقت نداشته باشند، می تواند منجر به چیزی به نام پارگی صفحه شود. اگر کارت گرافیک رایانه فریم های بیشتری را از میزان تازه سازی مانیتور در لحظه معینی خارج کند، کاربران ممکن است همزمان دو نیم فریم را روی صفحه مشاهده کنند که به صورت افقی تقسیم شده و کمی نادرست هستند. به طور خلاصه، خوب به نظر نمی رسد.

بازی ها معمولاً به گونه ای تنظیم می شوند که به طور خودکار با قابلیت های گرافیکی رایانه شخصی مطابقت داشته باشند تا از پاره شدن صفحه جلوگیری شود، اما اجرای تصاویری با عملکرد بالا با سرعت کمتری نسبت به آنچه که در نظر گرفته شده، باعث ایجاد یک تجربه تماشایی و بازی در معرض خطر می شود.

نرخ های تازه سازی صفحه نمایش برای مشاغل

جذابیت نرخ تازه سازی بالا برای گیمر های مصرف کننده ای که به دنبال تجربه های بازی واکنش گرا در تنظیمات خود هستند، واضح است. اما یک صنعت گسترده در پشت این همه سرگرمی در خانه وجود دارد.

Business Insider گزارش داد که صنعت بازی های ویدئویی در سال 2018 تقریباً 120 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. انتظار می رود طی سه سال این رقم به 200 میلیارد دلار برسد. طبق این گزارش، مایکروسافت تخمین زده است که اکنون بیش از دو میلیارد گیمر وجود دارد.

براساس انجمن نرم افزار سرگرمی، فقط در ایالات متحده، صنعت بازی های ویدیویی 220،000 نفر در سراسر 50 ایالت مشغول به کار است.

این تعداد زیاد از سازندگان بازی ها، گرافیست ها و آزمایش کنندگان در مقابل مانیتورها کار می کنند، بیشتر آن ها در ایستگاه های کاری خود به کیفیت بصری و سرعت بهینه نیاز دارند.
در حالی که نرخ تازه سازی 60 هرتز حتی در شرکت های بازی سازی ممکن است برای افراد در امور مالی و منابع انسانی خوب باشد، افراد از نظر بصری به 120Hz یا بیشتر نیاز دارند تا کارهای خود را به خوبی انجام دهند.

مزایا

مانیتور های با عملکرد بالا با نرخ تازه سازی سریع یک مزیت بصری آشکار دارند و سرمایه گذاری در این مانیتور ها، طیف وسیعی از پیشرفت را برای یک سازمان به ارمغان می آورد.

نمایشگرهای بهتر – به ویژه آن هایی که از فیلم تقویت کننده نقاط کوانتومی استفاده می کنند – طیف وسیعی از رنگ و دقت فوق العاده را ارائه می دهند. کاربران فقط رنگ قرمز را نمی بینند.
آن ها رنگ قرمز دقیق مورد نظر خالق را می بینند.
دامنه دینامیکی بالا (HDR) در نمایشگر ها تمام عناصر صحنه – حتی روشن ترین و تاریک ترین جنبه ها – را کاملاً قابل تشخیص و مشخص می کند.

مانیتور های ممتاز همچنین دارای فناوری های داخلی برای کاهش خستگی چشم از طریق تنظیمات متغیر هستند و تولیدکنندگان به رهبری سامسونگ به طور فزاینده ای مانیتور های صفحه عریض منحنی را ارائه می دهند که میدان دید کاربران را برابر می کند.
این بدان معناست که آنچه بینندگان در لبه های سمت چپ و راست صفحه می بینند با آنچه در وسط قرار دارد فاصله دارند و باعث کاهش حجم کار چشم می شود که در غیر این صورت هنگام اسکن صفحه باید به طور پیوسته تفاوت ها را تنظیم کرد.

مانیتور هایی که دارای نرخ تازه سازی و زمان پاسخ دهی بالا هستند، همچنین دارای ویژگی های برتر دیگری مانند پشتیبانی کامل از اتصالات USB Type-C هستند. یک کابل متصل به رایانه شخصی به مانیتور می تواند تقریباً همه جنبه های محاسبات را کنترل کند، مانیتور نقش یک هاب USB را برای وسایل جانبی بازی می کند.

نرخ تازه سازی برای بهره وری به چه معناست؟

در اطراف محل کار، کارکنانی که وظایف متداول دارند ممکن است به آن سرعت صفحه نیاز نداشته باشند، اما هر کسی که نقش خلاق داشته باشد فواید فوری آن را می بیند.

وقتی تیم های IT و IS برای خرید های سرمایه ای برنامه ریزی می کنند، باید چندین سال به دنبال نیاز های فنی بالقوه باشند. اگرچه ممکن است در حال حاضر نرخ تازه سازی بالا دارای یک جامعه کاربر مشخص باشد، اما به احتمال زیاد استفاده و نیاز های بیشتری ایجاد خواهد شد.

مانیتور هایی با نرخ تازه سازی کم خوب نیستند، اما مانیتور هایی که از قبل برای پاسخگویی سریع تر ساخته شده اند می توانند نیاز های نمایشگر را در حال حاضر و در آینده برآورده کنند.

منبع: insights

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *